Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen hier een brief van de gemeente met de scholengids, en de mededeling dat we ons kind vanaf 2,5 jaar konden inschrijven. Ik doe dat dan ook maar, want wil niet het risico lopen dat de school zometeen vol zit en mijn kind naar een of andere dependance tien kilometer verderop moet. Ze hebben hier soms van die geintjes, dat ze bijvoorbeeld een complete wijk-met-flats neerhalen, en dan worden al die gezinnen naar een andere buurt verhuisd en dan zit de school ineens vol (ofzo)
Oh Lab, ik vind het niet ondankbaar hoor.

Schoonmaken zou ik niet doen, het wordt toch weer vies
Labje: GEFELICITEERD!!!

Ik heb nog steeds niet je nieuwe adres, dus een kaartje heb ik niet gestuurd, maar ik ben je verjaardag NIET vergeten!! :-D

Enne ik vind jou niet ondankbaar of onaardig, ik vind eigenlijk dat je moeder dat zelf ook wel een beetje had kunnen bedenken..eerlijk gezegd...

Maargoed ben benieuwd hoe het nu geregeld is...

Enniewee Fijne dag!!
Lab: gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik ben ook wel benieuwd waar jullie je verjaardagen nu vieren.
Dank jullie wel voor de felicitaties, ik kijk helemaal vereerd!

Eh, tja, vieren...... Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niet snap hoe mijn moeder het voor elkaar heeft gekregen. Nog geen drie kwartier nadat ik mijn ' ik doe het lekker niet' berichtje hier postte, hoorde ik mijzelf tegen mijn moeder zeggen:' Natuurlijk maak ik vrijdag voor zes personen een heel diner. En ik maak een stapeltaart. En natuurlijk vieren we het bij mij' .

Dus ik ben al twee hele dagen aan het bakken en dergelijke. Dadelijk nog twee uurtjes de taart afmaken, dan als een gek het huis schoonmaken en aan het diner beginnen.....

Tsja.
och jee, wat een drukte...ik moet er al niet aan denken om en een stapeltaart te maken en een diner en dan ook nog het huis poetsen, laat staan dat jij dat moet doen...ik mag hopen dat mams wel heeft aangeboden je te helpen?
Denk je wel een beetje aan jezelf lief Labje??

Denk aan je hoor...Ook ik moet er niet aan denken om datgene te doen wat ji jnu hebt gedaan.....

Morgen komt hier eindelijk de tegelzetter...wordt de badkamer eindelijk een beetje zoals ie zou moeten worden...

HOop volgende week klaar...

Verder vanmorgen bezoek gehad van kennis met tweeling.

Sloperige tweeling, want ze hebben een flinke kras op tafel gemaakt (zag ik pas toen ze weg waren) en ze hebben een trommel-achtig ding van Yara gesloopt..

Baal er wel een beetje van, want eigen kind doet dat niet en een andermans kind dan weer wel.

Met Yara gaat het goed trouwens. Had van de week waterpokken, maar dat is alweer bijna over en ze heeft er weinig tot geen last van gehad, dus das wel fijn. Ik had er niet aan moeten denken als ze er echt ziek van was geweest....kan ik er net even niet bij hebben....Maargoed had ik ook wel weer overleefd vast en zeker, maar toch...

EN verder weinig puf...vanmorgen teveel gedaan voor mijn doen en heb er nu weer meteen last van.

Gewoon sowieso te drukke week gehad, druk weekend gehad (en ook dit weer voor mijn doen, want eigenlijk helemaal niet zooo druk, maar voor mij te druk op het moment...voel me echt net een oud wijf...)....dus as weekend eigenlijk geeen plannen....Heerlijk!

Ga zo lekker bankhangen!

Liefs en fijn weekend!!
haai

Gefeliciteerd Lab. Klinkt allemaal erg druk. Hopelijk heb je er ook lol aan gehad.

Hier alles ok. Wat geniet ik van die twee aapjes zeg. Echt weer helemaal verliefd. Vast door alle hormonen die om de 2 uur door mijn lijf gieren. Maar daar geniet ik dan maar van.

Deze week heeft in het teken gestaan van onze auto. Maandag gebracht naar garage 1 en dinsdag weer gehaald, en gisteren gebracht bij garage 2 en vandaag weer gehaald. Totaal koste deze grappen ruim 400 euries. Wel jammer. Maar hopelijk doet hij het nu weer lang goed.

Meisje nog steeds om de 2 uur overdag, maar snachts gaat ze het steeds beter doen. Tussen 7 en 8 voeden, dan slaapt ze ongeveer 6 uur. Vanacht zelfs 7. En dan 2 keer om de 3 uur, maar steeds vaker om de 4 uur. Tot 9/10 uur sochtends en dan weer om de 2 uur.

Het is dus een heel duidelijk patoorn, maar niet dus zoals meisje stipt om de 3 uur dag en nacht.

Vind het prima hoor, laat haar overdag maar lekker alles binnen krijgen, dan kan ze snachts lekker er op doen.

Echt ook weer een groot verschil dus tussen die 2.

Meis was ook echt een piranha die aan me ging hangen en achter elkaar alles naar binnen klokte, zonder pauze. Alleen de avent spenen konden haar kracht aan, de rest zoog ze vacuum.

Gupje neemt altijd 2 teugen voor ze slikt, en pauzeert ook regelmatig even. Ik heb het idee dat de avent speen voor haar te stug is, dus daar ga ik eens mee experimenteren.

Zo leuk dat dezelfde combi van genen zulke andere kinderen kan voortbrengen. En allebij even leuk, hoewel zo verschillend.

Nou ik ga even een bezoekje brengen aan mijn gorte vriend de kolf.

liefs
Hai,

Labje, gefeliciteerd met alweer je 34e verjaardag! Hiep Hiep Hoera! Ik hoop dat je taart prachtig is en dat het een leuk feestje wordt, al snap ik jouw moeder niet helemaal, omdat je net van je ME-aanvallen bekomen bent.

Joep, leuk he om die verschillen te ontdekken bij je kinderen! Hier ook twee verschillende typjes. Meisje is veeeeel makkelijker. Maar dat was geloof ik al duidelijk geworden :-)

Ze is trouwens dol op thee! Vooral mango-thee vindt ze fantastisch. Ibbin wil alleen maar diksap (helaas)

Ibbin is een weekendje bij mijn ouders. Advies van Lab opgevolgd dus. Heb alleen Ibbin weggebracht en meisje niet, want ik kon dat zelf eigenlijk niet zo goed aan. Als ik dacht aan een leeg huis zonder kinderen kreeg ik het meteen koud en ging ik bijna huilen. Terwijl ik mijn rust zo hard nodig heb en mijn moeder het dus best graag wilde, twee kids. Ik kon het gewoon niet. Dus nu is Ibbin lekker logeren en meisje is thuis. Zij slaapt nog 2-3 keer per dag, dus dan heb ik tijd voor mezelf. Ik zal niet het huis gaan schoonlikken Lab

Vandaag een filmploeg bij mij in de klas. Pfff... die gasten snappen dus echt niet dat ik dus LES sta te geven daar... en niet daar ben om hun figurant te zijn. Grrrr....! Ze lopen de hele tijd overal tussendoor te denderen, en maar vragen: "kun je even aan de studenten vragen dit te doen, kun je even vragen dat te doen". NEE! Ik ben bezig! En zij ook! ARCH! En mijn management heeft het ook nog gepresteerd om twee groepen samen te voegen tot 1. Heb ik ineens 25 studenten in de groep, terwijl in mijn vak eigenlijk 16 het maximum is. Ach het zijn er "maar" 9 extra. Pfff!

Verder voel ik me op en top. Op keelontsteking na. Maarja, je kan niet alles hebben :-)

Oh Nijn, herkenbaar, de slopertjes van een ander. Wij hebben hier al handjes op de witte muur, enorme putten in de houden bodem van onze Stokke stoel en beschadigingen in de tafel, allemaal van de zoon van een vriendin. Oh en heel veel putten in het parket. Ik heb me er maar bij neergelegd. Maar vervelend is het wel, want Zoon doet het inderdaad niet. Maarja, hij zal ongetwijfeld een keer iets gaan kapot maken bij een ander...
Ik had een rustig weekendje verwacht, want vriend zou voor Yara kunnen zorgen, want tegelzetter was er en die kwam vroeg, dus hij kon Yara uit bed trekken als ze wakker was, want hij was toch wakker...

Moest hij nog dingen voorbereiden en zat ik toch gewoon met een kind vanmorgen

's middags wilde ik meeslapen met Yara, maar tegelzetter wilde later eten en dus heb ik Yara in bed gelegd en toen gewacht, uiteindelijk zelf gaan eten in bed gekropen en vervolgens een half uur voor Yara wakker werd kon vriend eindelijk boodschappen doen en dus kon ik er met Yara uit..

Vrienden kwamen op bezoek, had verwacht dat vriend er ook gewoon bij zou zijn, maar die moest ineens nog allerlei dingen doen en dus zat ik ook alleen bij visite zo ongeveer.....en dat alles kon ik in combi met zwangerschapshorrormonen even niet zo goed handelen.

Komt bij dat Yara ook niet helemaal lekker is...dus veel strijd vooral met eten gehad, vanmorgen alles onder gespuugd.....dus ik kwam weer even klagen.. :-)

Oh en ik had verwacht dat hij rond 17 uur wel weg zou zijn, ok vooruit rond 19 uur en nu blijkt dat hij de komende uren nog wel even zoet is en dus ligt Yara net in bed, maar er is me nog een partij lawaai....Hoop dat ze zo moe was als dat ze liet merken dat ze was en dat ze dus gewoon in slaap valt.

Wij hebben lekker filmpjes gehuurd en morgen heb ik echt een snipperdag...dus hoop morgenavond weer wta meer mens te zijn.....
Nijn nijn nijn... dat is dus gewoon even allemaal niet zo leuk. Heb je dat nieuwe liedje van Veldhuis en Kemper al gehoord? "Soms is het leven gewoon even kut", of zoiets. Lekker om mee te brullen in zo'n bui. (Ik hoorde het op de radio en heb er erg om moeten lachen)

Ik ben vandaag de stad in geweest, dochter mee in de kinderwagen. Heb echt on-wijs leuke kleren gescoord in uitverkoop, 70% korting, dus dat was leuk. Echt hele leuke kleren en mijn maat ook nog. Super gaaf jurkje van Mexx, echt helemaal mijn ding. Super dus. En laarzen. Was al Sale en toen was het ook nog 2e paar voor een tientje. Heb nog even staan twijfelen of ik nog een tweede paar laarzen zou meenemen, met hak. Ze stonden echt heel gaaf, maar ik ken mezelf... daar ga ik dus niet op lopen, want te ongemakkelijk. Heb dus uiteindelijk voor dat tientje een paar schoentjes voor Ibbin meegenomen. Schoentjes waren eigenlijk 85 euro, dus dat vond ik best een leuk kadootje zo. Maat 24, dus hij kan er nog ingroeien.

Vandaag heeft dochter heerlijk op het kleed zitten spelen, want ze werd niet omver gelopen :-) Ze kan dus veel beter zitten dan ik dacht, ik zet haar eigenlijk nooit in zitstand neer, meestal leg ik haar op haar buik zodat ze kan kruipen.

Ze krijgt een tandje en vindt dat maar een raar gevoel, dus nu zit ze de hele tijd als een oud omaatje met een centenbakkie, echt grappig.
Nijn, klik hier voor het liedje
Hoi lieverds,

ben 3 weken knockout geweest van griep (in combinatie met astma aanval) en daarbij nog een voedselvergiftiging opgelopen... liep dus wat achter met lezen (ben meer dan een uur aan het lezen geweest!)

Labje, wat naar van je paps. Laten we maar hopen dat de scan goed uitpakt.

Eef, ik snap zo dat je er helemaal doorheenzit af en toe. Dat heb ik al. laat staan jij met twee van die koters. En ook nog eentje die begint te stuiteren als je een stekker in het verkeerde stopcontact doet. hopelijk is het een fase!

Nijn, pas je een beetje op jezelf! Gelukkig was de 20 weken echo goed. Maar je moet niet te hard werken hoor! jij en guppie gaan voor!

Joepje, leuk idee het dat je twee kindjes zo verschillend zijn. NAarmate ze groter worden zal dat waarschijnlijk alleen maar toenemen. af en toe herken je dingen van jezelf of van manlief, en soms hebben ze dingen die echt helemaal van henzelf zijn. erg leuk!

Belle, die fricandeau is heel herkenbaar. hier was het kip, maar een dag boven de wc gehangen... gelukkig is zoiets in 24 uur over, en ben je daarna alleen nog wat slapjes, maar niet echt ziek meer...

Joan, Wat fijn dat je twee kleintjes het zo goed doen! Kasper slaapt nog steeds niet door, dus wat dat betreft is er helaas niets aan te doen. Maar lekker in badje zetten als ze buikpijn hebben wil nog wel eens helpen hier.

Lel, fijn dat het weer beterder gaat!

En last but not least...Manderley: Gefeliciteerd!!!

Wat leuk wat leuk! Nu zijn we weer samen zwanger!!!

Ik heb namelijk ook nieuws... ben ongeveer 28 september uitgerekend!

We hadden eigenlijk net bepaald dat het wel weer zou kunnen: twee jaar en een maandje er tussen was wat ons betreft minimaal. mindr dan twee jaar was ik nog niet aan toe, en in dezelfde maand jarig zijn vonden we een beetje jammer. Dus we hebben een maandje extra gewacht. en pats! ineenkeer raak!

Nouja, tot dusver het nieuws hier dus!

Liefs

Jozefien
ps schema weer eens up-ge-date. of hoe je dat ook zegt. (ben ik nou de taalkundige hier, hahaha)

Missen er nog dingen?
Kijk dat bedoel ik nou met een vruchtbaar clubje *BIG SMILE*

(glazen bol )
heey /gefeliciteerd!!!! Leuke datum ook om uitgerekend te zijn. Dan word grote meis 3!

Balen dat je zou ziek bent geweest. Maar dat je weer langwipt is een goed teken dus!

Kleine meis is op 25-11-2008 geboren.

Hier een leuke dag achter de rug.

Erg moe nu en ga zo maar naar bed. Man is nu weg, naar Portugal. En moet het dus tot zaterdag alleen doen. Komt goed hoor! Eigenlijk moet ik dan alles lekker rustig doen, maar ik heb nu toch wel een hoop leuke dingen staan.

ach..

Morgen prikjes......snirf
GEFELICITEERD!!!!!!!!!! dat is wel heel snel raak!!! Leuk hoor!!
Fien: wat ontzettend leuk! GEFELICITEERD!!! Wat leuk ook dat we weer beide tegelijk zijn uitgerekend 28 en 30 september. Hoe voel je je?

Joep: vervelend dat je man weg is, gelukkig heb je een hoop leuke dingen gepland.

Nijn: Mannen, soms heb je er ook niet veel aan...is Yara nog een beetje snel in slaap gevallen?

Eef: Leuk hoor shoppen in de uitverkoop. Leuk (duur) spul kopen voor een fractie van de prijs.

Lab: hoe was je verjaardag? En hoe gaat het met je vader?

Lel, Belle en Joan: Hoe gaat het met jullie?

Mijn schoonouders zijn vorige week woensdag naar Oostenrijk gegaan en ze hebben er zo goed als zeker een (vakantie)huis gekocht. Dus als we op skivakantie willen hebben we nu een plekje om te overnachten

Zaterdag ben ik bij een vriendin geweest. Heb haar ook verteld van de zwangerschap en mans reactie. Zij vond het ook stom hoe hij in eerste instantie reageerde. Maar ze was wel ontzettend blij voor me, dat is dan wel weer erg leuk.

Verder voel ik me goed ben wel veel misselijk en heb daardoor niet veel trek. Maar het is nog goed te doen. Verder heb ik het nog steeds vaak koud en drink ik heel veel water met citroensap.

Wel voel ik me een beetje rot tegenover een andere vriendin. Sinds ik weet dat ik zwanger ben heeft zij al 2x een miskraam gehad en dat ook aan mij verteld. Zij weet nog niet dat ik zwanger ben, want we willen het "iedereen" pas vertellen als ik 12 weken zwanger ben. Maar zij stort haar verdriet wel bij mij uit en daar voel ik me dus een beetje schuldig over.

Liefs Manderley
Fientje: GEFELICITEERD!! Super nieuws!!
heey

Nijn; heeft Yara geen gekke plekjes aan de waterpokken overgehouden? Meis is er hier mooi vanaf gekomen. Maar zusje heeft bijvoorbeeld nog steeds een plek op haar voorhoofd. Ach er zijn ergere dingen.

Gupje en meis lijken toch in 1 ding erg op elkaar; gisteren prikjes gehad en exact 4 uur later begon nu ook weer Het Harde Krijsen. Dit keer was ik gelukkig voorbereid en heb er een zetpil ingestopt die ik had gehaald. Ze is er wat pieperig van en moe. Maar verder erg vrolijk. Gisteren was ze zo moe dat ze maar met haar ogen dicht tegen me zat te kletsen en te lachen. Het was niet in haar slaap want het ging netjes omste beurt en ze praatte me na. Na een minuut of 5 kreeg ze ze toch open, maar wat was dat schattig.

ze lag aan het begin van de nacht soms een beetje in haar slaap te piepen, maar heeft toch een lange ruk gemaakt en werd niet echt wakker.

Ze is nu 62 cm, 5954 gram bij 11 weken. Ietsje langer (het kan blijkbaar!) en ietsje lichter dan haar zus toen.

Leuke opmerkingen van meis;

Ruth Jacot zingt op tv een stukje. Zegt ze; kijk mama huilen!!!! whoehaha. Ben ik geheel met haar eens!

Bij Life and Cooking staat de tafel van Carlo en Irene vol met Barbies in het teken van 50 jaar barbie. Meisje; nee mama niet kijken. Tv uit. Aimée eng. (dus ik peins peins, wat is er eng??) Dus ik zeg tegen haar; het zijn allemaal mooie poppen. Zegt ze; ohhhh POPPEN!!

Errug grappig allemaal.

liefs Joep
Grappig he Joep, die uitspraken. Hier worden alle zinnen momenteel ontkennend gemaakt door NIET achter de zin te plakken. "Buiten sneeuw niet!" "mama werken niet!" "Ibbin lekker niet!"

Schattig :-)
De strijd is nog niet gestreden wat Dochter betreft Gisterennacht was het 5x raak, vannacht 4x. Vanmorgen voelde ik me nog wel het vrouwtje, maar nu ben ik echt even op... ga zometeen maar even bak koffie drinken in de hoop zo de dag door te komen. Zoon ligt op bed en Dochter verkent de kamer, dus even een momentje voor mezelf (min of meer). Gisterenavond laat zei Man ineens "oh by the way, ik heb morgen een etentje van mijn werk, had ik dat al verteld". GRRRR... hij had het wel op de kalender geschreven, maar niet meer gezegd, en met mijn hoofd-als-een-vergiet was dat dus even niet doorgedrongen. Daar gaat mijn sportavondje EN eten met twee kiddo's in mijn eentje. Bah! Morgenmiddag heeft hij ook al een cursus, op mijn werkmiddag. Pfff. Hij is echt heel lief enzo hoor... maar op een of andere manier hou ik altijd wel rekening met het gezin, en hij een stuk minder. Tuurlijk, hij kan er niks aan doen dat hij die cursus heeft, en dat etentje wil hij ook niet missen... maar ik baal er gewoon van! Op zijn werk vertrekken op jaarbasis zo'n 8 mensen en ALLEMAAL krijgen ze een afscheidsetentje. Dat is niet alleen 8 avonden, maar ook 8x 30 euro ofzo. Ik vind het echt STOM dat ze dat niet gewoon clusteren, gewoon 1 of 2 keer per jaar uit eten en dan afscheid nemen van alle afscheid-nemers.

Joep, ik heb echt met jou te doen dat jij STEEDS in je eentje zit met de kids...
mmm ik vind het wel pittig in mijn eentje met de kids, maar ik vind het soms ook lekker om een paar dagen alleen maar mijn eigen ding te doen hoor. Met niemand rekening houden (behalve met de kids dan haha) lekker het bed voor mezelf.

En je wordt opeens overal uitgenodigd omdat ik zielig zou zijn haha, dus drukker dan anders met de sociale verplichtingen en dat vind ik juist erg leuk!

Ik herken je gevoel wel dat jij wel altijd met het GEZIN rekening houd, en manlief wat meer met zichzelf. Ik vrees ook wel dat het een mannen ding is, maar dat ontslaat ze natuurlijk niet van de 'plicht'er ook aan te denken. Maar ik vind het altijd fijn dat het bij meer mensen zo is.

ik ga meis uit bed plukken!
Balen eef dat het nog niet loopt snachts! Toch niet een papfles proberen, al is het maar voor 1 nachtje om te kijken hoe het gaat. Ze krijgt verder ook al bijvoeding toch?
Joep, het kan bijna geen honger zijn. Ze eet 's avonds een flinke prak aardappels-groente-vlees (zo'n 350 ml) en ze krijgt om 22.00/23.00 nog bv... Ik denk eerder dat ze last heeft van haar doorkomende ondertandje of van kou. Het is hier freezing cold in huis, we stoken ons rot, maar het is niet goed te verwarmen hier, zeker de bovenverdieping niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven