37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.

Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
25-05-2017 16:13
Een deftige conversatie maar liefst, sorry, ik kan nu niet anders dan heel erg :rolling:
Als het gaat over automutilatie, zelfdoding, pesten, laag zelfbeeld,...
Lijkt mij wel de serieuzere conversatie.

Of wat had je in gedachten dat je het weer in het belachelijke moet trekken?
JonasV91 schreef:
25-05-2017 16:15
Als het gaat over automutilatie, zelfdoding, pesten, laag zelfbeeld,...
Lijkt mij wel de serieuzere conversatie.

Of wat had je in gedachten dat je het weer in het belachelijke moet trekken?

Het ging om je woordkeuze 'deftige conversatie'. Waarom niet gewoon goede gesprekken? Dat is normaal taalgebruik + iedereen weet wat je bedoelt.

Bij 'deftige conversatie' denk ik een moeizaam gepraat uit een roman van Jane Austen waar iedereen vreselijk zijn best moet doen om vooral niks inhoudelijks te zeggen, want o jee, misschien zeg je wel iets verkeerds waar de ander aanstoot aan neemt. Dus totaal niet wat jij bedoelde.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
25-05-2017 16:23
Het ging om je woordkeuze 'deftige conversatie'. Waarom niet gewoon goede gesprekken? Dat is normaal taalgebruik + iedereen weet wat je bedoelt.

Bij 'deftige conversatie' denk ik een moeizaam gepraat uit een roman van Jane Austen waar iedereen vreselijk zijn best moet doen om vooral niks inhoudelijks te zeggen, want o jee, misschien zeg je wel iets verkeerds waar de ander aanstoot aan neemt. Dus totaal niet wat jij bedoelde.
Dan word ik beter een abnormale kluizenaar. Dan heeft niemand last van mij en heb ik van niemand anders last.
Faire deal denk ik.

Om de één of andere reden krijg ik veelal een beeld van een onuitstaanbare aap voor mij.

Ik heb onder andere net daarom ontslag genomen bij een overheidsbedrijf omdat ik velen onuitstaanbare apen zag worden.
Guess i was a bit too late.
'deftig' heeft een andere betekenis in het Vlaams. In het Nederlands gebruik je deftig niet om een gesprek te omschrijven.
2koffie schreef:
25-05-2017 16:33
'deftig' heeft een andere betekenis in het Vlaams. In het Nederlands gebruik je deftig niet om een gesprek te omschrijven.

Aha, ik had gemist dat Jonas Belgisch is!
Dat moet haast wel, tenzij hij in zijn zondagse pak met zijn pinkje omhoog uit zijn beste kopje thee zit te drinken en te converseren met een hete aardappel in zijn keel!
JonasV91 schreef:
25-05-2017 16:30
Dan word ik beter een abnormale kluizenaar. Dan heeft niemand last van mij en heb ik van niemand anders last.
Faire deal denk ik.

Om de één of andere reden krijg ik veelal een beeld van een onuitstaanbare aap voor mij.

Ik heb onder andere net daarom ontslag genomen bij een overheidsbedrijf omdat ik velen onuitstaanbare apen zag worden.
Guess i was a bit too late.
Ik mis geloof ik een heleboel van je gedachtensprongen?

Wat heeft dit te maken met mijn opmerking over het deftige converseren??
2koffie schreef:
25-05-2017 16:36
Dat moet haast wel, tenzij hij in zijn zondagse pak met zijn pinkje omhoog uit zijn beste kopje thee zit te drinken en te converseren met een hete aardappel in zijn keel!
Het idee alleen al :rofl:
Laat het uit, alsjeblieft :nut:
tonkje schreef:
25-05-2017 16:38
Ik mis geloof ik een heleboel van je gedachtensprongen?

Wat heeft dit te maken met mijn opmerking over het deftige converseren??
Waarschijnlijk bitter weinig.
De gemoederen die bij mij iets oververhit geraakten...

Ik had het gevoel wederom als abnormaal bestempeld te worden.
Vermits ik een bepaald woordgebruik heb en dat dat blijkbaar niet in overeenstemming is met wat anderen willen horen val ik uit de boot.
Dus als ik kluizenaar word ik er niet mee geconfronteerd vermits er niemand is om dat aan te tonen...
Win-win omdat er nergens frustraties zijn.

Dan werd m'n gevoel bevestigd dat ik wel eens een onuitstaanbaar persoon ben vanwege m'n eigenaardigheden.
Zo denk ik er over en dat is af en toe of zelfs misschien vaak het gevoel dat ik krijg in situaties waarin anderen betrokken zijn.

Ik weet niet of de overheidsbedrijven in NL vergelijkbaar zijn met deze van in BE maar in het overheidsbedrijf waar ik in werkte waren er vele oudere werknemers afgemat, zonder levenslust en boordevol frustraties.
En mijn ideologie paste simpelweg niet bij die van het bedrijf.

Dus door ontslag te nemen probeerde ik te voorkomen om in een dergelijke positie als een aantal van mijn ex-collega's terecht te komen.
Dus ik ging weer naar school, heb 2 opleidingen aangevangen maar helaas niet afgemaakt omwille van diverse redenen.
Volgend schooljaar, 3 de keer goede keer, hopelijk.

Heel korte samenvatting.

Dus basically opborrelende emoties die de vrije loop kregen.
De emmer en de druppel vermoed ik.
Dus uiteindelijk nagenoeg volledig losstaand met jouw opmerking buiten die link met het 'abnormale'.
2koffie schreef:
25-05-2017 16:33
Even nagekeken en dit slaat de nagel op de kop.
95% van de definities die ik gevonden heb zijn niet van toepassing.
Hoewel ik er alsnog van overtuigd ben dat het moet kloppen. Hmm.
JonasV91 schreef:
25-05-2017 16:50
Waarschijnlijk bitter weinig.
De gemoederen die bij mij iets oververhit geraakten...

Ik had het gevoel wederom als abnormaal bestempeld te worden.
Vermits ik een bepaald woordgebruik heb en dat dat blijkbaar niet in overeenstemming is met wat anderen willen horen val ik uit de boot.
Je taalgebruik is op zijn minst opmerkelijk.

Maar verder is er weinig mis met je hoor, voor zover ik kan beoordelen.
tonkje schreef:
25-05-2017 16:54
Je taalgebruik is op zijn minst opmerkelijk.

Maar verder is er weinig mis met je hoor, voor zover ik kan beoordelen.
Kan opmerkelijk als iets positiefs bekeken worden?

Misschien daarom dat het niet zo lukt met mensen vanaf de 20/leeftijdsgenoten? |-)
Niet heel positief, nee. En ik ben niet eens een twintiger.
2koffie schreef:
25-05-2017 17:47
Niet heel positief, nee. En ik ben niet eens een twintiger.
Afbeelding
2koffie schreef:
25-05-2017 14:40
Ach welnee. Bij de meeste mensen gaat het helemaal niet zo.

Er worden steeds gekkere dingen bijgehaald om de schuld maar ergens anders te kunnen leggen.
Nou, jullie weten dat ik heel erg tegen wijzen en de schuld bij een ander leggen ben, maar in de kwestie over de snelheid ben ik het toch echt met Jonas eens. Het gaat echt heel snel, en ben je niet vlot genoeg dat gaan ze naar een ander. Ga maar eens in een koffiepauze praten in een groep; iedereen wil gehoord worden. Als je een fractie van een seconde te laat reageert op iets, dan zegt een ander al iets. Dat heeft niks met ergens een schuld leggen te maken, maar is gewoon een weergave van hoe de maatschappij nu is. Ze hebben toch ook onderzocht dat mensen nu letterlijk sneller praten en dat iemand nu voor de lunch meer prikkels moet verwerken dan de mensen vroeger in een heel jaar?
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 25-05-2017 19:04
1.66% gewijzigd
En nee, dat gaat niet altijd en overal zo, maar komt echt wel heel veel voor.
JonasV91 schreef:
25-05-2017 16:59
Kan opmerkelijk als iets positiefs bekeken worden?
Nee.

Tenzij je bent opgegroeid in een kasteel en grootgebracht door 2 oude tantes.
Of ben je je misschien aan het voorbereiden op een toneelstuk dat speelt in 1900?
Of ik heb ooit een (jonge)man gekend die zich kleedde alsof hij rond 1870 leefde, bij hem had jouw taalgebruik wel gepast.

Maar verder denk ik alleen maar "WTF, praat gewoon man!" Het leidt af van wat je wil zeggen en het kan voor misverstanden zorgen als anderen je domweg niet goed begrijpen.

Dus mijn grote vraag is eigenlijk, waarom praat je in vredesnaam zo?
Tonkje, je hakt nu wel erg op hem in. En welk deel van zijn woordkeus komt door het Vlaams? Hij heeft toch ook al uitgelegd dat hij een Asperger diagnose heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit een vrijbrief is maar het heeft er zeker mee te maken.

Dat het tot misverstanden leidt is een belangrijk punt.
tonkje schreef:
25-05-2017 19:54
Nee.

Of ben je je misschien aan het voorbereiden op een toneelstuk dat speelt in 1900?
Of ik heb ooit een (jonge)man gekend die zich kleedde alsof hij rond 1870 leefde, bij hem had jouw taalgebruik wel gepast.

Maar verder denk ik alleen maar "WTF, praat gewoon man!" Het leidt af van wat je wil zeggen en het kan voor misverstanden zorgen als anderen je domweg niet goed begrijpen.

Ik heb in dit topic toch ene quote geplaatst naar een stukje van op de Wikipedia over het Syndroom van Asperger?
Ok, ik induceer het wel een stuk maar anderzijds is het altijd zo geweest.
De woordenschat is weliswaar geëvolueerd.
Het lijkt me raar dat een snotter van 5 die woorden zal gebruiken.
Dus in dat opzicht hebben jullie gelijk dat het gedeeltelijk is aangeleerd.

Misschien maak ik op die manier onbewust een onderscheid tussen mensen?
tonkje schreef:
25-05-2017 19:54
Nee.

Hij is toch Vlaams? Dan heeft hij sowieso ander taalgebruik. En wat de een negatief vindt, vindt de ander misschien wel positief. Ik vind niet dat je het zo hard kunt stellen. Als hij gewoon zo is, dan kan hij wel doen als of en soms moet dat ook (in bepaalde situaties), maar er zijn vast gelijk gestemden waar hij wel zich zelf kan zijn.
ooitverlegen schreef:
25-05-2017 20:04
Tonkje, je hakt nu wel erg op hem in. En welk deel van zijn woordkeus komt door het Vlaams? Hij heeft toch ook al uitgelegd dat hij een Asperger diagnose heeft. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit een vrijbrief is maar het heeft er zeker mee te maken.

Dat het tot misverstanden leidt is een belangrijk punt.
Hij vraagt, ik geef antwoord met duidelijke argumenten. Niks inhakkerigs aan, gewoon mijn mening.
Dina80 schreef:
25-05-2017 19:02
Nou, jullie weten dat ik heel erg tegen wijzen en de schuld bij een ander leggen ben, maar in de kwestie over de snelheid ben ik het toch echt met Jonas eens. Het gaat echt heel snel, en ben je niet vlot genoeg dat gaan ze naar een ander. Ga maar eens in een koffiepauze praten in een groep; iedereen wil gehoord worden. Als je een fractie van een seconde te laat reageert op iets, dan zegt een ander al iets. Dat heeft niks met ergens een schuld leggen te maken, maar is gewoon een weergave van hoe de maatschappij nu is. Ze hebben toch ook onderzocht dat mensen nu letterlijk sneller praten en dat iemand nu voor de lunch meer prikkels moet verwerken dan de mensen vroeger in een heel jaar?
Dit.
Volgens mij valt dit enkel te begrijpen door diegene die dit ondervindt...
JonasV91 schreef:
25-05-2017 20:06
Ik heb in dit topic toch ene quote geplaatst naar een stukje van op de Wikipedia over het Syndroom van Asperger?
Ok, ik induceer het wel een stuk maar anderzijds is het altijd zo geweest.
De woordenschat is weliswaar geëvolueerd.
Het lijkt me raar dat een snotter van 5 die woorden zal gebruiken.
Dus in dat opzicht hebben jullie gelijk dat het gedeeltelijk is aangeleerd.

Misschien maak ik op die manier onbewust een onderscheid tussen mensen?
Het komt dus door je Asperger? En ik hoor van anderen dat je Vlaams bent? Zo komt je taalgebruik niet direct op mij over, vergeleken met de Vlamingen die ik ken, maar die hebben dan weer geen Asperger.

Ik zal proberen erdoor heen te lezen.
Mensen, we naderen de 3000 posts. De magische bovengrens die Viva hanteert. Een nieuw topic?
tonkje schreef:
25-05-2017 16:23

Jonas is Vlaming geloof ik Tonkje, die hanteren wel vaker heel andere woordkeuzes dan we in NL zouden doen.

Edit: dikke mosterd, pagina over het hoofd gezien.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven