KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Oh dat spijt me zo voor je Hope! Kan me niet voorstellen wat er nu door je heengaat. Vreselijk. Wens je heel veel sterkte!
" "
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:35
99.37% gewijzigd
Hope, wat erg! Heel veel sterkte!
Hey @hope hoe gaat het nu met je?
Klote Hope. :hug:
Goedemorgen allemaal. Even iets heel anders maar waar misschien sommigen van jullie ook wel mee te maken hebben dus ik dacht ik gooi 'm er toch in.
Vannacht voor de zoveelste keer compleet doorgelekt, matras en dekbedovertrek onder het bloed en over de grond kruipen van de buikpijn.

Wie heeft er ook elke maand zo'n hevige menstruatie en wat doe jij aan de buikpijn?

Hier zo'n beetje alles geprobeerd in loop van jaren maar niks helpt....
@Biebke, ik heb dat niet zo erg gelukkig. Klinkt ontzettend pijnlijk en vervelend!!
Na een cycles met echo's en nog een keer bloedprikken blijken mijn waarden na de eisprong iewat laag (18, maar moet boven 26 zijn?)
Ik ga nu met clomid beginnen, dat gaan we weer volgen met echo's en hopelijk wordt het dan beter. Kan nu nog niets bestellen in afwachting van dit traject.
Voel me een beetje een leek, er gaat een wereld voor me open. Volgens mij zijn er hier wel mensen met ervaring met Clomid toch? Ik vind het echt retespannend, want ik heb een behoorlijke tegenvaller gehad wat mijn rietjesgeld heeft opgegeten.. Dus zo heel veel kansen heb ik straks niet. En als ik soms lees hoeveel pogingen sommigen al hebben gedaan dan maakt het me wel gestrest om op "zwart zaad" te zitten straks na 1 of 2 pogingen.. (slechte woordgrap, ik weet het). Echter wil ik perse voor de uitgebreide donor gaan. Ik sta wel op de wachtlijst voor een Nederlandse, maar dat duurt nog 1,5 jaar (toch is het mijn back-up, geeft iets rust).

@biebke ik heb dat aan de linkerkant sinds paar jaar. Op mijn 2 dag ongesteld. Lig dan dubbel van de pijn en kan wel gillen (ben met mijn botpijn best wat gewend, maar dit is niet te houden). Flinke paracetamol lijkt me wat te helpen.
...
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:35
0.00% gewijzigd
Pfff ik was voor het gemak even vergeten hoe die wachtdagen voorbij sluipen, man man ik ben er nu al weer achter...
Hope wat vreselijk :hug: . Ik denk aan je!

Biebke ik herken het deels... Het doorlekken niet, de hevige buikpijn wel. Ik bleek endometriose te hebben. Daarnaast is er voor het extreem samentrekken van de baarmoeder ook een naam maar kan er even niet opkomen... Bij mij werkt 4x daags paracetamol met coffeïne en 3x daags 400-600 mg ibuprofen het beste. En dan niet vergeten en op tijd nemen zodat je spiegel op peil blijft. Verder neem ik ivm sporten normaal elke dag een hoge dosis magnesium en dat zorgt ervoor dat je spieren beter ontspannen en herstellen. Je baarmoeder is ook een spier en ik heb wel het idee dat de magnesium de buikpijn ook minder hevig maakte.
Thanks dat ga ik ook eens proberen die magnesium. De rest helpt voor mij helaas niet wat pijnstilling betreft. Zit momenteel aan de wietolie dat lijkt tot nu toe goed te werken :facepalm:

Hope hoe gaat het?
wannabe79 schreef:
28-05-2017 22:09
Pfff ik was voor het gemak even vergeten hoe die wachtdagen voorbij sluipen, man man ik ben er nu al weer achter...
Dit is je eerste poging weer toch? Spannend :sun: Wanneer zou je mogen testen?
@wannabe, spanning een beetje te doen? Zoals ik zondag hoorde; ook in de oorlog werden mensen zwanger dus gewoon veel afleiding zoeken!
En bedenk je, je bent niet alleen!

Polonium zit bij je en deze week sluiten simply en Linnie aan. En dan ik volgende week.
Je bent iig niet alleen!!!
Thanks!
Dit is inderdaad weer de eerste poging.
Maandag zou ik ongesteld moeten worden, maar ik denk dat ik er in het weekend een testje tegenaan gooi.
Ik voel vanalles in mijn onderbuik, dat vind ik echt het lastigste.

@hope jij zat aan netflix gekluisterd deze week toch? Hou je het nog vol?

Hoe zit de rest op het bankje? Ik hoop dat jullie er rustiger opzitten als ik ;)

Wil iemand die binnenkort gaat inloggen mij er bij zetten in de OP?
wannabe79 37 isala 1e poging: 24 mei zelfde donor als bij de eerste
Sterkte voor iedereen op het wachtbankje :hug:
OOO..dat nieuwe forum..met z'n nieuwe manier om tekst op te maken en tabellen te maken :-$ Ik dacht 'even' de tabellen te updaten met nieuwe info..maar goed..ging niet goed. Ik ben er achter hoe je nieuwe tabellen moet maken. Tabel 2 is weer netjes. De andere tabellen ga ik later vandaag nog even verder invullen. Sorry meiden! :hyper:

Saffronskies
Saffron zou je mij naar tabel 3 willen verplaatsen?

Mitakuye Oyasin, 33, NijGeertgen, gestart 31-01-2017, uitgerekend 24-10-2017, jongetje
Vraagje;
Ik moest 25 euro aftikken voor Clomid bij de apotheek in mijn regio. Ingediend bij de verzekering en ik krijg het niet vergoed. Nu lees ik op internet dat als ik het bij de (in mijn geval) apotheek van Isala had opgehaald het onder mijn behandeling viel en vergoed zou worden. Klopt dit? Om nou een uur naar Zwolle te rijden om even 5 tabletjes a 25 euro op te halen omdat het dan wel vergoed wordt... Is toch gek?
Ja klopt Lee83.. De overheid heeft m.i.v. 2014 besloten dat deze medicijnen alleen nog vergoed worden als ze (voorgeschreven in ziekenhuis) in het ziekenhuis worden afgeleverd.

Hier staat bijvoorbeeld iets daarover:
https://www.nivel.nl/sites/default/file ... rmonen.pdf

"Per 1 januari 2014 zijn ziekenhuizen volledig verantwoordelijk voor de financiering en
levering van dertien fertiliteitshormonen. Dit betekent dat deze middelen extramuraal niet
meer vergoed worden."

Heeft de arts hier niks over gezegd tegen je? Ik ga altijd direct na mijn afspraak met mijn nieuwe recept naar de apotheek op de fertiliteitsafdeling van Isala ziekenhuis zelf..voorbij de balie op de 2e verdieping. Zou dit wel even aankaarten..
Dank je wel. Nee, maar het was een telefonisch consult nav mijn bloeduitslag en een maand lang echo's. Goed dat ik het nu weet, want 25 euro is best veel voor 5 tabletjes.. Zal het gelijk even bespreekbaar maken voor een eventuele volgende keer.
@Biebke, ik kijk rtl late night en moet even aan jou en je familie denken! :daisy:
.
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:14
99.28% gewijzigd
Ik moest ook gelijk aan jou denken Nienke!
Het stuk erna heb ik niet meer gered, m'n ogen vielen dicht.

Gisteren weer terug geweest. Het was cyclusdagen 24 en m'n ei was 21,5 mm, vrij groot dus. Hopelijk vandaag een positieve LH test en een langere luteale fase. Voor mijn gevoel hebben de hormonen niets gedaan, want ze moeten voor een eerdere rijping zorgen. Nouja, misschien dat toch die tweede fase langer is dan normaal. Even afwachten..

W.b.t de tabel kan ik een plaatsje opgeschoven worden​.
roosje-89, 27 jaar, nijGeertgen, start iui juni/juli 2017

Hope hoe gaat het met je?

Voor degenen op t wachtbankje: succes!!
Edit; heb het ook gezien gister. Vond het best binnenkomen. Het ging om anonimiteit, maar ook over het donorschap in het algemeen. Ik weet eigenlijk niet wat ik van het interview moet vinden. Gemengde gevoelens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven