Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Angel; even snel antwoord op jou vragen nog. Idd 3 dagen oude embryo"s. Menstruatie brak door tussen 7 en 12 dagen na tp. Succes met wachten. Zo balen, ik duim voor je.
:hug:

Duifje: fijn dar je weer kunt beginnwnX :hug:
Hier net de ovitrelle gespoten. We zijn weer onderweg!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Abusu & Flipje: heel veel succes met de op stapel staande terugplaatsingen! Jullie hebben er beiden lang op moeten wachten.

Angel: Ik denk dat "je gevoel" of het raak is in dit geval echt niets zegt. Het is meer een soort zelfbehoud dat je maakt uit zelfbescherming denk ik. Je wil het zo ontzettend graag en er is gewoon de angst dat het niet raak is en dus ga jij er nu vanuit dat het niet raak is, want dan ben je minder teleurgesteld als dit zo blijkt te zijn. Volgens mij is het zoiets...
Ik ben voor elke echo in de eerste weken bang geweest, want ik "stelde me in" op slecht nueuws, vreesde ik voor het ergste en dan dikke tranen als het goed bleek te zjjn. En het is volkomen irrationeel, maar kennelijk hebben veel meiden uit het vervolgtopic dit ook gehad. Zolang je menstruatie niet doorbreekt of je test niet negatief is kun je er niets van zeggen. Heel veel succes met je laatste tentamen en het "wachten".

Duufje: wat ontzettend attent van je moeder en man. Je bent ook gewoon B's mama en het is erg lief dat ze zo hun best hebben gedaan. En je overwegingen voor wat betreft haar kamertje snap ik je volledig. Het is ook gewoon heel dubbel. Enerzijds moeilijk om een kamer die met zo veel liefde en zorg is gemaakt ongebruikt te laten, maar om daar nu een eventueel ander kindje in te laten slapen voelt ergens ook niet goed. Hoe is de markt voor een, zoals jij altijd zegt, "enig huis op de Veluwe?" Willen jullie in de omgeving blijven? Werk je trouwens weer full time? En een TP in Juni klinkt goed. Dat je misschien nu ff extra zorg en aandacht krijgt van het ziekenhuis lijkt mij prima - doe er je voordeel mee en hopelijk kun je ons midden/eind Juni goed nieuws brengen. Een nieuw begin in een nieuw huis met een zwangerschap wens ik jou ontzettend.

LaFemme: Welkom hier. Wat ontzettend naar dat je een miskraam hebt gehad na een lang traject. Was je al ver in je zwangerschap? Ik heb twee vroege miskramen gehad in ICSI 2: de eerste na een verse TP en de tweede na een cryo TP. Mijn consultant was ondanks het feit dat het verdrietig is, wel optmistisch omdat het "lichaam kennelijk wel weet hoe het moet." Heel veel succes met je volgende ronde.

Fruity: Ik hoop dat je een prachtige dag hebt gehad gister, met veel liefde en plezier (en een klein geheimpje van jouw en je man, al
weten je ouders het wel).

Ik lees steeds jaloersmakende berichten dat het weer in NL zo goed is. Hier is het nog steeds niet erg warm, wat ik ook niet erg vind. De hitte @ central line kan vreselijk zijn. Gelukkig krijg ik meestal wel een zitplaats aangeboden en de buik is ook gewoon wel aanwezig. Vanavond naar de dochter van mijn man en dat wordt vast wel gezellig. Al ben ik wel een beetje gespannen omdat ik haar al zo lang niet gezien heb. Ik heb vorig weekend de ex van mijn man uitgenodigd voor een kop thee tzt. En hoewel ze niet kon, vond ze het voor de toekomst wel een goed idee. Kortom, we gaan het zien. Morgen naar het ziekenhuis omdat ik als kind aan mijn blaas en nieren ben geopereerd en ze daar in het kader van de zwangerschap naar willen kijken. De week erop de echo. Maar doordat alle echo's (en dat waren er 9 tot op heden goed waren) meen ik dat een significant probleem waarschijnlijk wel zou zijn oogemerkt, zeker bij 19 weken.
baggal wijzigde dit bericht op 17-05-2017 11:56
0.12% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hihi baggal, je bent pas 1 weekje voorbij mijn zwangerschap van F maar no way dat mensen voor mij zouden zijn opgestaan... ik was echt nog hélemaal plat!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
haha was hier ook zo, met 21 weken kreeg ik een lichte bolling :biggrin:
moet zeggen dat ik die lichte bolling nu ook ga zien dus wie weet nu wat eerder een buikje
Baggal, goed dat je er zo in kan staan richting de ex van jouw man en jouw stiefdochter. Wees maar blij dat het niet zo warm is... Ik moet altijd even wennen aan de hitte en dit is ineens net te veel van het goede. Het wel of niet opstaan voor een zwangere is geloof ik sterk wisselend per land en NL staat zeker weten ergens onderaan de lijst met mensen die op zouden staan voor een zwangere vrouw. Goed dat je extra controles krijgt. Ik snap dat je door de vele echo's minder spanning hebt voor de 20 weken echo. Ik hoop dat je na een goede echo volgende week echt op de "geniet-stand" kan gaan. Ik merk aan je dat je nog steeds onzeker bent. Logisch hoor! Daar niet van, maar ik gun je dat je nu al volop kan genieten. Dat gun ik elke zwangere, maar helemaal als je zwanger bent geworden via de MMM.

Duufje, jij hebt al veel nare dingen meegemaakt zeg... Niet alleen qua MMM en het overlijden van jullie B, maar ook al qua gezondheid daarvoor. Fijn dat ze je goed in de gaten houden en een protocol op maat gemaakt hebben. Ook ik vind dat jullie gewoon voorrang verdienen, en ben blij voor jullie dat jullie nu al weer begonnen zijn. Ik begrijp dat jullie geen cryo's meer hebben.

LaFemme, welkom! Ook al veel meegemaakt zo te lezen...

De spierlijn is bijna over en ik krijg ook weer wat zin om te gaan starten. Eerst gesprek maar eens afwachten volgende week maandag. Goh, dat is al over 5 dagen! Druk weekend voor de boeg: 2 dagen cursus, helpen met evenement in de buurt en feestje van familielid. En dan is het al weer maandag.
Abusu, succes vandaag! De duimen draaien voor een 'zittenblijver'.

Fruity, ik had het even gemist, maar begrijp inmiddels dat je gisteren bent getrouwd! Van harte! Heel veel geluk gewenst. Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad. Ik vond mijn trouwdag echt geweldig, zou het graag nog een keer doen... maar dat is met trouwen nu net niet de bedoeling ;-)

LaFemme welkom. Heel veel succes met deze poging.

Animal; nee, wij hebben inderdaad geen cryo's meer. Die hebben we ook nooit gehad. Ik ben nogal moeilijk te stimuleren, dus had beide pogingen maar weinig eicellen. De eerste poging kwamen daar helemaal geen bevruchtingen uit, de tweede poging waren er 2 embryo's waarvan 1 is teruggeplaatst en de ander uiteindelijk niet goed genoeg was om ingevroren te worden.

Flipje: joehoe! De spuit zit erin! Ik duim keihard voor je. Hoogste tijd voor goed nieuws van jouw kant.

Angel, succes met wachten. Ik sluit me aan bij Baggal. Volgens mij zijn wij allemaal zo voorbereid op teleurstellingen, dat je jezelf daar denk ik onbewust een beetje tegen probeert te wapenen door niet teveel hoop te durven hebben. Hopelijk zit je gevoel er helemaal naast en mogen we je snel feliciteren.
Duufje wat fijn om je uitgebreide update te lezen. En zo fijn (en dubbel waarschijnlijk) dat jullie nu weer verder kunnen met een nieuwe icsi poging!
Wat heftig trouwens dat je al zo jong een herseninfarct heb gehad. En volkomen terecht dat ze in het ziekenhuis extra rekening met jullie houden. Alleen maar fijn.
Wat dubbel zal het zijn om jullie huis te koop te zetten en daarmee het kamertje dat jullie met zoveel zorg en liefde voor B hebben gemaakt achter te laten. Maar kan mij je gevoel goed voorstellen over dat het ook niet goed zou voelen een ander kindje B's kamer te geven. Ik denk ook dat ik tzt mijn slaapkamer en wat bestemd was als babykamer omwissel tegen de tijd dat ik een nieuw kindje verwacht.
Wat lief dat je met Moederdag zoveel berichtjes hebt ontvangen :heart:

LaFemme welkom hier! Wat enorm jammer dat jullie eerste icsi poging is uitgemond in een miskraam. Heel veel succes met deze poging!

Flipje, joepie de ovitrelle zit er in! Op naar een mooie TP en dan hopelijk een nog mooiere zwangerschap!
Flipje en Angel Ik vermoed dat Flipje en ik er heel vergelijkbaar inzitten? Voor mij iig is een positieve test een heel mooi begin maar er kan dan nog zoveel gebeuren dat ik nog heel veel slagen om de arm houdt gedurende de rest van de zwangerschap. Maar een positieve test is iig het belangrijke begin!

Abusu heel veel succes vandaag! Hopelijk heb je de (mooie) opbrengst inmiddels al gehoord.

Boulu thanks voor de feedback over utrogestan. De jaloerse gevoelens zijn volkomen begrijpelijk, gewoon omdat je het jezelf ook erg gunt om zwanger te worden.

Baggal succes in het ziekenhuis voor de check up! Fijn dat ze dat extra controleren. En heerlijk met 19 weken al zo'n mooie buik dat ze opstaan in het OV. Succes vanavond bij je stiefdochter, fijn (en spannend) dat er weer wat contact is.

Animal woehoe eindelijk naar Dusseldorf over 5 dagen!!! Fijn!!!
@fruity, gefelicteerd nogmaals! ik hoop dat je een prachtige dag hebt gehad gisteren. Hoe voel je je vandaag als een getrouwde vrouw? Het weer was iig wel erg mooi en je zult vast mooie fotos hebben. Wanneer was je eerste echo ook weer? was dat niet al deze week? Erg spannend iig.

@ Animal, fijn dat spierpijn afneemt. En wat fijn dat je al bijna naar DD kunt. Is het uiteindelijk sneller gegaan dan je dacht? je hebt je iig goed bezig gehouden met de halve marathon!

ik denk ook dat jullie wel gelijk hebben wat betreft niet te veel hoop hebben, anders is de teleurstelling te groot. Het speelt ook zeker een rol en daar ben ik me ook bewust van. Ik heb heel vaak tegen mijn man moeten zeggen dat er veel stellen zijn die meerder pogingen nodig hebben. Nadat alles goed was gegaan met bevruchtingen en een top embryo werd teruggeplaatst, kregen wij beide weer veel hoop. Ik heb gisterenavond en vannacht echt mensturatiekrampen gehad en was wat vochtig van benenden (sorry voor details). Dit herken ik heel goed van een naderende menstruatie en ook meestal rond dag 9 of 10 na eisprong. Het kan kloppen, want gebruik nu 9 dagen utrogestan (progestron). Ik hoop ook zeker dat ik heel erg naast zit, want stieken hoop ik het nog wel natuurlijk. Vanacht werd ik ook wakker en was erg onzeker en er kwamen zelfs tranen (wat een rottraject is dit zeg!). Mijn man heeft mij getroost en viel ik gelukkig weer in slaap. Ik hoop dat deze stomme krampen overgaan!
Angel :hug: het is ook gewoon mega spannend. En er is niets of niemand die je tot dat je hebt getest zekerheid kan geven of je onzekerheid weg kan nemen.
Het lastige is dat de eerste zwangerschapskwaaltjes ook nog eens erg lijken op een naderende menstruatie (krampen, gespannen borsten, wat meer afscheiding etc). Dus zelfs dat zegt niet zoveel.

Je zelf voorbereiden op een eventuele teleurstelling is trouwens heel begrijpelijk en volgens mij doen de meeste vrouwen dat hier.

Sterkte/ succes met de komende mega spannende dagen. :hug: :hug:
De opbrengst is vijf eicellen! Twee meer dan de eerste keer, maar toch ook 1 of 2 minder dan waar ik op gehoopt had toen er zondag 8 follikels te zien waren waarvan 6 groot genoeg leken te worden.
Vrijdagochtend hoor ik of er bevruchtingen zijn en dan zaterdag de terugplaatsing.
WTF?
Abusu: Fijn dat het er weer op zit! Ik hoop op mooie bevruchtingen voor je. En dan samen met Flip @ de wachtbank. ;-))

Angel: Knuffel :hug: Het is vaak de dunne lijn tussen enerzijds hoop hebben en anderzijds niet te hoopvol willen zijn die het zo moeilijk maakt. Ik heb in alle wachtweken - 4 in totaal - ook tussen hoop en vrees geleefd en je wordt er af en toe gek van...En dan die stomme tripjes naar het toilet, broekloeren, etc. Gelukkig heb je cryo's - dat scheelt nl. ook in je beleving mocht het niet raak zijn. Daar gaan we echter niet vanuit - ik duim nog even door voor je!

Weija: ook jouw overwegingen snap ik vwb de kamer. De oudste zus van de vriendin van de zoon van mijn man had dat ook. Zij verloor het kindje met 40 weken (navelstreng zat om het hoofdje met indalen) en heeft toen naast een verhuizing alle kleding en meubels die voor haar zoontje bestemd waren weggedaan, hoewel ze daarna nog twee kinderen heeft gekregen wilde ze niet dat dit 'vermengd' werd. Allemaal ontzettend logisch te begrijpen. Hoop zo dat het bij jou snel raak is - en nu hopelijk in de kunstmatige cyclus. Heb je een beetje een idee wanneer je de TP zal hebben?

Animal: Je hebt gelijk hoor vwb mijn onzekerheid en ik ben er echt van overtuigd dat dit voortkomt uit de MMM. Ik wil absoluut niet ondankbaar klinken -ik ben ontzettend blij- maar ik vind het ergens nog steeds moeilijk voor te stellen dat het opeens wel gelukt is en goed blijft gaan na al die tijd. Mijn man is echter een rasoptimist - was er altijd van overtuigd dat het wel zou lukken. Mijn vriendin L. (die via de MMM uiteindelijk in IVF 2 moeder is geworden) zegt het altijd zo mooi. Ze moet er ergens nl. nog steeds aanwennen dat ze moeder is en zichzelf even knijpen, terwijl ze er nu is, het lijkt alsof ze er altijd al was...
Overigens is die ook Lucrin aan het spuiten voor een 2e. Hoop ontzettend dat dit lukt.

Duufje: gebruik jij ook nog medicatie voor graves? Mijn moeder heeft ook graves nl. en ze hebben haar voorgesteld om haar te behandelen met radioactief jodium. Maar dat is voor een bepaalde periode schadelijk voor zwangeren en pasgeboren kinderen, dus ze heeft het voorlopig uitgesteld. Niet alleen met het oog op mijn zwangerschap, maar ze wil ook proberen contact te blijven onderhouden met het kind van mijn broer (ondanks de slechte relatie met de moeder van het kind).

Flipje: Het scheelt natuurlijk dat er in London ook van die baby on board buttons zijn. https://tfl.gov.uk/forms/23479.aspx waardoor ook dames met een wat plattere bump kunnen laten blijken dat ze zwanger zijn en/of een zitplaats nodig hebben. Ik vind het zitten niet altijd nodig, sterker nog - soms is het heerlijk om te staan (zit de hele dag immers al) maar vanwege de bizarre drukte tijdens de spits vind ik het soms wel prettig.
Op mijn afdeling zijn er ook twee collega's zwanger en ik zie daar een enorm verschil in buik. Mijn super slanke collega met een integrale maat 34 is een maand verder dan ik en heeft een buik waar je U tegen zegt. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ze spontaan op kantoor zou kunnen bevallen :rofl: . Mijn andere collega is eind oktober uitgerekend en heeft een mega bescheiden bump. Ik denk dat het bij mij ook deels lucht is, want sinds de zwangerschap is mijn stoelgang niet top en ben ik bovendien een beetje een scheetkussen geworden :$ (let wel 's avonds - op de bank, op kantoor hou ik me zoveel mogelijk in).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Abusu, goede opbrengst hoor. Snap dat je iets meer had gehoopt, maar dit geeft toch hoop. Succes de komende paar spannende dagen!

Baggal, ik ben ook 2 keer behandeld met radioactief jodium, in 2011 en 2012. Mijn schildklier is daar uiteindelijk mee stil gelegd. Dus ik slik nu schildklierhormonen. Ik vond het een eng idee destijds, maar achteraf de moeite meer dan waard. Ik had heel veel klachten en sinds mijn schildklier uit zichzelf niets meer doet en ik goed ben ingesteld met het medicijn (dat heeft wel lang geduurd overigens) heb ik 0 klachten meer. Het is al even geleden, maar ik heb de laatste keer een week in het ziekenhuis gelegen (toen kreeg ik ook veel jodium omdat de eerste keer niet had gewerkt en moest ik echt in afzondering) en moest vervolgens geloof ik 2 weken uit de buurt blijven van zwangeren en kinderen. Dat was onhandig, maar wel goed te doen.
Abusu mooie opbrengst! Toch twee meer dan icsi 1 en daar had je een verse tp en een cryo. Hoop voor je dat er mooie bevruchtingen plaatsvinden en je naast de verse terugplaatsing ook een paar mooie cryo's krijgt. Succes met bijkomen vandaag!

Baggal wat fijn dat je moeder de medicatie even heeft uitgesteld. Zou wel heel jammer zijn als ze een tijdje minder/ niet bij haar (aanstaande) kleinkinderen in de buurt mag komen.
En wat je schrijft mbt het onwerkelijk zijn dat jullie een kindje krijgen is heel herkenbaar, ik denk dat dat blijft tot jullie haar echt in jullie armen kunnen houden.

Hier geen idee wanneer de tp is, over 1,5 week een echo om bms te meten, denk dat ik dan meer hoor.
Abusu wat fijn dat er eicellen gevonden zijn. Ik hoop dat ze bevrucht worden en je een goede tp krijgt!
Even snel, we zitten nu op een Waddeneiland paar dagen van elkaar en het weer genieten :heart:

We hebben een hele mooie dag gehad, vonden elkaar prachtig en hebben onwijs genoten!
Nu moet het nog even landen dat we getrouwd zijn :rofl:
Goed om te horen Fruity! Wat een te lekker weer om op een waddeneiland te zitten. Geniet van elkaar! :heart:
Wat heerlijk fruit geniet maar lekker van elkaar op t eilandje!
Oh wat leuk Fruity! Geniet van je honeymoon!
Abusu Wat fijn dat het er op zit! En wat heerlijk dat de opbrengst hoger is dan de vorige keer! Duimen dat er net zoveel bevruchtingen plaats vinden als dat er eitjes zijn geoogst!

Fruity Nog gefeliciteerd! Dat landen duurt nog wel even! Geniet lekker op 't Waddeneiland! <3

Ik ben nu weer bijna een week aan de pil en man wat een verschil merk ik in mijn gemoedstoestand. Wat een troep is het eigenlijk toch.. :roll:
Hallo lieve allemaal,

Ik lees nog wel af en toe mee maar jullie gaan zo snel met schrijven dat ik het echt niet kan bij houden.
Mijn burn out speelt weer even op. Dus ik heb erg weinig energie. Wij kijken uit naar 27 juni, dan eindelijk weer wat actie voor ons.
Ik merk dat het behoorlijk wat spanning oplevert bij mij. Ik hoop zo ontzettend dat er zaad gevonden wordt, Anders krijg ik er nog een mega klapper bij om te verwerken. Tot die tijd ben ik hier iets minder actief maar ik wens jullie allemaal heel veel succes bij het hopelijk vervullen van jullie liefste wens.

Fruity gefeliciteerd met je huwelijk! Wat had je lekker weer.

Wachtbankers, prikkers en alle anderen veel succes. Het is zo slopend en spannend dit traject, ik duim voor jullie.
Wat naar MevrouwStippel. Doe rustig aan en schrijf vooral wanneer jij er behoefte aan hebt. Ik hoop op positieve geluiden eind Juni. Pas goed op jezelf.

Abusu: Ik hoop dat jij morgen een goed nieuws krijgt qua bevruchtingen.

Angel: Ik hoop dat jij de komende 4 dagen ook een beetje doorkomt. Deze zijn het meest vervelend in mijn optiek - hoe dichter het test moment, hoe rotter het uiteindelijk is en hoe meer je aan alles (voor zover nog mogelijk) gaat twijfelen. En het zegt allemaal niets - wat Flipje ook al zei in het 'maar niet zwanger worden topic.'

Boulu: Natuurlijk sta jij even in de wachtmodus. Hoe is het met je?

Fruity: Geniet van de waddeneilanden! Ik las dat je het sneu vond voor je man dat je je niet top voelde. Maarre - je hebt een hele goede reden :heart:

LaFemme: Hormoon medicatie is vervelend idd - maar alles voor het goede doel hield ik mezelf vaak voor. En in een tweede ronde weet je gelukkig ook iets beter wat je te wachten staat. Succes!

Weija: Gebruik je al medicatie voor je ''kunstmatige'' cyclus? Fijn dat de TP over 1,5 week al is. Weer iets om naar uit te kijken.
Ik kijk idd erg uit naar Oktober. Het is heel bizar, maar ondanks de pijn die een bevalling met zich mee kan brengen, lijkt het mij een van de mooiste dingen. Al weet ik ook dat ik mij zorgen zal blijven maken tot het moment dat ze daadwerkelijk geboren is - en waarschijnlijk daarna ook wel ;-) Mijn man vroeg discreet aan mij of ik nog wensen had voor mijn verjaardag dit jaar (eind Mei) en het antwoord was ook direct: ''nee, mijn grootste cadeau is dat ik ons kind mag dragen.'' :kneel:
Ik geloof oprecht niet dat ik verder nog wensen heb, laat staan materiele dingen. Ik koop nu overigens veel meer kleding voor haar dan voor mezelf (op wat positie kleding na, omdat het niet anders kan). Man is meer van de praktische dingen: een baby monitor, changing mat, etc. Typisch :biggrin:

Gisteren bij de dochter van mijn man en haar vriend geweest. Was erg ok - niet meer over haar gedrag gesproken. Wel voorzichtig aangegeven dat 2016 heel erg moeilijk was en ik mij binnen de familie vaak alleen voelde en fertility treatment best een lastig proces is (the famous English understatement). Een goed verstaander heeft een half woord nodig denk ik dan.
Verder was het gewoon gezellig. Zij bekende wel dat zij het heel erg had gevonden als zij zelf geen kinderen had kunnen krijgen en al had nagedacht wat ze zou doen als dit het geval bleek te zijn... We kregen de Bloom Coco Lounger mee - dus haar half zusje (en de tante van haar dochter) kan daar hopelijk haar voordeel mee doen. Ze leek wel oprecht blij voor ons, althans mijn wens om moeder te worden te begijpen en dat is al heel wat. Blij mee! :D
LaFemme zoals Baggal al schrijft, al die hormonen zijn voor een goed doel. De veranderingen in gemoeds- en fysieke toestand horen er gewoon bij. Bij de progynova die ik nu gebruik kwam een informatiefolder voor vrouwen in de overgang :lol: (waar dit middel normaal voor wordt gebruikt) en daar stond netjes in omschreven dat de overgang bij het leven hoort en je dit het beste gewoon kan accepteren. En eigenlijk is dit advies ook wel van toepassing op de hele hormoonwinkel in het ivf/ icsi traject, het enige dat er op zit is gewoon accepteren dat dit er bij hoort.

Mevrouw Stippel wat enorm naar dat je burn out meer opspeelt nu. Sterkte! :hug: Kan mij goed voorstellen dat je uitkijkt naar 27 juni dan hebben jullie eindelijk meer duidelijkheid over het vervolgtraject. Zorg goed voor je zelf.

Fruity geniet van jullie mini-honeymoon en dan hopelijk volgende week goed nieuws met een kloppend hartje.

Baggal schreef:
18-05-2017 10:14
Weija: Gebruik je al medicatie voor je ''kunstmatige'' cyclus? Fijn dat de TP over 1,5 week al is. Weer iets om naar uit te kijken.
Ik kijk idd erg uit naar Oktober. Het is heel bizar, maar ondanks de pijn die een bevalling met zich mee kan brengen, lijkt het mij een van de mooiste dingen. Al weet ik ook dat ik mij zorgen zal blijven maken tot het moment dat ze daadwerkelijk geboren is - en waarschijnlijk daarna ook wel ;-) Mijn man vroeg discreet aan mij of ik nog wensen had voor mijn verjaardag dit jaar (eind Mei) en het antwoord was ook direct: ''nee, mijn grootste cadeau is dat ik ons kind mag dragen.'' :kneel:
Baggal, Ja sinds dag 2 van deze cyclus gebruik ik 3x per dag progynova (oestrogeen). Maar ik heb nog geen idee hoor wanneer de tp is. Over 1,5 week heb ik eerst een echo om het bms te meten, dan hoor ik denk ik meer over de planning. We gaan het zien.
Wat fijn dat het bezoek aan de dochter van je man zo fijn is verlopen! Heel prettig -zeker ook met het oog op de komst van Sweet Pea- dat het contact weer genormaliseerd is. Kan mij trouwens helemaal voorstellen dat je niets te wensen hebt voor je verjaardag deze maand, het allermooiste cadeau draag je al bij je. :heart:
LaFemme: lastig mer die hormonen he? In dit traject ben je als vrouw altijd hormonaal. Niet leuk. Ik begin waarschijnlijk volgende week ook met de pil.

Mwstippel: ik hoop zo dat de operatie wat oplevert. Erg spannend allemaal.
Baggal: wat fijn dat het dochter van man zo goed reageerde en begrip toonde. Het lijkt me een hele lastige situatie voor je.

Weija: wat een middelen. Ik weet al wel mijn toekomstig schema, herken middelen die jij ook hebt. Succes met spuiten.

Sorry dat ik in meerdere berichten post, maar anders kan ik niet zien wat ik typ.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven