Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg Fruity P., en wat verwarrend moet dat zijn, je bent echt van hoop naar vrees naar hoop naar teleurstelling gegaan...Sterkte.
En als ik het goed heb begrepen was jij al wat langer zwanger Chevrolet. Wat supernaar voor je dat het zo is afgelopen, ik leef met je mee.
Chevrolet schreef:
23-05-2017 21:08
Wij hebben begin dit jaar nog wat onderzoeken hiervoor gehad. Chromosoomonderzoek en stollingsonderzoek. Maar uiteraard kwamen hier geen rare dingen uit. Er is bij ons gewoon niks wat in de weg zou moeten staan, toch zijn we al 4 jaar bezig..
.
Heb je ooit al stollingsonderzoek gehad Chevrolet (Antifosfolipidensyndroom)?
flipje2 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 23:12
3.65% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Animal klinkt als een heel goed gesprek in DD met een gedegen plan van aanpak! Ben benieuwd naar de heranalyse van je AMH. En nog maar 14 dagen tot de start dat gaat snel!
Fijn ook dat ze zo eerlijk zijn mbt 3 vs 5 daags embryo's en dat als zij er na x pogingen geen vertrouwen meer in hebben het aangeven. Maar gelukkig zijn jullie daar nog lang niet. Succes met 'zin maken'.

Duufje wat fijn dat je al mag beginnen met stimuleren! Fijn ook dat ze zo met je meedenken in het ziekenhuis. En tja die pukkels horen er gewoon bij (gezellig trouwens, ik zie er ook uit als een puber met al die pukkels :)) En wow wat een mooie woorden voor Fruity :heart:

Fruity voor jou een dikke knuffel. :hug: Ik hoop voor je dat het vanzelf op gang komt. Wat balen dat je pas volgende week dinsdag in het ziekenhuis terecht kan...... Wellicht kan je met de verzekering kijken of er een ander ziekenhuis is waar je eerder terecht kan?
En verder sluit ik mij volledig aan bij de woorden van je man en de andere dames hier. Dit is een proces dat je samen doet er heeft er niet een schuld oid. Jij hebt dit net zo min gewild als hij.

Chevrolet wat klink je alweer rustig en weloverwogen. Hoop ook voor jou zo dat het vlot vanzelf op gang komt. :hug:

Baggal nog twee nachtjes slapen tot de 20 weken echo! (Het PBtje wordt hem dan niet meer denk ik, geen drama was alleen wat achtergrondinfo)

Hosta irritant dat je menstruatie later is. Hopelijk komt het snel en kan je snel weer door.

Dazzle wat goed om te lezen dat je van alle mooie dingen in het leven geniet (ondanks het irritant lange wachten). Nog een ruime maand en dan mogen jullie ook eindelijk! naar Gent.
Ladies, ik zie op het moderator topic een stortvloed aan klachten over pb's.... dat lijkt dus niet goed te werken.

Laatste mogelijkheid: pb's schijnen niet op chronologische volgorde te staan, dus misschien moet je even graven....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
oo chevrolet wat frustrerend :@@: en na 4 jaar is het wel eens tijd dat hij blijft zitten :there:
Ik heb sinds een paar dagen een (1) voor de naam van het forum in mijn browser staan. Eerst het logo van Viva, de "V", dan (1) en dan de naam van de pagina die geopend is. Ik dacht dat ik dan misschien een PB had, maar kan hem niet vinden. Iemand een idee?
Animal2307 schreef:
24-05-2017 08:12
Ik heb sinds een paar dagen een (1) voor de naam van het forum in mijn browser staan. Eerst het logo van Viva, de "V", dan (1) en dan de naam van de pagina die geopend is. Ik dacht dat ik dan misschien een PB had, maar kan hem niet vinden. Iemand een idee?

geen idee snap heel het forum niet zo goed meer haha
Animal, ik denk dat het dan komt dat er een reactie is geplaatst in een topic waar jij ook gereageerd hebt. Ik heb dat ook meerdere malen per dag. Als ik dan een topic open en de laatste pagina lees, dan is dat cijfer weg.

Iedereen en met bijzonder Duufje, heel erg lief van jullie allemaal. Ik ken jullie niet persoonlijk, maar heb het gevoel dat dit een soort van vriendinnenclubje is. Jammer dat we elkaar op deze manier moeten hebben moeten leren kennen.
Ik ben een beetje op, weinig energie om op iedereen persoonlijk te reageren. Gisteren zijn we om half 9 op bed gaan liggen en zijn beide redelijk snel gaan slapen. Ik merk dat ik vlucht, dat ik er niet over wil praten, dan is het nog niet echt ofzo..
fruity :hug:
Hosta: wat raar dat je nu al een week zonder aanwijsbare oorzaak overtijd bent. En dat terwijl je cyclus de vorige keer ook verstoord was. Inderdaad even bellen en vinger aan de pols houden. Je wil nl. ook graag verder vermoed ik.
De buik is idd erg aanwezig. Ik zag in het Oktober topic een enorme variatie in buikjes overigens.

Fruity: Ook ik heb het mijn man nooit kwalijk genomen of overwogen bij hem weg te gaan. We zijn inmiddels al 10,5 jaar samen en ik kan zeggen: nog steeds erg gelukkig en ook ten tijde van de MMM. Ik heb er wel eens verdriet van gehad dat hij het krijgen van kinderen al had meegemaakt en mijn verdriet iets minder ons verdriet was. Maar dat is inherent aan een relatie met een "man op leeftijd" die reeds een huwelijk had gehad.
Aan de andere kant ben ik ook dankbaar (geweest) dat hij uberhaupt nog aan kinderen wilde beginnen. Hij is ook erg goed met kinderen en fit. Want ook dat is een overweging geweest: hoe is het voor een kind om een 55+ papa te hebben...
Echter, kwalijk nemen is niet iets wat je doet in een goede relatie en is ook niet doelmatig. Bovendien deed mijn man er alles aan om de pogingen te laten slagen. Gebruikte proxeed plus, betaalde destijds de eerste verse poging voor mijn verjaardag, probeerde gezond te leven en stond zelfs open voor een donor. Meer kon ik niet van hem vragen. Inwendig had ik wel frustratie toen het produceren bij de punctie niet lukte in ICSI 2, maar hij voelde zich er al rot over, dus wie ben ik dan om hem dat tegen te werpen...
Jij hebt je meer dan ingezet om deze zwangerschap tot een goed einde te brengen en dat het dan toch mis gaat is echt niemands "schuld" en ik hoop ook dat je niet in dat soort hoekjes gaat denken. Ik vind het extra sneu omdat dit een periode, net getrouwd, een van blijdschap zou moeten zijn... Nogmaals een hele dikke knuffel.

Chevrolet: Ik kan me voorstellen dat na 4 MK's de moed je wel in de schoenen zakt. Hebben ze bij jou eigenlijk ooit naar je baarmoeder gekeken? Ik heb destijds een Sealine Baseline scan gehad, waarbij water wordt ingebracht met vloeistof. Dat was een van de eerste onderzoeken die ik had en daar kwam niets uit, echter uit het miskramen topic weet ik dat dit ook een oorzaak zou kunnen zijn, nu een van de meiden daar een probleem heeft. Misschien praat ik onzin, maar ik zou me kunnen voorstellen dat je nu wel heel graag een oorzaak zou willen weten (als die al gevonden wordt).

Dazzle: Nog 5 weken. Met dit warme weer vind ik het altijd wat gezelliger buiten, hopelijk vliegt de tijd voorbij. Goed dat je een deel van je dossier hebt opgevraagd. Jouw arts in Gent kan straks het beste beoordelen wat hij/zij wel relevant vindt vwb voorgeschiedenis.

Flipje: Ik blijf hopen dat de defecten bij F & P "toeval" zijn. Ik zou me dat soort dingen ook afvragen overigens. Feit is dat Trisomy 21 icm het andere defect wel iets anders is dan Turner. Ik hoop zo dat je zwanger bent straks en een probleemloze zwangerschap hebt!

Weija: Vanmorgen nog in de inbox gekeken, maar helaas. Ik denk dat het door het nieuwe forum komt. Grrrr!

Duufje: Wat weet jij het soms toch mooi te verwoorden. Die post van gister kwam echt binnen bij mij (en ik was niet de enige hier). Ik heb ook de overtuiging dat jij een hele goede moeder zal zijn en jullie kind in een stabiel en fijn gezin zal opgroeien! Hoop ontzettend dat het snel raak is en blijf je voorlopig wel volgen hier.

Boulu: Hoe was het gesprek in Düsseldorf gegaan?

Abusu: Trek je het nog @ wachtbank? Sterkte en succes!

Angel: Hoe is het nu met jou? Ik hoop dat de teleurstelling van de negatieve test ook een beetje plaats maakt voor een blik op de toekomst met een paar TP's (hopelijk is het de volgende keer raak). Ben je inmiddels al ongesteld geworden?

Animal: Klinkt als een goed plan van aanpak! Fijn nieuws.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Chevrolet, ik wilde hetzelfde als Baggal als tip meegeven...
Vriendin van mij heeft ook meerdere mk gehad en veel echo's daardoor. Na de zoveelste echo zag 1 vd artsen bij toeval dat haar baarmoeder beetje hartvormig is bovenin en is dat verholpen met een ingreep. Als embryo daar innestelt, daar is de doorbloeding minder (weet niet precies het fijne ervan) maar bij haar was het wel de verklaring voor de mk.
Sterkte :hug:
Fruity :hug: :hug:

Ik hou het kort. Ben zojuist ziek naar huis gegaan van werk. Ik vermoed een buikgriep. Ik duik mijn bed in.
Vanochtend ook ongesteld geworden. Iets later dan normaal, maar dat zal wel door de spanning komen van starten met het traject. Vrijdag ga ik beginnen met de pil. Eindelijk.
Ik reageer weer uitgebreider als ik me beter voel.
beterschap zizo!

hopelijk willen ze wat onderzoeken doen chevrolet :hug:
@Fruity: Het is ook ontzettend verdrietig. Natuurlijk voel je je leeg :(. Extra frustrerend dat je pas dinsdag terecht kan in het ziekenhuis en dat je daarna zo'n tijd moet wachten op behandelingen...
Verder helemaal eens met de andere meiden: jij hebt gewoon pech dat je een laag AMH hebt, jij hebt dat zelf toch ook niet gewild?! Bij ons ligt het probleem (zeer waarschijnlijk) bij mijn man, maar ik moet er met geen haar op mijn hoofd aan denken om bij hem weg te gaan. Dan zou ik nog veel ongelukkiger zijn en daarbij kan hij er ook niks aan doen natuurlijk.
Een andere vergelijking: ik voel me soms schuldig tov mijn werkgever dat ik soms weg moet voor het ziekenhuis en dat zij daar last van hebben. Maar eigenlijk heb ik er meer last van met alle emoties van dien. Dus nee, niet zo voelen over je jezelf!!

@Chevrolet: Bizar, al 4 miskramen. Vind het vooral heel naar voor je dat die eerste zwangerschap vrij vlot ging en dan ben je nu gewoon alweer 4 jaar bezig, ongelooflijk... Veel sterkte hoor. Het is een goed teken dat je zwanger wordt maar het blijven is dus een probleem, extra zuur lijkt me.

@Angel: Hoe is het nu? Heb je een drukke week of niet? Ik vind het altijd lastig als ik het heel druk heb als ik verdrietig ben, ik heb dan echt tijd voor mezelf nodig merk ik. Naast een beetje leuke afleiding. Ik snap dat je weinig vertrouwen nog hebt, maar het is wel een goed teken dat je 3 cryo's hebt. Deze zullen van goede kwaliteit zijn anders vriezen ze het niet in. Je kunt in ieder geval nog even vooruit en bent niet meteen je poging kwijt. Bij ons is er nu het probleem van slechte kwaliteit embryo's en elke keer maar 1 of 2 tp's, dan is er echt iets aan de hand zeg maar, dat lijkt bij jou, gelukkig, nog niet het geval te zijn. Sterkte meid!

@Abusu: Hoe gaat het?? Rustig op het wachtbankje of niet? Hoeveel dpo ben je nu?

@Animal: Fijn dat je niet meer zo lang hoeft te wachten!! En dat het gesprek goed was. Inderdaad een heel ander protocol. Hoop dat het voor jullie gaat werken. Ben wel heel nieuwsgierig, aangezien wij ook een aantal technieken gaan toepassen daar ;).
Ik dacht trouwens dat je wel alle medicatie vergoed krijgt?

@Baggal: Onwijs spannend morgen. Ik snap wel dat je gaat doemdenken hoor, zou ik ook doen. Hoop zo dat alles goed is. Hoelaat ben je aan de beurt? Succes!!

@Duufje: Wat fijn dat het allemaal zo snel gaat!! Inderdaad ineens actie, super! Ben benieuwd naar je eerste echo de 1e juni.
Ik vergeet 1 juni vorig jaar niet meer: toen hadden wij de eerste IUI en bleek het zaad van mijn man uitermate slecht te zijn. Ik hoop voor jullie dat het beter uitpakt natuurlijk!

@Hosta: Bah, wat balen dat je nu maar niet ongesteld wordt, zo irritant als je erop zit te wachten.

Zo, nu een update over mijn intake in DD: aardige arts en veel informatie. Ze nemen echt de tijd inderdaad. Echter waren we een beetje teleurgesteld na afloop, omdat zij ook niet direct een antwoord had op de vraag waarom die embryo's zo slecht van kwaliteit zijn en daar ook geen concrete oplossing voor heeft. Logisch eigenlijk, maar daar hadden we denk ik toch op gehoopt. Wel zei ze dat er geen reden zou zijn waarom we niet zwanger zouden kunnen worden. Hiernaast hadden we het ook nog even over hoeveel echte kansen wij nou hebben gehad: dikke 2,5 jaar bezig, maar eigenlijk maar 2 echte kansen gehad. Het jaar van ovulatie inductie was voor nop, de IUI eigenlijk ook ongeveer en toen veel teleurstellingen gehad met de ICSI (geen cryo's, geen eicellen, enz). Dus in die zin heeft ze ook goede hoop. En wij ook trouwens hoor.
Maar in ieder geval is het plan: uitgebreid hormonaal onderzoek op cd 1,2 of 3 voor mij, waaronder ook de schildklierwaarde. Hier in NL is deze geprikt en deze was rond de 3, vinden ze hier prima maar in DD absoluut niet. Dus als deze dan weer boven de 2 zit, krijg ik thyrax om te kijken of het dan daalt. Na de cryo kunnen we ip (als de bloeduitslagen goed zijn) meteen starten. Mocht dus de schildklierwaarde te hoog zijn, moeten we dus even wachten tot die waarde op orde is. Of als andere waardes niet goed zijn natuurlijk, al zit dat nu niet in de lijn der verwachting... Maar waarschijnlijk kunnen we in ieder geval nog een poging doen voor onze vakantie :). Niks geen wachtlijsten, aan de pil, lang protocol enz... Gewoon beginnen, heerlijk!
Verder zullen we waarschijnlijk IMSI of PICSI doen ook en het zijn dag 5 oude embryo's en we zullen ook van de embryoscoop gebruik maken.

Het was een prettig gesprek, toch zou ik gevoelsmatig liever in 'ons' ziekenhuis blijven. We hebben daar zo fijn contact met de artsen en het is gewoon vertrouwd, daarnaast ook dichtbij natuurlijk. Verstandelijk gezien denk ik dat we voor DD moeten kiezen, gezien afgelopen behandelingen. Op de terugweg waren we beiden iets verdrietig omdat we beseften wat we er allemaal voor moeten doen en ook zo'n eind rijden. Maar goed, als onze grootste droom hierdoor uitkomt is het het allemaal waard natuurlijk!!
@baggal en lilly , ik heb een hsg gehad. Is dat dan hetzelfde? Volgens mij kijken ze dan vooral naar de eileiders en niet zozeer naar de baarmoeder zelf. Kan het volgende week nog eens aankaarten.

@flipje, ik heb begin dit jaar stollingsonderzoek gehad. Weet zo even niet meer precies welke testen ze hebben gedaan, maar ik dacht een stuk of 3/4. Dan zou ik het even moeten opzoeken.

Edit: ze hebben gekeken naar lupus, homocysteine (protrombinetijd, aptt)
En cardiolipin (anti- cardiolipin igg en igm en anti-b-2gycoprot igg en igm.

@fruity, nog even een :hug: voor jou. Begrijpelijk dat je er even helemaal doorheen zit. Het is ook niet niks natuurlijk. Dan ben je eindelijk zwanger na 2,5 jaar en dan eindigt het zo. Terwijl je net getrouwd bent en dit de kers op de taart had moeten zijn.
anoniem_638f50c84439a wijzigde dit bericht op 24-05-2017 18:02
10.46% gewijzigd
@boulu, lees nu je berichtje pas. Klinkt op zich wel goed dat ze toch weer wat dingen extra gaan onderzoeken en dat je binnenkort al kunt beginnen. Blijf het bizar vinden dat ze buiten Nederland zo anders denken over bepaalde dingen. Jammer dat ze in Nederland ook niet wat anders naar die uitslagen gaan kijken. Dat zou voor veel mensen een hoop gereis schelen.
Zizo: Beterschap! Hoop dat je snel opknapt!

Boulu: Dat Klinkt als een goed plan! En je schildklier is idd belangrijk bij de vruchtheid. Dat was de test waarvan ik de uitslag vreesde destijds, want mijn Oma had schildklier problemen (te traag) en Mijn moeder heeft Graves. Maar dat bleek toen in orde.
En wat fijn dat je voor de zomer al van start kan. Als ik me niet vergis heb je in September een reis geboekt? Wat zou het heerlijk zijn om zwanger op vakantie te kunnen! Dat je liever in eigen ziekenhuis blijft snap ik ergens wel, maar zoals je zegt: als het zo lukt is dat het enige wat belangrijk is!

Chevrolet: Nee, dat is niet hetzelfde. Ik heb het net even opgezocht. De juiste benaming is een 3D Saline investigation pelvic ultrasound aquascan.
Er wordt dan gekeken of je een afwijkende baarmoeder hebt.
Verder heb ik een Karyotype Chromosome bloedonderzoek gehad en 6 weken na de miskraam een thrombohilia screening. Uit al die onderzoeken kwam niets, maar was wel goed om dingen uit te sluiten. Na 3 miskramen wordt meestal vervolgonderzoek ingesteld. Sorry - Ik heb alleen de Engelse termen voor je, maar de gyn begrijpt deze ongetwijfeld.

Flipje: Ik las nog even je blog. Idd dubbel allemaal met F.'s onderzoeken in deze periode. Dikke knuffel!

Dames: morgen 09:30 (Engelse tijd - dus 10:30 in NL) ben ik aan de beurt (als de NHS op tijd is). Ik hoop ontzettend met goed nieuws te mogen komen. Ik meld mij ergens in de loop van de dag.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Fruity, logisch dat je je leeg voelt. Toen wij hoorden dat er helemaal geen bevruchtingen plaatsgevonden hadden, wisten we ook een hele tijd niet wat we moesten denken. Sterkte meid!

Chevrolet, jij kent het klappen van de zweep helaas al... Het lijkt me heel erg moeilijk... Vind je dat het met elke miskraam moeilijker wordt? Of ben je minder teleurgesteld? Voor jou ook heel erg veel sterkte!

Boulu, fijn dat het een goed gesprek was. Mijn vertelde ze meteen ook dat de schildklier goed moet zijn, anders heeft het niet zo veel zin allemaal. Ergens hoop ik voor je dat dat het is, want dan is de kans groter dat je zwanger gaat worden. Maar een schildklier instellen hoeft niet heel soepel en vlot te verlopen. Gelukkig kan het wel... Ook zij hebben geen antwoord op de vraag waarom het tot nu toe nog niet gelukt is. Zoals ze bij mij zijn, lukt het bij een deel van de stellen om met de (ik noem het maar even simpele) protocollen van NL om zwanger te raken, en een deel heeft meer preciesiewerk nodig, en zelfs dan kan het nog vaak niet lukken. Ik vond dat ik door de extra onderzoeken en opties, toch onzekerder ben geworden. Omdat ik nu nog meer weet waar het allemaal fout kan gaan en dan weten ze de helft nog niet eens. Ik denk dat hoe dieperder en langer je in de MMM zit, hoe moeilijker en onzekerder het gaat worden. Op naar het bloedonderzoek en naar de cryo terugplaatsing.

Zizo, beterschap!

Baggal, tot morgen en dan horen we graag topnieuws!

Forum: net stond er 2, en ineens 1... Er zijn wel topics waar ik op gereageerd heb, en die ik niet meer lees. Ik zal alles eens "lezen" en kijken of het weg is.

De medicatie is binnen! Het was een flinke doos. Alles 3 x gecheckt en het ligt tussen de spullen voor de bbq voor morgen in de koelkast. En nu maar hopen dat we niet het verkeerde op de bbq leggen. :-)
@ animal en boulu, fijn dat jullie gesprekken in DD goed is verlopen. Ook heel fijn dat er geen wachttijden zijn. ik hoop heel erg dat DD verschil maakt voor jullie allebei. Het zal mij okk hoop geven dat DD meer kan.

@ animal, fijn dat alles binnen is en je verder kunt. Fijn dat het zo goed geregeld is in DD. Waar heb je de echo's. Dat is mij niet helemaal duidelijk?

@ boulu dat je in de auto verdrietig was wat je allemaal voor moet doen en zelfs ni zover reizen herken ik heel goed. Ik wil ook wel overstappen naar DD maar zit er zo tegenop hoeveel moeite, energie en geld dat gaat kosten.

@ chevrolet, hoe gaat het met je? Ben je beetje bijgekomen? Hoe reageerden je ouders. Vindt het zo erg dat je dit weer moet doormaken? Heb jij ooit aangedacht om in buitenland behandelingen/meer onderzoeken te doen? Je weet niet waar het aan ligt, embryos met dna fouten, of baarmoeder/placentainsufficietie. Ik denk dat er je met meer onderzoeken en eind komt.

@ flipje, hoe gaat het met wachten? Wanneer mag je testen? Hoop zo erg op een postieve test! En dat je nu een gezonde voldragen zwangerschap hebt.

@ baggal spannend morgen. Ik snap je onzekerheid wel, dit doet de mmm met je. Maar gezien je met 19 wk echo hebt gehad zal het nu njet anders zijn. Succes morgen en hoop dat je daarna iets meer kunt genieten.

@ fruity, ik ben helemaal met andere meiden eens. Jullie zijn net getrouwd. Als jullie onvruchtbaarheid voor hem een probleem was, dan was hij niet met je getrouwd. Ondertussen wist hij dat een kind krijgen moeilijk zou worden en toch heeft hij die keuze gemaakt. Ik wil je ook iets positiefs zeggen, je bent zwanger geworden en zover was je nooit gekomen. De kans het weer lukt is daardoor alleen maar groter. Sterkte lieverd, ik hoop dat je van je mooie getrouwd leventje kunt genieten een beetje. Want je hebt nu officieel een partner voor het leven 'in voorspoed en tegenspoed'

Naar omstandigheden gaat het goed, afleiding doet mij goed. Heb gisteren en vandaag gewerkt en had wel afleiding in mijn werk. Maar zodra ik over nadenk/pieker als ik tijd heb, heb ik helemaal geen hoop meer. In tegenstelling tot boulu en andere meiden met slechte zaad of andere diagnoses heb ik juist afgelopen 3,5 jaar heel veel kansen gehad. Er was altijd een eicel, goede kwaliteit zaad, juiste timing met iui, nu ook tp van een A kwaliteit embryo (heb ik vandaag nagevraagd) en toch is het niet gelukt. Daarom denk ik ook, waarom zou het met volgende cryo's wel lukken? Ik hoop dat ik het mis heb, maar sta wel er negatief nu in en heb niet zoveel vertrouwen meer in. En dat gevoel is echt k** en uitzichteloos. Ik ben bang /denk dat het aan de innesteling ligt bij ons. Hoe kan dat onderzocht worden en wat kan daar tegen gedaan worden? Ik ben wel blij met 3 cryo's en wil niet ondankbaar overkomen, maar denk wel waarom het dan opeens wel zou lukken? Ook zit ik te denken, als het niet lukt met 3 cryo's, dat we dan doorgaan naar DD. We hebben dan genoeg goede kansen gehad in Radboud. Maar wat als we daarna nog lang in de mmm moeten blijven, dan is dat toch niet houdbaar die reisafstand en meerder pogingen? Pff weet het even niet.

Verder ben ik nog niet ongesteld geworden. Ben ook gisteren pas gestopt met utrogestan. Hoelang kan het duren totdat het doorkomt? Dit vind ik ook erg vervelend.
Baggal heel veel succes morgen bij de 20-weken echo!!!!! Hoop heel heel erg op goed nieuws voor jullie.
Btw de PB heb ik maar opgegeven. Wie weet werkt het over een paar weken weer.

Zizo fijn dat je ongesteld bent geworden. Nu gaat het echt beginnen! En beterschap. Hopelijk ben je snel weer opgeknapt.

Fruity sterkte! Probeer er hoe verdrietig ook, wel met je man over te praten dit is jullie gezamenlijke verlies en verdriet. :hug:

Chevrolet ik snap ook heel goed dat na 4 miskramen je gaat twijfelen of er niet meer aan de hand is. Gelukkig is er al veel uitgeloten maar wellicht kunnen ze in het ziekenhuis verder kijken (fijn die tips van de andere dames hier.). Ik blijf voor je hopen dat het vanzelf op gang komt.

Boulu klinkt ook als een goed gesprek in DD. Hoe jammer ook, kan ik mij wel voorstellen dat ze (nog) geen antwoord hebben op de kwaliteit van de embryo's. Heel begrijpelijk trouwens dat je graag in je eigen ziekenhuis blijft als dat zo vertrouwd voelt (en de reistijd natuurlijk). Succes met het maken van de keuze (maar ik hoop stiekem ook voor je dat de cryo-tp raak is en DD niet nodig is).

Animal mooi beeld alle medicijnen tussen de bbq spullen! :biggrin: Dat helpt vast bij het zin krijgen.

Fijn zonnig Hemelvaartsweekend allemaal!
Angel crosspost ook nog even een knuffel voor jou :hug:
Fijn dat het werk afleid maar wat enorm naar dat je geen hoop hebt en er zo doorheen zit....
in de hoop dat het een beetje een hart onder de riem is: dat deze terugplaatsing niet heeft gepakt hoeft helemaal niets te zeggen over de komende terugplaatsingen. Bij een terugplaatsing heb je 25-30% dat het lukt maar dat betekent ook 70-75% kans dat het niet pakt zonder dat er iets aan de hand is. Voor iui is het slagingspercentage maar 15% bij elke poging.
Dus ook als alles perfect is is de kans dat het niet lukt gewoon groter dan dat het wel lukt. Het enige wat werkt is zo veel mogelijk kansen proberen te creëren (en dat kan met 3 cryo's) en hopen dat het dubbeltje een keer de goede kant op valt.

Er positief inzitten maakt voor je kansen niets uit, maar maakt het hele proces wel een stuk vrolijker/dragelijker. Hoe lastig ook, probeer vertrouwen te hebben in een goede uitkomst. :hug:
Wat een spannende en verdrietige dingen allemaal. Fijn dat dat hier te delen is. Echt tof hoe jullie er voor elkaar zijn.
Heel veel liefs voor de onzekere en verdrietigen en voor iedereen die er behoefte aan heeft.
Ik heb meegelezen maar even geen tijd om op iedereen te reageren.

Morgen begin ik met decapeptyl spannend maar het is eindelijk zover hopen dat dit iets moois gaat opleveren.

Geniet van t mooie weer allemaal!
Angel, even om je gerust te stellen. Je hoeft niet voor elke echo naar DD. Ik heb nu mijn uitgangsecho gehad en mag op dag 1 (dus helder rood bloed) starten met synarel neusspray (voor remming) en op dag 3 met de stimulatie. Op dag 8 echo in mijn oude kliniek, dan geef je via email de uitslagen door en wordt je in de middag door DD gebeld met wanneer volgende echo etc. De uitgangsecho is gemaakt bij de bespreking van het plan. (joehoe! geen echo tijdens ongesteldheid!) en dan de punctie en terugplaatsing moet je wel terug. Dus voor mij deze keer 3 x. Ze hebben deze "regeling" met meerdere klinieken en volgens DD gaat het met mijn kliniek prima. Misschien dat ze je adviseren om voor de echo's bij een andere te gaan, maar er zit er vast wel 1 bij jou in de buurt.
Ook bij ons lijkt alles prima. Nu is er wat twijfel over mijn AMH, maar dan nog, ik heb maandelijks een eisprong, met IUI, 1 of meerder eicellen, superzaad en met de inseminatie altijd een halleluja over mijn eisprongslijm. En toch nog steeds niets... Of het toch mis gaat met de bevruchting? 2 uit 7 is niet veel, maar 2 uit 5 is niet verkeerd en de 2e keer kan nog steeds toeval zijn. En soms kom je er ook niet achter. Ook ik heb 2 toppers teruggeplaatst gekregen en helaas... En dat is heel erg frustrerend... Maar weet dat je niet de enige bent! Het geeft mij juist ook wel wat hoop hoor dat er nog niet echt iets duidelijks afwijkend is. Want sommige problemen kun je niet ontwijken. En bij ons hoeft er niet zo veel ontweken te worden.
Ik werd na een dag of 4 na het stoppen ongesteld. Was echt aan het wachten en had het liever gisteren dan vandaag...
Boulu: hebben ze het mbt schildklier over je tsh-waarde? Bij mij bleek die (na 9x iui 😒) op 4,7 te liggen. Tussen 1 en 2 is ideaal dus ik ben nu een jaar aan de Euthyrox en zit nu op 1,1.

Hier @ wachtbankje heb ik vrij veel last van mijn buik. Zijn het geen steken in de baarmoederstreek dan zijn het wel mijn darmen 😏. Vandaag een week geleden was de punctie, de embryo zit nu voor de 5e dag on board.
Vandaag in totaal 5,5 uur in de auto gezeten (op en neer naar Brussel vanaf Den Haag) en met dank aan Trump die aankwam op Zaventem bijna 1,5 uur stil gestaan en verder gewoon altijd druk op de weg de dag voor Hemelvaart. Ben dood en duik zo mijn bed in.
WTF?
Fruity-Pebbles schreef:
24-05-2017 08:43
Animal, ik denk dat het dan komt dat er een reactie is geplaatst in een topic waar jij ook gereageerd hebt. Ik heb dat ook meerdere malen per dag. Als ik dan een topic open en de laatste pagina lees, dan is dat cijfer weg.

Ontzettend off-topic, maar alles staat op gelezen, maar die 1 blijft staan.

Hoop niet dat iemand iets via PB mijn wil laten weten en ik niet reageer, want ik zie niets en dat het een leuke bug is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven