zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Haaa lalameme wat leuk van je zusje!!! En kan me voorstellen dat het soms zwaar is. Jullie geduld wordt flink op de proef gesteld :hug: denk dat het huis wel fijne afleiding is?

Nee nog steeds niks gekocht. Komt wel ergens de komende 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel kashri! Het huis is inderdaad een hele fijne afleiding en daarnaast een heerlijk vooruitzicht. Het is ook niet zo dat ik perse nu zwanger moet zijn wat de druk geeft. Ik ben jong, een paar maanden later is ook geen probleem. Alleen de onzekerheid is verschrikkelijk. Als je zou weten over 1 jaar vanaf nu is het zover, balen maar dan stel je jezelf daarop in.
Ik heb echt bewondering voor jou kashri, hoe relaxed jij eigenlijk met alles omgaat. Eerst het wachten, het zwanger worden en nu de zwangerschap! Jij staat overal voor mijn idee zo open minded en rustig in! Dat vind ik echt knap!

Ik ben iemand die zenuwachtig is om alles, en alles al vanaf dag 1 in de puntjes geregeld wilt hebben haha..
Ja snap ik. Maar weetje, er zijn echt maar heeeel weinig stellen die echt geen kinderen kunnen krijgen. Dus bij jullie komt het ook gewoon goed!
@lala haha jou zusje super schattig. Ik kan mij goed voortellen dat het wachten enorm lang duurt. Die onzekerheid. Het zit vast veel meer in je hoofd dan dat je eigenlijk wilt. :hug: Hier gaat alles goed. Ik voel met echt goed. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten. Morgen naar de verloskundige. (echo vorige week was bij echoscopiste) Misschien dat wij het harte kunnen horen. Voor de rest naast werk heerlijk genoten van het lekkere weer vandaag. Daar kan ik nooit genoeg van krijgen:).

@kashri als wij weten wat het wordt ga ik echt wel snel opzoek naar een leuk pakje hoor hahaha. Ik heb nu 3 leuke rompertjes gekocht. Witte met een leuke tekst. Die zijn nooit verkeerd.
@lala even een dikke knuffel voor jou! :hug: die onzekerheid is echt rot...

@Kashri wat heerlijk dat je je kleintje al echt regelmatig voelt, al snap ik dat je het nog vaker zou willen. Waarschijnlijk denk je daar wel anders over als hij je 's nachts wakker gaat trappelen haha.

@kaartje, ja 9 kilo is veel, maar ik kan nu nog wel m'n gewone kleren aan ook al heb ik een bump. Dus toch nog een voordeel! Hoe is je echo gegaan?

@inkopen, wij hebben ook nog geen dingen gekocht hoor. Wel wat cadeautjes gehad van familie. We wachten tot we terug in Nederland zijn. M'n man is wel druk aan het kijken geweest voor de kinderwagen (hoe schattig :heart: ). En ik denk dat we er wel uit zijn dat we een Stokke Trailz willen :)
In the end we only regret the chances we didn't take.
Lala, ook van mij even een knuffel en een hart onder de riem! Het is ook gewoon stom dat je niet weet wanneer het raak gaat zijn. Kon je maar even in de toekomst kijken he? :hug:

Kashri geniet lekker van het getrappel! Het is zo bijzonder! En het gaat alleen nog maar meer worden :heart:

Dookster, wow, 9 kilo er af! Jeetje, wat zal je een heftige tijd achter de rug hebben. Hopelijk ga je je steeds beter voelen.
Wanneer gaan jullie weer terug naar Nederland?

Hier weer terug van een avondje zwangerschapsyoga. Altijd heerlijk ontspannend en zo'n goede voorbereiding op de bevalling. Doen jullie nog iets van een zwangerschapscursus? Of willen jullie dat gaan doen?
Een reden dat ik nog maar weinig gekocht heb aan kleertjes etc is dat ik niks heb aan een heel groot deel van de huidige collectie aangezien zoon in oktober geboren wordt. Ik wacht dus op de najaar/winter collectie. Ik denk dat daar voor mij veel leukere dingen bij zitten.
Bedankt voor de lieve knuffels en de geruststellende woorden! Het komt vast goed! Het is alleen vervelend maar zoals kashri zegt, meestal lukt het gewoon! En dat is belangrijker dan wanneer het lukt :)

Ik snap het wel kashri! Veel handiger om meteen de goede kleding te kopen inderdaad! Nu heb je nog wat leuks in het vooruitzicht!
Ook logisch dookster! Helemaal niet handig als jullie straks alles moeten mee verhuizen! Vind je het spannend om bijna weer naar nederland te komen?

Leuk om toch iets gekocht te hebben! Ik zou me ook niet kunnen bedwingen kaartje! Fijn dat het zo goed gaat, en super om te horen dat je zo geniet! Hoe was het bij de verloskundige?
Klinkt fijn Ri! Ik weet dat het bestaat dat zwangerschapsyoga. Maar eigenlijk geen idee wat je daar allemaal doet! Dus was doe je daar zo al? :) het lijkt mij wel leuk om te doen als het zover is! Ik verhuis naar een andere woonplaats en het is ook wel echt een half uurtje rijden! Dus ook wel leuk om zo misschien wat contacten op te doen! Dus wie weet !
@lalameme, even een knuffel ! En over de zwangerschapsyoga: Ik ben ook voordat ons zoontje kwam verhuisd naar een andere woonplaats en heb daar een zwangerschapscursus gedaan. Daar inderdaad wat leuke contacten aan overgehouden. Zo eens in de zoveel tijd komen we met de mama's en babies weer bij elkaar, heel gezellig.

@Kashri, groot gelijk dat je nog even wacht. Je hebt natuurlijk niks aan korte broekjes en shirtjes met korte mouwen in oktober. En wat leuk dat je de kleine al zoveel voelt!

Hier wederom geen nieuws, dat is ook de reden dat ik hier verder niet zoveel schrijf. Ik vind het wachten op een cyclus inmiddels wel heel lang duren en probeer er niet teveel mee bezig te zijn.
O, ik ging mijn gegevens in de tabel aanpassen en toen waren beide tabellen gesloopt.. (denk door het nieuwe forum?)
Ik heb ze opnieuw gemaakt, check even of alles nog goed is zo..
Voor mij klopt t Worteltaart!

Lalameme ik was altijd een beetje huiverig voor yoga. Ben namelijk echt totaal niet zweverig of het type voor 'normale yoga'. Maar op aanraden van mijn zus dus toch gestart met zwangerschapsyoga. En die ik doe is dus ook helemaal niet zweverig gelukkig. We doen altijd verschillende spieroefeningen en ontspanningsoefeningen. En daarnaast is het heel erg gericht op ademhaling. Echt een voorbereiding op de bevalling ook. We krijgen een ademhalingstechniek aangeleerd die je heel goed kunt gebruiken om te ontspannen tijdens de bevalling. En heel veel tips over de verschillende fases van de bevalling. Het heeft mij de vorige keer echt door de bevalling heen geholpen en had het gevoel de controle te houden. Dus hopelijk wordt deze bevalling ook zo'n positieve ervaring..
Bedankt voor de uitleg! Ik ga het denk ik tegen die tijd wel proberen! :)

Leuk dat je nog zo nu en dan contact hebt met dat groepje worteltaart! Balen dat het zo lang duurt met je cyclus.. merk je dat er iets aan zit te komen of helemaal niets? Anders misschien eens een bezoekje aan de huisarts brengen! Nu je helemaal gestopt bent met bv zou het toch wel moeten komen zou je denken! Wat vervelend! :hug:

Hoe gaat het met jullie baby buiken? :)

Hier minder nieuws.. helaas! Gisteren begon het plotseling lichtjes en nu zet het echt door. Exact 2 weken na de knal positieve ovulatie test, dat vond ik dan wel weer grappig! Na een dipje vandaag heerlijk genoten van het weer. Hopen op een fijnere 6e ronde! Iniedergeval eventjes van de onzekerheid af en dat doet me goed! Eventjes rust ! :)
Jammer lalameme :(

Buik groeit goed. Ik vind m giga. Anderen vinden hem bescheiden.
Inderdaad erg jammer lalameme! :hug: Fijn dat je er ook het positieve van in kunt zien. Mijn duimen draaien extra voor je deze ronde!

Mijn babybuik is behoorlijk aan het groeien. Echt al een hele zwangere buik. En je ziet hem ook al flink bewegen aan de buitenkant door de kleine druktemaakster! :heart:
Wauw Ri dat lijkt me zo bijzonder als je het aan de buitenkant kunt zien :heart:
Ja is ook heel bijzonder kashri! Soms zelfs een beetje creepy haha, zo'n bewegende buik!
Ik leg er ook wel eens een boek/afstandsbediening op ofzo, die schudt dan helemaal heen en weer. Zo'n grappig gezicht!

Oh en gister voor het eerst gevoeld dat ze de hik had :flirting:
Ah Dat klinkt ontzettend bijzonder! zo fijn on jullie belevenissen te horen!

Hoe gaat het met iedereen?

Hier kort en niet hevig ongesteld geweest. Nergens last van gehad, dat maakte het een stuk minder erg. Normaal ben ik er echt ziek van. Geen idee hoe deze ronde zal verlopen. dus ik wacht rustig af! Nog 2 maandjes tot de verhuizing, daar maar even proberen te focus op te leggen :)
Dookster, moest aan je denken vandaag door alle drama in Londen. Alles oké met jou en je omgeving?

Lalameme 2 maanden vliegen vast zo voorbij! Spannend hè, je eerste eigen huis? Fijn dat je menstruatie mee viel.

Ik heb weer eens te veel hooi op m'n vork genomen. Ben ziek :-( Fijn dat mijn lichaam me terug roept en ik nu echt verplicht rustig aan moet doen. Maar ik vind ziek zijn zo stom. Toch nog beter naar mijn lichaam luisteren dus..
Dookster hoop dat het goed met jullie gaat.

Ri88 ik zit in hetzelfde schuitje. Gisteren te veel gedaan en vandaag gelijk last van mn buik. Lig nu dus op bed. Man is met zwager de metalen balmonrailing aan het schilderen en dat blijkt een kutklus te zijn die nogal wat precisie en geduld vergt. Perfecte klus voor mij...maarja. terpentinehoudende verf dus ik mag niet (de meningen er over zijn verdeeld maar we nemen liever geen risico's). Dus hij staat gefrustreerd te schilderen en ik lig gefrustreerd op bed.
Ah balen kashri!! Zijn we samen 'zielig' en gefrustreerd vandaag... Ik wilde dit weekend het schilderen van de babykamer klaar hebben. Is op waterbasis dus dat zouden man en ik samen doen. Dat gaat dus ook niet lukken helaas. Volgend weekend maar een volgende poging.
Snap dat je niks verft op terpentine basis. Dat vermijd ik inderdaad ook maar voor de zekerheid.

Beterschap!
Even uitrusten dames en goed voor jullie zelf zorgen! Snap dat het ontzettend frustrerend moet zijn! Maar het is voor een goed doel!

Ook ik moest meteen aan je denken dookster! Ik hoop dat alles goed is met jou en alle mensen om je heen! Wat ontzettend heftig allemaal.. er komt geen eind aan..
Ik ben trouwens ook best een beetje van slag over die zaak van die vermiste/vermoorde meisjes. Ik woon in die regio. Die arme ouders :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven