Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
dinsdag 30 mei 2017 om 08:18
dinsdag 30 mei 2017 om 09:20
dinsdag 30 mei 2017 om 10:00
Flipje
Wow, wat een heerlijk nieuws. Horde 1 is genomen... Ik ga ongelooflijk hard duimen dat dit een hele voorspoedige zwangerschap wordt, met een gezond kindje. Het is je zo ontzettend gegund.
Abusu, morgen testdag toch? Kun je het nog een beetje volhouden?
Boulu en Weija, allebei een terugplaatsing deze week. Lekker. En spannend. Duimen gaan voor jullie draaien.
Doces, volgens mij begint 'mijn' ziekenhuis meestal met 150 eenheden GonalF. Maar het is ontzettend persoonlijk inderdaad. Ik begon ook met 150, dat bleek al snel veel te weinig en spoot 450 eenheden op het laatst van ICSI2. Deze poging ben ik overgestapt op Menopur en meteen begonnen met 450 eenheden. Maar we weten inmiddels dat ik heel moeilijk te stimuleren ben.
Animal, wat fijn dat je mag beginnen! Is een lekker gevoel hè, dat je eindelijk echt weer iets mag gaan doen ipv alleen maar wachten wachten wachten. Succes!
Fruity, Chevrolet en Angel, hoop dat het goed met jullie gaat. Ik denk veel aan jullie.
Baggal, wat lief dat je Kees ter beschikking wilt stellen. Wat een topmens ben je toch.
Hier gaat alles goed. De eerste bezichtigingen voor ons huis staan gepland, dus dat begint voorspoedig.
Mijn knieën zijn nu nog maar 1,5 keer zo dik ipv 2, dus ook dat gaat vooruit
.
En ik spuit lekker door. Ik heb helemaal geen klachten van de Menopur en hoewel ik dat aan de ene kant heel prettig vind, maakt dat alles ook extra spannend. Ik heb nu echt niet de indruk dat het iets doet namelijk. Ben blij dat ik donderdag weer een echo krijg, want ik wil heel graag weten of iets gebeurt van binnen.

Wow, wat een heerlijk nieuws. Horde 1 is genomen... Ik ga ongelooflijk hard duimen dat dit een hele voorspoedige zwangerschap wordt, met een gezond kindje. Het is je zo ontzettend gegund.
Abusu, morgen testdag toch? Kun je het nog een beetje volhouden?
Boulu en Weija, allebei een terugplaatsing deze week. Lekker. En spannend. Duimen gaan voor jullie draaien.
Doces, volgens mij begint 'mijn' ziekenhuis meestal met 150 eenheden GonalF. Maar het is ontzettend persoonlijk inderdaad. Ik begon ook met 150, dat bleek al snel veel te weinig en spoot 450 eenheden op het laatst van ICSI2. Deze poging ben ik overgestapt op Menopur en meteen begonnen met 450 eenheden. Maar we weten inmiddels dat ik heel moeilijk te stimuleren ben.
Animal, wat fijn dat je mag beginnen! Is een lekker gevoel hè, dat je eindelijk echt weer iets mag gaan doen ipv alleen maar wachten wachten wachten. Succes!
Fruity, Chevrolet en Angel, hoop dat het goed met jullie gaat. Ik denk veel aan jullie.
Baggal, wat lief dat je Kees ter beschikking wilt stellen. Wat een topmens ben je toch.
Hier gaat alles goed. De eerste bezichtigingen voor ons huis staan gepland, dus dat begint voorspoedig.
Mijn knieën zijn nu nog maar 1,5 keer zo dik ipv 2, dus ook dat gaat vooruit

En ik spuit lekker door. Ik heb helemaal geen klachten van de Menopur en hoewel ik dat aan de ene kant heel prettig vind, maakt dat alles ook extra spannend. Ik heb nu echt niet de indruk dat het iets doet namelijk. Ben blij dat ik donderdag weer een echo krijg, want ik wil heel graag weten of iets gebeurt van binnen.
dinsdag 30 mei 2017 om 10:39

Hopelijk kun je, ondanks alle begrijpelijke terughoudendheid, er een heel klein beetje van stralen, het is jullie zo ontzettend gegund!
Animal ook voor jou gaat het heel snel weer beginnen, laat die menstruatie maar snel komen! Actie in de tent

Mijn menstruatie is gekomen en ook ik heb groen licht gekregen! Alles zag er dit keer goed uit en ik slaakte een zucht van opluchting, ik heb met alles rekening gehouden maar gelukkig kwam het groene licht!
dinsdag 30 mei 2017 om 11:06
Fruity: Allereerst heel veel sterkte vandaag met de echo en, naar alle waarschijnlijkheid, het ophalen van de medicatie.
Ik snap dat het moeilijk is. Scheld en vloek het hier van je af als je daar behoefte aan hebt, meis...
Sofie: Helemaal vergeten om op jouw vraag in te gaan. Ik kwam zelf met de naam Kees. Mijn man is bekend met de naam van Yankees natuurlijk, maar spraakt Kees meer uit als 'Case' omdat de klank van de K anders is in het Engels dan in het Nederlands. Flipje spreekt bij uit met een zachtere V dus dat is meer Vlipje - bijvoorbeeld (vergelijk bevoorbeeld in het Spaans waar de V als een mix tussen de W en de B wordt uitgesproken, bijvoorbeeld bij de naam Javier). Was wel grappig toen ik vanmorgen even op mijn I-pad het forum checkte en hij alleen maar zei ''Vlipje news?'' Ik had hem gister haar blije nieuws verteld. Flipje: Ook van Baggal-man de voorzichtige felicitaties (hij was al eerder bekend met de situatie met F., maar had de link niet gelegd toen ik gister thuis juichend de tent door ging
).
Animal:
Actie in de taxi! Wat fijn dat je mag beginnen met stimuleren. Ik hoop op een mooie opbrengst over een paar weken. Snioven, prikken en wellicht slikken straks
Gebruik je ook al wel foliumzuur trouwens?
Hosta: Hoe is het bij jou op het moment? Je had zo'n gekke cyclus de laatste keer...
Duufje: Erg benieuwd donderdag naar de voortgang van het stimuleren. Een aantal mooi rijpende follikels zou wel erg prettig zijn. Ik neem aan dat de huizenjacht daarnaast ook voor de nodige afleiding zorgt. Ik kijk zelf ook geregeld naar huizen in NL. Ik weet nog niet wat we gaan doen. Tot op heden hebben we twee bezichtigingen gehad. Mijn man zal uiteindelijk stoppen met werken en ik meen dat bepaalde dingen in NL toch echt beter zijn geregeld dan in de UK (onderwijs en zorg bijvoorbeeld). En daarnaast mis ik mijn (harde kern) vrienden en familie. Mijn man staat er overigens wel voor open. Ik ben ook erg gelukkig met waar we wonen en met mijn werk dus tja... Hoe dan ook ik vind huizenjacht zelf altijd een leuke bezigheid. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat de extra slaapkamer die jullie destijds voor B. gemaakt hebben het huis wel aantrekkelijker maakt voor anderen. Twee kamers is nl. wel erg prettig, ook als je geen kinderen hebt is het fijn om een studeer- of logeerkamer te hebben. Hoop dat er veel interesse is in jullie pand.
Abusu: Ik hoop dat jij de volgende bent met een positieve test in handen - nog een dagje! Hopelijk kunnen we morgen weer wat happy smileys plakken hier! Succes

Sofie: Helemaal vergeten om op jouw vraag in te gaan. Ik kwam zelf met de naam Kees. Mijn man is bekend met de naam van Yankees natuurlijk, maar spraakt Kees meer uit als 'Case' omdat de klank van de K anders is in het Engels dan in het Nederlands. Flipje spreekt bij uit met een zachtere V dus dat is meer Vlipje - bijvoorbeeld (vergelijk bevoorbeeld in het Spaans waar de V als een mix tussen de W en de B wordt uitgesproken, bijvoorbeeld bij de naam Javier). Was wel grappig toen ik vanmorgen even op mijn I-pad het forum checkte en hij alleen maar zei ''Vlipje news?'' Ik had hem gister haar blije nieuws verteld. Flipje: Ook van Baggal-man de voorzichtige felicitaties (hij was al eerder bekend met de situatie met F., maar had de link niet gelegd toen ik gister thuis juichend de tent door ging

Animal:

Hosta: Hoe is het bij jou op het moment? Je had zo'n gekke cyclus de laatste keer...
Duufje: Erg benieuwd donderdag naar de voortgang van het stimuleren. Een aantal mooi rijpende follikels zou wel erg prettig zijn. Ik neem aan dat de huizenjacht daarnaast ook voor de nodige afleiding zorgt. Ik kijk zelf ook geregeld naar huizen in NL. Ik weet nog niet wat we gaan doen. Tot op heden hebben we twee bezichtigingen gehad. Mijn man zal uiteindelijk stoppen met werken en ik meen dat bepaalde dingen in NL toch echt beter zijn geregeld dan in de UK (onderwijs en zorg bijvoorbeeld). En daarnaast mis ik mijn (harde kern) vrienden en familie. Mijn man staat er overigens wel voor open. Ik ben ook erg gelukkig met waar we wonen en met mijn werk dus tja... Hoe dan ook ik vind huizenjacht zelf altijd een leuke bezigheid. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat de extra slaapkamer die jullie destijds voor B. gemaakt hebben het huis wel aantrekkelijker maakt voor anderen. Twee kamers is nl. wel erg prettig, ook als je geen kinderen hebt is het fijn om een studeer- of logeerkamer te hebben. Hoop dat er veel interesse is in jullie pand.
Abusu: Ik hoop dat jij de volgende bent met een positieve test in handen - nog een dagje! Hopelijk kunnen we morgen weer wat happy smileys plakken hier! Succes
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 30 mei 2017 om 11:09
Crosspost Hosta - ik was al aan mijn bericht begonnen en doe dat tussen de bedrijven door , en dus had ik jouw post nog niet gezien -
Wat fijn dat jij ook van start mag. Duimen voor een mooie ronde 
Flip: Heb jij vanmorgen nog getest?

Flip: Heb jij vanmorgen nog getest?

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

dinsdag 30 mei 2017 om 11:33
Ook nog even een korte eigen update. Echo vanochtend was goed dus morgen kan ik beginnen met gonal f (150). Er lagen iets minder follikels klaar dan verwacht. Vorige keer in februari telde ze er 16 en 9, nu 7 en 9. Maar het was slecht te zien vond ik zelf, dus wellicht zitten er nog een paar verstoppertje te spelen. Volgende week woensdag terug voor volgende echo. Vond het best wel spannend, maar nu heel blij dat we van start kunnen gaan

dinsdag 30 mei 2017 om 11:59
Was dit topic ff kwijt maar weer gevonden en wat lees ik, Flipje weer zwanger!! Wat ontzettend fijn!! Het blijft natuurlijk nog even ontzettend spannend voor jullie maar wil je toch voorzichtig feliciteren!! Super zeg!!
En duufje weer aan het stimuleren! Fijn dat jij ook weer in de running bent! Hoe gaat het verder met je??
En duufje weer aan het stimuleren! Fijn dat jij ook weer in de running bent! Hoe gaat het verder met je??
dinsdag 30 mei 2017 om 12:24
@Flip: Ben ook benieuwd of je nog getest hebt vanmorgen! Onwijs spannend nu en helaas niet echt op de leuke manier spannend misschien. ik denk aan je!
@Animal: Jaa, goed nieuws!! Fijn dat je mag beginnen omdat alles er goed uit ziet.
@Hosta: Ook eindelijk je menstruatie doorgebroken, jij hebt ook even moeten wachten zeg!! Dan zijn er meerderen die tegelijk gaan starten
.
@Duufje: Haha ik snap dat je ook iets zou willen voelen in je buik nu. Ik heb dat ook nooit gehad, zelfs toen ik 27 follikels had, nergens last van. Ook niet toen ze blijkbaar al eerder gesprongen waren, niks gevoeld. En de laatste keer met 16 eicellen had ik ook geen opgezette buik of iets anders. Hoeft niks te zeggen dus!
@Baggal: Nog gefeliciteerd!! Lijkt me heel fijn om eindelijk zwanger te zijn nu je jarig bent. Ik kijk elke keer op tegen mijn verjaardag haha. En een geweldig cadeau: 4D echo!! Ook veel foto's meegekregen?
Leuk dat jullie misschien weer naar NL willen verhuizen trouwens. Je zou niet je huidige baan in NL kunnen uitvoeren?
@Sofie: ook goed nieuws!! Wel bijzonder dat er zoveel minder follikels te zien waren maar bij mij zei het niet zoveel. En meer dan 15 wil je er eigenlijk niet want dan heb je risico op overstimulatie en mag of de punctie of de tp soms niet doorgaan (in mijn ziekenhuis dan). Succes!
Ik had vanmorgen even een emotionele uitbarsting. Slecht geslapen, heel moe dus en vandaag blij doen op werk tegen iedereen, soms een beetje klaar mee. Deze week ook nog op kraamvisite.. Maar goed, ik weet dat als ik er ben het prima is en dan kan ik het wel van onze situatie scheiden.
@Animal: Jaa, goed nieuws!! Fijn dat je mag beginnen omdat alles er goed uit ziet.
@Hosta: Ook eindelijk je menstruatie doorgebroken, jij hebt ook even moeten wachten zeg!! Dan zijn er meerderen die tegelijk gaan starten

@Duufje: Haha ik snap dat je ook iets zou willen voelen in je buik nu. Ik heb dat ook nooit gehad, zelfs toen ik 27 follikels had, nergens last van. Ook niet toen ze blijkbaar al eerder gesprongen waren, niks gevoeld. En de laatste keer met 16 eicellen had ik ook geen opgezette buik of iets anders. Hoeft niks te zeggen dus!
@Baggal: Nog gefeliciteerd!! Lijkt me heel fijn om eindelijk zwanger te zijn nu je jarig bent. Ik kijk elke keer op tegen mijn verjaardag haha. En een geweldig cadeau: 4D echo!! Ook veel foto's meegekregen?
Leuk dat jullie misschien weer naar NL willen verhuizen trouwens. Je zou niet je huidige baan in NL kunnen uitvoeren?
@Sofie: ook goed nieuws!! Wel bijzonder dat er zoveel minder follikels te zien waren maar bij mij zei het niet zoveel. En meer dan 15 wil je er eigenlijk niet want dan heb je risico op overstimulatie en mag of de punctie of de tp soms niet doorgaan (in mijn ziekenhuis dan). Succes!
Ik had vanmorgen even een emotionele uitbarsting. Slecht geslapen, heel moe dus en vandaag blij doen op werk tegen iedereen, soms een beetje klaar mee. Deze week ook nog op kraamvisite.. Maar goed, ik weet dat als ik er ben het prima is en dan kan ik het wel van onze situatie scheiden.

dinsdag 30 mei 2017 om 13:38
Ik heb al een poos dit topic niet meer gecheckt.
En jaaaa hoor, gefeliciteerd Flipje!!!! Oh zo blij voor jullie. Al breekt nu alsnog een hele spannende tijd voor jullie aan. Ik hoop ontzettend op een zorgeloze zwangerschap en een gezonde baby als eind resultaat.
Animal wat fijn eindelijk actie. Ik duim voor je. Dikke knuffel.
Verder niet bij gelezen, op een ander moment misschien en dan meld ik me wel weer.
Zet em op hier lieve dames!
En jaaaa hoor, gefeliciteerd Flipje!!!! Oh zo blij voor jullie. Al breekt nu alsnog een hele spannende tijd voor jullie aan. Ik hoop ontzettend op een zorgeloze zwangerschap en een gezonde baby als eind resultaat.
Animal wat fijn eindelijk actie. Ik duim voor je. Dikke knuffel.
Verder niet bij gelezen, op een ander moment misschien en dan meld ik me wel weer.
Zet em op hier lieve dames!
dinsdag 30 mei 2017 om 13:48
dinsdag 30 mei 2017 om 13:48
Wat een actie overal! Fijn! Meerderen die toestemming hebben gekregen om te starten en een knal positieve test. Dat de flow maar vast gehouden mag worden.
Baggal, ik slik op advies van Dr. S. in DD een één of ander preparaat waar van alles en nog wat in zit, oa ook foliumzuur. Een grote pil, (en ik ben een hele slechte pillen slikker, maar heb nu een manier gevonden om hem in 2 x een halve weg te kunnen krijgen. Niemand vind die pil overigens enorm groot, ik ben de enige
) en vit D 2000 IE en 2 x 30 mg DHEA. Dus aan het slikken ben ik al een tijdje. Ik ben er ook niet mee gestopt omdat er geen echte reden gevonden is waarom ik niet zwanger zou kunnen worden. Als mijn man heel slecht sperma zou hebben, of mijn eileiders dicht zouden zitten, was ik wrs wel tijdelijk met foliumzuur gestopt.
Oh ja, "roken" doe ik stiekum al jaren. Ik heb een hele lichte vorm van astma en gebruik 2 x daags 1 pufje. Dus straks een echte junkie
Abusu, stijgt de spanning al? Of heb je al getest?
Hoe staat het met de dames die één deze dag een cryo verwachten? Spannend hoor!
Baggal, ik slik op advies van Dr. S. in DD een één of ander preparaat waar van alles en nog wat in zit, oa ook foliumzuur. Een grote pil, (en ik ben een hele slechte pillen slikker, maar heb nu een manier gevonden om hem in 2 x een halve weg te kunnen krijgen. Niemand vind die pil overigens enorm groot, ik ben de enige

Oh ja, "roken" doe ik stiekum al jaren. Ik heb een hele lichte vorm van astma en gebruik 2 x daags 1 pufje. Dus straks een echte junkie

Abusu, stijgt de spanning al? Of heb je al getest?
Hoe staat het met de dames die één deze dag een cryo verwachten? Spannend hoor!
dinsdag 30 mei 2017 om 13:49
@abusu Heel veel succes met het naderende test moment. Ik duim voor je, ik hoop dat we samen zwanger mogen zijn!
Vanmorgen weer getest, weer een streep en nog steeds heel licht. Moeilijk met die van gisteren te vergelijken, iets lichter denk ik.
Maar goed, in het begin is het altijd een beetje variabel met die testen (vooral als ze maar zo kort op elkaar zitten).
Morgen dus misschien even een dagje overslaan. Overmorgen is het D-day, mijn officiële NOD! Heel spannend.
Vrijdag mag ik langskomen voor bloedafname.
Vanmorgen weer getest, weer een streep en nog steeds heel licht. Moeilijk met die van gisteren te vergelijken, iets lichter denk ik.
Maar goed, in het begin is het altijd een beetje variabel met die testen (vooral als ze maar zo kort op elkaar zitten).
Morgen dus misschien even een dagje overslaan. Overmorgen is het D-day, mijn officiële NOD! Heel spannend.
Vrijdag mag ik langskomen voor bloedafname.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 30 mei 2017 om 18:09
Duufje wat fijn dat er al een bezichtiging van jullie huis staat gepland! En je knieën gaan gelukkig ook de goede kant op net nu het weer voor zomerjurkjes weer achter de rug is
Dat je niets voelt van de hormonen zegt niets trouwens. Bij mijn eerste icsi had ik nergens last van en bij de tweede icsi was ik m.n. bloedchagrijnig en extreem labiel
qua aantal follikels was er nauwelijks verschil tussen beide pogingen.
Hosta wat fijn dat je nu eindelijk mag beginnen!!!!!
succes met prikken!
En Animal mag ook al snuiven, inhaleren, slikken en prikken. Jullie zijn hard op weg om een stel junkies te worden
Sofie wat fijn dat je mag gaan stimuleren! Net aantal antrale follikels, niet te veel en niet te weinig.
Boulu even een knuffel vanwege de rotochtend
nog twee dagen en dan heb je ook weer een embryo in je buik. Verstandig dat je de afspraken die morgen hebt afgezegd voor het geval je een rottelefoontje over het ontdooien krijgt.
Flipje het zal wel heel spannend blijven de komende dagen en daarna de komende weken, en dan de komende maanden.... maar de allerbelangrijkste eerste stap is genomen.
Fruity hoe was het in het ziekenhuis vandaag?
Chevrolet is er bij jou al iets gaande? Anders donderdag weer terug toch? Maar ik blijf voor je hopen dat het vanzelf op gang komt.

Dat je niets voelt van de hormonen zegt niets trouwens. Bij mijn eerste icsi had ik nergens last van en bij de tweede icsi was ik m.n. bloedchagrijnig en extreem labiel

Hosta wat fijn dat je nu eindelijk mag beginnen!!!!!

En Animal mag ook al snuiven, inhaleren, slikken en prikken. Jullie zijn hard op weg om een stel junkies te worden

Sofie wat fijn dat je mag gaan stimuleren! Net aantal antrale follikels, niet te veel en niet te weinig.
Boulu even een knuffel vanwege de rotochtend

Flipje het zal wel heel spannend blijven de komende dagen en daarna de komende weken, en dan de komende maanden.... maar de allerbelangrijkste eerste stap is genomen.
Fruity hoe was het in het ziekenhuis vandaag?

Chevrolet is er bij jou al iets gaande? Anders donderdag weer terug toch? Maar ik blijf voor je hopen dat het vanzelf op gang komt.

dinsdag 30 mei 2017 om 18:21
Pillen meegekregen uit ziekenhuis. Zaterdagavond neem ik ze in. Binnen 4 uur moet ik wat merken en dan komt als snel de heftigste pijn. Dat moet daarna afzwakken.
Heb ik weinig bloedverlies of geen dan 24 uur later weer pillen inbrengen.
Voor de rest gaat het wel. Heb me er denk ik al bij neergelegd. Leven gaat door
Heb ik weinig bloedverlies of geen dan 24 uur later weer pillen inbrengen.
Voor de rest gaat het wel. Heb me er denk ik al bij neergelegd. Leven gaat door
dinsdag 30 mei 2017 om 18:50
Fruity: Het leven gaat idd door, maar dat neemt niet weg dat het verdrietig is en ik je heel veel sterkte voor zaterdag wens. Ik neem aan dat je nog een echo hebt gehad waarin een en ander is bevestigd. Bah - wat kak is dit...
Animal: Jij bent onze Uber-Junk
Maar hey ho - alles voor het geode doel! Met alle starters, cryo terugplaatsingen en testers gaat het hier spannend worden de komende tijd.
Weija: Ik tel af voor een super cryo-TP! Morgen is het D-day toch?
En Abusu: voor jou duim ik nog (en natuurlijk ook voor Flip voor een NOD zonder bloedverlies - al vond ik je test al best duidelijk en dat met avond urine!).
Boulu: Knuffel - wat Weija ook zegt als alles goed gaat (en daar duimen we voor) heb jij donderdag weer een embryo binnen. Sommige dagen en momenten zijn ook gewoon lastig en ik vind het heel dapper en goed dat je op kraamvisite gaat. Kan toch confronterend zijn.
Qua werk heb ik mijn papieren natuurlijk destijds in Nederland gehaald alleen is dat alweer even geleden. Door mijn ervaring hier denk ik wel weer aan de slag te kunnen, maar ik kan niet inschatten in hoeverre dit gelijkwaardig is/kan zijn.
Als we gaan en dat is nog een als moeten we wel binnen 5 jaar weg (ivb onderwijs). Ik ben het niet altijd eens met de Engelse maatschappij (als ik het gedachtegoed van Theresa May hoor ga ik al erg over mijn nek
). Engeland is niet het land van de gelijke kansen voor een ieder en onderwijs is, tenzij betaald, niet zo goed en als je eenmaal betaald voor onderwijs dan ben je lid van de club
en daar heb ik wat moeite mee, hoewel ik het zelf niet slecht heb. Bijna alle kinderen van mijn collega's gaan naar een prive school en dat is in Nederland echt ondenkbaar. Vervolgens stromen die kinderen weer door naar St. Andrews, Oxford en Cambridge - and the like. Het systeem wordt dus in stand gehouden.
Neem nu ook de gezondheidszorg: of je al dan niet in aanmerking komt voor IVF (en zo ja het aantal pogingen) is volledig afhankelijk van de gemeente waarin je woont
en anders zit er niets anders op dan opteren voor de private healthcare. Dat is niet voor een ieder mogelijk. En dat zijn van die dingen waar ik toch wat moeite mee heb en waarvan ik vind dat het in Nederland toch echt beter geregeld is met meer gelijkheid/gelijke kansen ondanks je achtergrond. Mijn man zegt ook dat hij geluk gehad heeft, want zijn ouders hadden niet de middelen om hem naar een prive school te laten gaan, ondanks zijn capaciteiten. Maar dat is dus uitzonderlijk...
Als we hier zouden blijven zou ik het heel moeilijk vinden om de keus te maken naar wat voor school ik Sweet Pea zou sturen. Enerzijds zou ik willen dat ook zij de beste kansen krijgt zich te ontwikkelen, aan de andere kant ben ik (principieel) tegen het systeem. Maar goed, dat zijn dingen voor later - veel later. Mijn man staat niet negatief tegenover een eventuele verhuizing naar Nederland. De relatie tussen hem en mijn ouders (en rest van de familie) is ook erg goed gelukkig

Animal: Jij bent onze Uber-Junk

Weija: Ik tel af voor een super cryo-TP! Morgen is het D-day toch?

En Abusu: voor jou duim ik nog (en natuurlijk ook voor Flip voor een NOD zonder bloedverlies - al vond ik je test al best duidelijk en dat met avond urine!).
Boulu: Knuffel - wat Weija ook zegt als alles goed gaat (en daar duimen we voor) heb jij donderdag weer een embryo binnen. Sommige dagen en momenten zijn ook gewoon lastig en ik vind het heel dapper en goed dat je op kraamvisite gaat. Kan toch confronterend zijn.
Qua werk heb ik mijn papieren natuurlijk destijds in Nederland gehaald alleen is dat alweer even geleden. Door mijn ervaring hier denk ik wel weer aan de slag te kunnen, maar ik kan niet inschatten in hoeverre dit gelijkwaardig is/kan zijn.
Als we gaan en dat is nog een als moeten we wel binnen 5 jaar weg (ivb onderwijs). Ik ben het niet altijd eens met de Engelse maatschappij (als ik het gedachtegoed van Theresa May hoor ga ik al erg over mijn nek

Neem nu ook de gezondheidszorg: of je al dan niet in aanmerking komt voor IVF (en zo ja het aantal pogingen) is volledig afhankelijk van de gemeente waarin je woont

Als we hier zouden blijven zou ik het heel moeilijk vinden om de keus te maken naar wat voor school ik Sweet Pea zou sturen. Enerzijds zou ik willen dat ook zij de beste kansen krijgt zich te ontwikkelen, aan de andere kant ben ik (principieel) tegen het systeem. Maar goed, dat zijn dingen voor later - veel later. Mijn man staat niet negatief tegenover een eventuele verhuizing naar Nederland. De relatie tussen hem en mijn ouders (en rest van de familie) is ook erg goed gelukkig