Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Erg lief Sofie :hug:
De terugplaatsing vanmiddag gaat door!!!! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
:kneel: :yes: :high5: :cheer: :yes:

Angel, dat degenen met meerdere pogingen daar een aanwijsbare oorzaak voor hebben is zeker niet zo hoor, kijk maar naar Dazzle bijvoorbeeld. De kans op zwangerschap bij een verse terugplaatsing is 30%, dus de kans dat het niet lukt is 70%. Je kunt helaas echt gewoon deze pech hebben.... Volgende keer gewoon opnieuw proberen meid. :hug:

Sense, IVF bestaat al 40 jaar, eind jaren '70 werd de eerste IVF-baby geboren! :)
Maar toen was het natuurlijk nog niet zo gebruikelijk. Een collega van mij heeft 25-30 jaar geleden twee IVF pogingen gedaan, zij heeft beide keren overstimulatie gehad (je kreeg toen nog geen controle echo's)... Uiteindelijk werd ze tussen poging 2 en poging 3 in spontaan zwanger.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
:yes: flipje
Angel: Je bent geen aansteller, want elke mislukte poging is een teleurstelling. Je hebt ergens toch die hoop...en voor dit traject moet je een lange adem hebben. Ook Ik heb me, zoals je weet, heel erg druk gemaakt of het ooit zou gaan lukken en maakte me dan zorgen over dingen die nog niet aan de orde waren. Ik denk dat je nu je verdriet gewoon ook even moet toestaan. En dan over een paar dagen wanneer je iets meer aan het idee gewend bent verder moet kijken: de cryo's.

En waarom het soms niet altijd lukt is ook onduidelijk. Ik heb 8 embryo's teruggeplaatst gehad en 3 keer zwanger geworden... Ik ga er gemakshalve vanuit dat de vorige zwangerschappen geen tweelingen betroffen (gelet op het HCG). Waarom de laatste dan opeens wel geplakt heeft?! Geen idee. Er komt ook
een dosis geluk bij kijken. Laat deze teleurstelling je niet ontmoedigen verder te gaan. Je hoeft je droom zeker nog niet op te geven!

Flipje: Heel veel succes!

Animal: Benieuwd wat ze in Düsseldorf zeggen straks.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Crosspost Flip: :cheer2: Yes! Super. Ik hoop dat dit voorlopig de laatste TP mag zijn! :whip: innestellen die hap. Blij voor je. De eerste hobbel is genomen :yes:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@ Flipje yes wat fijn! Gefeliciteerd. Ik hoop dat jij over korte 2 weekjes wel een positieve test hebt!

Verder hoop ik natuurlijk dat Gent verschil maakt bij Dazzle. Maar ben ook bang dat ik straks na 2 hele ivf en meerder goede tp met lege handen staan. En erger nog na alle poginge. Maar zover wil ik niet denken. Ik blijf in mijn gedachten houden dat er idd maar 30% kans is dat het lukt. Dat geeft nu juist meer hoop, dat het dan volgende keer wel kan lukken.
Flipje :cheer2: :cheer2: :cheer2: joehoe fijn!!!!!!

Angel je bent beslist geen aansteller hoor. Het is ook gewoon k#t en dat mag je ook echt vinden. En er komt vandaag, morgen of volgende week vanzelf weer een moment dat je weer hoop durft te hebben. :hug:
Baggal heb je trouwens een pb-tje gestuurd.
Angel: je doet nu precies hetzelfde dat ik destijds deed - je zorgen maken over dingen die nog niet aan de orde zijn. Je hebt nl. pas 1 TP uit 1 IVF gehad... Je bent nog niet In het definitief einde oefening stadium. Dat gezegd hebbende: ik herken het en kon het ook maar moeilijk loslaten. Gewoon omdat de wens zo groot is en de angst soms meester wordt van je gedachten. Je bent vrij vandaag?

Weija: Had even gekeken maar zag nog niets in mijn inbox. Misschien omdat het forum new style nog niet echt optimaal is. Ik hou het even in de gaten.

Hier nog 3 nachtjes :sheep: en hopelijk een "all clear" voor Sweet Pea!
Lieve Angel, heb je een pb gestuurd. Hoop heel erg dat deze is aangekomen. X
Lieve Angel, wat rot :hug: ik kan alleen maar zeggen " keep your eye on the price". Natuurlijk ben je nu onzeker en verschrikkelijk teleurgesteld maar je hebt nog genoeg kansen...

Voor mij was mijn voorbeeld altijd mijn beste vriendin. Werd 2x binnen 3 mnd zwanger waarvan ook 2x een mk. De derde keer duurde iets van 9 a 10 mn ineens. En toen een voldragen zwangerschap van een gezonde meid. Soms heb je meerdere pogingen nodig zonder dat er wat mis is.... :hug:
Lieve Angel, wat rot :hug: ik kan alleen maar zeggen " keep your eye on the price". Natuurlijk ben je nu onzeker en verschrikkelijk teleurgesteld maar je hebt nog genoeg kansen...

Voor mij was mijn voorbeeld altijd mijn beste vriendin. Werd 2x binnen 3 mnd zwanger waarvan ook 2x een mk. De derde keer duurde iets van 9 a 10 mn ineens. En toen een voldragen zwangerschap van een gezonde meid. Soms heb je meerdere pogingen nodig zonder dat er wat mis is.... :hug:
Baggal bij mij staat het pb-tje nu in de map verzonden (daarvoor nog in het postvak uit). Laat maar even weten als hij (niet) is binnengekomen.
Angel88 schreef:
22-05-2017 09:54
[...]
Maar ben ook bang dat ik straks na 2 hele ivf en meerder goede tp met lege handen staan. En erger nog na alle poginge. Maar zover wil ik niet denken.
[...]
Angel, zo moet je na 1 terugplaatsing echt nog niet denken hoor...!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
angel Niemand hier is een aansteller en jij vandaag al helemaal niet! Neem de tijd om deze teleurstelling te verwerken, en daar hoort twijfelen nou eenmaal bij. maar zoals als anderen al zeiden: het is niet klaar, ze zijn nog niet van je af toch?

Flipje succes met de TP vandaag!
flipje2 schreef:
22-05-2017 11:41
Angel, zo moet je na 1 terugplaatsing echt nog niet denken hoor...!
Vertel mij wat :-(
Jij hebt je tp natuurlijk vandaag! Ik was even in de war met een verse tp. Heel veel succes en plezier! Ik hoop net als baggal dat dit je laatste tp! :whip:
Ylva85 schreef:
22-05-2017 11:09
Lieve Angel, heb je een pb gestuurd. Hoop heel erg dat deze is aangekomen. X
Ik heb nog geen berichtje. Weet njet waarom soms berichtjes niet aankomen.
Weija: ook ik heb nog geen berichtje ontvangen.

Zie ook dat het bij Angel/Ylva niet werkt. Het nieuwe forum - bliss :@@:

Flipje: Hoe laat mag je naar de VU?
Vaag Baggal irritant het nieuwe topic....
heb het nog een keer in een pa proberen te versturen en anders ook geen drama. Was een reactie nav je berichtje van gisteravond.
Fuck dit forum, dan maar zo.

Er is al heel veel over gezegd lieve Angel, maar zag dat je mij als voorbeeld gebruikte. Niet doen :-(. Ik had idd vet veel geluk. Alleen van de 14 eitjes gewoon geen enkele cryo itt jij. Een vriendin van me is nu bovendien zwanger van haar 2e tp, terwijl bij haar en haar vriend ook niets gevonden was.
Er worden gezonde mensen zwanger binnen 3 maanden, maar ook 1,5 jaar. Sommigen hebben IUI nodig, of IVF. Zwanger worden is een maf proces. Veel is nog steeds niet duidelijk, maar wel dat het elke keer een nieuwe kans is. Dubbeltjes op hun kant die bij de één vaker de goede kant op vallen dan bij de ander. Een andere vriendin van me is 2 keer achter elkaar binnen 1 maand zwanger geraakt. De 3e keer heeft een jaar gekost inclusief 2 miskramen.

Knuffel voor jou en echt echt waar: hou alsjeblieft hoop! Dan ga ik nu weer in de meeleesmodus, want ik hoop elke dag weer een positief bericht te lezen. X
Ylva85 schreef:
22-05-2017 13:06
Fuck dit forum, dan maar zo.

Er is al heel veel over gezegd lieve Angel, maar zag dat je mij als voorbeeld gebruikte. Niet doen :-(. Ik had idd vet veel geluk. Alleen van de 14 eitjes gewoon geen enkele cryo itt jij. Een vriendin van me is nu bovendien zwanger van haar 2e tp, terwijl bij haar en haar vriend ook niets gevonden was.
Dank je wel yilva voor je lieve berichtje. Volgens weet ik wie je bedoelt met je vriendin, unicorn? Heb heel kort daar meegelezen, maar nooit meegeschreven. Jammer dat je geen cryo's hebt. Maar nu het gelukt is maakt dat natuurlijk niets meer uit. Was anders geweest als dat niet het geval. Ik vond okk heel erg dat iui bij jou niet lukte maar toen je met goed nieuws kwam was ik ontzettend blij voor je en het gaf mij ook hoop. Ik ben ontzettend blij met mijn cryo's, maar hoop houden vind ik nog wel moeilijk.
Even een ego post.

Vandaag voor echo geweest, had de laatste week ineens geen goed gevoel meer bij mijn zwangerschap, helemaal geen klachten dus voelde niet goed,. Helaas werd dat met de echo bevestigd. Ze zag wel een zwangerschap maar geen hartje en een te klein vruchtje voor 8 weken. Moet nu over 1.5 en terug komen om opnieuw te kijken. Hopelijk is krijg ik voor die tijd al spontaan een bloeding anders moet ik dat met pillen gaan doen. Ben echt even verdrietig om dit nieuws. Had eindelijk eens wat een beter gevoel maar helaas
@ baggal, klopt ik kijjj ook veel verder. Dat komt ook deels omdat ik keer op keer teleurgesteld bent. Toen we in expectatief beleid zaten een jaar, had ik hoop dat het natuurlijk zou lukken en anders iui, toen met iui waren we blij dat blij dat er eindelijk iets werd gedaan, maar helaas was dat zonder resultaat. Na 4x iui keek ik uit naar ivf. En nu met ivf, wat als ivf ook niet werkt? Waar moet ik nu naar uitkijken. Wij zijn nog lang niet uitbehandeld, maar hebben al een jaar behandelingen op zitten. Ben trouwens wel vrij vandaag met man.
anoniem_221035 wijzigde dit bericht op 22-05-2017 14:07
3.70% gewijzigd
Chev: Neeeee!! :'( Wat een enorm verdrietig nieuws! Jeetje wat verdrietig :hug: en wat had ik je anders gegund.

Verder: Ylva - helemaal mee eens.
Angel, :hug: balen dat het niet gelukt is en daar mag je vandaag zeker over balen, kwaad over zijn en ongelooflijk vloeken. Hou wel hoop, echt waar. Dat het niet in 1 keer gelukt is zegt niks. De kansen dat een tp werkt is helaas nog kleiner dan dat een tp wel meteen werkt. Een andere keer ben jij aan de beurt :hug:

Chevrolet, nee :cry: een hele dikke :hug: voor jou, ik weet niet anders wat te zeggen. Woorden schieten te kort en verlichten op dit moment niks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven