Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
zondag 21 mei 2017 om 20:36
...tijdens het feest kwam een collega van mijn vriend EUH MAN! nog even zeggen dat ie me zag rondlopen met een kindje en dat het 'er zo natuurlijk uitzag'. Haha, mijn zusje stond er gelukkig naast, waardoor we er nog wel n soort onderling grapje van maakten met zn 2en (' ja, inderdaad, heeel natuurlijk') Verder voorlichting gehad in het ziekenhuis, ben blij met jullie want ik snapte nu redelijk snel waar ze het allemaal over had met al die medicatie, dat aanprikken etc. We starten in september ( ivm werk, vakantie en zomerstop). Uiteraard hoop ik voor die tijd nog op een natuurlijk wonder.
zondag 21 mei 2017 om 21:23
Wow de t weekend aan het bij lezen... druk geweest...
Sense gefeliciteerd!
De rest veel succes met het wel/niet ongesteld worden, testen, echo's, onderzoeken, afspraken, omgaan met onhandige opmerkingen, wachten, medicatie, huizenjachten en bijwerkingen en wat al niet meer. Vergeet ook niet lekker te leven het schijnt mooi weer te worden in Nl.
Hier even 3 dagen werken en dan aan de decapeptyl. Vandaag onderweg 2x een ooievaar op weg boven de auto... dat moet toch betekenen dat we op de goede weg zijn? Je zou nog bijgelovig worden van die mmm.
Met mijn moeder over haar mmm gesproken van toen lang geleden... zij moest voor alle prikken dagelijks bij een huisarts langs soms dus in andere plaats die dan ook nog durfde te betwijfelen of t wel nodig was. Ik ben wel heel blij dat ik het anno 2017 meemaak met n ervaren team van fijne dokters en verpleegkundigen.
Sense gefeliciteerd!
De rest veel succes met het wel/niet ongesteld worden, testen, echo's, onderzoeken, afspraken, omgaan met onhandige opmerkingen, wachten, medicatie, huizenjachten en bijwerkingen en wat al niet meer. Vergeet ook niet lekker te leven het schijnt mooi weer te worden in Nl.
Hier even 3 dagen werken en dan aan de decapeptyl. Vandaag onderweg 2x een ooievaar op weg boven de auto... dat moet toch betekenen dat we op de goede weg zijn? Je zou nog bijgelovig worden van die mmm.
Met mijn moeder over haar mmm gesproken van toen lang geleden... zij moest voor alle prikken dagelijks bij een huisarts langs soms dus in andere plaats die dan ook nog durfde te betwijfelen of t wel nodig was. Ik ben wel heel blij dat ik het anno 2017 meemaak met n ervaren team van fijne dokters en verpleegkundigen.
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 21-05-2017 21:24
Reden: Automatische spelling...grrr
Reden: Automatische spelling...grrr
0.58% gewijzigd
zondag 21 mei 2017 om 22:20
Deni wat super fijn dat jullie de eerste echo hebben gehad en alles er goed uitzag!!!!! Gefeliciteerd!
Abusu gefeliciteerd met je embryo aan boord! Fijn! Ja hoor je kan veilig 14 dagen na de punctie testen dan moet de uitslag echt wel duidelijk zijn. Succes in deze spannende dagen!!!
Wat vervelend dat je nog last hebt van de punctie. Hopelijk trekt het snel weg. (En anders is rustig aan doen sowieso verstandig)
Angel heel heel veel succes morgen met testen!
wat fijn dat jullie alletwee vrij hebben genomen.
Christel wat heerlijk dat het voor nu 'gewoon' goed gaat. En kan mij voorstellen dat je moet wennen aan het idee dat je nu echt zwanger bent. Schrijf gewoon gezellig mee als het goed voelt en anders lees je gewoon mee als je er zin in hebt.
Piene heel fijn dat ze met 16 en 20 weken een GUO doen en een uitgebreide 12 weken echo. Natuurlijk neemt dat je bezorgdheid niet weg maar het maakt de kans dat er iets over het hoofd gezien wordt wel een stuk kleiner. Ook heel fijn dat ze zo begripvol in het ziekenhuis zijn.
Boulu klinkt als een heerlijk en ontspannen weekend
geniet ervan. En dan deze week ook fijn in Düsseldorf terecht en de eerste echo tbv de cryo tp. Lekker in een flow!
Baggal wat fijn dat de vriendin in opleiding meedenkt en een heel duidelijk advies geeft. Tja..... dan is er denk ik bij jou ook geen twijfel meer, blijvende incontinentie is gewoon geen optie. Wel fijn dat je nu al aan het idee van een keizersnede kan gaan wennen zodat het je uiteindelijk niet overvalt.
Nog maar een paar dagen tot de 20 weken echo. Ik duim voor jullie. En goed advies van je man dat je gewoon dealt met wat je hoort op dat moment. Dat is ook mijn insteek altijd (al gaat mij dat op het ene moment makkelijker af dan het andere)
Zizo het begint voor jou nu ook echt. Spannend!
Sense gefeliciteerd met jullie huwelijk!!!!
Mooie anekdote ook over het 'natuurlijk' er uit zien met een kind op je arm. Humor maakt alles altijd een stuk beter te dragen.
Animal heel veel succes morgen in Düsseldorf!
En last but not least Flipje..... heel veel succes morgen met het mega spannende 'ontdooi' telefoontje en hoop zo op een voorspoedige terugplaatsing daarna. Je hebt er niets aan, maar het is jullie zo gegund.
Hier weinig nieuws. Puistjes van de progynova worden iets minder gelukkig en verder dit braaf doorslikken de komende minimaal drie weken. Ik geloof dat Baggal het vroeg? Dosis progynova is 3x per dag 2 mg. Piene de terugplaatsing duurt nog wel even hoor, eerst over een week de echo voor het bms dan hoor ik meer qua planning.
Wat wel speelt is dat dit ook de periode dat ik afgelopen jaar de eerste goede echo heb gehad, 1e x verloskundige, het aan mensen vertellen dat ik zwanger was etc etc en ik merk dat dit op momenten ook gewoon simpelweg lastig is en veel herinneringen naar boven brengt. Dat zal de komende maanden niet anders worden vermoed ik en is gewoon iets is om mee om te gaan, maar blijft confronterend.

Abusu gefeliciteerd met je embryo aan boord! Fijn! Ja hoor je kan veilig 14 dagen na de punctie testen dan moet de uitslag echt wel duidelijk zijn. Succes in deze spannende dagen!!!
Wat vervelend dat je nog last hebt van de punctie. Hopelijk trekt het snel weg. (En anders is rustig aan doen sowieso verstandig)
Angel heel heel veel succes morgen met testen!

Christel wat heerlijk dat het voor nu 'gewoon' goed gaat. En kan mij voorstellen dat je moet wennen aan het idee dat je nu echt zwanger bent. Schrijf gewoon gezellig mee als het goed voelt en anders lees je gewoon mee als je er zin in hebt.
Piene heel fijn dat ze met 16 en 20 weken een GUO doen en een uitgebreide 12 weken echo. Natuurlijk neemt dat je bezorgdheid niet weg maar het maakt de kans dat er iets over het hoofd gezien wordt wel een stuk kleiner. Ook heel fijn dat ze zo begripvol in het ziekenhuis zijn.

Boulu klinkt als een heerlijk en ontspannen weekend

Baggal wat fijn dat de vriendin in opleiding meedenkt en een heel duidelijk advies geeft. Tja..... dan is er denk ik bij jou ook geen twijfel meer, blijvende incontinentie is gewoon geen optie. Wel fijn dat je nu al aan het idee van een keizersnede kan gaan wennen zodat het je uiteindelijk niet overvalt.
Nog maar een paar dagen tot de 20 weken echo. Ik duim voor jullie. En goed advies van je man dat je gewoon dealt met wat je hoort op dat moment. Dat is ook mijn insteek altijd (al gaat mij dat op het ene moment makkelijker af dan het andere)
Zizo het begint voor jou nu ook echt. Spannend!
Sense gefeliciteerd met jullie huwelijk!!!!
Mooie anekdote ook over het 'natuurlijk' er uit zien met een kind op je arm. Humor maakt alles altijd een stuk beter te dragen.

Animal heel veel succes morgen in Düsseldorf!
En last but not least Flipje..... heel veel succes morgen met het mega spannende 'ontdooi' telefoontje en hoop zo op een voorspoedige terugplaatsing daarna. Je hebt er niets aan, maar het is jullie zo gegund.

Hier weinig nieuws. Puistjes van de progynova worden iets minder gelukkig en verder dit braaf doorslikken de komende minimaal drie weken. Ik geloof dat Baggal het vroeg? Dosis progynova is 3x per dag 2 mg. Piene de terugplaatsing duurt nog wel even hoor, eerst over een week de echo voor het bms dan hoor ik meer qua planning.
Wat wel speelt is dat dit ook de periode dat ik afgelopen jaar de eerste goede echo heb gehad, 1e x verloskundige, het aan mensen vertellen dat ik zwanger was etc etc en ik merk dat dit op momenten ook gewoon simpelweg lastig is en veel herinneringen naar boven brengt. Dat zal de komende maanden niet anders worden vermoed ik en is gewoon iets is om mee om te gaan, maar blijft confronterend.
zondag 21 mei 2017 om 22:53
Weija ik kan me voorstellen dat dit een hele confronterende periode is. Dikke knuffel.
Miekie, heeft jouw moeder destijds ook ivf gedaan? Sorry misschien heb je het al verteld, maar heb ik het over het hoofd gezien. Gelukkig ontwikkelt de medische wetenschap zich nog steeds.
Sense, wat kunnen mensen toch ongepaste opmerkingen maken.
Ik kreeg een tijdje geleden ook een nare opmerking. Een bekende van mij, oudere vrouw, had gehoord dat ik in de mmm zit. Haar dochter en diens man hebben ook tig pogingen gedaan voor de derde. Ze zijn er nog druk mee bezig in het buitenland omdat zij 43 jaar is. Zegt die bekende tegen mij dat ik nog jong ben en dat ze het voor haar dochter erger vindt dan voor mij. Want haar dochter is al 43.
Pfff de tranen sprongen mij in de ogen. Waarom vergelijken? Het is zowel voor haar dochter als voor mij erg. Maar haar dochter heeft wel 2 gezonde kinderen. Ze heeft het moederschap gekregen. Ikke niet. Nog niet. Bah, wat maken mensen soms rotopmerkingen.
Miekie, heeft jouw moeder destijds ook ivf gedaan? Sorry misschien heb je het al verteld, maar heb ik het over het hoofd gezien. Gelukkig ontwikkelt de medische wetenschap zich nog steeds.
Sense, wat kunnen mensen toch ongepaste opmerkingen maken.
Ik kreeg een tijdje geleden ook een nare opmerking. Een bekende van mij, oudere vrouw, had gehoord dat ik in de mmm zit. Haar dochter en diens man hebben ook tig pogingen gedaan voor de derde. Ze zijn er nog druk mee bezig in het buitenland omdat zij 43 jaar is. Zegt die bekende tegen mij dat ik nog jong ben en dat ze het voor haar dochter erger vindt dan voor mij. Want haar dochter is al 43.
Pfff de tranen sprongen mij in de ogen. Waarom vergelijken? Het is zowel voor haar dochter als voor mij erg. Maar haar dochter heeft wel 2 gezonde kinderen. Ze heeft het moederschap gekregen. Ikke niet. Nog niet. Bah, wat maken mensen soms rotopmerkingen.
zondag 21 mei 2017 om 23:39
Zizo: wat een rare opmerking
! Lekker "leed" vergelijken. Precies wat je zegt - vergelijken is zinloos en ongepast en als je dan toch wil vergelijken dan zou je kunnen betogen dat iemand met reeds twee kinderen iig niet met lege handen staat en jij die "zekerheid" nog niet hebt. Als je na de MMM een kind of kinderen mag krijgen is dat een geschenk. Een beetje dankbaarheid na twee succesvolle zwangerschappen mag ook wel. En dat je jong bent is fijn en belangrijk maar ook geen garantie. Niet dat je je dat nu al druk over hoeft te maken, maar toch. Nadenken is niet een ieder gegeven denk ik dan...
Weija: Poeh! Lastig - en ook logisch dat dingen van toen nu weer terugkomen. Jouw zwangerschap is helemaal op een laat moment misgegaan en dat lijkt me enorm pijnlijk, omdat je je het een jaar geleden zo anders had voorgesteld. Mag ik vragen of je bevallen bent van een zoon of een dochter? Ik vraag je het eigenlijk nooit, omdat ik niet weet of je het prettig vindt om er over te praten. Niet dat ik er niet aan gedacht heb overigens.
Om precies dezelfde reden die jij noemt en hetgeen dat nu boven komt hoop ik dat Flipje in Juni weer zwanger mag zijn en hoop ik dat het bij jou (en Duufje) heel snel raak is. Een nieuwe zwangerschap is geen vervanging van het gebeurde maar kan je wel (naast angst) ook weer vreugde brengen. Dat soort dingen kunnen m.i heel goed naast elkaar bestaan.
Ik had 8mg progynova. Kon er slecht tegen in de zin dat ik er emotioneel van werd... Sterkte de komende periode Weija!
Animal: Nogmaals veel succes morgen en Angel ik hoop dat je de slaap kan vatten en ons morgen (of wanneer jij wil) goed nieuws mag brengen...

Weija: Poeh! Lastig - en ook logisch dat dingen van toen nu weer terugkomen. Jouw zwangerschap is helemaal op een laat moment misgegaan en dat lijkt me enorm pijnlijk, omdat je je het een jaar geleden zo anders had voorgesteld. Mag ik vragen of je bevallen bent van een zoon of een dochter? Ik vraag je het eigenlijk nooit, omdat ik niet weet of je het prettig vindt om er over te praten. Niet dat ik er niet aan gedacht heb overigens.

Om precies dezelfde reden die jij noemt en hetgeen dat nu boven komt hoop ik dat Flipje in Juni weer zwanger mag zijn en hoop ik dat het bij jou (en Duufje) heel snel raak is. Een nieuwe zwangerschap is geen vervanging van het gebeurde maar kan je wel (naast angst) ook weer vreugde brengen. Dat soort dingen kunnen m.i heel goed naast elkaar bestaan.
Ik had 8mg progynova. Kon er slecht tegen in de zin dat ik er emotioneel van werd... Sterkte de komende periode Weija!
Animal: Nogmaals veel succes morgen en Angel ik hoop dat je de slaap kan vatten en ons morgen (of wanneer jij wil) goed nieuws mag brengen...

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zondag 21 mei 2017 om 23:44
Overigens: over rare opmerkingen gesproken...Toen ik de ex vriendin van mijn broer vorig jaar December vertelde dat we eindelijk aan de beurt waren na jarenlang proberen voor een NHS IVF behandeling, haalde ze haar schouders op en zei ze op monotone toon: "ach waarom niet, twee gezonde mensen?!" Nou echt - moordneigingen
Als je niet weet wat je moet zeggen, zeg dan niets...

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 22 mei 2017 om 06:29
Angel: Dat is heel verdrietig en daar mag je best even ontzettend van balen/vloeken en om huilen... Maar weet ook dat je cryo's in de vriezer hebt en dit pas je allereerste TP ever was. Het is heel zuur, maar sommige mensen hebben meerdere TP's en soms rondes nodig om er te komen. Maar het is nog niet voorbij lieve Angel. Met jou had ik echter wel anders gehoopt. Ben net wakker en wilde meteen ff kijken. Wees lief voor jezelf en voor elkaar.
Mag je meteen volgende maand een cryo TP? Of moet je nu een maand overslaan? Dikke knuffel.
Mag je meteen volgende maand een cryo TP? Of moet je nu een maand overslaan? Dikke knuffel.
maandag 22 mei 2017 om 07:24
Angel
wat enorm verdrietig. Wees deze dag gewoon verdrietig/ baal/ vloek etc en dan kan je morgen, overmorgen of volgende week gewoon weer vooruit naar de volgende poging kijken. Neem het stap voor stap.
Zizo wat een enorm vreemde opmerking van die bekende..... elk verdriet staat op zichzelf. Baggal datzelfde geldt voor de ex van je broer jeetje zeg dan idd niets....
Miekje wat bijzonder om de ervaringen met het medische traject met je moeder te kunnen delen. Ik ben elke keer weer verbaasd over (en dankbaar voor!) wat er allemaal kan.
Lief dat je het vraagt Baggal maar ivm herkenbaarheid deel ik liever niet het geslacht van X. Uit de zwangerschap van afgelopen januari weet ik idd dat vreugde om een nieuwe zwangerschap en verdriet over X inderdaad prima naast elkaar kunnen bestaan. En belangrijker nog dat ik ook weer vertrouwen in een nieuwe zwangerschap kan hebben. Dus hoewel het natuurlijk zonde van de miskraam is, ben ik eigenlijk wel 'blij' met die ervaring.

Zizo wat een enorm vreemde opmerking van die bekende..... elk verdriet staat op zichzelf. Baggal datzelfde geldt voor de ex van je broer jeetje zeg dan idd niets....
Miekje wat bijzonder om de ervaringen met het medische traject met je moeder te kunnen delen. Ik ben elke keer weer verbaasd over (en dankbaar voor!) wat er allemaal kan.
Lief dat je het vraagt Baggal maar ivm herkenbaarheid deel ik liever niet het geslacht van X. Uit de zwangerschap van afgelopen januari weet ik idd dat vreugde om een nieuwe zwangerschap en verdriet over X inderdaad prima naast elkaar kunnen bestaan. En belangrijker nog dat ik ook weer vertrouwen in een nieuwe zwangerschap kan hebben. Dus hoewel het natuurlijk zonde van de miskraam is, ben ik eigenlijk wel 'blij' met die ervaring.

maandag 22 mei 2017 om 07:34
weija, o dat kan ik me zo goed voorstellen er zijn bepaalde momenten dat je dat terugkrijgt he en is niet altijd makkelijk
dikke knuffel 
als je echo goed is mag je denk beginnen met utro. ik had in kunstmatig meestal op cd19 een tp
bv met deze nieuwe zwangerschap word je ook weer geconfronteerd met herrineringen en pijnlijke dingen. het is gewoon anders..
neemt niet weg dat ik blij en dankbaar ben natuurlijk.ik hoop dat het bij jou ook snel raak is .

als je echo goed is mag je denk beginnen met utro. ik had in kunstmatig meestal op cd19 een tp

bv met deze nieuwe zwangerschap word je ook weer geconfronteerd met herrineringen en pijnlijke dingen. het is gewoon anders..
neemt niet weg dat ik blij en dankbaar ben natuurlijk.ik hoop dat het bij jou ook snel raak is .
anoniem_280565 wijzigde dit bericht op 22-05-2017 07:36
Reden: forum :/
Reden: forum :/
20.25% gewijzigd

maandag 22 mei 2017 om 07:55
Ik vind het ontzettend moeilijk om vertrouwen te houden. Alles is gewoon goed, we hadden een top embryo, zijn jong etc. Bij meerdere mensen zonder oorzaak is het vaak in 1x gelukt, luina, yilva, skylark en nog andere meiden van andere topics. Waarom zal het met de cryo's of volgende pogingen anders zijn?
Bij meiden die meerdere pogingen nodig hebben, is er vaak een oorzaak, zoals slechte zaad, laag amh, oudere leeftijd.
Ik heb even geen vertrouwen in mijn lichaam.
Sorry voor mijn gezeur. Voel me heel rot. Kan even niet op anderen reageren.
Bij meiden die meerdere pogingen nodig hebben, is er vaak een oorzaak, zoals slechte zaad, laag amh, oudere leeftijd.
Ik heb even geen vertrouwen in mijn lichaam.
Sorry voor mijn gezeur. Voel me heel rot. Kan even niet op anderen reageren.

maandag 22 mei 2017 om 08:17
Angel je gevoel van uitzichtloosheid is denk ik voor heel veel verschillende vrouwen hier heel herkenbaar. Maar het zegt niets. Bij een terugplaatsing heb je ongeveer 25% kans dat het lukt maar dat betekent ook 75% kans dat het niet lukt. Het kan dus gewoon simpelweg pech zijn. Het enige dat je kan doen is vertrouwen hebben dat het goed komt. Maar voor nu ben gewoon verdrietig en baal als een stekker dat hoort er ook gewoon bij.
Piene dank voor je woorden en info over het tp proces in een kunstmatige cyclus.
Al deze 'oh ja een jaar geleden... zus en zo' hoort er ook gewoon bij en dat zal bij een volgende zwangerschap ook zo zijn.
Piene dank voor je woorden en info over het tp proces in een kunstmatige cyclus.
Al deze 'oh ja een jaar geleden... zus en zo' hoort er ook gewoon bij en dat zal bij een volgende zwangerschap ook zo zijn.
maandag 22 mei 2017 om 08:44
@Angel88 ik breek even in.. Een trouwe meelezer van dit topic en wil je even een hart onder de riem steken! Wij zijn ook jong (begonnen met 24&26 jaar en inmiddels een jaar ouder), het zaad van mijn vriend is niet okay dus er is een oorzaak, maar wel top embryo's gehad en 6 terugplaatsingen (+ een tweede behandeling) nodig gehad om voor de eerste keer zwanger te raken, inmiddels bijna 7 weken. Het is niet makkelijk en ook ik heb vaak gedacht: het gaat noot lukken. Wees vandaag lief voor jezelf en neem de tijd om dit te verwerken. Ik hoop dat je snel het geloof weer vind dat het ook wél kan lukken. Zoals mijn gynaecologe zei: je bent echt een lucky bastard als je zwanger raakt van je eerste terugplaatsing! En hoewel dit je wel gegund was, houd in je achterhoofd dat dit echt nog lang niet betekent dat het nooit gaat lukken.

maandag 22 mei 2017 om 09:37
Xkussie, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat fijn dat het dan gelukt is bij jullie. Zulke verhalen heb ik dan net nodig op zo'n dag, van een meelezen die een heel lief berichtje komt plaatsen
En idd als het aan de zaad ligt en je hebt goede embryos dan ga je ook 'vanuit' dat het makkelijk moet lukken omdat je de oorzaak weghaalt. Helaas werkt dat niet zo, maar gelukkig heb je doorgezet en is nu ook je grootste wens uitgekomen.
@ weija en piene bedankt voor jullie berichtje. Het is zo fijn om hier te kunnen schrijven met zulke lieve meiden
@ baggal, ben ook erg blij en met de cryo's, ook al is nu de moed in mijn schoenen gezakt. We hadden na 7x mislukte iui en na moeilijke eerste ivf ivm geen bevruchtingen in eerste instantie en onzekerheid of het ontdooien etc wel goed zou gaan weer een beetje hoop en zagen het weer wat positief in. En dan opeens alle hoop en vertrouwen wordt in een klap van je afgenomen. Ik probeer vaak te denken aan koppels die ook niet hele duidelijke oorzaak hadden en pas na paar tp is gelukt, zoals jou vriendin L, wat je heel lief paar keer hebt verteld en een andere koppel die 'pas' na een cryo zwanger raakte zonder enige oorzaak uit een andere topic. Dat houdt mij op de been.
Wil iedereen bedanken voor lieve berichtjes en steun van afgelopen dagen. Het is ontzettend fijn on hier te mogen schrijven. Als ik aan lieve boulu denk, wat jij hebt doorgemaakt afgelopen maanden en nu toch probeert door te gaan en verder gaat in DD vind ik ontzettend knap en heb ook echt weer hoop voor je dat DD wat kan betekenen. Of Dazzle die ik van iui topic nog ken en nu verder gaat in Gent hopelijk met veel nieuwe moed en vele andere meiden hier die doorzetten en proberen vertrouwen te houden. Het geeft mij wel energie, maar voel me ook een ontzettende aansteller.

@ weija en piene bedankt voor jullie berichtje. Het is zo fijn om hier te kunnen schrijven met zulke lieve meiden
@ baggal, ben ook erg blij en met de cryo's, ook al is nu de moed in mijn schoenen gezakt. We hadden na 7x mislukte iui en na moeilijke eerste ivf ivm geen bevruchtingen in eerste instantie en onzekerheid of het ontdooien etc wel goed zou gaan weer een beetje hoop en zagen het weer wat positief in. En dan opeens alle hoop en vertrouwen wordt in een klap van je afgenomen. Ik probeer vaak te denken aan koppels die ook niet hele duidelijke oorzaak hadden en pas na paar tp is gelukt, zoals jou vriendin L, wat je heel lief paar keer hebt verteld en een andere koppel die 'pas' na een cryo zwanger raakte zonder enige oorzaak uit een andere topic. Dat houdt mij op de been.
Wil iedereen bedanken voor lieve berichtjes en steun van afgelopen dagen. Het is ontzettend fijn on hier te mogen schrijven. Als ik aan lieve boulu denk, wat jij hebt doorgemaakt afgelopen maanden en nu toch probeert door te gaan en verder gaat in DD vind ik ontzettend knap en heb ook echt weer hoop voor je dat DD wat kan betekenen. Of Dazzle die ik van iui topic nog ken en nu verder gaat in Gent hopelijk met veel nieuwe moed en vele andere meiden hier die doorzetten en proberen vertrouwen te houden. Het geeft mij wel energie, maar voel me ook een ontzettende aansteller.