KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
zaterdag 20 mei 2017 om 07:45
@biebke Ik kwam in aanmerking voor icsi omdat er nog maar 2 rietjes zouden zijn. Nu er meer rietjes beschikbaar zijn is de nood minder hoog en is het niet nodig om meteen icsi te doen.
Maak je geen zorgen! Ik weet zeker dat jij wel het icsi traject in mag
Ik begin pas net he, dus dat is heel anders.
Het is nooit mijn intentie geweest om andere dames aan het twijfelen te brengen door mijn verhaal. Mijn excuses!!
Maak je geen zorgen! Ik weet zeker dat jij wel het icsi traject in mag

Ik begin pas net he, dus dat is heel anders.
Het is nooit mijn intentie geweest om andere dames aan het twijfelen te brengen door mijn verhaal. Mijn excuses!!
zaterdag 20 mei 2017 om 09:40
@charade wat ontzettend balen van die communicatie zo zeg. Wel heel fijn denk ik om te weten dat er nog voorraad is voor je.
Ik heb van cryos gehoord dat ze nog 3 rietjes hebben liggen van"mijn" donor. Samen met het rietje wat nog over is van de eerste heb ik er dus 4 en ik hoop dat dat genoeg is.
Ik hoop dit weekend mijn ei wel te kunnen vinden zodat ik weer kan starten.
Ik wil ook weer graag in de tabel:
Wannabe 37 isala start iui mei 2017 2e kindje
Ik heb van cryos gehoord dat ze nog 3 rietjes hebben liggen van"mijn" donor. Samen met het rietje wat nog over is van de eerste heb ik er dus 4 en ik hoop dat dat genoeg is.
Ik hoop dit weekend mijn ei wel te kunnen vinden zodat ik weer kan starten.
Ik wil ook weer graag in de tabel:
Wannabe 37 isala start iui mei 2017 2e kindje
zaterdag 20 mei 2017 om 12:20
Ja, ik bedoel dat de wachttijd nog net zo lang is. Ik weet natuurlijk niet hoeveel mensen op de wachtlijst staan, maar als je in een halfjaar tijd niet eens één plek bent opgeschoten en/of er geen donoren zijn bijgekomen waardoor iemand geholpen kan worden, zie er weinig aanleiding om te denken dat er het komende halfjaar anders zal zijn. Er wordt waarschijnlijk ook niets aan werving gedaan van donoren op een foldertje in de wachtkamer na, het zou toch lonen als iemand er eens een campagne op zette, maar dat terzijde.nausicaa schreef: ↑20-05-2017 00:00Hmm, wat bedoel je precies met dat je niets bent opgeschoten? Als je op de wachtlijst staat ben je toch in elk geval eerder aan de beurt dan mensen die zich nu aanmelden? Of bedoel je dat de wachttijd nu nog net zo lang is als toen je je aanmeldde?
Ik ben in januari helemaal 'goedgekeurd', en dus eigenlijk aan de beurt, maar door het tekort aan donoren kon ik nog niet beginnen. Ik kwam toen op een soort tweede wachtlijst, en daar sta ik nog steeds. Ik was net van plan om komende week eens te bellen of ze al een idee hadden over de verwachtte wachttijd (die hadden ze in januari niet, omdat die tweede wachtlijst voor hen ook nieuw was).
Ik ga nu maar verder kijken naar weer een andere kliniek en/of toch maar het internet op.

zondag 21 mei 2017 om 09:25
Bij mij heeft de gonal-f niet heel veel gedaan. Gisteren was cyclusdag 14 en had aan 1 kant een eitje van 11 mm, de andere kant "sliep" nog. Nu heb ik altijd wel vrij laat mijn eisprong. Maar het was de bedoeling dat hij eerder zou komen door de hormonen om te kijken of de luteale fase dan langer zal zijn. Moet nu vrijdag weer terug en moet 62.5 ipv 50 gaan spuiten
zondag 21 mei 2017 om 10:45
@biebke het voelt idd raar als je altijd voor een ander klaar staat en als je dan een keer voor jezelf kiest de ander daar geen begrip voor heeft. Maar je moet doen wat het beste voor jou is.
@ saffron de eerste paar pogingen probeerde ik zo positief mogelijk te zijn. maar ik merkte dat daardoor de teleurstelling ook heel groot is. Het zal toch niet lukken past meer bij mij. Ik heb me gerealiseerd dat ik altijd zo geweest ben en dat dat het beste voor mij werkt.
@roos succes met het inrichten van je nieuwe woning!
@char-ade ik kan met voorstellen dat je even wat minder vertrouwen hebt in geertgen, maar wel fijn dat er toch nog meer rietjes beschikbaar zijn.
Ik ga vandaag weer beginnen met ovulatie testen. Dit wordt dan poging 8. Ik vraag me af wanneer zijn jullie overgegaan op andere methoden dan "gewoon" IUI?
@ saffron de eerste paar pogingen probeerde ik zo positief mogelijk te zijn. maar ik merkte dat daardoor de teleurstelling ook heel groot is. Het zal toch niet lukken past meer bij mij. Ik heb me gerealiseerd dat ik altijd zo geweest ben en dat dat het beste voor mij werkt.
@roos succes met het inrichten van je nieuwe woning!
@char-ade ik kan met voorstellen dat je even wat minder vertrouwen hebt in geertgen, maar wel fijn dat er toch nog meer rietjes beschikbaar zijn.
Ik ga vandaag weer beginnen met ovulatie testen. Dit wordt dan poging 8. Ik vraag me af wanneer zijn jullie overgegaan op andere methoden dan "gewoon" IUI?
zondag 21 mei 2017 om 15:44
@polonium: doen wat bij je past is het belangrijkste
Ik heb na mijn 1e "gewone" IUI poging gevraagd of men het verloop van mijn eisprong wilde volgen omdat ik er niet uit kwam met de ovulatietesten. Het was de bedoeling dat ik dan ook ovulatietesten zou doen en dan kijken of we zowel met echo als met ovulatietest mijn aankomende eisprong konden vaststellen (op dezelfde dag). Echter, mijn follikels zijn blijkbaar soms bij 15 mm al 'rijp' en dat is vroeger dan normaal. Gevolg was dat we die keer mijn eisprong gemist hadden: ik kwam voor een vervolgecho en er was niks meer te zien. Daarop is besloten met Puregon de follikelgroei wat te stimuleren (rijping) en standaard met echo's de groei te volgen. Daarom ben ik vanaf de 3e (eigenlijk dus 2e) IUI poging verder gegaan met IUI in een gestimuleerde cyclus (gebruik Puregon en Ovitrelle).
@Pat: gebaseerd op mijn cycli tijdens de vorige IUI pogingen dacht ik dat ik dit weekend inseminatie zou hebben, maar gisteren waren ze (3 stuks) nog onvoldoende gegroeid. Ik moet morgen terug komen. Fingers crossed dat er dan in ieder geval 1 verder gegroeid is. Als het tegen zit (of mee..het is maar hoe je het bekijkt..
) zit ik dan achtereenvolgens maandag (echo), dinsdag (inseminatie??) en woensdag (alvast evaluatie voor een vervolgtraject) in het ziekenhuis
Totaal niet verenigbaar met mijn werk, dus ben nu voor zover het gaat wat werk aan het verschuiven / afmaken.

@Pat: gebaseerd op mijn cycli tijdens de vorige IUI pogingen dacht ik dat ik dit weekend inseminatie zou hebben, maar gisteren waren ze (3 stuks) nog onvoldoende gegroeid. Ik moet morgen terug komen. Fingers crossed dat er dan in ieder geval 1 verder gegroeid is. Als het tegen zit (of mee..het is maar hoe je het bekijkt..

maandag 22 mei 2017 om 00:35
@polonium, spannend dat je weer gaat beginnen! Ik ben nig niet zover, maar dacht ooit te horen dat er na 6 pogingen toch gekeken ging worden hoe verder?
Soms vragen mensen ook aan mij hoeveel pogingen ik ga doen. Dat vind ik altijd zo'n lastige vraag!! Ik heb namelijk geen idee. Hoe beslis je dat? Ook je gevoel toch. Dus als je voelt, als deze poging mislukt (wat ik echt ech echt niet hoop) dan moet ik wat anders gaan doen, dan zou ik dat zeggen!
@Saffron. Ook voor jou spannend!
Drie dagen achter elkaar ziekenhuis... en het is zeker net druk op je werk? Zul je altijd zien. Ik ga iig voor je duimen morgen!
@linnie, globe en Manawa, hoe is het bij jullie?
Ik heb vandaag mijn menstruatie gehad, dus ga morgen bellen. Hopelijk is er nog plek vrij deze ronde.
En nu ik polonium net even mijn beste dr Phil tips heb laten horen (lezen) ga ik ze zelf ook maar opvolgen.
Ik heb namelijk steeds het idee dat ik een dag te laat ben met de inseminatie. Dan heb ik mijn ei sprong al gevoeld. Dus ik ga eens vragen of ze mijn ei sprong ook met een echo bij willen houden.
Soms vragen mensen ook aan mij hoeveel pogingen ik ga doen. Dat vind ik altijd zo'n lastige vraag!! Ik heb namelijk geen idee. Hoe beslis je dat? Ook je gevoel toch. Dus als je voelt, als deze poging mislukt (wat ik echt ech echt niet hoop) dan moet ik wat anders gaan doen, dan zou ik dat zeggen!
@Saffron. Ook voor jou spannend!
Drie dagen achter elkaar ziekenhuis... en het is zeker net druk op je werk? Zul je altijd zien. Ik ga iig voor je duimen morgen!
@linnie, globe en Manawa, hoe is het bij jullie?
Ik heb vandaag mijn menstruatie gehad, dus ga morgen bellen. Hopelijk is er nog plek vrij deze ronde.
En nu ik polonium net even mijn beste dr Phil tips heb laten horen (lezen) ga ik ze zelf ook maar opvolgen.
Ik heb namelijk steeds het idee dat ik een dag te laat ben met de inseminatie. Dan heb ik mijn ei sprong al gevoeld. Dus ik ga eens vragen of ze mijn ei sprong ook met een echo bij willen houden.
maandag 22 mei 2017 om 11:45
Zo, volgende maand gaat het voor mij ook gebeuren.. de eerste inseminatie. Deze maand kon niet meer want was te kort dag. Ze vroeg welke donor heb je en toen ik zijn naam zei, zei ze ooh die is wel heel populair.. hahaha tja dan vraag ik mij toch wel af of er al kinderen rondlopen in NLD van hem of dat die nog gaan komen ( of dat misschien van jullie ook iemand met dezelfde donor bezig is
) Ik zag laatst een docu over een donorkind die zich bij elke vrouw die hij wilde versieren afvroeg of het misschien wel een halfzus zou kunnen zijn...

maandag 22 mei 2017 om 15:33
Het is wel echt lastig. De tijd en energie die er mee gemoeid is, is het allemaal waard natuurlijk, maar dan wil ik wel m'n kansen kunnen benutten. Fingers crossed dus!
Goed Pat, om na te vragen of iets meer controle van je cyclus mogelijk is. Wie weet net dat beetje extra om de timing beter te krijgen.
*edit: helaas..deze poging gaat niet door..te vroege eisprong.. /edit
Linnie: poging 5 alweer.. Gaat hard he. Hier poging 6 hopelijk deze week.
Fijn abrikozenpitje dat je mag beginnen! Wel gek dat ze zo'n opmerking maken over een donor. Ik neem aan dat ze het maximaal aantal kinderen per donor bij deze kliniek wel gewoon goed in de gaten houden? Die jongen uit die docu..man, wat een nare situatie is dat..
dinsdag 23 mei 2017 om 16:39
Ik kom er wel uit met mijn ovulatietesten, maar ik heb soms wel het idee dat ik tussen de positieve test en de behandeling mijn eisprong heb gevoeld.
ik heb na 6 behandelingen ook een evaluatie gehad. de arts zei ik maak me geen zorgen maar we kunnen een HSG doen. Die heb ik gedaan vlak voor poging 7. Ik mis gewoon wat meer begeleiding van hun kant. Ik maak me waarschijnlijk te veel zorgen maar zij laten veel op hun beloop. Ik heb een regelmatige cyclus maar ik hoorde laatst iets over progesteron niveau's bij innesteling en een scratch die ze zetten bij vrouwen die IVF krijgen. Ik heb het idee dat er heel veel mogelijkheden zijn, maar voorlopig bij mij gewoon KID willen doen. Ik vind de balans tussen voor me zelf op komen en geen lastige patient willen zijn heel moeilijk.
@abrikozenpitje dat heb ik ook wel eens gehoord over een donor. Dit was mijn favoriet en helaas nu niet meer beschikbaar.
ik heb na 6 behandelingen ook een evaluatie gehad. de arts zei ik maak me geen zorgen maar we kunnen een HSG doen. Die heb ik gedaan vlak voor poging 7. Ik mis gewoon wat meer begeleiding van hun kant. Ik maak me waarschijnlijk te veel zorgen maar zij laten veel op hun beloop. Ik heb een regelmatige cyclus maar ik hoorde laatst iets over progesteron niveau's bij innesteling en een scratch die ze zetten bij vrouwen die IVF krijgen. Ik heb het idee dat er heel veel mogelijkheden zijn, maar voorlopig bij mij gewoon KID willen doen. Ik vind de balans tussen voor me zelf op komen en geen lastige patient willen zijn heel moeilijk.
@abrikozenpitje dat heb ik ook wel eens gehoord over een donor. Dit was mijn favoriet en helaas nu niet meer beschikbaar.
dinsdag 23 mei 2017 om 17:56
@saffron, wat rot! Hoe ben je er onder? Hebben ze een idee hoe dat kan?
@Linnie, we zijn dan weer bijna tegelijk! Ook zondag ongesteld geworden, maar mijn cyclus is wat langer.
@polonium, ik had hetzelfde. Vandaag gebeld om me aan te melden en meteen gevraagd of ze mijn ei sprong wilde volgen met een echo. Ik denk nml dat mijn ei sprong altijd een dag voor de positieve ovulatie test komt.
Ze gaan het niet bijhouden nu met een echo, maar met bloed prikken. Moet ik wel veel dagen op en neer, maar gelukkig heb ik vakantie vanaf 1 juni.
Dus ben benieuwd!
@Linnie, we zijn dan weer bijna tegelijk! Ook zondag ongesteld geworden, maar mijn cyclus is wat langer.
@polonium, ik had hetzelfde. Vandaag gebeld om me aan te melden en meteen gevraagd of ze mijn ei sprong wilde volgen met een echo. Ik denk nml dat mijn ei sprong altijd een dag voor de positieve ovulatie test komt.
Ze gaan het niet bijhouden nu met een echo, maar met bloed prikken. Moet ik wel veel dagen op en neer, maar gelukkig heb ik vakantie vanaf 1 juni.
Dus ben benieuwd!
dinsdag 23 mei 2017 om 22:44
dinsdag 23 mei 2017 om 22:50
dinsdag 23 mei 2017 om 23:22
Ilovefairytales schreef: ↑29-04-2017 00:32
Zijn er dames die onregelamtig werken. En hoe zorg je voor oppas , als je alleenstaand bent zonder familieleden?
Ha meiden,
ik lees nog steeds mee, maar aangezien ik nog steeds op de wachtlijst sta van het UMC heb ik verder niet zoveel te melden (ook geen haast eerlijk gezegd, vermaak me wel ondertussen)
Hope, wat een goed nieuws! OMG heb helemaal kippevel. Ik gun het je zo!
Ben er in mijn hoofd wel heel veel mee bezig. Vooral met opgang en met wat voor donor. Heb in principe gekozen voor donor via UMC maar ben toch wat bang geworden. Bang voor weinig keus (weet iemand dat?) en ook wel bang gemaakt door het gedoe in het lab. Ben nu toch bij deense donoren aan het kijken (sowieso wel leuk vermaak al die profielen

En qua opvang.. dat wordt nog wel een klus bij mij. Ik werk onregelmatig (televisiewereld), ben freelancer dus kan wel redelijk kiezen maar ik wrk bijna nooit van 9 tot 5. Meestal van 15 tot 24 en elk weekend minimaal 1 dag (nu altijd zaterdag en zondag maar dat wil ik minderen voor dat ik ooit zwanger word). Ik weet dat mijn zus en ouders willen helpen en een paar vriendinnen ook, maar dat zie ik toch meer als inval-oppassen dan als iets structureels. Nu woon ik in een grote stad maar zelfs daar vind ik de mogelijkheden erg tegenvallen. Als er staat 'flexibele opvang' dan is het vooral in openingstijden (7 tot 7 bv). Idealiter zou ik tegen die tijd 2 dagen 9-5 werken (ben al bezig, maar die mogelijkheden zijn er amper helaas), en 2 avonden/weekenden. Dan kan ik 2 dagen KDV regelen en 2 dagen via een vaste oppas (of gastouder maar wil het ivm slapen wel liever bij mij thuis)
Maarr.... ik wil ook misschien wel verhuizen naar een kleinere stad om dichter bij familie te zijn en daar zijn die mogelijkheden weer veel minder. Ik vind het zo'n puzzel. Mijn werk is leuk en verdient goed. En ik ben niet gediplomeerd voor iets anders. Maar soms weet ik het echt even niet hoe ik het moet doen.
voor degene die de tabel bijhoudt, ik ben inmiddels 32
woensdag 24 mei 2017 om 00:01
Tegen mij zei het UMC dat ze gemiddeld 15-20 donoren in de bank hadden zitten.vivadiva85 schreef: ↑23-05-2017 23:22Ha meiden,
ik lees nog steeds mee, maar aangezien ik nog steeds op de wachtlijst sta van het UMC heb ik verder niet zoveel te melden (ook geen haast eerlijk gezegd, vermaak me wel ondertussen)
Hope, wat een goed nieuws! OMG heb helemaal kippevel. Ik gun het je zo!
Ben er in mijn hoofd wel heel veel mee bezig. Vooral met opgang en met wat voor donor. Heb in principe gekozen voor donor via UMC maar ben toch wat bang geworden. Bang voor weinig keus (weet iemand dat?) en ook wel bang gemaakt door het gedoe in het lab. Ben nu toch bij deense donoren aan het kijken (sowieso wel leuk vermaak al die profielen)
En qua opvang.. dat wordt nog wel een klus bij mij. Ik werk onregelmatig (televisiewereld), ben freelancer dus kan wel redelijk kiezen maar ik wrk bijna nooit van 9 tot 5. Meestal van 15 tot 24 en elk weekend minimaal 1 dag (nu altijd zaterdag en zondag maar dat wil ik minderen voor dat ik ooit zwanger word). Ik weet dat mijn zus en ouders willen helpen en een paar vriendinnen ook, maar dat zie ik toch meer als inval-oppassen dan als iets structureels. Nu woon ik in een grote stad maar zelfs daar vind ik de mogelijkheden erg tegenvallen. Als er staat 'flexibele opvang' dan is het vooral in openingstijden (7 tot 7 bv). Idealiter zou ik tegen die tijd 2 dagen 9-5 werken (ben al bezig, maar die mogelijkheden zijn er amper helaas), en 2 avonden/weekenden. Dan kan ik 2 dagen KDV regelen en 2 dagen via een vaste oppas (of gastouder maar wil het ivm slapen wel liever bij mij thuis)
Maarr.... ik wil ook misschien wel verhuizen naar een kleinere stad om dichter bij familie te zijn en daar zijn die mogelijkheden weer veel minder. Ik vind het zo'n puzzel. Mijn werk is leuk en verdient goed. En ik ben niet gediplomeerd voor iets anders. Maar soms weet ik het echt even niet hoe ik het moet doen.
voor degene die de tabel bijhoudt, ik ben inmiddels 32
Als ik me ergens geen zorgen zou maken om het lab, zou dat wel in het UMC zijn, daar wordt alles nu minstens tienvoudig gecheckt. Overigens zijn de handelingen op het lab voor inseminatie hetzelfde voor de eigen bank en Cryos.
Ik vraag me wel af waarom de wachtlijsten ineens zo gigantisch opgelopen zijn. In Utrecht waarschijnlijk mede omdat alles langzamer gaat omdat het lab anders is gaan werken. Maar bij het AMC is er dus ook een patientenstop blijkbaar. Volgens hen door een tekort aan donoren. Misschien gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden, maar je zou bijna denken dat we hier een beetje te goede informatie gegeven hebben :-p.
woensdag 24 mei 2017 om 11:09
Hallo allemaal!
Ik lees al een tijdje (lees: sinds een paar maanden na de geboorte van mijn dochter die nu 2,5 is xD) mee in dit topic.
Omdat ik nogal een schijthuis ben wbt dit onderwerp heb ik nooit iets geplaatst, maar de afgelopen paar weken (sinds ik gezonder ben gaan leven) begint het toch weer te kriebelen voor een kindje. Mijn oog was al gevallen op het Rijnstate omdat ik dat een prettig ziekenhuis vind (ookal woon ik aan de andere kant van het land), maar ik kan zo bar weinig vinden over de gang van zaken daar? Weet iemand hier meer? Ik wil in juni om een verwijsbrief gaan, maar mijn huisarts is nogal een l*l, dus ik wil zo goed mogelijk beslagen ten ijs komen, eigenlijk.
Verder vind ik jullie stuk voor stuk superstoer dat jullie dit aangaan! Mijn dochtertje was een gelukkig ongelukje waar ik niks van wist tot de kritieke weken om waren. Dit vind ik dus doodeng!
En daarom vind ik jullie zo stoer.
Ik lees al een tijdje (lees: sinds een paar maanden na de geboorte van mijn dochter die nu 2,5 is xD) mee in dit topic.
Omdat ik nogal een schijthuis ben wbt dit onderwerp heb ik nooit iets geplaatst, maar de afgelopen paar weken (sinds ik gezonder ben gaan leven) begint het toch weer te kriebelen voor een kindje. Mijn oog was al gevallen op het Rijnstate omdat ik dat een prettig ziekenhuis vind (ookal woon ik aan de andere kant van het land), maar ik kan zo bar weinig vinden over de gang van zaken daar? Weet iemand hier meer? Ik wil in juni om een verwijsbrief gaan, maar mijn huisarts is nogal een l*l, dus ik wil zo goed mogelijk beslagen ten ijs komen, eigenlijk.
Verder vind ik jullie stuk voor stuk superstoer dat jullie dit aangaan! Mijn dochtertje was een gelukkig ongelukje waar ik niks van wist tot de kritieke weken om waren. Dit vind ik dus doodeng!

woensdag 24 mei 2017 om 17:15
Ja dat kan: de hoogte van oestrogeen (estradiol) en LH spiegels geven rijpheid eiblaasjes/naderende eisprong aan.
woensdag 24 mei 2017 om 17:26
Helaas niet zo een heel leuk bericht vanuit deze kant. Ik zal weer wat actiever mee gaan schrijven..
Gisteravond had ik ineens oud bloedverlies (heel minimaal) wat vannacht overging in krampen en vanochtend doorzette naar een ongesteldheid/miskraam (weet nu niet wat het goede woord voor zoiets is als je 5 wkn en 4 dgn zwanger bent)..
Het ziekenhuis en verloskundige geven me beide hetzelfde advies; afwachten of het blijft bloeden, stopt of erger wordt. Sowieso blijft de echo van 6 juni staan maar zal er dan gekeken gaan worden of alles schoon is..
Gisteravond had ik ineens oud bloedverlies (heel minimaal) wat vannacht overging in krampen en vanochtend doorzette naar een ongesteldheid/miskraam (weet nu niet wat het goede woord voor zoiets is als je 5 wkn en 4 dgn zwanger bent)..
Het ziekenhuis en verloskundige geven me beide hetzelfde advies; afwachten of het blijft bloeden, stopt of erger wordt. Sowieso blijft de echo van 6 juni staan maar zal er dan gekeken gaan worden of alles schoon is..