37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.

Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
25-05-2017 14:05
Het is niet helemaal waar dat iedereen zich moet conformeren aan de wensen van een ander. Ik heb twee sociale kringen van mensen die dat ook niet doen en dat zijn bonte mixen van kunstenaars, introverte techneuten, mensen met een psychische stoornis, eeuwig werklozen door afkeur of onaangepast zijn. Op een bijzondere manier hebben die elkaar wel gevonden. Beide groepen accepteren iedereen die zich niet conformeert, echt geen probleem!

Ik ken nog iemand die zich heel sterk afzet tegen dat conformeren maar wel samenwoont. Hij heeft verder nauwelijks behoefte aan sociale contacten, kiest er dus voor relatief solitair te leven en is daar gelukkig mee.
Klopt, die mensen wil ik ook vinden.

Het ding is dat die een minderheid zijn t.o.v. de totale bevolking die zich door prestatiedrang nagenoeg kapot werken.
Naar mijn idee veelal voor de show/uitstraling naar anderen toe...
Kijk eens hoe goed we het hebben... :facepalm:

Klinkt leuk maar op langere termijn onhoudbaar.

En veelal wordt er scheef gekeken naar de groepen die jij opsomt.
Om wat voor idiote redenen dan ook.
Want uiteindelijk heb ik het idee dat die minderheidsgroepen wel een beter (gevoelsmatig) leven hebben dan de meerderheidsgroepen.
Volgens mij hebben we in deze tijd meer vrijheden dan ooit. Je hoeft niet langer boer te worden omdat je vader dat ook was en vrouwen hoeven niet langer allemaal te trouwen en voor kroost te zorgen. Je kunt je leven veel meer inrichten zoals jij dat wil. Je hoeft niet te doen alsof je gelovig bent, maar kunt gewoon van het geloof van je ouders afstappen (tenzij je uit een heel strenge zwarte kousen kring komt of moslim bent), willen je ouders dat je rechten gaat studeren, maar jij wordt liever timmerman, prima dan word je timmerman.

Natuurlijk zijn er regels, maar mijn hemel, we hebben toch echt meer 10x meer vrijheden dan ooit. En een meer welvaart, dus meer geld om je dromen waar te maken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
ooitverlegen schreef:
25-05-2017 14:05
Het is niet helemaal waar dat iedereen zich moet conformeren aan de wensen van een ander. Ik heb twee sociale kringen van mensen die dat ook niet sterk doen en dat zijn bonte mixen van kunstenaars, introverte techneuten, mensen met een psychische stoornis, eeuwig werklozen door afkeur of onaangepast zijn. Op een bijzondere manier hebben die elkaar wel gevonden. Beide groepen accepteren iedereen die zich niet conformeert, echt geen probleem!
Binnen zulke groepen gelden uiteraard ook wel (ongeschreven) regels. Overal gelden regels.
JonasV91 schreef:
25-05-2017 13:44
Het is een tendens in de maatschappij waardoor we elkaar en onszelf uit het oog verliezen.
Steeds drukker, steeds meer gezeik.

Ik ga dan eerder uit van het algemeen belang...
Het zou voor iedereen beter zijn om even een versnelling lager te schakelen en terug even adem te halen...
Ik ga er niet verder op ingaan omdat het ons te ver zou brengen maar link het aan burn-out en dergelijke...
Maar dat heeft niets te maken met relaties.
2koffie schreef:
25-05-2017 14:18
Maar dat heeft niets te maken met relaties.
Op zich wel, alles snel snel.
Wat niet vlot genoeg gaat moet uit de weg.

Dus als ik niet snel genoeg ben gaan ze maar op een ander.

Edit: wegwerpmaatschappij
anoniem_317967 wijzigde dit bericht op 25-05-2017 14:30
Reden: Edit
5.12% gewijzigd
JonasV91 schreef:
25-05-2017 14:28

Ach welnee. Bij de meeste mensen gaat het helemaal niet zo.

Er worden steeds gekkere dingen bijgehaald om de schuld maar ergens anders te kunnen leggen.
2koffie schreef:
25-05-2017 14:40
Ach welnee. Bij de meeste mensen gaat het helemaal niet zo.

Er worden steeds gekkere dingen bijgehaald om de schuld maar ergens anders te kunnen leggen.
Wat lees ik dan in de relatiepijler?

Misschien behoor ik niet bij de meeste mensen en is m'n perceptie compleet van de pot gerukt?
Maar dan komen we weer bij berichten van een paar weken terug.

Als iets niet goed verloopt wordt er vaak genoeg over geklaagd bij derden maar wordt er niets uitgepraat.
Op naar de volgende in plaats van het onderliggende probleem op te lossen.
Om dan tot de vaststelling te komen dat hetzelfde probleem wederom ontstaat.
Communicatie is de sleutel. Maar dan moet het wel toegestaan zijn om te communiceren.
Die laatste regel wordt bevestigd via een recent topic waar ik ook in geschreven heb.
Die man durfde eerst niet te communiceren, heeft dat onder andere door mijn toedoen wel gedaan en is nu waarschijnlijk één van de gelukkigste mannen op aarde (gezien het onderwerp)...
Ik denk ook wel dat dit een minderheid is. Maar je wordt toch door niemand gehinderd zulke kringen op te zoeken?
Uiteraard gelden ook binnen deze groep sociale omgangsvormen maar de acceptatie van anders zijn en het niet aan de maatschappelijke rat race mee te kunnen of willen doen is hoog.

Dat we in een competitieve wegwerp maatschappij leven is waar maar dat heeft m.i. weinig met relaties te maken.
Als het goed gaat, hoef je niet op de relatiepijler te schrijven. Dus zet het aantal probleemgevallen daar eens af tegen de gehele bevolking....

Edit: als je nooit eens van mensen hoort hoe ze elkaar ontmoet hebben en hoe het verder ging, denk je misschien ook wel dat iedereen het via een datingsite doet tegenwoordig. Ik denk dat je veel informatie over het 'echte leven' mist zo. Berichten op internet zijn niet representatief.
2koffie schreef:
25-05-2017 14:50
Als het goed gaat, hoef je niet op de relatiepijler te schrijven. Dus zet het aantal probleemgevallen daar eens af tegen de gehele bevolking....
Feit.

Klinkt als een leuk onderzoek...
Even nagaan hoe het gesteld is met de relaties van tegenwoordig.

Een uitspraak van een meisje dat hooguit 17 jaar is:
"I'm always 'the other girl', so guys use me to cheat on their girlfriends and to be honest, i don't even feel bad about it..."

Wat ik steeds meer zie is dat de moraal verdwijnt en er steeds minder waarde gehecht wordt aan de mens en de gevoelens...
Bovenstaand citaat is één voorbeeld van de vele zaken die ik zie passeren op een bepaalde app.
Ik weet niet hoe het vroeger was maar als ik zie hoe het eraan toegaat bij m'n eigen generatie en diegene erop volgend zie ik een algehele teloorgang.
JonasV91 schreef:
25-05-2017 14:28

Je bedoelt dat bij een 1e date het direct snel moet gaan, direct duidelijk moet zijn of je elkaar leuk vindt en anders hoeft het al niet meer?
Volgens mij hoeft dat helemaal niet zo te gaan, zeker niet als je elkaar niet leert kennen pas bij die 1e date, maar elkaar bijvoorbeeld eerst een paar keer tegen komt bij een feestje van een gemeenschappelijk vriend, of elke week ziet op het schoolplein voor mijn part.
Maar ook als je elkaar leert kennen via relatieplanet of andere site, kun je toch eerst een tijdje mailen, beetje aftasten en elkaar dan eens ontmoeten?
Ik zeg wel eens: Met Google kun je alles vinden dat je wilt vinden. Het dokter Google effect.

Maar zelfs al zou dit een langzame trend zijn dan betekent dat nog niet dat er geen mensen zijn die wel geven om eerlijkheid en zuivere gevoelens! Ik denk dat je je energie moet richten op je eigen ontwikkeling en het vinden van mensen die daarop aansluiten.
JonasV91 schreef:
25-05-2017 14:10
Klopt, die mensen wil ik ook vinden.

Het ding is dat die een minderheid zijn t.o.v. de totale bevolking die zich door prestatiedrang nagenoeg kapot werken.
Naar mijn idee veelal voor de show/uitstraling naar anderen toe...
Kijk eens hoe goed we het hebben... :facepalm:

Klinkt leuk maar op langere termijn onhoudbaar.

En veelal wordt er scheef gekeken naar de groepen die jij opsomt.
Om wat voor idiote redenen dan ook.
Want uiteindelijk heb ik het idee dat die minderheidsgroepen wel een beter (gevoelsmatig) leven hebben dan de meerderheidsgroepen.
Je begrijpt het echt niet he? Die meerderheid heeft helemaal geen probleem. Jij hebt een probleem. Zij vinden het prima zo. Dan kun je of accepteren en je eigen niche zoeken, of dictator worden. Meer smaken zijn er namelijk niet.

En ik zou ook aan mijn waarneming gaan twijfelen als ik jou was. Je kijkt namelijk met enorme bias naar 'de maatschappij.' Waar bij 'de regels' veroorzaken dat jij xyz niet kunt, en vervolgens ga jij jouw eigen setje regels extrapoleren naar de complete maatschappij, om dat jíj xyz wil kunnen.

Zo werkt het gewoon niet. Ik vind de meeste mensen dom, vervelend en saai. Maar wat moeten zij dan doen? Mij het naar de zin maken om dat ik dat vind? Kom toch.
tonkje schreef:
25-05-2017 15:00
Je bedoelt dat bij een 1e date het direct snel moet gaan, direct duidelijk moet zijn of je elkaar leuk vindt en anders hoeft het al niet meer?
Volgens mij hoeft dat helemaal niet zo te gaan, zeker niet als je elkaar niet leert kennen pas bij die 1e date, maar elkaar bijvoorbeeld eerst een paar keer tegen komt bij een feestje van een gemeenschappelijk vriend, of elke week ziet op het schoolplein voor mijn part.
Maar ook als je elkaar leert kennen via relatieplanet of andere site, kun je toch eerst een tijdje mailen, beetje aftasten en elkaar dan eens ontmoeten?
Veel mensen zonder relatie ervaring zoeken het geluk op Internet. Juist omdat ze geen sociale en/ of werkkring hebben om iemand langzaam te leren kennen. Dit vraagt voldoende sociale ervaring of zoals hier benoemd snelheid. TO heeft hier ook meermalen gemeld dat hij geen enkele reactie krijgt via Internet.
strikjemetstippels schreef:
25-05-2017 15:03
Je begrijpt het echt niet he? Die meerderheid heeft helemaal geen probleem. Jij hebt een probleem. Zij vinden het prima zo. Dan kun je of accepteren en je eigen niche zoeken, of dictator worden. Meer smaken zijn er namelijk niet.

En ik zou ook aan mijn waarneming gaan twijfelen als ik jou was. Je kijkt namelijk met enorme bias naar 'de maatschappij.' Waar bij 'de regels' veroorzaken dat jij xyz niet kunt, en vervolgens ga jij jouw eigen setje regels extrapoleren naar de complete maatschappij, om dat jíj xyz wil kunnen.

Zo werkt het gewoon niet. Ik vind de meeste mensen dom, vervelend en saai. Maar wat moeten zij dan doen? Mij het naar de zin maken om dat ik dat vind? Kom toch.
Ik begrijp het wel, het ding is dat het zich op langere termijn zal wreken (en dan verwijs ik naar het steeds groter wordende burn-outs).

Ik probeer enkel proactief/preventie te handelen. Heel veel wat er nu gebeurt (kleinere zaken) zijn perfect te vermijden. Kleine dingen die frustraties kunnen voorkomen, want die heersen wel.

Ik moet vaak lachen omwille van jouw opmerkingen omwille van het pure. Ik deel jouw gedachtegang wel. Mag ik vragen hoe jij dacht toen je 26 was? Hetzelfde zoals je nu zou denken/spreken? Want als ik het goed heb uit jouw vorige forumberichten ben je ouder dan mij.
Sta je er anders tegenover op dit moment t.o.v. van vroeger?
Hier lopen twee onderwerpen door elkaar, annoying!
JonasV91 schreef:
25-05-2017 15:13
Ik begrijp het wel, het ding is dat het zich op langere termijn zal wreken (en dan verwijs ik naar het steeds groter wordende burn-outs).

Ik probeer enkel proactief/preventie te handelen. Heel veel wat er nu gebeurt (kleinere zaken) zijn perfect te vermijden. Kleine dingen die frustraties kunnen voorkomen, want die heersen wel.

Ik moet vaak lachen omwille van jouw opmerkingen omwille van het pure. Ik deel jouw gedachtegang wel. Mag ik vragen hoe jij dacht toen je 26 was? Hetzelfde zoals je nu zou denken/spreken? Want als ik het goed heb uit jouw vorige forumberichten ben je ouder dan mij.
Sta je er anders tegenover op dit moment t.o.v. van vroeger?
Nee, je handelt uit egocentrisme. En dat is niet verkeerd, maar als het ego wordt getransponeerd op de maatschappij/de ander (en daar hoor ik ook bij), dan moet je even wakker worden geschud want ik wil niets te maken hebben met gevoelens van een ander als propaganda/wetgeving. Heel simpel. Ik ben namelijk ook erg egocentrisch.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven, je geluk en ongeluk. Een ander hoeft zich niet aan je aan te passen. En je borduurt maar voort op zaken die helemaal geen causaal verband hebben. Het gaat zo bij jou: je voelt x, merkt y op in een kleine test sample en elke outlier verban je hoe wel die even valide is, en komt dan tot conclusie z. Dat is geen logica, echt niet.

Toen ik jouw leeftijd had dacht ik er net zo over als ik nu doe. Simpel weg om dat ik weiger mij als slachtoffer te zien van iemand anders. Ik zou ook nog al hypocriet zijn want ik ben altijd rechts libertarisch geweest van politiek kleur, en dan in eens zou ik een grote commune willen van mensen die allemaal delen en verantwoordelijk zijn voor elkaar onder toeziend oog van De Staat. Ain't gonna happen.

En ik vind het echt rete onaantrekkelijk als mensen zich zo slachtofferig op stellen, en zeker van mannen trek ik dat slecht. Mannen zijn biologisch gezien sterker en beschermend, en dan in eens moet ik die taak op me nemen om dat al die nu-males in skinny jeans rond huppelen en op hun Macbrook Pro in de Starbucks hun gevoelens weg tikken. Kom zeg.
ooitverlegen schreef:
25-05-2017 15:18
Hier lopen twee onderwerpen door elkaar, annoying!
Je kunt niet over 2 zaken praten?
25-05-2017 15:22
Je kunt niet over 2 zaken praten?
Haha jawel, maar ik vind het op dit moment irritant. Maar skip deze opmerking maar want ik ben een beetje brak, denk dat het daaraan ligt. Tijd om naar buiten te gaan.
JonasV91 schreef:
25-05-2017 14:57
Feit.

Klinkt als een leuk onderzoek...
Even nagaan hoe het gesteld is met de relaties van tegenwoordig.

[...]
Bovenstaand citaat is één voorbeeld van de vele zaken die ik zie passeren op een bepaalde app.
App. Zie, daar heb je het al.
Jij haalt je wereldbeeld uit hoe mensen schrijven op een app of een forum.

Als die (minderheid!!!!) van mensen niet bij jou past, waarom zoek je dan in helemsnaam zo'n app op?
25-05-2017 15:20
Nee, je handelt uit egocentrisme. En dat is niet verkeerd, maar als het ego wordt getransponeerd op de maatschappij/de ander (en daar hoor ik ook bij), dan moet je even wakker worden geschud want ik wil niets te maken hebben met gevoelens van een ander als propaganda/wetgeving. Heel simpel. Ik ben namelijk ook erg egocentrisch.

Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven, je geluk en ongeluk. Een ander hoeft zich niet aan je aan te passen. En je borduurt maar voort op zaken die helemaal geen causaal verband hebben. Het gaat zo bij jou: je voelt x, merkt y op in een kleine test sample en elke outlier verban je hoe wel die even valide is, en komt dan tot conclusie z. Dat is geen logica, echt niet.

Toen ik jouw leeftijd had dacht ik er net zo over als ik nu doe. Simpel weg om dat ik weiger mij als slachtoffer te zien van iemand anders. Ik zou ook nog al hypocriet zijn want ik ben altijd rechts libertarisch geweest van politiek kleur, en dan in eens zou ik een grote commune willen van mensen die allemaal delen en verantwoordelijk zijn voor elkaar onder toeziend oog van De Staat. Ain't gonna happen.

En ik vind het echt rete onaantrekkelijk als mensen zich zo slachtofferig op stellen, en zeker van mannen trek ik dat slecht. Mannen zijn biologisch gezien sterker en beschermend, en dan in eens moet ik die taak op me nemen om dat al die nu-males in skinny jeans rond huppelen en op hun Macbrook Pro in de Starbucks hun gevoelens weg tikken. Kom zeg.
Hier kan ik heel wat mee.
Er zal wel nog niet veel veranderen van vandaag op morgen...
Daarvoor moet ik m'n omgeving(en) aanpassen.
Lees: volgend schooljaar misschien op kot gaan voor een specifieke studie.

Het is een sfeer die over me heen valt als ik die omgevingen betreed.
Nu maken die wel 90% uit van m'n tijd.
Dan wordt zal het vermoedelijk min of meer omkeren.

Ik heb het niet zo voor de genderrollen en al helemaal niet voor die zogenaamde nu-males. Ik kan me alleszins niet vinden in jouw beschrijving ervan. Enkel dat stukje gevoelens wegtikken.
Ik zou je een PB willen sturen met een link naar zelfgeschreven teksten. Niet om jou te triggeren maar louter om jouw standpunt te horen/lezen. Het ding is dat m'n PB's niet werken sinds de update... -_-

=> https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Nu-male Misschien wordt het toch wel pijnlijker dan verwacht.
2koffie schreef:
25-05-2017 15:36
App. Zie, daar heb je het al.
Jij haalt je wereldbeeld uit hoe mensen schrijven op een app of een forum.

Als die (minderheid!!!!) van mensen niet bij jou past, waarom zoek je dan in helemsnaam zo'n app op?
Omdat ik met een paar mensen wel degelijk een deftige conversatie kan voeren op die apps.
Gelukkig.
Opnieuw de minderheid maar ik heb er evenwel al goede contacten opgedaan.
JonasV91 schreef:
25-05-2017 15:55
Omdat ik met een paar mensen wel degelijk een deftige conversatie kan voeren op die apps.
Gelukkig.
Ja, maar zijn dat mannen die jou bevestigen, of zijn dat vrouwen, of mannen die je tegenspreken?
2koffie schreef:
25-05-2017 15:59
Ja, maar zijn dat mannen die jou bevestigen, of zijn dat vrouwen, of mannen die je tegenspreken?
Vrouwen waar ik het mee kan vinden op gevoelsmatige basis.
Misschien onrechtstreeks bevestigen.
Ik merk wel een groot verschil tussen mensen waarbij alles 'vlot' gaat en tussen mensen die zelf ook al beschadigd zijn.
Bij die laatste groep vind ik meer aansluiting en niet omdat we in een slachtofferrol kruipen.
Het gaat over emoties en ik krijg het nu moeilijk om het uit te leggen...

En er zit een groot verschil tussen hoe ik denk over mezelf en hen.
Ik probeer hen te helpen op de één of andere manier en bij een aantal heeft dat effectief een positief effect.
En zij appreciëren dat, dat is iets wat wel duidelijk gemaakt wordt.
Ik vind het leuk om anderen te motiveren, erdoorheen te sleuren en dat leidt soms tot goede resultaten.
JonasV91 schreef:
25-05-2017 15:55
Gelukkig.
Een deftige conversatie maar liefst, sorry, ik kan nu niet anders dan heel erg :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven