Werklozen topic!
donderdag 9 februari 2017 om 12:01
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?
Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
vrijdag 26 mei 2017 om 23:20
Ik heb het bedrijf inderdaad proberen te bellen omdat ik het ook raar vind om 'zomaar' weer te solliciteren nu de vacature opnieuw is geplaatst. Helaas is het bedrijf ook vandaag dicht. Vorige keer al afwijzing bij de brieven/cv selectie omdat ik niet genoeg ervaring had (terwijl er iemand werkt met dezelfde ervaring als mij...). Ik reageer sowieso opnieuw, heb niks te verliezen en wie weet geven ze mij toch een kans omdat ze zien dat ik wel erg graag wil. Rest van de vacatures is hopeloos. Heb er eentje gezien om boeken te sorteren bij de bieb voor 32 uur per week maar nergens staat hoe lang ze iemand zoeken en het heeft ook helemaal niks met mijn opleiding/kunnen te maken, maar ja je moet wat.teletubbie1234 schreef: ↑26-05-2017 11:54Goedemorgen allemaal,
Heeft er nog iemand nieuws? Lola, heb je nog gebeld?
Ik merk dat het qua vacatures een beetje doodloopt deze week. Bedrijven hebben er denk ik even geen zin in ofzo
Gelukkig is het buiten erg mooi weer, dus even van genieten. Er komen vast wel weer slechtere dagen aan waar de muren weer op je af komen... Ik heb de komende week toch weer uitzendwerk aangenomen, het doelloos thuiszitten is gewoon erg slecht voor mij. Naast missend sociaal contact is het ook niet goed voor mijn portemonnee. Je blijft maar dingen kopen/bedenken als afleiding.
dinsdag 30 mei 2017 om 07:39
Het is wat stil hier op het topic!
Hoe is het gegaan Lola? Heb je nog gebeld?
Ik heb gisteren een leuk gesprek gehad! Ik hoop het vandaag al te horen.
Ook woensdag heb ik een gesprek en vrijdag weer 1.
Owwww en ik moet een video motivatie maken omdat ik bij 1 gesprek niet aanwezig kan zijn. tegelijkertijd met een ander gesprek!
Heeft iemand dit ooit gedaan?
Hoe is het gegaan Lola? Heb je nog gebeld?
Ik heb gisteren een leuk gesprek gehad! Ik hoop het vandaag al te horen.
Ook woensdag heb ik een gesprek en vrijdag weer 1.
Owwww en ik moet een video motivatie maken omdat ik bij 1 gesprek niet aanwezig kan zijn. tegelijkertijd met een ander gesprek!
Heeft iemand dit ooit gedaan?
dinsdag 30 mei 2017 om 15:28
Gefeliciteerd!!!teletubbie1234 schreef: ↑30-05-2017 15:02Beste mensen,
Ik ben aangenomen!![]()
![]()
![]()
![]()
Arbeidsvoorwaarden zijn al rond! Nu wachten op het contract!
Morgen nog een gesprek en daar ga ik gewoon heen! You never know![]()
Ik heb inderdaad geprobeerd te bellen maar krijg de persoon niet te pakken... Denk dat ze geen zin hebben of durven te zeggen wat de echte reden is. Te weinig ervaring telt niet want ken iemand die daar ook werkt met minder (of dezelfde) ervaring. Dus heb maar een mail gestuurd dat ik nog steeds interesse heb, wie weet! De aanhouder wint en als ik een gesprek heb ben ik tevreden!
dinsdag 30 mei 2017 om 15:51
of deze:
http://www.werkenbijhetlegerdesheils.nl ... ign=Indeed
geen idee of dit een beetje bij je past?
http://www.werkenbijhetlegerdesheils.nl ... ign=Indeed
geen idee of dit een beetje bij je past?
woensdag 31 mei 2017 om 08:43
Bericht terug dat het een foutje was dat de vacature opnieuw online stond, onderlinge miscommunicatie! Excuses gehad. Er waren wel degelijk gesprekken gepland dus voorlopig geen nieuwe lichting aanboren. Lekker professioneel! Maar ze bedankten me voor mijn oplettendheid en enthousiasme, tja ik wil een gesprek! Pfff lijkt wel alsof van de zijlijn er zoveel bij bedrijven misgaat dat je je afvraagt wat de mensen die er nu wél werken eigenlijk doen! Zo moedeloos.
woensdag 31 mei 2017 om 21:25
Is die vacature nu weer offline gehaald?
Morgen is mijn 1e werkdag, werd vandaag aangebeld, bos bloemen van m'n nieuwe werk

Op het kaartje stond: welkom bij "naam bedrijf"
Vond dat echt super attent en lief, heb voorheen bij een bedrijf gewerkt wat ze personeel echt een beetje als stront hebben behandeld, dit voorspelt in ieder geval veel goeds over het bedrijf
Morgen is mijn 1e werkdag, werd vandaag aangebeld, bos bloemen van m'n nieuwe werk
Op het kaartje stond: welkom bij "naam bedrijf"
Vond dat echt super attent en lief, heb voorheen bij een bedrijf gewerkt wat ze personeel echt een beetje als stront hebben behandeld, dit voorspelt in ieder geval veel goeds over het bedrijf
donderdag 1 juni 2017 om 20:53
Ik kreeg vandaag een persoonlijke reactie van de verantwoordelijke en ze zijn gewoon op zoek naar iemand met meer ervaring...teletubbie1234 schreef: ↑31-05-2017 13:02He Lola,
Ik zit me af te vragen of ze niet gewoon keihard tegen je liegen hoor. Ik zou er niet meer gaan solliciteren want dit zijn rare zaken
zaterdag 3 juni 2017 om 11:23
Gefeliciteerd Teletubbie! Wanneer begin je?
En hoe ging je andere gesprek?
Robinson, hoe was je eerste werkdag? Wat lief van die bos bloemen!
Wat balen lola, maar nu heb je wel duidelijkheid, dat bedrijf gaat niks worden....
Op mijn werk blijven ze beweren dat ze eind dit jaar gaan sluiten door reorganisatie (alles gaat over naar een vestiging verder weg). Ik merk dat ik het daardoor lastig vind om te socializen binnen het team. Aan de ene kant blij om aan het werk te zijn, aan de andere kant voel ik me er wel gefrustreerd over.
En hoe ging je andere gesprek?
Robinson, hoe was je eerste werkdag? Wat lief van die bos bloemen!
Wat balen lola, maar nu heb je wel duidelijkheid, dat bedrijf gaat niks worden....
Op mijn werk blijven ze beweren dat ze eind dit jaar gaan sluiten door reorganisatie (alles gaat over naar een vestiging verder weg). Ik merk dat ik het daardoor lastig vind om te socializen binnen het team. Aan de ene kant blij om aan het werk te zijn, aan de andere kant voel ik me er wel gefrustreerd over.
zaterdag 3 juni 2017 om 13:58
limara, dat lijkt me erg frustrerend als je zo een halfjaar in onzekerheid zit?
Mijn eerste paar dagen zitten erop, iedereen zo enorm aardig, en hoewel ze het echt heel druk hebben nemen ze de echt de tijd voor je om presentaties etc te geven. Het is een multinational, en afdeling waar ik kom te werken heb ik echt heel veel contact met andere afdelingen dus fijn dat dan eerst de basis over bedrijf zelf en verschillende afdelingen wordt uitgelegd. Voel me erg welkom bij het bedrijf.
Ze hebben een goed geregeld trainingsprogramma ook verder, dat is ook fijn. Voordeel van Japans bedrijf, willen alles goed geregeld hebben.
Vaste contracten geven ze ook gewoon verder als je goed functioneert.
Het is ook een bedrijf wat heel erg openstaat voor ideeen van medewerkers hoe iets efficienter kan, en proberen ook regelmatig dingen uit. Dat is ook gewoon fijn, niet dat je jarenlang hetzelfde werk doet.
Mijn eerste paar dagen zitten erop, iedereen zo enorm aardig, en hoewel ze het echt heel druk hebben nemen ze de echt de tijd voor je om presentaties etc te geven. Het is een multinational, en afdeling waar ik kom te werken heb ik echt heel veel contact met andere afdelingen dus fijn dat dan eerst de basis over bedrijf zelf en verschillende afdelingen wordt uitgelegd. Voel me erg welkom bij het bedrijf.
Ze hebben een goed geregeld trainingsprogramma ook verder, dat is ook fijn. Voordeel van Japans bedrijf, willen alles goed geregeld hebben.
Het is ook een bedrijf wat heel erg openstaat voor ideeen van medewerkers hoe iets efficienter kan, en proberen ook regelmatig dingen uit. Dat is ook gewoon fijn, niet dat je jarenlang hetzelfde werk doet.
zondag 4 juni 2017 om 11:46
Dat klinkt als een hele fijne werkgever Robinson!
Ja, frustrerend is het zeker, omdat het werk op zich wel leuk is. Zolang het duurt staat het ook wel goed op mijn CV, waardoor ik ook nog niet actief verder solliciteer. Maar ik merk gewoon dat ik moe ben van de hele situatie.
De interne mobiliteitsbank is alleen voor vaste contracten, als uitzendkracht mag ik dus ook niet intern doorstromen.
Ja, frustrerend is het zeker, omdat het werk op zich wel leuk is. Zolang het duurt staat het ook wel goed op mijn CV, waardoor ik ook nog niet actief verder solliciteer. Maar ik merk gewoon dat ik moe ben van de hele situatie.
De interne mobiliteitsbank is alleen voor vaste contracten, als uitzendkracht mag ik dus ook niet intern doorstromen.
woensdag 7 juni 2017 om 11:15
Hoe gaat het bij jullie?
Hier weer even een dipje. Niet ingepland deze week dus agenda totaal leeg! Kom erachter dat het uzb ook niet alle uren netjes uitbetaald heeft, dus daar zelf achteraan, en dat terwijl ik er dus al helemaal niks aan verdien! Verder weinig nieuwe vacatures... had er één gezien die helemaal top was, maar toen ik bij het bedrijf zelf ging kijken bleek dat er een belangrijke eis (auto + rijbewijs) niet op de pagina van het uzb stond dus daar voldoe ik al meteen niet aan. Zo slecht dat ze die gewoon 'vergeten' erbij te zetten, zie ik helaas wel vaker gebeuren. Dus ja dat in combinatie met het herfstachtige weer moet ik echt even wat afleiding zoeken deze week. Krijg vandaag wel sollicitatietraining maar aan de andere kant blijven de vooruitzichten slecht. Zie overal wel 'zomerbaantjes' van 1-2 maanden maar hoe graag ik dat ook zou willen doen schiet er ik financieel niks mee op (na) die 2 maanden.
Hier weer even een dipje. Niet ingepland deze week dus agenda totaal leeg! Kom erachter dat het uzb ook niet alle uren netjes uitbetaald heeft, dus daar zelf achteraan, en dat terwijl ik er dus al helemaal niks aan verdien! Verder weinig nieuwe vacatures... had er één gezien die helemaal top was, maar toen ik bij het bedrijf zelf ging kijken bleek dat er een belangrijke eis (auto + rijbewijs) niet op de pagina van het uzb stond dus daar voldoe ik al meteen niet aan. Zo slecht dat ze die gewoon 'vergeten' erbij te zetten, zie ik helaas wel vaker gebeuren. Dus ja dat in combinatie met het herfstachtige weer moet ik echt even wat afleiding zoeken deze week. Krijg vandaag wel sollicitatietraining maar aan de andere kant blijven de vooruitzichten slecht. Zie overal wel 'zomerbaantjes' van 1-2 maanden maar hoe graag ik dat ook zou willen doen schiet er ik financieel niks mee op (na) die 2 maanden.
woensdag 7 juni 2017 om 22:02
donderdag 8 juni 2017 om 12:09
Het gaat wel wennen hoor. Probeer jezelf bezig te houden. Ik kon niet echt ontspannen in de vrije tijd die ik ineens had omdat je weet dat de dagen ww wegtellen. Nu ik weet dat ik volgende week weer aan het werk mag kan ik pas genieten van deze week.
En het maakt ook de financiele ruimte ineens een stuk prettiger. Je weet immers dat er gewoon weer geld gaat binnen komen.
En het maakt ook de financiele ruimte ineens een stuk prettiger. Je weet immers dat er gewoon weer geld gaat binnen komen.
donderdag 8 juni 2017 om 12:22
Ja dat is zo! Volgende week slechts 2 dagen werken en ook nog eens op dagen die mij eigenlijk niet zo uitkomen, maar dan kan ik de dagen erna in ieder geval wel 'eerlijk' relaxen! Merk het nu ook al: mensen die roepen ah lekker 's ochtends met een boek op de bank ploffen en er pas afkomen als het boek uit is... Nou dat kan ik echt niet. Te veel onrust in mijn hoofd; schoonmaken, boodschappen, wat eet ik?!, piekermomentjes etc. en dan is het al avond en heb ik met geluk één uurtje gelezen terwijl ik dus de hele dag 'vrij' was.teletubbie1234 schreef: ↑08-06-2017 12:09Het gaat wel wennen hoor. Probeer jezelf bezig te houden. Ik kon niet echt ontspannen in de vrije tijd die ik ineens had omdat je weet dat de dagen ww wegtellen. Nu ik weet dat ik volgende week weer aan het werk mag kan ik pas genieten van deze week.
Heb mijn zinnen nu gezet op een ondersteunende functie, soort officemanager. Qua uren kom ik waarschijnlijk precies boven mijn uitkering, dus niet heel veel financieel voordeel maar dan ben ik iig binnen bij een bedrijf waar ik mezelf later wel zie werken. Nu eerst nog even uitgenodigd worden, heb geen administratieve achtergrond...
donderdag 8 juni 2017 om 13:53
Voor mij zou het prima mogelijk zijn om fulltime te werken.. maar als die banen er niet zijn...teletubbie1234 schreef: ↑08-06-2017 12:26Haay Lola,
Is het echt niet mogelijk om fulltime te werken? Dat zou je kansen waarschijnlijk al vergroten!
Kom nu vooral flex (0-uren) en 20-32 uur tegen. Ik moet 25 uur per week werken om boven mijn uitkering uit te komen. Deze baan zou 24-28 uur zijn. Liefst heb ik 32 uur maar dat is met deze baan niet mogelijk in deze functie.
vrijdag 9 juni 2017 om 11:43
Oww dat is zuur, dan blijf je gebonden aan de bijstand. Hoe ver kan je ongeveer reizen? Dan kunnen we je misschien helpen zoeken.
Communicatie is zowizo een moeilijke branche blijkt.
Hoe sta je erin om in een winkel te gaan werken? Daar zoekt men nu volop personeel en je komt zeker boven de bijstand uit
Hoe sta je erin om in een winkel te gaan werken? Daar zoekt men nu volop personeel en je komt zeker boven de bijstand uit
vrijdag 9 juni 2017 om 11:49
25 uur moeten werken is met het minimumsalaris. Dus als ik 12 euro per uur zou verdienen heb ik al minder uren nodig om er boven te komen. Maar goed, eerst maar een uitnodiging krijgen... Retail klopt maar mijn ervaring is dat ze daar nog steeds liever iemand van 18 aannemen, verdien je minimum ben je niet meer interessant. En ook daar veel 0-uren of mag je naar huis als het niet druk is. Dus dan liever een baan zoals hierboven: vast aantal uren als het daarmee lukt rond te komen. Reisafstand enkele reis van minimaal een uur is wel waar ik op reken, alles daaronder is mooi meegenomen.teletubbie1234 schreef: ↑09-06-2017 11:43Oww dat is zuur, dan blijf je gebonden aan de bijstand. Hoe ver kan je ongeveer reizen? Dan kunnen we je misschien helpen zoeken.
vrijdag 9 juni 2017 om 12:03
Ehum,... ik werk al 11 jaar met Japanners, en mijn ervaring is dat ze gesloten zijn, niet open staan voor andere ideeen, tenzij deze van een Japanner komen, niet transparant, erg vasthoudend zijn, heel erg op de punten en de komma's zijn, en dat de eigen mensen (Japans) sneller aan vaste contracten worden geholpen en meer promotie kansen krijgen.Robinson schreef: ↑03-06-2017 13:58limara, dat lijkt me erg frustrerend als je zo een halfjaar in onzekerheid zit?
Ik heb me erbij neer gegelegd, en werk gelukkig op een afdeling met meer westerlingen dan Japanners.
Succes met je nieuwe job