Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
vrijdag 12 mei 2017 om 14:05
Nou ik had niet het idee dat het goed zat. Ja bij gesprek 1 en 2 wel, 3 ging wat stroever. Maar ik wou de baan echt heel graag. Ik heb alweer 5 sollicitaties gedaan nu maar de moed zakt me zo in de schoenen.
Van alles scenario's was dit het ultieme doemscenario.. En tuurlijk gebeurt mij dit weer.Ik heb echt het gevoel dat ik heb gefaald. En de gehele familie had ook zoveel hoop dit keer. Ik was gewoon zo dichtbij een enorm leuke baan, die ik echt helemaal zag zitten. En de tijd begint nu te dringen. Ik ga niet meer solliciteren op banen die ik echt leuk vind. Ik wil gewoon een baan, dan maar een kutsalaris en geen uitdaging.
Wel heel erg blij dat dit forum er is, ik zou niet weten waar ik me hart anders zou kunnen luchten.
Van alles scenario's was dit het ultieme doemscenario.. En tuurlijk gebeurt mij dit weer.Ik heb echt het gevoel dat ik heb gefaald. En de gehele familie had ook zoveel hoop dit keer. Ik was gewoon zo dichtbij een enorm leuke baan, die ik echt helemaal zag zitten. En de tijd begint nu te dringen. Ik ga niet meer solliciteren op banen die ik echt leuk vind. Ik wil gewoon een baan, dan maar een kutsalaris en geen uitdaging.
Wel heel erg blij dat dit forum er is, ik zou niet weten waar ik me hart anders zou kunnen luchten.
vrijdag 12 mei 2017 om 21:19
Sterkte!teletubbie1234 schreef: ↑12-05-2017 14:05Nou ik had niet het idee dat het goed zat. Ja bij gesprek 1 en 2 wel, 3 ging wat stroever. Maar ik wou de baan echt heel graag. Ik heb alweer 5 sollicitaties gedaan nu maar de moed zakt me zo in de schoenen.
Ik kreeg net op de valreep voor het weekend een afwijzing binnen waar ik echt niks mee kan... ze hadden enkele aanknopingspunten gevonden in mijn brief en cv maar omdat ze de luxe hadden uit veel reacties, kiezen ze mij niet uit. Ik was het nét niet staat in de mail. Tja, stuur mij dan maar een botte afwijzing, hier koop je uiteindelijk niks voor. Ja, mag een volgende keer opnieuw solliciteren maar dat zegt ook elk bedrijf en is geen garantie dat je de volgende keer wel door de selectie komt..
donderdag 18 mei 2017 om 18:08
He wat balen teletubbie, hoe gaat het nou met je? Ik denk niet dat je het jezelf nóg moeilijker moet maken door te denken dat je ernstig gefaald hebt hoor. Een werkgever heeft nu eenmaal nog veel te kiezen op het moment. Ik denk dat je familie en vrienden gewoonweg voor je hopen dat je een leuke baan vindt, en echt niet denken in termen van 'falen'.
Ik ben al een paar maanden werkeloos. Het is voor het eerst dat ik langer dan 2 weken werkeloos ben en voor het eerst dat ik in de WW zit. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over het UWV. Ik hoor vaak slechte verhalen, maar ik vind de gesprekken met mijn coach fijn en de workshops nuttig.
Er loopt nu een sollicitatie waar ik best wel hoop heb op een goede afloop. Het lijkt me echt een onwijs leuke functie. Ik ben wel een beetje bang dat ik het wéér niet wordt en merk dat ik daarom niet al te veel hoop durf te hebben. Maar ik hoop echt echt echt dat dit 'm wordt.
Ik ben al een paar maanden werkeloos. Het is voor het eerst dat ik langer dan 2 weken werkeloos ben en voor het eerst dat ik in de WW zit. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over het UWV. Ik hoor vaak slechte verhalen, maar ik vind de gesprekken met mijn coach fijn en de workshops nuttig.
Er loopt nu een sollicitatie waar ik best wel hoop heb op een goede afloop. Het lijkt me echt een onwijs leuke functie. Ik ben wel een beetje bang dat ik het wéér niet wordt en merk dat ik daarom niet al te veel hoop durf te hebben. Maar ik hoop echt echt echt dat dit 'm wordt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
vrijdag 19 mei 2017 om 11:46
Vervelend Lola, ik weet nog toen ik paar jaar geleden op zoek ging naar een baan in een bepaald werkveld. Ik werd constant afgewezen door gebrek aan ervaring. Toen ben ik iets gaan doen waarbij ik wel ongeveer dezelfde capaciteiten moest hebben maar dan een andere afdeling binnen zelfde soort bedrijf. Onlangs ben ik nu aangenomen op een functie in dat werkveld, met dank aan die vorige functie
Misschien dat je dat eens kan proberen? Het is me nog niet helemaal duidelijk wat voor type werk je zoekt, ook als hostess?
Misschien dat je dat eens kan proberen? Het is me nog niet helemaal duidelijk wat voor type werk je zoekt, ook als hostess?
vrijdag 19 mei 2017 om 19:46
Nee, ik zoek iets in de communicatiebranche, heel breed. Zowel op kantoor iets bedenken als juist persoonlijk zoals hostess. Ik zie op mijn uitzendwerk genoeg mensen die wat mij betreft morgen met pensioen mogen door geen inzet meer, maar die gaan uit zichzelf never nooit weg...Robinson schreef: ↑19-05-2017 11:46Vervelend Lola, ik weet nog toen ik paar jaar geleden op zoek ging naar een baan in een bepaald werkveld. Ik werd constant afgewezen door gebrek aan ervaring. Toen ben ik iets gaan doen waarbij ik wel ongeveer dezelfde capaciteiten moest hebben maar dan een andere afdeling binnen zelfde soort bedrijf. Onlangs ben ik nu aangenomen op een functie in dat werkveld, met dank aan die vorige functie
Ik heb besloten om niet elke uitzendklus meer aan te pakken omdat het simpelweg niets oplevert (qua geld én ervaring) en merk dat ik er juist depressief van raak omdat ik elke keer een paar dagen in een hecht team val waar ik zelf geen deel van uitmaak. Dat trek ik niet, je bent en voelt je er geen onderdeel van...
zaterdag 20 mei 2017 om 14:01
Het valt ook niet mee elke keer motivatie op te brengen om te solliciteren als je alleen maar afwijzingen krijgt... Ik hoop dat er snel weer passende vacatures opstaan... ik ben het echt wel zat de laatste tijd en tegelijkertijd loont werken in mijn geval dus niet als het niet 1000+ euro per maand oplevert, en dat blijkt nog heel lastig bij elkaar te sprokkelen zijn met al die flexbaantjes/uurtjes.
zondag 21 mei 2017 om 14:11
Ik kom even een knuffel geven voor een ieder waar het tegenzit. Hopelijk gaat er gauw wat veranderen voor jullie en komt er eens een positief bericht binnen. Het is zo demotiverend als je altijd maar afgewezen wordt!
Ik ben nu 3 weken aan de slag in mn nieuwe baan en vind het erg leuk ! Wel heel pittig qua inwerken en het vinden van weer een nieuw ritme, heb toch 8 maanden bij huis gezeten. Maar het is het waard!
Ik blijf af en toe meelezen en hoop dat jullie allemaal snel ergens aan de slag kunnen.
Ik ben nu 3 weken aan de slag in mn nieuwe baan en vind het erg leuk ! Wel heel pittig qua inwerken en het vinden van weer een nieuw ritme, heb toch 8 maanden bij huis gezeten. Maar het is het waard!
Ik blijf af en toe meelezen en hoop dat jullie allemaal snel ergens aan de slag kunnen.
zondag 21 mei 2017 om 18:31
Als je gewoon een baan met vaste uren hebt wel, als je afhankelijk bent van flexuren niet! Vanaf morgen is het weer een slikken: niks op de planning om in te vallen (ook omdat ik er dus in een depressie van raak mentaal door niet bij een team te horen) en voor de rest alleen maar afwijzingen gehad dus ook daar weer terug bij af. Even flink wat afleiding zoeken buitenshuis is misschien een goed idee.teletubbie1234 schreef: ↑21-05-2017 13:56Het zou toch wel moeten lukken? 1000 per maand? Das minder dan minimuum loon
maandag 22 mei 2017 om 11:48
Gelukkig is het deze week mooi weer Lola.
Dat vind ik altijd een stuk beter als die vieze regen, van de zon wordt je in elk geval nog een beetje vrolijk!
Pfff vanochtend met vriendlief opgestaan om 6 uur en meteen gaan solliciteren! Ik heb er alweer 5 uit.
Geen topbanen maar werk is werk! Nu ben ik moe
Dat vind ik altijd een stuk beter als die vieze regen, van de zon wordt je in elk geval nog een beetje vrolijk!
Pfff vanochtend met vriendlief opgestaan om 6 uur en meteen gaan solliciteren! Ik heb er alweer 5 uit.
Geen topbanen maar werk is werk! Nu ben ik moe
maandag 22 mei 2017 om 17:52
Klopt, dat is echt lekker! Toch heb ik maar even het huis gepoetst, is dat iig schoon! Merk wel dat er op de kantoren blijkbaar ook niet veel is gebeurd vandaag, zeer rustige dag qua mails!teletubbie1234 schreef: ↑22-05-2017 11:48Gelukkig is het deze week mooi weer Lola.
Geen topbanen maar werk is werk! Nu ben ik moe![]()
![]()
@Robinson in de regio Gelderland
dinsdag 23 mei 2017 om 10:28
Oww Lola! Ik zoek ook in Gelderland! Grappig! Waarschijnlijk zitten we naar dezelfde vacatures te staren!
Ik ben gisteren 3 keer gebeld! Vandaag een kennismakingsgesprek, volgende week een sollicitatie en de week erop nog 1. Maar eigenlijk is het weinig want ik heb wel op 15 vacatures gesolliciteerd afgelopen weken. De kans dat ik dus wordt uitgenodigd is op basis hiervan 20%
Vandaag nog twee sollicitaties eruit doen, boodschappen halen en mezelf dan maar vervelen. Bah en vriendlief is ook pas laat thuis. Dat haat ik zo! Lola, mocht je in de buurt wonen dan kunnen we elkaar nog vermaken!
Ik ben gisteren 3 keer gebeld! Vandaag een kennismakingsgesprek, volgende week een sollicitatie en de week erop nog 1. Maar eigenlijk is het weinig want ik heb wel op 15 vacatures gesolliciteerd afgelopen weken. De kans dat ik dus wordt uitgenodigd is op basis hiervan 20%
Vandaag nog twee sollicitaties eruit doen, boodschappen halen en mezelf dan maar vervelen. Bah en vriendlief is ook pas laat thuis. Dat haat ik zo! Lola, mocht je in de buurt wonen dan kunnen we elkaar nog vermaken!
dinsdag 23 mei 2017 om 12:26
Ik heb gekeken voor je Lola, zijn dit bv functies wat je zoekt?
http://retail-industry.bunzl.nl/sites/b ... EFE1A50892
http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... -organisch
http://retail-industry.bunzl.nl/sites/b ... EFE1A50892
http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... -organisch
dinsdag 23 mei 2017 om 21:50
Elk gesprek is er één! En je hebt uiteindelijk maar 1 baan nodigteletubbie1234 schreef: ↑23-05-2017 10:28Oww Lola! Ik zoek ook in Gelderland! Grappig! Waarschijnlijk zitten we naar dezelfde vacatures te staren!
Ik zie net tot mijn grote verbazing dat een vacature waar ik reeds een afwijzing voor heb gekregen, weer online staat. Ze hebben schijnbaar geen goede kandidaten gevonden (of afgehaakt). Heeft het nut wederom te reageren? Twee keer een afwijzing ontvangen wil ik ook niet want dan voel je je echt laag dat je zelfs geen tweede keuze bent... Maar als ik nu niet reageer krijg ik de baan sowieso niet.
@Robinson, zoiets ja. Alleen dan minder op sales gericht.
woensdag 24 mei 2017 om 12:24
Wat je te verliezen hebt? Weer een afwijzing en een deuk in je zelfvertrouwen.
Hoe groot schat je de kans zelf in dat ze opeens gaan zeggen"He ja, Lola nu je het zegt, ja nu kom je wel in aanmkering".
Voor een bedrijf kost het een hoop extra geld om een vacature weer opnieuw uit te zetten, dat doen ze niet zomaar als ze ook in hun database nog geschikte kandidaten hebben.
woensdag 24 mei 2017 om 12:32
Ik zou ervan uitgaan dat ze je niet geschikt vinden, maar ben je dan niet benieuwd waarom? Ik zou om die reden bellen. Ik heb dat trouwens ook gedaan na een afwijzing voor een functie waarvan ik i.i.g. wel een uitnodiging had verwacht. Is ook wel leerzaam toch? En ik heb ook wel meegemaakt dat ze zeiden dat ze de functie hadden ingetrokken omdat er intern iemand was opgepopt. En heel erg vals... maar ik heb ook eens van iemand gehoord dat ze die vacatures inzetten om te laten zien hoe goed het gaat met het bedrijf... een verkapte reclame dus. Terwijl ze niet echt iemand zochten...lola712 schreef: ↑23-05-2017 21:50
Ik zie net tot mijn grote verbazing dat een vacature waar ik reeds een afwijzing voor heb gekregen, weer online staat. Ze hebben schijnbaar geen goede kandidaten gevonden (of afgehaakt). Heeft het nut wederom te reageren? Twee keer een afwijzing ontvangen wil ik ook niet want dan voel je je echt laag dat je zelfs geen tweede keuze bent... Maar als ik nu niet reageer krijg ik de baan sowieso niet.
donderdag 25 mei 2017 om 08:55
Hey Lola, hoe ver ben je vorige keer gekomen in de procedure? Is het bij een brief gebleven, of heb je echt gesprekken gehad? Wat is de reden dat je bent afgewezen? Afhankelijk van het antwoord zou ik het erbij laten, of er een telefoontje aan wagen. Ik zou in ieder geval niet nogmaals een brief sturen zonder telefonisch contact.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson