Unisex babynamen
zaterdag 7 februari 2009 om 16:41
Dus als iemand op het onzalige idee komt zijn dochter een jongensnaam te geven is de naam ineens uniseks geworden? Volgens mij heb je dan gewoon een meisje met een jongensnaam. De ouders mogen zich dan misschien bijzonder hip voelen, ik vind het vooral zielig voor het kind.
Dan heb ik het natuurlijk niet over de namen die echt vanouds uniseks zijn.
Dan heb ik het natuurlijk niet over de namen die echt vanouds uniseks zijn.
zaterdag 7 februari 2009 om 17:03
Mijn moeder heet Willemke, roepnaam Wil maar ze wil eigenlijk Willy genoemd worden. Ze heeft zelf een enorme hekel aan haar naam.
Haar zus heet Henny.
Mijn opa en oma hielden blijkbaar van uniseks.....
Ezra voor een meisje??? Dat is een bijbelse naam, en daarin is het toch echt een man. Finn en Mees vind ik ook echte jongensnamen, als iemand mij zou zeggen dat zijn kind Finn heet, zou ik het direct over een hij gaan hebben iig.
Haar zus heet Henny.
Mijn opa en oma hielden blijkbaar van uniseks.....
Ezra voor een meisje??? Dat is een bijbelse naam, en daarin is het toch echt een man. Finn en Mees vind ik ook echte jongensnamen, als iemand mij zou zeggen dat zijn kind Finn heet, zou ik het direct over een hij gaan hebben iig.
zaterdag 7 februari 2009 om 17:20
quote:Roelfien schreef op 07 februari 2009 @ 17:07:
[...]
Precies, dat geldt ook voor Jona en Micha (spreek uit: miegaa).
Misschien vanwege de a op het eind?
Is Andrea al voorbijgekomen? Niet echt uniseks, meer een naam die in het ene land alleen voor jongens is en in het andere echt een meisjesnaam.
[...]
Precies, dat geldt ook voor Jona en Micha (spreek uit: miegaa).
Misschien vanwege de a op het eind?
Is Andrea al voorbijgekomen? Niet echt uniseks, meer een naam die in het ene land alleen voor jongens is en in het andere echt een meisjesnaam.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 7 februari 2009 om 17:45
quote:Nymeria schreef op 07 februari 2009 @ 14:32:
En verder:
Camille --> dat kind gaat gepést worden hoor, kamillethee en zo...
Evelyn --> meisjesnaam vinnik
Jamie --> jongensnaam vinnik
Payton --> dat is wát: een verkeerd geschreven associatie met monty pyton?
Ashley --> jongensnaam vinnik
Mackenzie --> áchternaam vinnik
Addison --> dat is wát, een eeh... nee, mijn creativiteit heeft grenzen.
Nicky --> Nick = een mannennaam, Nicky kan een vrouwennaam zijn
Terry -> Sja.
Morgan -> vinnik een jongensnaam
Taylor -> zoals zoveel namen is het weer een 'oh zie ons eens een hippe amerikaanse naam gebruiken' ding, valt me mee dat ik 'destenie' nog niet langs heb zien komen.
Cameron -> zie vorige comment
Deniz --> Deniz? Als in een verkeerd geschreven Denise? Een foutief geïnterpreteerde Denim (en da's trouwens een stofje)?
En verder:
Camille --> dat kind gaat gepést worden hoor, kamillethee en zo...
Evelyn --> meisjesnaam vinnik
Jamie --> jongensnaam vinnik
Payton --> dat is wát: een verkeerd geschreven associatie met monty pyton?
Ashley --> jongensnaam vinnik
Mackenzie --> áchternaam vinnik
Addison --> dat is wát, een eeh... nee, mijn creativiteit heeft grenzen.
Nicky --> Nick = een mannennaam, Nicky kan een vrouwennaam zijn
Terry -> Sja.
Morgan -> vinnik een jongensnaam
Taylor -> zoals zoveel namen is het weer een 'oh zie ons eens een hippe amerikaanse naam gebruiken' ding, valt me mee dat ik 'destenie' nog niet langs heb zien komen.
Deniz --> Deniz? Als in een verkeerd geschreven Denise? Een foutief geïnterpreteerde Denim (en da's trouwens een stofje)?
zaterdag 7 februari 2009 om 20:05
zaterdag 7 februari 2009 om 20:28
quote:girl-1983 schreef op 07 februari 2009 @ 15:14:
Haha Marels, ken geen Rune, maar wel een Runa. Pasgeboren kindje. En een meisje dus.
Ken trouwens ook een Joni (meisje). En vind dat eigenlijk best een leuke naam; tis ook eigenlijk alleen hier dat ik die naam gehoord heb op een andere manier.
Ik ken ook een pasgeboren meisje met de naam Runa. Het is een Scandinavische meisjesnaam (ik ben erg van de Scandinavische namen, mijn dochter en ik hebben een Zweedse naam, mijn zoon een Deense).
Verder ken ik een jongen met de naam Joni. De naam is afgeleid van Johannes en zijn ouders zijn gelovig... dat verklaart het vast.
Ik vind Joni meer een meisjesnaam (Joanie op z'n Engels vind ik leuker).
Haha Marels, ken geen Rune, maar wel een Runa. Pasgeboren kindje. En een meisje dus.
Ken trouwens ook een Joni (meisje). En vind dat eigenlijk best een leuke naam; tis ook eigenlijk alleen hier dat ik die naam gehoord heb op een andere manier.
Ik ken ook een pasgeboren meisje met de naam Runa. Het is een Scandinavische meisjesnaam (ik ben erg van de Scandinavische namen, mijn dochter en ik hebben een Zweedse naam, mijn zoon een Deense).
Verder ken ik een jongen met de naam Joni. De naam is afgeleid van Johannes en zijn ouders zijn gelovig... dat verklaart het vast.
Ik vind Joni meer een meisjesnaam (Joanie op z'n Engels vind ik leuker).
zaterdag 7 februari 2009 om 20:29
zaterdag 7 februari 2009 om 20:44
zaterdag 7 februari 2009 om 21:17
quote:dreamer schreef op 07 februari 2009 @ 20:29:
Mijn dochter heeft 2 unisexnamen, daarom ook op het geboortekaartje 'onze dochter' gezet, om verwarring te voorkomen
Hadden mijn ouders ook moeten doen.
Veel mensen dachten dat Tonke een jongetje was, maar nee, ben toch echt een meisje. (Al werd ik vanmiddag in een winkel voor een man aangezien. Tja, moet ik maar niet van dat korte haar hebben.)
Mijn dochter heeft 2 unisexnamen, daarom ook op het geboortekaartje 'onze dochter' gezet, om verwarring te voorkomen
Hadden mijn ouders ook moeten doen.
Veel mensen dachten dat Tonke een jongetje was, maar nee, ben toch echt een meisje. (Al werd ik vanmiddag in een winkel voor een man aangezien. Tja, moet ik maar niet van dat korte haar hebben.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 7 februari 2009 om 21:53
quote:Taylor -> zoals zoveel namen is het weer een 'oh zie ons eens een hippe amerikaanse naam gebruiken' ding, valt me mee dat ik 'destenie' nog niet langs heb zien komen.
Cameron een hippe Amerikaanse naam? De naam komt oorspronkelijk uit Ierland. En zo hip is de naam blijkbaar niet, niet waar ik woon althans, mijn dochter is hier blijkbaar de enige die zo heet.
quote:En eeh.. je noemt je kind toch geen Silver?Ik ken anders een meisje dat Zilver heet, ik vind het een hele aparte naam!
Cameron een hippe Amerikaanse naam? De naam komt oorspronkelijk uit Ierland. En zo hip is de naam blijkbaar niet, niet waar ik woon althans, mijn dochter is hier blijkbaar de enige die zo heet.
quote:En eeh.. je noemt je kind toch geen Silver?Ik ken anders een meisje dat Zilver heet, ik vind het een hele aparte naam!
zaterdag 7 februari 2009 om 21:55
quote:Morrie schreef op 07 februari 2009 @ 17:50:
Ashley is toch een meisjesnaam? Mijn nichtje van 28 heet zo, ze is Canadees. Heb die naam echt nog nooit voor een jongen gehoord.Mijn neefje heet Ashley... Maar ik moet eerlijk bekennen toen mijn broer me belde dat zijn pasgeboren zoon zo heette ik meteen reageerde met "dat is een meisjesnaam!"
Ashley is toch een meisjesnaam? Mijn nichtje van 28 heet zo, ze is Canadees. Heb die naam echt nog nooit voor een jongen gehoord.Mijn neefje heet Ashley... Maar ik moet eerlijk bekennen toen mijn broer me belde dat zijn pasgeboren zoon zo heette ik meteen reageerde met "dat is een meisjesnaam!"