Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Animal die (1) heeft echt iets met nieuwe berichten in gereageerde topics te maken. Maar dit nieuwe forum barst van de bugs, en dit is niet de irritantste.....

De normaalwaarde voor TSH ligt ongeveer
tussen 0,4 en 4 mU/L, maar verschilt per lab, omdat ieder lab andere apparatuur gebruikt. Daarom kun je uitslagen uit verschillende labs ook niet helemaal goed met elkaar vergelijken.
Maar waar het uiteindelijk om draait is het fT4, niet het TSH. fT4 is het werkzame schildklierhormoon, en TSH reguleert de afgifte daarvan. Bij teveel fT4 gaat het TSH omlaag, bij te weinig gaat het TSH omhoog.

Als het TSH normaal is en je hebt geen klachten, dan is een schildklierprobleem eigenlijk vrijwel uitgesloten.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flip, nu is die (1) wel weg! Volgens mij duurde dat het half uur of zo. En ook nu jij gereageerd hebt, krijg ik geen (1) terug. Hij mag van mij wegblijven hoor!

Dat wat jij zegt over fT4 en TSH is ook mijn (dierenartsen)mening, maar in DD kijken ze "alleen" naar TSH. Zij willen hem tussen de 1 en 2 hebben, daarboven gaan ze behandelen. Normaalwaarden in NL is inderdaad tot 4,... maar dat vinden zij echt veel te hoog (uiteraard is het lab afhankelijk!). Mijn fT4 en TSH vielen keurig binnen de normaalwaarden (mijn moeder heeft wel hypoT4, dus het zou mij niets verbazen als ik dat ooit ook ga krijgen). Aangezien het in haar ogen goed was, hoeft dat niet verder onderzocht te worden. FT4 en TSH zijn aan elkaar gekoppeld, je hebt in de loop van de dag schommelingen, waardoor als je 1 van de 2 afwijkend hebt, je daar niet zomaar conclusies uit kan trekken. Ik vermoed dat als TSH te hoog is, er extra bloed onderzoek gedaan wordt om te kijken naar fT4 en antistoffen etc. Schildklier schijnt in NL, zowel humaan als veterinair, een ondergeschoven kindje te zijn. Zo werd het mij in DD ongeveer uitgelegd (ik heb zo veel info gehad, dat ik de zaken die niet op mij/ons van toepassing zijn, snel weer ben vergeten. Klachten van hypoT4 is wel lastig hoor... Soms is het zo subtiel en ontstaat het traag dat je dingen zelf niet eens door hebt. Pas bij overduidelijk afwijkende waardes heb je vaak echte klachten.

Hoe voel je je? Ben je al aan het testen geslagen om te kijken of de ovitrelle uit jouw lijf is?
@ baggal veel succes vandaag! Ik wacht positieve nieuws af :heart:
@Animal voor TSH en (fT4) zijn er in elk geval grote verschillen van persoon tot persoon. Voor de ene persoon is 3,5 de 'goede' waarde terwijl dat voor de andere persoon bij 1,4 kan liggen.

Vanuit dat perspectief gezien klopt het dus niet helemaal waar ze in DD zeggen, want dan scheren ze eigenlijk iedereen over 1 kam.... (weliswaar volgens andere richtlijnen dan in NL, maar het is dus nog steeds geen maatwerk.)

Ik denk trouwens dat ik wel snap waarom: in het kader van zwanger worden kun je beter en lichte hyperthyreoidie hebben dan een lichte hypothyreoidie. Dus dat zal de achterliggende gedachte dan wel zijn.

En testen, nee zeker niet! Vanaf 10 dagen is de ovitrelle toch al verdwenen en dan is het nog maar wachtdag 4. Veel te vroeg om te testen.
Ik wil pas op wachtdag 9 testen, dan is het embryo 13 dagen. (En de ovitrelle is dan al 15 dagen geleden.)
...Ze lieten me erg lang wachten @ de NHS...maar ze is goedgekeurd :applause: !! Volgens de berekening 20 weken en 4 dagen.

Dikke tranen - heel discreet op de WC van het ziekenhuis... :love: Ik hoop dat ik de angst nu een beetje kan loslaten en kan genieten. En voorts hoop ik heel snel een positief bericht te lezen van Abusu en Flipje!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal ik spiek af en toe hier. Hoe was het met Sweet Pea vanmorgen?
Crosspost Baggal..... Wow wat fijn!!!!!! :cheer: :cheer: :cheer: zo ontzettend blij voor jullie!
Hallo allemaal,

Na ruim een half jaar af en toe mee lezen meld ik me bij deze weer ;-) In september 2016 ben ik gestart aan een IVF/ICSI traject (toen heb ik hier ook actief mee geschreven), maar na 10 spuitjes Decapeptyl moest ik van de ene op de andere dag stoppen omdat mijn lever de hormonen niet kon verwerken (ik heb twee vrij ernstige leverziekten, dit is o.a. de reden dat wij aangewezen zijn op dit traject). Van september 2016 tot mei 2017 ben ik bezig geweest met forse medicatie om de lever weer stabiel te krijgen. De leverwaarden zijn nog steeds te hoog, maar na langdurig overleg tussen de artsen is toch groen licht gegeven om te mogen starten!

Inmiddels ben ik alweer even bezig met de Decapaptyl en dinsdag heb ik de uitgangsecho gehad. Alles zag er goed uit. Ik heb bloed laten prikken om de leverwaarden te laten controleren: dat was even spannend... Zou ik weer moeten stoppen? Maar op woensdagmiddag kreeg ik een mailtje waarin stond dat ik door mag gaan! Morgenochtend zal ik dus voor het eerst starten met Gonal-F!! Het is absoluut nog geen gelopen race, want de komende tijd moet ik minimaal 1x per week laten bloed prikken, dus er kan nog van alles gebeuren. Maar vooralsnog ben ik een gelukkig mens!! (Op de huilerigheid van de hormonen na dan, pfffff)

Ik weet niet wie er nu nog allemaal mee schrijven en mee lezen die er vorig jaar september ook al waren, maar bij deze meld ik me dus weer ;-) Met meteen een vraag. Misschien naïef, maar ga gewoon even mijn voorzichtigheid aan de kant zetten en ik ga uit van het positieve, dat ik door mag gaan en dat er uiteindelijk een terugplaatsing kan komen. Mijn man en ik dansen op redelijk hoog niveau. Stijldansen, denk dus aan rumba, mambo, jive, quickstep, tango, samba enzovoorts. Op topklasse niveau, maar wel voor de lol. Puur hobby, geen wedstrijden of zo. In de week van de terugplaatsing (even 'grofweg' doortellend, ervan uitgaand dat er geen heel gekke dingen gebeuren waardoor het traject heel anders loopt dan gemiddeld: ik begrijp dat het heel anders zou kunnen lopen!!) staat het afdansen gepland. Een leuke, gezellige avond waarbij je alle dansen aan een jury laat zien. Negen dansen van elk 3 minuten. Geen topsport, maar je wil het natuurlijk wel graag zo goed mogelijk doen. Kan dat gewoon na een terugplaatsing? Of zouden jullie dat niet doen?

Alvast bedankt voor het meedenken, ik ben allang blij dat ik weer van me kan laten horen!! :yes:
Doces, yessss!

Na een terugplaatsing kun je gewoon alles doen wat je wilt, niets aan de hand! (Wat lichaamsbeweging is mogelijk zelfs goed voor de innesteling!)
flipje2 schreef:
25-05-2017 14:18
Doces, yessss!

Na een terugplaatsing kun je gewoon alles doen wat je wilt, niets aan de hand! (Wat lichaamsbeweging is mogelijk zelfs goed voor de innesteling!)
Dankjewel voor je lieve reactie!! Hier hoopte ik al op :-D Ik heb niet alles in alle delen van dit topic bijgelezen. Hoe gaat het met jou? :-)
Baggal, wat fijn dat alles (weer ;-) ) goed is! Nu is het echt officieel. Ik kan me dat huilmomentje goed voorstellen hoor. Ik hoop wel dat deze goede 20-weken echo er voor kan zorgen dat je je nu wat minder onzeker gaat voelen.

Doces, wat fijn dat het dit keer beter lijkt te gaan met jouw lever! Ik hoop voor jullie dat je naar 1 IVF ook zwanger zal zijn. De belasting op je lijf is namelijk niet niets... Over het sporten/topdansen na een terugplaatsing, zo ver als ik weet verschillen de meningen daar over. Volgens mij is de nieuwste gedachte dat het leveren van een inspanning ook de doorbloeding van de baarmoeder stimuleert en daardoor zorgt voor een makkelijkere innesteling. Laatst ook gelezen dat iemand wel bankrust kreeg, ivm verdenking van minder makkelijke innesteling en ze is prachtig zwanger geraakt! Dit spreekt het dus weer tegen (N=1...) Als ik voor mij zelf spreek heb ik het hardlopen weer rustig opgepakt, op het moment dat dat goed voelde. En de eerste keer echt rustig aan gedaan. Na de eerste IVF heeft dat wel 10 dg geduurd voor het gevoel weer goed was. Na de 2e (mislukte) IVF heb ik 3 dagen later weer hardgelopen. Toen had ik veel minder napijn en voelde het okee om me in te spannen (er was namelijk geen embryo, dus vond ik ook dat ik wel weer wat kon gaan doen). Hoe snel jij herstelt weet je niet, en dat kan ook per keer verschillen.

Flip, wat ik dan niet helemaal begrijp is dat als mensen een echte hypoT4 hebben, endocrinologen veel kritischer naar de waarden gaan kijken waar ze iemand op ingesteld willen hebben. En helemaal als je zwanger wilt worden. Ik vertel zwart wit wat ze in DD gezegd hebben tegen mij, maar we gingen er vrij snel overheen, aangezien het niet op mij van toepassing is. Ze zei dat als de TSH hoger was geweest dat ze dan verder onderzoek gingen doen, niet gelijk behandelen.
Doces: Blij jou weer te zien hier na de ellende van het najaar waarin de poging afgeblazen moest worden. Wekom terug :hello: . (Stijl) dansen na een TP lijkt mij geen probleem. Ik ben ook naar de sportschool gegaan na de TP voor spinning klas en dat soort dingen. Het enige advies dat ik heb meegekregen is om niet in een heet bad te gaan zitten na een TP en daar heb ik mij altijd braaf aan gehouden.

Dank je wel Weija en Animal - lief :bigkiss: !! Ontzettend dankbaar en ondertussen gun ik jullie zo ontzettend hetzelfde!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@doces hier nog altijd aan het knokken. Maandag heb ik de één na laatste van onze zes embryo's terug gekregen. Over 1 week kan ik testen...
Dankjewel voor de reacties, Animal & Baggal! Ik zal het nog even navragen bij mijn gynaecoloog voor de zekerheid, maar dit geeft de burger moed!

Flipje, wat ongelooflijk spannend... Ik ga voor je duimen!
Baggal schreef:
24-05-2017 10:31

Fruity: Ook ik heb het mijn man nooit kwalijk genomen of overwogen bij hem weg te gaan. We zijn inmiddels al 10,5 jaar samen en ik kan zeggen: nog steeds erg gelukkig en ook ten tijde van de MMM. Ik heb er wel eens verdriet van gehad dat hij het krijgen van kinderen al had meegemaakt en mijn verdriet iets minder ons verdriet was. Maar dat is inherent aan een relatie met een "man op leeftijd" die reeds een huwelijk had gehad.
Aan de andere kant ben ik ook dankbaar (geweest) dat hij uberhaupt nog aan kinderen wilde beginnen. Hij is ook erg goed met kinderen en fit. Want ook dat is een overweging geweest: hoe is het voor een kind om een 55+ papa te hebben...
Echter, kwalijk nemen is niet iets wat je doet in een goede relatie en is ook niet doelmatig. Bovendien deed mijn man er alles aan om de pogingen te laten slagen. Gebruikte proxeed plus, betaalde destijds de eerste verse poging voor mijn verjaardag, probeerde gezond te leven en stond zelfs open voor een donor. Meer kon ik niet van hem vragen. Inwendig had ik wel frustratie toen het produceren bij de punctie niet lukte in ICSI 2, maar hij voelde zich er al rot over, dus wie ben ik dan om hem dat tegen te werpen...
Jij hebt je meer dan ingezet om deze zwangerschap tot een goed einde te brengen en dat het dan toch mis gaat is echt niemands "schuld" en ik hoop ook dat je niet in dat soort hoekjes gaat denken. Ik vind het extra sneu omdat dit een periode, net getrouwd, een van blijdschap zou moeten zijn... Nogmaals een hele dikke knuffel.
Lieve allemaal,
Ik pak even de post van Baggal eruit, maar ik wil iedereen bedanken voor de lieve berichtjes, de steun, het begrip en de verhalen van 'de andere kant'.
Ik weet dat mijn man me niks kwalijk neemt en me heus niet snel zal verlaten, maar ik ben bij tegenslagen heel erg pessimistisch. Vind mijn man erg lastig ;-)

We moeten hier doorheen en af en toe vragen we uit het niks aan elkaar hoe het gaat. Soms uit het niks zeg ik ineens dat ik verdrietig ben.
De rollercoaster van emoties waar ik in heb gezeten sinds 20 april is bizar...
Negatieve test, ongesteld worden, 7 mei horen dat ik toch zwanger ben om 22 mei te horen dat het niet goed is
Vanaf het moment dat het sperma werd ingebracht had ik het gevoel dat het gelukt was, dit zou een zwangerschap worden! Dat werd het niet. Oh nee, dat werd het toch wel.
Ik kan er nog steeds niet overuit...
Ik ga morgen de huisarts bellen voor doorverwijzing naar psycholoog ervaren met fertiliteitsproblemen.

En nu op dit moment geloof ik het nog steeds niet. M'n borsten blijven groeien en pijnlijk. Misselijk bij vlagen, maar toch vertrouw ik (weer) op de artsen..

Ik ben jullie zo dankbaar dat jullie extra woorden en posts voor degene die het nodig hebben op dat moment.
Ik kan jullie niet uitleggen hoe fijn dat is! :heart: :bigkiss:
fruity goed dat je hulp zoekt. ik zit zelf bij een rouwverwerkings psycholoog van de gynacologie en tevens is zij ook van de fertiliteit psycholoog.
zij heeft me erg geholpen na lotte:heart: en ook met het opstarten van de icsi en nu dat ik zwanger ben ook weer.
ik ervaar het als erg fijn al trekt ze soms laatjes open die je nog even dicht wil houden . je kan het altijd proberen is het niks ben je zo weer weg:)

je bent enorm heen en weer geslingerd zeg :"-( en gek dat je gewoon je zwangerschapssymptonen blijft houden
wanneer moest je weer terug naar zhuis?

nog even ee dikke knuffel :hug:
Doces: spannend dat je weer in de race bent. Hopelijk komt er een tp!

Baggal: fijn dat echo goed was! De ontlading is natuurlijk niet gek na zo"n rollercoaster. Nu lekker genieten!
Dazzle, wanneer heb jij je afspraak in Gent staan?

Piene, dinsdag hebben we de afspraak

Baggal, ik had even je goede echo gemist! Wat fijn, hopelijk kan je nu de onzekerheden een beetje kwijt raken..

Chevrolet, hoe gaat het met jou? :hug:
Doces wat fijn dat je weer begonnen bent en dat het allemaal so-far-so-good is! Succes met stimuleren! Dan gaat het vanaf nu ineens snel!
Dansen moet geen probleem zijn, wat Flipje zegt voor zover ik weet is lichte inspanning juist goed voor de innesteling ivm betere doorbloeding van de baarmoeder. Mocht de planning trouwens wat anders worden (altijd wat lastig te voorspellen zo'n eerste keer) en het dansen is erg dicht op de punctie (zelfde dag of dag erna) dan zou ik wel afzeggen. Maar dat merk je vanzelf tegen die tijd wel.

Fruity je bent ook wel door een rollercoaster gegaan de afgelopen maand. Verstandig om met iemand erover te praten.

Baggal oh ik ben plaatsvervangend zo blij voor jullie met de goede 20 weken echo. Daarom een extra rondedansje voor jou. :cheer2: :cheer: :jump: :hello:
@doces Oh ja, dat is wel noemenswaardig inderdaad: na de punctie kon ik twee dagen niet lopen en fietsen deed bijna een week pijn (hobbel hobbel, au au)....

Qua planning: Ik heb 12 dagen gonal f gebruikt, toen de ovitrelle, 2d later de punctie en 3d daarna de terugplaatsing.
ik begin met Doces. Wat ontzettend fijn om jou hier weer terug te zien! Super dat jullie groen licht hebben gekregen. Ik hoop van harte dat het dit keer voorspoedig gaat.
Ook ik ben gewoon blijven sporten hoor, na de terugplaatsing. Ook na de punctie overigens, die stelde bij mij niet zoveel voor. Had er geen last van en ben de volgende dag gewoon gaan hardlopen. Maar dat verschilt zo per persoon, dat zul je tzt toch zelf moeten bepalen.

Boulu wat fijn dat je zo uitgebreid onderzocht wordt in dd.
Wij hebben ook de keuze om een deel van de behandeling in dd te doen. 'Ons' ziekenhuis werkt samen met het UMC Utrecht en met Dusseldorf. Wij hebben wegens praktische overwegingen tot nu toe voor Utrecht gekozen en doen dat deze poging ook weer, maar mijn ervaringen daar zijn niet altijd positief geweest, dus we stappen misschien voor een evt. volgende poging ook nog over. Maar ik hoop dat dat niet nodig is.
De discussie over TSH is mij wel bekend. Mijn TSH is de laatste jaren tussen 2,5 - 3. Is hier in NL inderdaad prima, maar ook hier is er wel eens discussie over en hangt het een beetje af van de arts. Ik voel me er goed bij en ben zwanger geweest met deze waarde, dus ik ga ervan uit dat het voor dit keer ook geen belemmering is.

Angel, Fruity, Chevrolet ik denk aan jullie. Fruity, heel verstandig dat je met iemand gaat praten. Hoop dat jullie je allemaal snel beter voelen. En ik hoop vooral keihard dat het de volgende keer voor jullie allemaal wel goed gaat.

Abusu en Flipje, ik vind het al spannend voor jullie... Mijn duimen draaien voor 2 x goed nieuws.

Baggal, wat fijn!!! En nu genieten hè. Het gaat zo ontzettend snel na de 20wk echo. Ik vond het echt een hele mooie tijd, de laatste paar maanden van mijn zwangerschap. Vond het zo gezellig, zo'n beweeglijk kindje in mijn buik.
En ik vergeet mezelf helemaal :-)
Heb ook niet zoveel te melden. Spuiten gaat prima, heb niet echt ergens last van. Merk dat ik wat meer vocht vasthou en dat herken ik wel van de vorige keren, maar verder geen klachten. Nog een weekje en dat weet ik of het ook echt wat doet. Vind ik wel spannend.
Verder ben ik gisteren tijdens het hardlopen over m'n eigen voeten gestruikeld met als resultaat 2 enorm geschaafde knieën, een geschaafde elleboog en een stijve enkel. Levensgevaarlijk, dat sporten :rofl: . Heb vanavond een feestje en had een leuk zomerjurkje gekocht, maar die heb ik toch maar even verruild voor een lange broek... bepaald niet charmant twee van die lekkende knieën.

Vanaf vandaag staat ons huis officieel te koop (zat al even in de planning, maar de makelaar had wat vertraging), dus ook dat is spannend. We hebben inmiddels wel wat anders op het oog, maar willen eerst ons eigen huis verkopen. Dus ik hoop dat we snel kijkers krijgen.
Doces, wat goed om je hier weer te zien en mooi dat het tot nu toe beter gaat dan de vorige poging. Op zich kan dansen na een terugplaatsing geen kwaad, maar je hebt van te voren waarschijnlijk ook nog de punctie.. bij mij ging dat op de dag zelf prima, de dag erna had ik toch wel wat last, maar ben wel aan het werk gegaan. Anderen hebben zoveel last dat ze thuis blijven.

Baggal, :cheer2: voor de goede echo! Nóg maar 20 weken te gaan!

Fruity, goed dat je hulp gaat zoeken. Bieden ze dit niet aan vanuit de kliniek? Wij moesten voor dat we met ivf begonnen met iemand praten die gespecialiseerd is in fertiliteit. Ook nu werd dat weer gezegd dat we altijd een afspraak met haar konden maken. Vervelend dat je nog zoveel kwaaltjes hebt, dat maakt hey niet makkelijker. Ook ik heb big steeds gevoelige borsten, al is het wel iets minder dan een paar weken terug. Ook voel ik van alles in mijn buik, soms wat krampjes, maar tot nu toe geen bloed. Heel frustrerend. Want je blijft ergers ik je achterhoofd een stemmetje houden van, ze hebben het verkeerd gezien.

Hier, ik zou vandaag DE wedstrijd van het jaar hebben. Omdat ik zwanger was had ik een smoesje bedacht dat ik niet kon (sport komt nogal op je buik aan) en dus heeft het team een vervanger gezocht. Maar nu na de echo baal ik eigenlijk verschrikkelijk. Ik ben niet zwanger en ik kan de wedstrijd niet doen. Kan zelfs niet kijken en het is super mooi weer. Dus heb even veel zelfmedelijden :A: heb inmiddels al wat afleiding gezocht maar toch blijft het knagen.
Fruity: Ik heb eind juni de afspraak staan, nog 5 weken..
Fruity: Het is ook wel logisch dat je van links naar rechts geslingerd wordt in je emoties. Je bent van Cloud 9 -de hemel- keihard gevallen en die aanpassing kost ook gewoon tijd. De nieuwe situatie is verdrietig en ook nog maar een paar dagen terug. Het is natuurlijk nog heel vers. Jouw post haalt ook terug hoe ik mij na de eerste vroege miskraam voelde: natuurlijk ''weet'' een ieder dat miskramen voorkomen en toch wint de euforie het en daarmee is het moeilijker om terug te gaan naar de verdrietige bestaande situatie. Heel goed dat je naar de psycholoog gaat, al is het maar om ''van je af te praten''. En ik hoop dat die confronterende zwangerschapskwaaltjes snel over zijn, want dat lijkt mij knap irritant. :hug: Krijg jij nog medicatie om het op te wekken?

Weija: Zit jij nog aan de Progynova? Weet je al iets meer over wanneer de TP gaat plaatsvinden?

Duufje: hardlopen is ook levensgevaarlijk :nooo: , maar twee geschaafde knietjes met dit weer is idd niet top. Als je straks weer zwanger bent, zou ik ook niet vol gaat lopen, maar volgens mij ben jij op een gegeven moment vorig jaar ook gaan minderen toen het niet meer goed voelde. Je lijf geeft het vanzelf wel aan. Ik hoop dat je volgende week een paar mooi follikels hebt! Wanneer is de afspraak? Succes vast! En ik hoop dat het goed gaat met de verkoop van het huis. Enerzijds dubbel, maar hopelijk een nieuw huis, een nieuw begin en met een brusje voor B.! :heart:
Ik voel hier af en toe beweging overigens, maar soms is het ook een paar dagen wat stiller. Ze was gister ook wat rustig tijdens de echo, maar zo kon wel alles goed gezien worden. Wil ik bijna porren zo van: 'ben je er nog?', maar het schijnt normaal te zijn met deze termijn. En...ik ga proberen om het meer los te laten vanaf nu. De buik groeit nog steeds (wat zeg ik - ik ben een walvis voor mijn gevoel :whistle: ).

Chevrolet: Dat is dubbele pech zeg (6): It never rains but it pours zeggen we hier wel eens..! Deze dag gaat ook voorbij - gelukkig, maar ik snap dat je er van baalt. Welke sport beoefen je?

Abusu: Heel veel success woensdag. En jij gaat Vrijdag testen, Flip? Ik hoop ontzettend op wat vrolijke smileys hier na het nieuws van Bulou, Angel, Chevrolet en Fruity. ! :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven