Eenzaam

06-06-2017 01:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al meer dan 10 jaar ben ik vrijgezel en eigenlijk heb ik nog nooit een echte serieuze relatie gehad.Terwijl al mijn vriendinnen settelen, trouwen en en kinderen krijgen komt bij mij steeds meer het besef dat ik iets mis in mijn leven. Ik ben hartstikke eenzaam. Niemand waar ik mijn verhaal tegen kan doen. Niemand om tegen aan te kruipen als ik mij rot voel. Niemand om samen mee te eten. Ect. Ik wil graag een relatie maar dit is niet zo eenvoudig voor mij.

Moeilijke jeugd gehad met met veel geweld. Veel gepest waardoor ik erg onzeker ben ik het maken in contacten met anderen. Ik heb erg last van invulgedachten en ben altijd bezig met wat anderen van mij vinden. Ik heb een erg negatief zelfbeeld. Ik loop al jaren met deze problemen bij een psycholoog.
Ik moet iedereen behalve mezelf zijn maar ik ben nu eenmaal rustig en introvert en niet zo'n een giechelde tutje die ze willen dat ik ben.
Het is moeilijk maar ik doe mijn best. Ik probeer contact te maken met mannen in mijn buurt dmv een praatje. Maar het lijkt net of ze me geen kans willen geven. Nu vind ik een vriend van mijn buurman wel een leuke man. Leuk genoeg om hem beter te leren kennen. Soms maak ik wel eens een praatje met hem en hij is ook altijd aardig tegen mij. Een tijdje geleden de stoute schoenen aangetrokken en hem uitgenodigd voor facebook...maar hij heeft mij genegeerd. Blijkbaar vond hij mij toch niet aardig genoeg.

Zoveelste keer dat mannen mij niet zien staan. Ze kijken niet door het uiterlijk heen. Van binnen ben ik heel lief en zorgzaam. Een man heeft wel eens gezegd dat ik de perfect vrouw was. Ik was alleen te dik. Blijkbaar kunnen mannen niet verder kijken dan het uiterlijk.

Iemand die advies voor mij heeft? Ik wil niet langer in eenzaamheid leven.
Ik herken redelijk wat van wat jij hier zegt.
Alleen heb ik geen tips ter beschikking.

Wat ik je wel kan geven is een link naar een ander topic dat onder andere voor mensen met soortgelijke problemen werd opgestart:
relaties/voor-wie-nog-nooit-een-relatie ... p=27120673
Ach Zaril, wat een verdrietig verhaal.
Ik heb geen tips voor je, wel een :hug:
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Je zegt dat je soms met hem praat en dat hij aardig tegen je is. Dat is toch veel meer dan fb? Er was ooit een tijd dat fb nog niet bestond, en toen maakten mensen contact door te praten met elkaar. Spreek hem aan. Laat hem zien dat je een leuk en aardig persoon bent. Probeer uit te vinden wat jullie gemeenschappelijk hebben. En ga er niet van uit dat er gelijk een relatie uit komt. Vriendschappelijk met elkaar om gaan zorgt ook voor minder gevoel van eenzaamheid. Bouw een vriendenkring op.
It's a jungle out there
Wat naar voor je dat je je zo eenzaam voelt.

Ik heb niet heel veel tips voor je alleen een :hug:
Vervelend zeg... Maar ook ik heb geen tips, het hele verschijnsel 'eenzaamheid' ken ik persoonlijk niet. Ben op m'n best als ik alleen ben :p
Helemaal eens met Vazona
Er zijn genoeg mannen die op wat forser vallen maar zo te horen ben je zo gefocust op het hebben van een relatie dat dat mannen afschrikt.

Wat al gezegd is: bouw een vriendenkring op, ga een hobby uitoefenen, sporten, er op uit.

Ik ben zelf ook te zwaar, gepest en heb in totaliteit echt geen leuk leven gehad. Maar ik probeer van iedere dag wat te maken en heb een hele grote sociale kring aan vriendinnen en vrienden.
En natuurlijk mis ik ook een arm om me heen maar ben dankbaar voor wat ik wel heb.
En wat ik heb kost veel aan investering maar dat verdient zich zeker terug.

Als je echt te zwaar bent: ook daar kun je wat aan doen. Maar ga niet in een hoekje zitten pruilen dat niemand (mannen) jou ziet zitten, dat is voor zowel mannen als vrouwen erg onaantrekkelijk.
Liefde schijnt zich juist terug te trekken naarmate je er harder op zoek naar gaat.

Pas als je zelf onbaatzuchtige vriendschap/liefde voelt heb je kans dat het ook naar jou toe komt.

Waarmee ik (juist) niet bedoel dat je je best moet doen om bij iedereen in de smaak te vallen.

Het is heel ingewikkeld, en ik kan me voorstellen dat je je eenzaam en alleen gaat voelen en dus juist je best gaat doen.

Ga dus vooral goed voor jezelf zorgen, met een goede opleiding, fijne baan en eigen huisje. Als je gelukkig en tevreden bent trek je de goede mensen aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wie willen dan dat je een gielend tutje bent?

Wat ik sowieso een rare omschrijving vind van mensen die niet rustig en introvert zijn. Misschien beginnen met het niet zo veroordelen van mensen die andes zijn dan jij?
Qua facebook, was dat een berichtje of een vriendschapsverzoek? Maakt namelijk verschil, omdat berichten vaak niet zichtbaar zijn wanneer die persoon geen vriendschapsverbinding heeft.

En dat mannen niet door uiterlijk heenkijken is veel te algemeen gesteld, want wat dat betreft kan je evengoed stellen dat vrouwen ook niet door uiterlijk heen kijken.
Zelf ben ik ook introvert met een pestverleden etc. Het enige wat dat inhoudt is dat er nu eenmaal veel minder kaf is naast het koren. Wanneer je zo'n cliché hot babe was met een vlotte babbel, dan zou je continue lastig worden gevallen door van die trieste jochies die jou alleen als een gebruiksvoorwerp zien voor een snelle verovering om je dan af te danken, met of zonder schade, terwijl ze alweer de volgende pakken.

Wat bij mij wel helpt is mijn sporten, puur op mijzelf gericht, mijn eigen obstakels overwinnen en eigen nieuwe doelen stellen. Dat ik daardoor ook fysiek er beter door geworden ben is mooi meegenomen, maar heb er wel voor moeten zweten.

En ja, ook is mis die ene speciale persoon, maar zo is het nu eenmaal. En in deze lente maanden is zoiets alleen maar duidelijker.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Fee-de-Goede schreef:
06-06-2017 08:28

Wat ik sowieso een rare omschrijving vind van mensen die niet rustig en introvert zijn. Misschien beginnen met het niet zo veroordelen van mensen die andes zijn dan jij?
Nou dit idd, en misschien accepteren hoe je bent? Dan hoef je ook niet meer denigreren over anderen te doen.
Ik ben zelf ook enorm introvert, een beetje een nerd en volgens sommigen saai (ik houd bijv. niet van stappen en ik drink geen alcohol).
Zodra ik dat van mezelf accepteerde kwam ik de allerleukste man van de wereld tegen die net zo is als ik ipv een miljoen foute mannen die vooral net zo waren als ik dácht dat ik ook moest zijn.
Je bent het leukst als je jezelf accepteert, en dat hoeft echt niet iemand te zijn die alle feestjes af loopt en altijd wat te kletsen heeft (of een "giechelend tutje" is).
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
Ach meid, wat word ik verdrietig van je verhaal :( :hug:

Heeft de hulp van de psycholoog je wel iets opgeleverd? Als je hier al jaren over praat met de psycholoog, kun je, je afvragen of je wel de juiste hulp krijgt voor jouw probleem. Nu zeg ik niet dat er een 'drankje' of 'pilletje' is waardoor het over gaat, maar een frisse wind, die op een andere manier met je meedenkt kan soms best heel verhelderend zijn.

Verder: zit je op een datingsite? Dan kom je in aanraking met andere mensen die ook niet zomaar 'vanzelf' iemand vinden om mee te daten. Ik kan me indenken dat dit ook weer heel spannend is, want tsja, tijdens een date kan het voor jou of juist voor die ander minder klikken. Dat voelt dan wellicht juist weer als een afwijzing. Maar het zou voor jou misschien een goede manier kunnen zijn om wat ervaring met daten op te doen.

Verder eens met wat de anderen zeggen, dat TE naarstig zoeken vaak niet werkt. Maarja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Veel succes, meid!
Verbinder schreef:
06-06-2017 05:23
Helemaal eens met Vazona
+2
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Fee-de-Goede schreef:

Ja. Eens!
Mijn broer maakte vroeger wel eens gebruik van de website nieuwemensenlerenkennen. Mensen kunnen activiteiten organiseren en uiteraard mee doen. Een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen, je leert elkaar dan anders kennen. Wie weet kom je dan iemand tegen, voor vriendschap of relatie.
Ook ik herken dit redelijk.

Ik ben ook veel gepest vroeger en heb ook al het een en ander meegemaakt in m'n leven, in ieder geval meer als de gemiddelde twintiger.
Door het pesten heb ik ook een lager zelfbeeld gekregen, ik heb een buikje en denk hier toch regelmatig aan wanneer ik vrouwen aanspreek. Maar de laatste tijd probeer ik wel sterk om anders te gaan denken. Dus wanneer ik iemand aanspreek een beetje het verstand op nul te zetten. Er zijn vast ook mensen die je niet beoordelen op uiterlijk maar op innerlijk. En als je niet teveel over jezelf nadenkt als je iemand aanspreekt kom je waarschijnlijk minder onzeker over. Dat is het gene wat ik nu probeer. Misschien kan dat jou ook helpen
Fee-de-Goede schreef:

Mijn psycholoog wil dat ik mij voordoe als iemand anders maar dat kan ik niet.
jaw schreef:
06-06-2017 12:08
Qua facebook, was dat een berichtje of een vriendschapsverzoek? Maakt namelijk verschil, omdat berichten vaak niet zichtbaar zijn wanneer die persoon geen vriendschapsverbinding heeft.

En dat mannen niet door uiterlijk heenkijken is veel te algemeen gesteld, want wat dat betreft kan je evengoed stellen dat vrouwen ook niet door uiterlijk heen kijken.
Zelf ben ik ook introvert met een pestverleden etc. Het enige wat dat inhoudt is dat er nu eenmaal veel minder kaf is naast het koren. Wanneer je zo'n cliché hot babe was met een vlotte babbel, dan zou je continue lastig worden gevallen door van die trieste jochies die jou alleen als een gebruiksvoorwerp zien voor een snelle verovering om je dan af te danken, met of zonder schade, terwijl ze alweer de volgende pakken.

Wat bij mij wel helpt is mijn sporten, puur op mijzelf gericht, mijn eigen obstakels overwinnen en eigen nieuwe doelen stellen. Dat ik daardoor ook fysiek er beter door geworden ben is mooi meegenomen, maar heb er wel voor moeten zweten.

En ja, ook is mis die ene speciale persoon, maar zo is het nu eenmaal. En in deze lente maanden is zoiets alleen maar duidelijker.
Het was een vriendschapsverzoek. Ik heb maat 42.
Nav__ schreef:
06-06-2017 12:44
Ach meid, wat word ik verdrietig van je verhaal :( :hug:

Heeft de hulp van de psycholoog je wel iets opgeleverd? Als je hier al jaren over praat met de psycholoog, kun je, je afvragen of je wel de juiste hulp krijgt voor jouw probleem. Nu zeg ik niet dat er een 'drankje' of 'pilletje' is waardoor het over gaat, maar een frisse wind, die op een andere manier met je meedenkt kan soms best heel verhelderend zijn.

Verder: zit je op een datingsite? Dan kom je in aanraking met andere mensen die ook niet zomaar 'vanzelf' iemand vinden om mee te daten. Ik kan me indenken dat dit ook weer heel spannend is, want tsja, tijdens een date kan het voor jou of juist voor die ander minder klikken. Dat voelt dan wellicht juist weer als een afwijzing. Maar het zou voor jou misschien een goede manier kunnen zijn om wat ervaring met daten op te doen.

Verder eens met wat de anderen zeggen, dat TE naarstig zoeken vaak niet werkt. Maarja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Veel succes, meid!

Ik heb een tijdje op een datingsite gezeten maar dat was niks voor mij. Kreeg ook weinig reacties.
QueenArachnia schreef:
06-06-2017 15:27
Ja. Eens!
Ik bedoel daarmee die hele overdreven types. Wilde niemand beledigen. Sorry.
zari1992 schreef:
06-06-2017 18:34
Ik bedoel daarmee die hele overdreven types. Wilde niemand beledigen. Sorry.
Maar je beledigd mensen daar wel mee en daarnaast is het hokjesdenken...
In een goede vriendschap/relatie draait het veel meer om innerlijk dan om uiterlijk.

Als jij graag een vriendje wil dat bij je past zul je je eigen invullingen opzij moeten zetten,
daarnaast: waarom een fb verzoek? als jullie zo gezellig kunnen kletsen is het toch veel handiger om te zeggen:
"zullen we een keer een kop koffie drinken/ een borreltje doen/samen wandelen/enz?
Ik zie niet in wat FB daaraan bij kan dragen eigenlijk.

Daarbij ben je uit 1992?
Al meer dan 10 jaar vrijgezel, wat een onzin...
Begin eens te tellen vanaf de tijd dat je volwassen bent, er zijn er maar weinig die heel hun leven gelukkig zijn met een kalverliefde.
Je bent pas 24/25/26, de hele wereld ligt aan je voeten: maak er wat van.

(zelfde kledingmaat, eerste serieuze liefde eind 20 en nu dsolgelukkig getrouwd)
drominique schreef:
06-06-2017 18:49
Maar je beledigd mensen daar wel mee en daarnaast is het hokjesdenken...
In een goede vriendschap/relatie draait het veel meer om innerlijk dan om uiterlijk.

Als jij graag een vriendje wil dat bij je past zul je je eigen invullingen opzij moeten zetten,
daarnaast: waarom een fb verzoek? als jullie zo gezellig kunnen kletsen is het toch veel handiger om te zeggen:
"zullen we een keer een kop koffie drinken/ een borreltje doen/samen wandelen/enz?
Ik zie niet in wat FB daaraan bij kan dragen eigenlijk.

Daarbij ben je uit 1992?
Al meer dan 10 jaar vrijgezel, wat een onzin...
Begin eens te tellen vanaf de tijd dat je volwassen bent, er zijn er maar weinig die heel hun leven gelukkig zijn met een kalverliefde.
Je bent pas 24/25/26, de hele wereld ligt aan je voeten: maak er wat van.

(zelfde kledingmaat, eerste serieuze liefde eind 20 en nu dsolgelukkig getrouwd)

1992 is niet mijn geboortedatum. Ik heb ook problemen. Daarom zit ik ook in therapie. :"-(
zari1992 schreef:
06-06-2017 18:31
Mijn psycholoog wil dat ik mij voordoe als iemand anders maar dat kan ik niet.
Dan moet je óf vragen hoe hij/zij dat voor zich ziet óf een ander zoeken. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je bent zoals je bent!
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
Is het niet beter om je niet te focussen op een relatie? Maar juist te focussen op jezelf? Dat jij blij en gelukkig bent. Lekker in je vel zit. Zorgen dat jij alles op orde hebt. En dan zodra dat allemaal het geval is het dan wel vanzelf komt?

Volgens mij maar ik kan het echt mis hebben, gebeuren de dingen juist op hele onverwachte momenten?

Ook heb ik gemerkt, dat is dan in mijn omgeving. Ik ken ook een paar vrouwen die juist heel erg gefocust zijn op een gezin/relatie etc. Maar het lijkt wel averechts te werken en mislukte relaties, nu nog steeds vrijgezel. Ik weet niet waar dat aan ligt maar ik heb dan wel het idee van omdat ze zo gefocust zijn werkt dat juist averechts.

En als laatste, probeer juist ook de positieve dingen ervan te zien. Geniet en leef! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven