December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Gatverdamme Nurse! Ik heb zo'n verhaal wel eens gehoord over een kat die lekker lag te slapen in de wasmand en die hups met de handdoeken mee gewassen was en in stukjes eruit kwam. Yuck.

Gelukkig staat bij ons de wasmachine in de schuur.

Ik heb net informatie ingewonnen bij een andere creche, zit erover te denken om van creche te veranderen. Ben over het algemeen heel erg blij met de huidige creche, maar momenteel nemen ze echt een beetje een loopje met ons qua openingstijden. Deze week was het nogal drama hier met hevige sneeuwval (zijn we hier niet gewend) en dindsdag sloten ze al om 2 uur en woens en don al om 4 uur. En ik verwacht vandaag ook nog wel een telefoontje dat ze weer voreger dichtgaan. Tel daar bij op dat ze sowieso de hele maand augustus gesloten zijn... Dat is gewoon niet te doen voor werkende ouders. En eigenlijk vind ik het ook onzin, de rest van het land moet toch ook gewoon hele dagen werken? Nou moet ik er wel bij zeggen dat de babies op een zg community creche zitten, en het overgrote deel van de kinderen is van werkelozen ouders die de crecheplaats zwaar gesponsord krijgen. De bedoeling is dat ze hierdoor weer werk kunnen gaan zoeken. Ahum. Maar goed, voor de meeste ouders is het dan ook geen probleem als de creche eerder dicht is, of zelfs een maand lang.

Dus vandaar dat ik eigenlijk toch naar een gewone creche wil overstappen.

Maar goed, eerst maar zien of we dat kunnen betalen, we betalen nu al ruim 1600 per maand en eerlijk gezegd kunnen we niet meer missen.

Zo, nu even bijlezen, had alleen Nurses berichtje in Actieve Onderwerpen gezien.
Nieuws van Oef;

Ze mag op de afd. rooming in. Ze schreef iig tot 16.00 vanmiddag, dus overdag mag ze bij de kindjes blijven. Ze hebben nu allebei een sonde in.

Toen Noof onder de lamp in de couveuse lag, ging het snel beter nadat ze ook een sonde kreeg. Toen mocht ze al snel van een dubbele naar een enkele lamp. Hoe meer kindjes onder een lamp eten, hoe beter ze plassen en poepen waardoor de leverwaarde zakt. Ik hoop echt dat dat ook zo gaat bij de Oefies Grappig trouwens hoe je sommige dingen weer vergeet, Oef stuurde over de sondevoeding, en toen bedacht ik pas weer, o ja dat kreeg Noof toen ook.

Nurse; ik zit hier met rillingen over m'n rug dat artikel te lezen, heb er gewoon geen woorden voor..

Ainne; waarom gaan ze dan eerder dicht? Je zou juist denken dat ze dan wat langer open zijn om de ouders de gelegenheid te geven om zonder stress in het slechte weer/verkeersdrukte naar de creche te kunnen komen.

Ik ga vanmiddag even met Nova erop uit denk ik, ze is nu zo lief aan het spelen.

Wat eten jullie vandaag? Ik ga denk ik saté halen bij de poelier of misschien dat ik zelf wel kip ga marineren.. Heb zo'n zin in saté

Ik heb voor Nova nog een portie bruinebonensoep, dus is zij ook weer gelukkig

Morgen komt Zwager helpen met de vloer voor Nova's kamer. Ben blij als het af is, en ik kan gaan inrichten!
Aaaw Oef wat ontzettend balen dat je zonder babies naar huis moest. Is er al een indicatie hoe lang ze moeten blijven? En woon je ver van het ziekenhuis. Oh bedenk me net dat ze ws niet meeleest, haha, nou ja, veel sterkte en gezondheid vanuit Dublin gewenst dan maar!

Hahaha, wat een mutsje, die Yora, met haar patatje! Gelukkig niets ernstiger om om te huilen in ieder geval.

Tinus, wat ontzettend vervelend dat huilen. Hopelijk is het inderdaad "alleen maar de leeftijd", maar kan me voorstellen dat je 's ochtends met je hart in je schoenen richting creche gaat. *Edit, volgens mij mix ik hier spreekwoorden op* Dat is ook eigenlijk wel mijn grootste bezwaar om van creche te veranderen eerlijk gezegd, nou ja, behalve de kosten dan natuurlijk. Maar goed, ik ga niet te hard van stapel, eerst maar hun infopakket afwachten die ze gaan versturen en dan misschien volgende week met z'n viertjes langs.

Marloes wat een vreselijk verhaal van die vrouw.

Hopelijk dat Justins koudwatervrees voorbij is vanmiddag!

Nurse ik ben het met Falcon eens hoor, zou niet zo drastisch zijn. Zelf wacht ik op een koperspiraal (nou ja, ik wacht op uitslag uitstrijkje en daarna kan ik hem hopelijk laten zetten). Die kan tien jaar blijven zitten en geen hormonen. Menstruatie schijnt wel heviger te worden maar dat vind ik niet zo erg, heb nu bijna niets.

Leuk dat je er weer aan zit te denken om weer wat te gaan werken!

Krentenbaard Knor, wat is dat?

Ideaal Loewyz, zo'n moeder die alles regelt! Hier heb je dat eigenlijk helemaal niet, kraamweken, laat staan kraamfeesten, iedereen komt gewoon maar langs.

Hè Mette, alweer naar het ziekenhuis, het zit jullie familie niet mee zeg.
Oh goed nieuws voor Oef, hopelijk dat ze dit dan dagelijks kan doen. Leah had toendertijd ook de bilitest, ze was ook wat te geel, maar ze hoefde gelukkig geen sonde.

Creche sloot eerder deze week zodat het personeel niet op glibberige wegen in de file hoeven te zitten. Allemaal heel leuk en aardig naar hun personeel natuurlijk, maar personeel van ieder ander bedrijf moet dit toch ook?
Gisteravond in bed nog even zappen, toen belande ik bij een docu over veel te vroeg geboren kindjes op een ic.

Zat zo te snotteren in bed, er gingen ook kindjes dood, en je zag ook de ouders terwijl het ze verteld werd dat het geen zin meer had..

Pff wat een ingrijpende docu. Tris vond het ook stom dat ik dat nu ging kijken, maar ja he, kon het niet laten.. Het was wel een integere docu hoor, geen sensatiebeelden ofzo.
Oh, maar weet je nog dat ik een collega heb die maaaaanden geleden beviel van een jongetje na nog geen 24 weken zwangerschap? Hij is inmiddels thuis en doet het hartstikke goed! Hij moet nog wel regelmatig op controle en zijn longen zijn een beetje zwak, maar hij doet het onwijs goed!
@Ainne... balen van de creche... en idd om 2 uur dicht gaan is toch eigenlijk best absurt...

We geven alleen een kraamfeest voor familie. Aangezien zij door het hele land wonen en we anders echt ieder weekend volgepland zitten, hebben we niet echt zin in. Vrienden komen hier gewoon langs. Vind het ook wel gewoon gezellig om mensen over de vloer te hebben.

@Mette, hier eten we andijvie stampot... bij R. zn ouders... Merijn vind het nl. altijd errug leuk om aardappels keihard in het water te plonzen en dat mag bij oma hahaha... als ik daar hier aan ga beginnen, kan ik elke dag een waterballet opruimen... dus we laten het maar zo.
Nurseeee dat nieuws wilde ik ook niet weten...

Heb je artikel maar even overgeslagen.

Het zal je toch maar gebeuren...

Leuke nieuwe avatar trouwens!!!!

Over je geboortekaartjes... 3x geluk of voor de 3e keer geluk is dat niet wat? ;)

Mette: Sla die programma's dan gewoon over... ;) Ik kijk heel veel van dat soort dingen niet hoor... vind het zo zielig en mijn gesnotter helpt echt niet ;)

Oef: Fijn dat je toch nog in de buurt kan blijven bij de kinders!

Ik was vanochtend een poging aan het doen om het lichtknopje van de badkamer weer aan de praat te krijgen en stond dus op een krukje met mijn armen omhoog... komt Yora aan (hihihihihihihihi) dus ik dacht al van oh oh... gaat ze aan mijn pyjamabroek staan trekken waardoor ik die dus elke keer omhoog moet houden... grrrr kinderen!!!! en onder nog meer gehihihihi gaat ze aan mijn tenen staan peuteren.... kan ook niks meer even rustig doen hier in dit huis

Loewyz jij hebt dus ook weer aan je meldplicht voldaan...

Marloes ik wil je wel een smsje sturen hoor als Loewyz bevallen is.... gelukkig was je in ieder geval dit keer niet op het verkeerde moment op de verkeerde plek met die gekke vrouw...

Oja... wij eten vanavond zuurkool... met gehakt uit de oven... en appel of banaan volgens het kinderkookboek
Zo.

Nogmaals sorry voor t nare nieuws

Zal nu wat gezelliger doen

*Roxanne zingt nu weer door de babyfoon ´schaapie, schaapie, heebbbee witteee wooolll.....´':heart: *

Yora:

Hihi, je dochter heeft iig wel humor!

En lief dat je nog meedenkt voor een tekst op t kaartje! Vind het echt lastig om nu weer iets te bedenken zonder dat t afgezaagd is... .. wat vind je/jullie iets in de trant van: ´Onze derde knapperd/lieverd (wondertje ??oid) is geboren en blij/gelukkig(?) dat we zijn! hij/zij heet.....´

Ainne:

´Met lood in je schoenen...´ en ´Je hart vasthouden...´ bedoel je die? Idd erg vreemd van de creche, andere werknemers moeten toch ook door t weer?

*oooohh, ik zit hier in mn eentje een kwatta naar binnen te schuiven hihi *

Oef:

Fijn dat ze iig vandaag bij dr kindjes mag blijven, hoop echt dat ze snel naar huis mogen dus nog maar een keer:

Mette:

Haha! zo´n om vallende buggy heb ik ook wel eens gehad! Roxanne zag er ook alleen maar de lol van in

Ik wist wel dat er een max zat op die fietsstoeltjes, wist dit omdat we dr eentje voor en achter moesten nu we 2 kids hebben en ik t even uit ging zoeken waar t verschil nu inzat bj die zitjes.

Bedenk me nu dat ik in het begin niet kan gaan fietsen met 3 kids (later wel met heel t grut in de bakfiets) Ja, of Roxanne moet gewoon achter me aan hollen

Ooh, zitten de tranen bij jou dus ook hoog? Zou zoiets ook niet kunnen kijken zonder t droog te houden... Was Tris wakker geworden van je gesnotter?

Over gesnotter gesproken, de hormonen beginnen nu echt in te kicken

Eergisteren ging dr iets mis met mn muurschildering (had een witte veeg op een gekleurd vlak zitten dat een gemengde kleur was) Ik probeerde t te herstellen maar t lukte me niet, zooo hard gewerkt en ik had t gewoon verneukt in mn ogen....

Heb even staan brullen en gelaten voor wat t was.

Toen M. thuis kwam en hij ging kijken viel het hem niet eens op maar ik zag alleen die vlek en wéér brullen.

Ahum.

Ja.

Welk weldenkend mens gaat nu staan grienen om een vlek op een muurschildering???

Hoe dan ook, M. me getroost, ik even rustig gaan zitten mengen en de kleur weer gevonden. T ´aagedane´ gedeelte overgeschilderd en voíla, niets meer van te zien.

Hihi.

Marloes:

Ze zeiden niets toen we weg gingen.

Stelletje schapen. tsss.

Ben benieuwd hoe de voorstelling verloopt trouwens!

Werk:

Ja,ik vind t wel leuk om alvast een beetje rond te kijken van wat voor iets ik straks wil gaan doen (aankomende winter als M. weer thuis is/ begin volgend jaar)

Wil iig niet dat de kindjes naar de opvang/oma´s oid moeten, dan blijf ik liever nog even thuis.

Maar goed, eerst maar es kijken hoe het straks met 3 kids gaat, hoe ik me voel, wat voor kindje de derde is enz.

Eten:

Gekookte piepers, speklapjes en sperzieboontjes (en evt. een soepie vooraf)

Zow.

En nu even de laatste hand aan mn schildering leggen!

kuss!
Hoi, hoi, hier is alles goed met de jongens, alleen even geen tijd gehad om te reageren. (weer ziekig helaas en nils naar frankrijk)

Mette

Ik had de docu over de babys opgenomen gisteravond, maar nu ik zo jouw verhaal lees, weet ik niet of ik wel wil gaan kijken. Ik denk dat ik het maar aan mij voorbij laat gaan.
Grmbl.....Joeri wilde absoluut niet gaan slapen vandaag....

Heeft nu dinsdag, woensdag en vandaag geen middagdutje gedaan, gister op het kinderdagverblijf wel... Ik denk dat het gedaan is met het middagdutje.....

Volgens de huisarts is het geen krentenbaard maar een "gewoon" wondje... Ik vraag me dan alleen af hoe hij eraan gekomen is?

Maar goed, moet het nu 5 dagen met een vettig gaasje bedekken en dan kijken of het zich uitbreidt of niet... Probleempje, ik heb geen rompers meer en Joeri trok zijn hemd al omhoog in bed en heeft het eraf getrokken... Vriendlief heeft nu opdracht gekregen na zijn werk 2 grote rompers te kopen...

Commode ziet er nu teminste goed uit!!! Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan plaatsen hoe de vorige eruit zag! Kast staat ook in elkaar en ben er heel happy mee! Nu alleen nog schilderen...

Ben nu wel zover dat Smurfin haar kamer niet af hoeft te zijn, alleen onze slaapkamer en die van Joeri. In Joeri's kamer is het een kwestie van vensterbank schilderen, raamomlijsting schilderen, gordijnrails ophangen, gordijnen ophangen, vloer leggen, plinten leggen en we zijn klaar! (nou ja, dan moet er nog een deur geschilderd worden en een luik voor het ronde raampje gemaakt worden, maar dat heeft geen prioriteit!) Ohja, de vloer moet, als die gelegd is, nog 2 keer gelakt worden...

In onze slaapkamer moet nog: plinten op maat, schilderen en dan plaatsen, vloer 2 x aflakken, ramen schilderen, vensterbank schilderen en dan kunnen we erin! (vensterbank en ramen schilderen hebben geen prio!)

Halletje: vloer afleggen, plinten op maat, plinten schilderen, vloer leggen en dan klaar!

Smurfin haar kamer:

Vloer leggen, plinten op maat en schilderen, vloer aflakken, vensterbank plaatsen, vensterbank afschilderen, gordijnrails ophangen, gordijnen ophangen, balk schilderen, klaar...Ohja, en dan het ledikantje, kast en de commode nog schilderen!!!

Oh, moet even naar boven, helpen!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
*attentie, boos bericht*

G*dverdeg*dverdeg*dver, creche belt net dat Aims twee keer diarree heeft gehad binnen een uur, kunnen we haar op komen halen.

Wat een k*tweek is dit zeg. Gisteren is mijn enige dag geweest deze week dat ik een volle dag heb kunnen werken, niet te geloven. En ik kan Vent niet te pakken krijgen om te kijken of hij ze op kan halen. Je zou er bijna thuisblijfmoeder van worden zeg. Maar ja, dat kunnen we ons niet veroorloven.

GRRR.

*boos bericht over*
op HM een link gezet bij ´Algemene foto´s´ om de reportage van de meiden te bekijken.

*Rent weer naar dr dames*
Nurse, getver, wat heb je nu weer voor bericht tevoorschijn

getoverd...

Gelukkig hebje de muurschildering nog kunnen redden! Is hij nu af?

Ainne, jeetje wat een gedoe met die creche...kan me voorstellen dat je het een beetje zat bent zo. Is Leah nog ziek geworden, of was eenmaal thuis alles weer over?

Wat goed zeg dat het naar omstandigheden goed gaat met het zoontje van je collega!

Oef, fijn dat je toch weer een mogelijkheid hebt om dichter bij de kids te zijn!

Mette, en heb je nog sate op? wij hebben boerenkool gegeten!

Ik ben ook altijd wel zo dat ik hoe erg het ook is zulke docu's wil kijken...

Yora,geweldig zo'n behulpsame dochter

sms is dus niet meer nodig, want ben weer online, maar bedankt!

Joni, sterkte!

Knorretje, ik hoop dat het wondje snel geneest nu!

Amber heeft ook een raar wondje op haar been, heb geen idee hoe ze er aan komt, ook maar even in de gaten houden...

Jeetje, nog best veel te klussen zeg! Gelukkig zijn de meubelen nu goed!

De voorstelling is verlopen zoals ik al gedacht had...Justin begon te huilen toen hij binnen kwam, maar het was zo druk op de tribune dat hij niet zo 1,2,3 bij me kon komen...de juf heeft hem nog even mee genomen om te kijken of het over zou gaan...maar helaas....dus na een klein kwartiertje Jus toch maar door de menigte geholpen en de rest van de tijd heeft hij bij me gezeten...

Het was echt heel leuk gedaan en Amber ging helemaal uit haar dak (had haar zo i.p.v Justin naar voren kunnen sturen!) Er werdt muziek gemaakt met behulp van allemaal bouwmaterialen echt heel leuk!

Moet mrgen overdag weer werken, dan hebbenw e 's avonds een winter bbq van H z'n werk en dan zondag avond ook weer werken, dan heb ik er 3 weekenden op zitten en vind ik het weer leuk geweest...
Ainne,

Met je ziel onder de arm, de moed in je schoenen en je hart op je tong... of zo:).

Wat ontzettend raar dat ze een creche zomaar sluiten! Het zal idd wel te maken hebben met de doelgroep.. Hier kondigen ze de vaste sluitingsdagen van tevoren aan en verder geen gezeur. Met welke leeftijd gaan de kinderen daar eigenlijk naar school? En wat zijn de schooltijden, hebben ze een soort buitenschoolse opvang of gebeurt alles in school? Lastige beslissing om nog over te stappen.. eerst die info krijgen dus. Hoe is Leah nu, met die diarree?

Nurse, zet je de foto's toevallig ook op hyves? Ben zo benieuwd! Ik las het gister ook, van die wasmachine... gruwel.. moet er maar niet bij nadenken..

Leuk dat je wellicht wat kan werken tzt. Haha, iedereen hier roept enthousiast 'leuk', blijkbaar lijkt niemand hier het leuk om helemaal thuis te blijven. Maar als je drie kinderen in twee jaar en 4 maanden (toch?) werpt mag je hoor (grijns).

Leuke avatar!

Knorretje, hahaha, jij zet je things-to-do-lijstjes gewoon hier neer.. succes, wat zul jij blij zijn als het af is. Jammer dat Joerie niet meer slaapt, die uurtjes kun je wel gebruiken als je zwanger bent (en als je niet zwanger bent ook). Gelukkig is het geen krentenbaard (dat is toch een of ander hepatitis-virus?).

Joni, nog even doorzetten alleen, is Nils dit weekend weer terug? Hoe ging het met twee kinderen alleen?

Marloes, ik had helemaal over dat stukje van die eendenvijver heen gelezen. Wat een naar bericht. Hoe was het vanmiddag? Heeft Justin nog op het podium gezongen? Wat lastig voor hem dat hij verlegen is. (o ik lees je post, lekker bij jou gezeten dus).

Hee Yora, wat is Yora een lekker ding zeg, een slimmerd. Heb je trouwens veel colleges dit semester? Hoeveel dagen gaat Yora naar de opvang?

Mette, oei waarom doe je dat, zo'n docu nog net voor het slapen gaan kijken.. Ik vind trouwens dat snel huilen niet alleen bij de zwangerschap hoort, maar vanaf het moment dat je een kind hebt is het 'mis'.. ik kan niks meer zien over verwaarloosde, oorlogs-, ellendige etc. kinderen.. en ook als ik een junk zie denk ik: jee zo kan je kind ook terechtkomen..

Loewyz, gaat het goed? ben je ook zo lekker truttig bezig met babykleertjes in de kast doen en weer opnieuw enzo?

ik ben het even kwijt, maar Flodder, was je nou ziek of alweer wat aan de beterende hand?

en Indian, hoe is het met jou, ik vroeg me af hoe het met het helmpje van Sophie gaat.

Hmmm erg saai leven heb ik, ik heb niks te vertellen. O ja, M zingt nu heel veel liedjes, erg schattig.. zagen zagen wiedewiedewagen, helikopter, slaapliedje (ik zing mijn liedje van vroeger zonder de verwijzing naar de 'here', 'ik ga slapen ik ben moe'). We ontdekten ook dat ze op de creche voor het eten even stil moeten zijn, want ik zong het smakelijk-eten liedje en toen dook hij met zijn hoofd op zijn armen, hahaha. Als opa en oma rustig willen bidden voor het eten met M moeten ze dus eerst dat liedje zingen.

nou, ik ga even chatten, m'n moeder 'roept me op'.
Falcon:

Heb een berichtje gestuurd naar je hyves zodat je de foto´s ook kunt bekijken!

Enne, voor nu vind ik het héérlijk om thuis te zijn... heb zo mn dagen dat het niet helemaal leuk is maar dat hebben de werkende mama´s ook ( zoals Ainne vandaag een keer aangaf )

Schattig is dat zingen he!? Roxanne kan dr ook helemaal in op gaan

Zo, en nu even bijlezen
Ik was eens even aan het googlen op Yora...

Meteen een boek gevonden wat ik natuurlijk moet hebben.. hebben.. hebben..

Annotatie: Yora is verstoten uit haar dorp. Ze heeft contact met draken. Deze draken leiden haar naar een vreemde wereld. Daar gaat ze samen met Roy op zoek naar een drakenei. AVI-M5. Vanaf ca. 8 jaar.
Ik vind de ochtenden zo erg... je MOET er dan per se uit om 7:15 terwijl je kind soms nog lekker slaapt.. als ik M wakker moet maken zegt hij 'weg' en gebaart dan met zijn handje dat ik weg moet, haha. En dan krult hij zich weer lekker op. Dan voel ik me zo'n beul.

Maar vanmorgen werd ik om half 7 wakker van lief gebrabbel en gezang (we hebben nog steeds de babyfoon staan), en toen ben ik er maar uit gegaan en konden we heerlijk op ons gemakje aankleden en ontbijten. Hopelijk is het in de zomer ook weer wat makkelijker om eruit te gaan.
Ainne:

Hoe is het nu met Aimee? Heb je het kunnen regelen met je werk?

Knor:

Dat klinkt als nog behoorlijk veel werk zeg... En hoever ben je nu in de zwangerschap?

En valt dr niets te schuiven met Joeri z´n tijd van opstaan oid zodat ie ´s middags toch even plat wilt?

Marloes:

Aaaah, wat jammer dat Justin het toch te eng vond.. heeft hij altijd gehad dat hij zulke dingen spannend vind of was hij op de leeftijd van Amber hetzelfde als zij nu is?

En ja, idd, 3 wknd achter elkaar gewerkt hebben is wel even genoeg.

Joni:

Beterschap!

Hmm, t bijlezen viel wel mee

Nu nog even naar HM, heb t dr maar druk mee
Ja idd Falcon, dat kan ik me voorstellen.... dat is me ook veel waard, de kindjes kunnen hun eigen ritme nog volgen zeg maar... sommige vinden dat het beter is dat ze nu al leren dat ze er soms uit moeten voor dingen/ dingen doen die niet altijd leuk zijn zeg maar..

Ik ben van mening dat ze dat straks als ze wat ouder zijn dat ook nog wel meekrijgen en vind het bijv. heerlijk als Roxanne na dr fles van +/- 7:00 zegt: ´Nog even dutten mama´ en ik dr gewoon weer kan instoppen
o Nurse ik heb ze gezien, wat leuk zeg! Moeilijk kiezen wat je gaat afdrukken zeker..
Enne, Yora, ze is pas 2 hè? Maar goed, tis natuurlijk geen probleem om dat boek nog een 6 jaar netjes op te bergen
Ja maar Nurse het is toch leuk om een boek met je eigen naam te hebben? ;)

Wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe avatar? Ben helemaal blij met mijn eigen googlekunsten
Ja idd, vind het best lastig om te kiezen...

En misschien heel stom maar mn schoonouders gaan dr ook van bestellen en er zijn foto´s bij die ik iets minder vind dan andere dus heb ik liever dat ze uit degene kiezen die ik mooi vind

Ik lees nu even na wat ik heb getypt, en ja, tis stom
Kan t niet lezen skattie..... alleen dat t van Loesje is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven