Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
vrijdag 2 juni 2017 om 08:31
Ik moet een zegel van 2 ct bijplakken en kom dan op 4 zegels per kaartje, geloof ik. Dat wisselt ook per keer dus. Ik heb nog decemberzegels, die ik plak op de hele kleine kaartjes of op de kaartjes waar een groot adres op moet.
Mijn overzicht van mei was wel sneu, mijn brievenbus was niet één keer blij
Dat wist ik natuurlijk wel, maar het kwam even sneu over. Maar.. ik had weer een hurray, dus kan weer een volle brievenbus tegemoet zien. Eindelijk weer leuke post
Mijn overzicht van mei was wel sneu, mijn brievenbus was niet één keer blij

Dat wist ik natuurlijk wel, maar het kwam even sneu over. Maar.. ik had weer een hurray, dus kan weer een volle brievenbus tegemoet zien. Eindelijk weer leuke post

Later is nu
vrijdag 2 juni 2017 om 10:33
Haha, ik heb er ook wel eens van die fases bij zitten. Ik heb laatst Duitsland maar weer eens aangevinkt omdat ik dus wel graag toeristenkaartjes wil krijgen en Duitsland veel mooie toeristenkaarten heeft. En ik ken eigenlijk maar heel weinig delen van Duitsland, dus vind ik wel leuk (ik zou Nederland liever uit zetten, maar ja, dat gaat niet). Maar ik kreeg van de helft van de mensen tot u toe toch geen toeristenkaartje.HappyOwl234 schreef: ↑01-06-2017 12:10Heb ook genoeg wensen staan, maar op een of andere manier pakken mensen de single view r altijd uit en krijg ik voornamelijk Duitse toeristenkaartjes. (Ja ik droomde over mooie exotische landschappen, maar die krijg ik dan weer niet) Die heb ik er dus nu uitgehaald. Al vind ik het wel leuk om echt iets van het land te krijgen, maar niet van de standaard landen, dat is altijd hetzelfde.
Wat bij mij wel iets helpt om wat andere kaarten uit de standaardlanden te krijgen, ik heb wat specifieke kunstenaars genoemd. Ik heb in een werk-ontwijkende bui eens wat door Russische kunst zitten spitten en die bij mijn wensen gezet. En voor Nederland Anton Pieck en Cornelis Jetses op mijn lijstje. Die krijg je toch niet uit Jamaica of Tahiti

vrijdag 2 juni 2017 om 14:19
Ik betrapte vanmorgen gewoon onze postbode op het lezen van mijn kaartje
De afgelopen dagen heeft ze hier meerdere kaarten bezorgd, dus ze was een beetje nieuwsgierig geworden waar al die kaarten nou vandaan kwamen. Even staan praten en volgens mij heb ik iemand enthousiast gekregen voor Postcrossing haha!
Vandaag een Hurray ontvangen uit China na 21 dagen. Best wel snel dus. Geen heel uitgebreide Hurray, maar evengoed wel erg vriendelijk.

De afgelopen dagen heeft ze hier meerdere kaarten bezorgd, dus ze was een beetje nieuwsgierig geworden waar al die kaarten nou vandaan kwamen. Even staan praten en volgens mij heb ik iemand enthousiast gekregen voor Postcrossing haha!
Vandaag een Hurray ontvangen uit China na 21 dagen. Best wel snel dus. Geen heel uitgebreide Hurray, maar evengoed wel erg vriendelijk.
anoniem_332585 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 14:21
Reden: .
0.22% gewijzigd
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore

vrijdag 2 juni 2017 om 20:50
Dat zou leuk zijn! Veel plezier in ieder geval Rusti
anoniem_332585 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 20:51
0.41% gewijzigd

vrijdag 2 juni 2017 om 20:58
Ik had mazzelZomerelfje schreef: ↑02-06-2017 20:36Je kan niet zelf een land of persoon aanwijzen waarnaar je een kaartje wil sturen. Als je je heb aangemeld op de site, kan je een adres aanvragen. Deze worden willenkeurig getrokken.

Mijn eerste kaartje gaat naar Utrecht! Morgen ga ik kaarten kopen.
vrijdag 2 juni 2017 om 23:21
Ken jij je postbode?
Welkom Rusti, leuk dat je ook bent begonnen,
@zomerelfje; ook geen hurray in de spam? Stiekem je instellingen gewijzigd? Ander toch postcrossing even een mailtje sturen..
It ain't me
zondag 4 juni 2017 om 21:31
Gisteren had ik een kaartje uit Spanje gekregen. Vandaag ging ik deze registreren maar kreeg de melding dat het niet kon omdat het kaartje langer dan een jaar geleden was verstuurd.
Ik zit nu dus met een groot vraagteken. Het kaartje zag er helemaal niet gehavend uit ofzo, dus een volledige wereldreis lijkt mij sterk. Net als een lange tijd in een regenachtige en schimmelige loods.
Gelukkig stond de username op t kaartje en kon ik haar dus een berichtje doen. Hopelijk hoor ik iets terug.
Geen adressen getrokken vandaag, was echt zo moe! Lig nu op bed Harry Potter te kijken. Misschien dat ik morgen nog wat adressen trek, en ik moet ook echt naar de brievenbus. Dr liggen nog 3 kaartjes klaar voor verzending. Helaas halen ze er steeds meer weg waardoor ik er meestal niet meer even langsfiets. Maar goed, ze hebben nog wel even voor ze expired raken, dinsdag kom ik sowieso weer langs een bus dus dan gaan ze de wereld in.
Ook geen hurrays gehad verder....
Ik zit nu dus met een groot vraagteken. Het kaartje zag er helemaal niet gehavend uit ofzo, dus een volledige wereldreis lijkt mij sterk. Net als een lange tijd in een regenachtige en schimmelige loods.
Gelukkig stond de username op t kaartje en kon ik haar dus een berichtje doen. Hopelijk hoor ik iets terug.
Geen adressen getrokken vandaag, was echt zo moe! Lig nu op bed Harry Potter te kijken. Misschien dat ik morgen nog wat adressen trek, en ik moet ook echt naar de brievenbus. Dr liggen nog 3 kaartjes klaar voor verzending. Helaas halen ze er steeds meer weg waardoor ik er meestal niet meer even langsfiets. Maar goed, ze hebben nog wel even voor ze expired raken, dinsdag kom ik sowieso weer langs een bus dus dan gaan ze de wereld in.
Ook geen hurrays gehad verder....
dinsdag 6 juni 2017 om 11:40
Al iets gehoord over je Spaanse kaart HappyOwl?
Zelf vanmorgen weer 2 adressen getrokken. China en Rusland. 4 van de 10 kaarten nu onderweg naar Rusland. Deze man wilde eigenlijk liever geen kaarten, maar enveloppen met postzegels ontvangen. Helaas heb ik die niet. Dus dan toch maar een kaart met een afbeelding van allerlei postzegels. Betwijfel of hij er blij mee zal zijn, maar okay...
Het Chinese profiel is gelukkig wel erg leuk
Zelf vanmorgen weer 2 adressen getrokken. China en Rusland. 4 van de 10 kaarten nu onderweg naar Rusland. Deze man wilde eigenlijk liever geen kaarten, maar enveloppen met postzegels ontvangen. Helaas heb ik die niet. Dus dan toch maar een kaart met een afbeelding van allerlei postzegels. Betwijfel of hij er blij mee zal zijn, maar okay...
Het Chinese profiel is gelukkig wel erg leuk
vrijdag 9 juni 2017 om 21:58
net de kaartjes geregistreerd. Nu sta ik weer voor met ontvangen 
Helaas zaten er toch weer 3 multiviews bij, maar ééntje daarvan was van een jongen van 11. Die is het vergeven. Daarnaast van 2 Duitsers... Wel grappig, één van die Duitsers begon in het Engels, las toen kennelijk dat ik ook Duits kan lezen en ging over in het Duits om te eindigen met 'groetjes voor je familie', in het Nederlands dus. Een heeeeel lang verhaal in lastig handschrift, maar wel leuk, uiteraard.
Ik heb m'n best weer gedaan op de hurray's.
Dus
Geen zin of tijd meer om te sturen. Ik moet dit weekend ook een boek uitlezen en ik ga weg. Ai.

Helaas zaten er toch weer 3 multiviews bij, maar ééntje daarvan was van een jongen van 11. Die is het vergeven. Daarnaast van 2 Duitsers... Wel grappig, één van die Duitsers begon in het Engels, las toen kennelijk dat ik ook Duits kan lezen en ging over in het Duits om te eindigen met 'groetjes voor je familie', in het Nederlands dus. Een heeeeel lang verhaal in lastig handschrift, maar wel leuk, uiteraard.
Ik heb m'n best weer gedaan op de hurray's.
Dus
Geen zin of tijd meer om te sturen. Ik moet dit weekend ook een boek uitlezen en ik ga weg. Ai.
Later is nu
vrijdag 9 juni 2017 om 22:55

zaterdag 10 juni 2017 om 11:44
Hurray van het kaartje kwam 4 uur later pas in mijn mail box.. zo vaag. Nu net een weekje weg geweest. 3 kaartjes lagen op mij te wachten Nederland en 2 buitenlandse kaartjes. Best leuk!
Geen va
Mijn kaartjes ( rusland Amerika, en nog 2 landen ) zij nog niet binnen gekomen. De langste doet er al 29 dagen over....
Nu eerst weer werken. Vannacht thuis gekomen .....
doei!
Geen va
Mijn kaartjes ( rusland Amerika, en nog 2 landen ) zij nog niet binnen gekomen. De langste doet er al 29 dagen over....
Nu eerst weer werken. Vannacht thuis gekomen .....
doei!