Van onze centen
donderdag 25 mei 2017 om 10:42
Sinds ongeveer 3 weken geleden is er een nieuw programma Van onze centen op SBS 6 om 20:30 uur.
Het gaat om projecten van de gemeenten, waarvan het nut ernstig betwijfeld wordt, en dus gewoon als geldverspilling wordt gezien.
Één van die dingen die ik in het programma heb gezien, maar ook in het echt zijn de grote bronzen beren en blauwe "druppels" op het grote plein in Hengelo.

Zijn er in de buurt dingen waarvan je twijfelt aan het nut, maar veel geld hebben gekost? Het kan iets zijn wat al in het programma vermeld is, maar ook iets wat niet vermeld is. De komende tijd houd ikzelf mijn ogen open en kijk ik of ik nutteloze dingen tegenkom. Daaronder vallen ook dingen die niet afgemaakt zijn omdat men zich heeft verkeken op de kosten, en tijdens de bouw is plotseling het geld op en staat het daar maar...
Het gaat om projecten van de gemeenten, waarvan het nut ernstig betwijfeld wordt, en dus gewoon als geldverspilling wordt gezien.
Één van die dingen die ik in het programma heb gezien, maar ook in het echt zijn de grote bronzen beren en blauwe "druppels" op het grote plein in Hengelo.

Zijn er in de buurt dingen waarvan je twijfelt aan het nut, maar veel geld hebben gekost? Het kan iets zijn wat al in het programma vermeld is, maar ook iets wat niet vermeld is. De komende tijd houd ikzelf mijn ogen open en kijk ik of ik nutteloze dingen tegenkom. Daaronder vallen ook dingen die niet afgemaakt zijn omdat men zich heeft verkeken op de kosten, en tijdens de bouw is plotseling het geld op en staat het daar maar...
World of Warcraft: Legion
donderdag 25 mei 2017 om 16:26
donderdag 25 mei 2017 om 18:02
Als er met dat stadhuis niks gebeurt en men de moeite niet neemt om dat lekkage op te lossen, is dat hier ook on-topic. In het programma komt niet alleen kunst aan de orde, maar ook andere projecten.Starshine-2 schreef: ↑25-05-2017 16:26Jammer dat het alleen over kunst gaat. Kunst heeft an sich helemaal geen nut dus het is lekker makkelijk om daarop te hakken. En dan gaat het al gauw alleen nog maar over mooi of lelijk.
Ik vind het vermakelijker te lezen over een duur gebouwd stadhuis dat onbruikbaar is vanwege een lek dak ofzo.
donderdag 25 mei 2017 om 18:07
Ik weet er nog wel een.
Ik werk deels als flexwerker in de zorg via een uitzendbureau.
Ik kom zo vaak op afdelingen waar ze niet eens wisten dat er een flexer kwam en waar eigenlijk ook geen behoefte aan was.
Sta je daar een beetje op halve kracht te werken voor een enorm hoge inhuurprijs ( waar ik helaas niet zoveel van terugzie ).
Zonde vind ik dat.
Ik werk deels als flexwerker in de zorg via een uitzendbureau.
Ik kom zo vaak op afdelingen waar ze niet eens wisten dat er een flexer kwam en waar eigenlijk ook geen behoefte aan was.
Sta je daar een beetje op halve kracht te werken voor een enorm hoge inhuurprijs ( waar ik helaas niet zoveel van terugzie ).
Zonde vind ik dat.
donderdag 25 mei 2017 om 19:56
Die beren uit de OP vind ik leuk. Het draaiende huis op de rotonde in Tilburg vind ik geniaal bedacht, maar té lelijk uitgevoerd. Niet om aan te zien.
Het opengesneden paard en de springer (?) op de ladder vind ik smakeloos, en zeker die met die ladder ook volkomen misplaatst.
Over het algemeen vind ik kunst vaak wel leuk. Ik erger me meer aan onze stoep 5x in 1 jaar openbreken: een keer voor het gas, een keer voor het water, dan elektriek, dan glasvezel, en he, dan blijkt er met de gasaansluiting iets niet te kloppen dus die doen ze nog eens over. Ik snap dat het allemaal afzonderlijke bedrijven zijn die dat regelen, maar ik vind het echt geldverspilling. Had dat nou aan elkaar gekoppeld.
In een andere gemeente waar ik vaak kom, en die in een nogal noodlijdende situatie zat, hadden ze unieke lantaarnpalen laten ontwerpen voor ik-weet-niet-hoeveel. De centrale doorgaande weg moest een 'boulevard' worden, dat zou de stad wel uit het slop trekken. Inmiddels tien jaar later, die weg is nog steeds gewoon een doorgaande weg en de lantaarnpalen zijn weliswaar mooi maar er was niks mis geweest met standaard lantaarnpalen.
Hier in het dorp kwamen bij de bushaltes van die schermpjes waar je op kunt zien over hoeveel minuten de bus komt. Op zonne-energie wel te verstaaan, dus naast elke infopaal een paal met zonnecellen. Eentje bracht te weinig op om de infopaal te laten functioneren. Toen hebben ze die infopaal niet aangesloten op het stroomnet, neeeeee, dat zou te makkelijk zijn. Ze hebben een lantaarnpaaltje neergezet pal boven de zonnecellen, zodat die extra licht krijgen, en de infopaal kan functioneren. Echt, geen gezicht, zo'n spotlight om de zonnecellen te verlichten...
Het opengesneden paard en de springer (?) op de ladder vind ik smakeloos, en zeker die met die ladder ook volkomen misplaatst.
Over het algemeen vind ik kunst vaak wel leuk. Ik erger me meer aan onze stoep 5x in 1 jaar openbreken: een keer voor het gas, een keer voor het water, dan elektriek, dan glasvezel, en he, dan blijkt er met de gasaansluiting iets niet te kloppen dus die doen ze nog eens over. Ik snap dat het allemaal afzonderlijke bedrijven zijn die dat regelen, maar ik vind het echt geldverspilling. Had dat nou aan elkaar gekoppeld.
In een andere gemeente waar ik vaak kom, en die in een nogal noodlijdende situatie zat, hadden ze unieke lantaarnpalen laten ontwerpen voor ik-weet-niet-hoeveel. De centrale doorgaande weg moest een 'boulevard' worden, dat zou de stad wel uit het slop trekken. Inmiddels tien jaar later, die weg is nog steeds gewoon een doorgaande weg en de lantaarnpalen zijn weliswaar mooi maar er was niks mis geweest met standaard lantaarnpalen.
Hier in het dorp kwamen bij de bushaltes van die schermpjes waar je op kunt zien over hoeveel minuten de bus komt. Op zonne-energie wel te verstaaan, dus naast elke infopaal een paal met zonnecellen. Eentje bracht te weinig op om de infopaal te laten functioneren. Toen hebben ze die infopaal niet aangesloten op het stroomnet, neeeeee, dat zou te makkelijk zijn. Ze hebben een lantaarnpaaltje neergezet pal boven de zonnecellen, zodat die extra licht krijgen, en de infopaal kan functioneren. Echt, geen gezicht, zo'n spotlight om de zonnecellen te verlichten...
donderdag 25 mei 2017 om 21:47
3 keer de straat opbreken ken ik ook. Een keer om de trambaan te vernieuwen, daarna om de gasleidingen te vernieuwen en daarna nog eens de hele zooi op de schop om het straatbeeld te verbeteren.
Die lantaarn op de zonnecellen met een lamp erop is zo belachelijk dat ik er eigenlijk heel erg om moet lachen zo idioot.
Gewoon toegeven dat iets niet werkt kan niet, nee ze verzinnen wel iets idioots.
Ik ken een psychiatrische kliniek die een volledig nieuw gebouw kreeg, mocht allemaal best wat kosten. Maar niemand had er rekening mee gehouden dat mensen die gedwongen zijn opgenomen en dus niet zonder begeleiding het gebouw mogen verlaten, niet via een route waar ze zo de deur uit kunnen lopen naar een speciaal voor hen bedoelde binnenplaats kunnen lopen. Dus moest er voor enkele tien duizenden euro's een trap worden gerealiseerd tussen de verdieping waar de afdeling was en de binnenplaats. Zulke stomme dingen gebeuren wel vaker. Ik kan zo nog vier voorbeelden bedenken van vergelijkbare dingen die onnodig veel geld kosten.
Ook zo stom is geen rekening houden met de behoefde van de gebruiker, alleen de visie van de architect. Ik ken een flat voor senioren waar mensen haast van het balkon waaide maar ze mochten geen beschutting plaatsen ivm een contract met de architect omdat het anders zijn visie en ontwerp zou verpesten. Nog zo een uit een kliniek, bij oplevering en ook vaak daarna vroegen mensen zich af of sommige muren nog niet afgewerkt waren. Dat bleek niet het geval, die stukken beton waren betonkunst en er was een contract met de architect dat de gebruikers van het gebouw de eerste X jaar niets voor dat troosteloze beton mochten hangen en het niet mochten schilderen enz. Zit je dan op een dieptepunt tegen allemaal kaal grijs beton aan te kijken..
Die lantaarn op de zonnecellen met een lamp erop is zo belachelijk dat ik er eigenlijk heel erg om moet lachen zo idioot.
Ik ken een psychiatrische kliniek die een volledig nieuw gebouw kreeg, mocht allemaal best wat kosten. Maar niemand had er rekening mee gehouden dat mensen die gedwongen zijn opgenomen en dus niet zonder begeleiding het gebouw mogen verlaten, niet via een route waar ze zo de deur uit kunnen lopen naar een speciaal voor hen bedoelde binnenplaats kunnen lopen. Dus moest er voor enkele tien duizenden euro's een trap worden gerealiseerd tussen de verdieping waar de afdeling was en de binnenplaats. Zulke stomme dingen gebeuren wel vaker. Ik kan zo nog vier voorbeelden bedenken van vergelijkbare dingen die onnodig veel geld kosten.
Ook zo stom is geen rekening houden met de behoefde van de gebruiker, alleen de visie van de architect. Ik ken een flat voor senioren waar mensen haast van het balkon waaide maar ze mochten geen beschutting plaatsen ivm een contract met de architect omdat het anders zijn visie en ontwerp zou verpesten. Nog zo een uit een kliniek, bij oplevering en ook vaak daarna vroegen mensen zich af of sommige muren nog niet afgewerkt waren. Dat bleek niet het geval, die stukken beton waren betonkunst en er was een contract met de architect dat de gebruikers van het gebouw de eerste X jaar niets voor dat troosteloze beton mochten hangen en het niet mochten schilderen enz. Zit je dan op een dieptepunt tegen allemaal kaal grijs beton aan te kijken..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
donderdag 25 mei 2017 om 22:34
Ohja, als je over architecten begint... ik volg een laboratoriumopleiding en wij groeien een beetje uit onze voegen dus kregen we een nieuw lab. Dat lab is al de helft te klein, want anders kwam het voor bij een een of ander kunstwerk op de muur dat dan niet meer zichtbaar is. Ook staan de tafels haaks op de flow- en zuurkasten, waardoor je nu met je rug naar de zuurkast kunt zitten. Labtafels horen eigenlijk in het verlengde van kasten te staan. Ook wordt er te veel langs een flowkast gelopen waardoor die eigenlijk niet goed werkt en de lucht er binnen niet meer steriel is als hij aan staat... -.-' Maar ja, de architect wou het dus gaat het ook zo gebeuren! Wat de regels op het lab ook mogen zijn, die lappen labben gewoon aan onze laars. Nog ff en er komt een koffieautomaat op 't lab.
donderdag 25 mei 2017 om 22:36
Wat dacht je van liften in een ziekenhuis waar alleen een bed in pastMwTheelepel schreef: ↑25-05-2017 21:473 keer de straat opbreken ken ik ook. Een keer om de trambaan te vernieuwen, daarna om de gasleidingen te vernieuwen en daarna nog eens de hele zooi op de schop om het straatbeeld te verbeteren.
Die lantaarn op de zonnecellen met een lamp erop is zo belachelijk dat ik er eigenlijk heel erg om moet lachen zo idioot.Gewoon toegeven dat iets niet werkt kan niet, nee ze verzinnen wel iets idioots.
Ook zo stom is geen rekening houden met de behoefde van de gebruiker, alleen de visie van de architect. Ik ken een flat voor senioren waar mensen haast van het balkon waaide maar ze mochten geen beschutting plaatsen ivm een contract met de architect omdat het anders zijn visie en ontwerp zou verpesten. Nog zo een uit een kliniek, bij oplevering en ook vaak daarna vroegen mensen zich af of sommige muren nog niet afgewerkt waren. Dat bleek niet het geval, die stukken beton waren betonkunst en er was een contract met de architect dat de gebruikers van het gebouw de eerste X jaar niets voor dat troosteloze beton mochten hangen en het niet mochten schilderen enz. Zit je dan op een dieptepunt tegen allemaal kaal grijs beton aan te kijken..![]()
donderdag 25 mei 2017 om 22:40
Oddish schreef: ↑25-05-2017 22:34Ohja, als je over architecten begint... ik volg een laboratoriumopleiding en wij groeien een beetje uit onze voegen dus kregen we een nieuw lab. Dat lab is al de helft te klein, want anders kwam het voor bij een een of ander kunstwerk op de muur dat dan niet meer zichtbaar is. Ook staan de tafels haaks op de flow- en zuurkasten, waardoor je nu met je rug naar de zuurkast kunt zitten. Labtafels horen eigenlijk in het verlengde van kasten te staan. Ook wordt er te veel langs een flowkast gelopen waardoor die eigenlijk niet goed werkt en de lucht er binnen niet meer steriel is als hij aan staat... -.-' Maar ja, de architect wou het dus gaat het ook zo gebeuren! Wat de regels op het lab ook mogen zijn, die lappen labben gewoon aan onze laars. Nog ff en er komt een koffieautomaat op 't lab.
Wij hebben een soort gelijk probleem op ons lab. Wij groeiden ook uit de kluiten en besloten van leslokalen een verdieping lager een lab te maken. Leuk en in theorie kon het goed, ware het niet dat de zuurkasten van formaat smalle boekenkast zijn en je niet de ruimte hebt om goed je werk te kunnen doen. Want wat bleek: een muur mocht niet bedekt worden omdat daar een speciaal schilderij op geschilderd was. Nu hebben wij dus een lab met kleine zuurkasten en een spuuglelijk schilderij op de muur
donderdag 25 mei 2017 om 22:55
Rusti schreef: ↑25-05-2017 22:40een koffiezetapparaat zal belachelijk zijn.
Wij hebben een soort gelijk probleem op ons lab. Wij groeiden ook uit de kluiten en besloten van leslokalen een verdieping lager een lab te maken. Leuk en in theorie kon het goed, ware het niet dat de zuurkasten van formaat smalle boekenkast zijn en je niet de ruimte hebt om goed je werk te kunnen doen. Want wat bleek: een muur mocht niet bedekt worden omdat daar een speciaal schilderij op geschilderd was. Nu hebben wij dus een lab met kleine zuurkasten en een spuuglelijk schilderij op de muur![]()
Voordat wij dit lab kregen was er nogal wat gesteggel over de aanleg er van. Het oorpsronkelijke plan was een lab dat niet vast zit aan ons pand, en je dus buiten langs moet met je vloeistoffen, hooguit een meter of zo. MAAR daar heb je Greenpeace voor die dat niet wilde (Want chemisch = gevaarlijk!! en milieu en zo). Dus hadden ze ergens anders op het terrein een gebouw gehuurd en daar een lab gemaakt voor eerstejaars, dat mocht wel blijkbaar, maar daar zit geen magazijn dus moesten dezelfde stoffen alsnog buitenlangs
donderdag 25 mei 2017 om 23:03
donderdag 25 mei 2017 om 23:03
Ja wij mogen met de stoffen in de lift. Ik zet altijd de kar met chemicaliën in de lift en neem zelf de trap naar boven. Vind ik een veiliger gevoel dan in de lift staan met liters oplosmiddelen/andere dingen.Oddish schreef: ↑25-05-2017 22:55echt he... en je mag wel in de lift met al die giftige stoffen? Gruwelijke hekel heb ik aan te kleine zuurkasten. Als je alleen werkt: a lá maar met een hele klas is het echt geen doen.
Voordat wij dit lab kregen was er nogal wat gesteggel over de aanleg er van. Het oorpsronkelijke plan was een lab dat niet vast zit aan ons pand, en je dus buiten langs moet met je vloeistoffen, hooguit een meter of zo. MAAR daar heb je Greenpeace voor die dat niet wilde (Want chemisch = gevaarlijk!! en milieu en zo). Dus hadden ze ergens anders op het terrein een gebouw gehuurd en daar een lab gemaakt voor eerstejaars, dat mocht wel blijkbaar, maar daar zit geen magazijn dus moesten dezelfde stoffen alsnog buitenlangs![]()
Voor mij alleen vind ik kleine zuurkasten een ramp (ik werk op een onderzoekslab op een universiteit). Ik kan in de huidige zuurkast maar een opstelling kwijt en nog wat troep (lege vials, nmr buizen, etc). Ik gebruik nu de leegstaande zuurkast naast mij vanwege ruimtegebrek.
Wij blijven dan wel met de stoffen binnen het gebouw, maar voor het dumpen van het chemisch afval moeten wij wel via buiten langs. Daar zal Greenpeace ook niet zo heel blij van worden.
anoniem_346502 wijzigde dit bericht op 25-05-2017 23:06
6.68% gewijzigd
donderdag 25 mei 2017 om 23:04
Knuffelheks schreef: ↑25-05-2017 22:53Hier bleek dat je met een rolstoel niet door de fonkelnieuwe ingang van het fonkelnieuwe ziekenhuis kon.
![]()
Dat is wel een flinke misser.
donderdag 25 mei 2017 om 23:10
Dan ben jij meer een chemicus of niet? Ik voer vooral biologische experimenten uit en heb daarvoor geen grote opstellingen nodig in zuurkasten. Als chemicus kan ik me het voorstlelen dat je er niet blij van wordt... kan je geen labs ruilen met de biologie of medisch?Rusti schreef: ↑25-05-2017 23:03Ja wij mogen met de stoffen in de lift. Ik zet altijd de kar met chemicaliën in de lift en neem zelf de trap naar boven. Vind ik een veiliger gevoel dan in de lift staan met liters oplosmiddelen/andere dingen.
Voor mij alleen vind ik kleine zuurkasten een ramp (ik werk op een onderzoekslab op een universiteit). Ik kan in de huidige zuurkast maar een opstelling kwijt en nog wat troep (lege vials, nmr buizen, etc). Ik gebruik nu de leegstaande zuurkast naast mij vanwege ruimtegebrek.
Wij blijven dan wel met de stoffen binnen het gebouw, maar voor het dumpen van het chemisch afval moeten wij wel via buiten langs. Daar zal Greenpeace ook niet zo heel blij van worden.
donderdag 25 mei 2017 om 23:13
Ja wij zijn allemaal organisch chemicus op onze afdeling. Labs ruilen gaat niet want de biologische afdeling zit in een gebouw 10 minuten verderop. Blij worden we er niet van nee....Oddish schreef: ↑25-05-2017 23:10Dan ben jij meer een chemicus of niet? Ik voer vooral biologische experimenten uit en heb daarvoor geen grote opstellingen nodig in zuurkasten. Als chemicus kan ik me het voorstlelen dat je er niet blij van wordt... kan je geen labs ruilen met de biologie of medisch?
Misschien moet ik maar architect worden. Eentje die wel rekening houdt met de ruimte tijdens het uitwerken van het ontwerp.
donderdag 25 mei 2017 om 23:19
Scheelt nog weer haha. Goed idee van architect worden, of ga in zo'n onderzoeksgroep voor een nieuw gebouw.
Van 10min verderop wordt je ook niet heel gelukkig denk ik. Ze zouden het werk eens zelf moeten gaan doen.
Het nieuwe biologiegebouw van de RUG had wc's die te klein waren en dus niet gebruikt konden worden omdat het pand een schuin dak heeft.
Van 10min verderop wordt je ook niet heel gelukkig denk ik. Ze zouden het werk eens zelf moeten gaan doen.
Het nieuwe biologiegebouw van de RUG had wc's die te klein waren en dus niet gebruikt konden worden omdat het pand een schuin dak heeft.
donderdag 25 mei 2017 om 23:22
Wij lopen regelmatig heen en weer tussen de gebouwen, maar dat is om stoffen die getest gaan worden te brengen.Oddish schreef: ↑25-05-2017 23:19Scheelt nog weer haha. Goed idee van architect worden, of ga in zo'n onderzoeksgroep voor een nieuw gebouw.
Hoe hebben ze dat opgelost met die wc's
donderdag 25 mei 2017 om 23:25
Niet geloof ik... het was volgens mij niet bij elke WC zo. Ik volg geen college bij de RUG dus heb eigenlijk geen idee. :p
Maar he, pas je wel op met die stoffen, greanpeace en zo
donderdag 25 mei 2017 om 23:28
Ach ja. Greenpeace komt hier niet. Het is veel te koud
Wij sturen ook stoffen naar Amerika en grappen dan wel eens dat het goedkoper is om ze mee te geven in de bagage van een medewerker en die eerste klas naar Amerika te vliegen. Wij denken wel aan het milieu hoor. Het chemisch afval is ingedeeld in 4 categorieën en daarnaast scheiden wij plastic, glas enz.
Maar ik ga wel erg offtopic nu.
Wij sturen ook stoffen naar Amerika en grappen dan wel eens dat het goedkoper is om ze mee te geven in de bagage van een medewerker en die eerste klas naar Amerika te vliegen. Wij denken wel aan het milieu hoor. Het chemisch afval is ingedeeld in 4 categorieën en daarnaast scheiden wij plastic, glas enz.
Maar ik ga wel erg offtopic nu.
vrijdag 26 mei 2017 om 00:29
Misschien een kleine verspilling van gemeenschapsgeld, maar toch...
Paar jaar geleden werd hier vlakbij zo'n groot, breed bord geplaatst waar politieke partijen hun verkiezingsposters op kunnen plakken.
Dus er komt een busje van de gemeente, drie man sterk en die zijn zo een paar uurtjes bezig met het plaatsen van dit bord.
Paar dagen later worden de eerste verkiezingsposters geplakt, en wat blijkt?
Het bord was zo glad dat de posters er bij het eerste zuchtje wind weer afvielen, er was met behanglijm gewoon geen enkele hechting op het bord...
Dus busje van de gemeente komt weer terug, neemt het bord mee om het te bewerken met één of andere coating om het vervolgens weer terug te plaatsen, iedere keer weer drie man sterk.
Dat zijn momenten dat ik me serieus afvraag wie zoiets nou bedacht heeft, nog los gezien van het feit dat ik zulke borden in deze tijd sowieso volkomen overbodig vind.
Paar jaar geleden werd hier vlakbij zo'n groot, breed bord geplaatst waar politieke partijen hun verkiezingsposters op kunnen plakken.
Dus er komt een busje van de gemeente, drie man sterk en die zijn zo een paar uurtjes bezig met het plaatsen van dit bord.
Paar dagen later worden de eerste verkiezingsposters geplakt, en wat blijkt?
Het bord was zo glad dat de posters er bij het eerste zuchtje wind weer afvielen, er was met behanglijm gewoon geen enkele hechting op het bord...
Dus busje van de gemeente komt weer terug, neemt het bord mee om het te bewerken met één of andere coating om het vervolgens weer terug te plaatsen, iedere keer weer drie man sterk.
Dat zijn momenten dat ik me serieus afvraag wie zoiets nou bedacht heeft, nog los gezien van het feit dat ik zulke borden in deze tijd sowieso volkomen overbodig vind.
What have we done....
vrijdag 26 mei 2017 om 00:31
Doet me denken aan een weekblad die ik als kind kreeg. Daar zat een stripverhaal over een jongetje met een vader die een maffe uitvinder was (de titel van deze stripreeks kan ik mij niet meer herinneren). Hij had regenpanelen uitgevonden. Dat zijn dan panelen die stroom leveren als ze nat worden. De vrouw van de uitvinder vindt die ideeën maar maf: "Waarom bouw je in Godsnaam zonnepanelen? Je weet toch dat het altijd regent in Nederland?!" Hij: "Juist, ja! Daarom heb ik regenpanelen uitgevonden, die ik nu op het dak schroef!"MwTheelepel schreef: ↑25-05-2017 21:47Die lantaarn op de zonnecellen met een lamp erop is zo belachelijk dat ik er eigenlijk heel erg om moet lachen zo idioot.Gewoon toegeven dat iets niet werkt kan niet, nee ze verzinnen wel iets idioots.
Korte tijd daarna kwam er een nieuwsbericht dat het voorlopig niet zou regenen. Met die regenpanelen had je dan geen stroom. Wat nu? Nou, die uitvinder ging met sproeikraan het dak op. Zijn buurman zag dat en vroeg: "Wat ben jij aan het doen?"
Vader: "Het dak aan het wassen!"
Buurman: "Het dak aan het wassen...