Napraattopic deel 83

22-05-2017 22:06 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrouwjagersma schreef:
06-06-2017 11:32
Ik vind het nogal iets anders als het verschil in mening met een forummer betrekking heeft op de kwaliteit van afhaalchinees als culinair genot of op normen en waarden, discriminatie en racisme. Dus als iemand die ik uit andere topics ken als een vrij zinnig mens ineens nasi compleet gaat verketteren, dan accepteer ik dat, maar als iemand die in een ander topic naar mijn mening behoorlijk uit de bocht is gevlogen met standpunten over, bijvoorbeeld, homo's of moslims, dan vind ik diegene ook niet ineens leuk als die wél van babi ketjap houdt.
Dit ja.
vrouwjagersma schreef:
Ik vind het nogal iets anders als het verschil in mening met een forummer betrekking heeft op de kwaliteit van afhaalchinees als culinair genot of op normen en waarden, discriminatie en racisme. Dus als iemand die ik uit andere topics ken als een vrij zinnig mens ineens nasi compleet gaat verketteren, dan accepteer ik dat, maar als iemand die in een ander topic naar mijn mening behoorlijk uit de bocht is gevlogen met standpunten over, bijvoorbeeld, homo's of moslims, dan vind ik diegene ook niet ineens leuk als die wél van babi ketjap houdt.
En dat is je goed recht. Ik houd mij bewust afzijdig van sommige topics , dus wat mensen hun standpunten zijn betreffende homo's of moslims, weet ik dan weer niet. Het zou ook mijn beeld kleuren eerlijk gezegd, maar tot die tijd houd ik een " open mind".
anoniem_341161 wijzigde dit bericht op 06-06-2017 11:41
15.08% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
Inderdaad.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ginerva schreef:
06-06-2017 11:27
Zwitserland klinkt goed, daar sluit ik me bij aan
.

Ik ben meer van de vredesmacht ;-) Soms moet je ingrijpen, ook als je zelf niet het slachtoffer bent. Als oudgediende voel ik daartoe soms de 'verantwoordelijkheid' , al zal menigeen dat een lachertje vinden. Maar verdorie, de oudgedienden weten méér van de geschiedenis van dit forum en kennen hun pappenheimers beter dan de steeds weer wisselende mods en CM's.

Maar helaas maakt ingrijpen conflicten soms erger. Soms ontstaat er zelfs een nieuw conflict door. En soms was het hele ingrijpen een inschattingsfout. Maar zo voel ik dat in dit geval niet.

Hebben jullie de de verwarming ook aangezwengeld?
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2017 11:39
12.17% gewijzigd
.
vrouwjagersma schreef:
Hier ben ik het mee eens
impala schreef:
06-06-2017 11:37
Ik ben meer van de vredesmacht ;-) Soms moet je ingrijpen, ook als je zelf niet het slachtoffer bent. Als oudgediende voel ik daartoe soms de 'verantwoordelijkheid' , al zal menigeen dat een lachertje vinden.
Maar helaas maakt ingrijpen conflicten soms erger. Soms ontstaat er zelfs een nieuw conflict door. En soms was het hele ingrijpen een inschattingsfout. Maar zo voel ik dat in dit geval niet.

Hebben jullie de de verwarming ook aangezwengeld?
Ik weet er het fijne niet van dus Zwitserland is voor mij de juiste plek
vrouwjagersma schreef:
Precies dit. De positie van Zwitserland is niet in elk opzicht brandschoon.
MarindaH schreef:
06-06-2017 11:47
Precies dit. De positie van Zwitserland is niet in elk opzicht brandschoon.
Dat ligt er ook maar net aan met wie je het eens bent. Ik blijf neutraal tot ik wezenlijk begrijp waar het over gaat en of mijn aandeel in een situatie van enig nut is.
Goed voorbeeld;
Net voor het eerst in mijn leven gestaft. Iemand die de ideologie van Hitler verheerlijkt. Die persoon hoef ik niet te leren kennen. Nooit.
Ana_Isabel_ schreef:
06-06-2017 11:54
Goed voorbeeld;
Net voor het eerst in mijn leven gestaft. Iemand die de ideologie van Hitler verheerlijkt. Die persoon hoef ik niet te leren kennen. Nooit.
.

Mijn ervaring is dat er verschillend gedacht kan worden over de vraag of dat verheerlijkt wordt (ik heb deze niet gezien hoor, kan best zo klaar als een klontje zijn).

Ik heb wel eens gepleit voor het opheffen van het verbod op Mein Kampf. Uit principe. Dat betekent niet dat ik de inhoud van dat boek onderschrijf. Maar sommigen vatten dat wel zo op en hebben mij gestaft en veroordeeld wegens nazisme.

Het vergelijken van Wilders met Hitler,en het daar wel/niet mee eens zijn, is hier ook zo'n pijnpunt geweest.
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2017 12:03
9.45% gewijzigd
.
Ana_Isabel_ schreef:
06-06-2017 11:54
Goed voorbeeld;
En dat wilde Zwitserland niet eens; Hitler staffen. Daarom vind ik het niet altijd acceptabel om neutraal te zijn. Al is de situatie op het forum absoluut niet vergelijkbaar uiteraard.
vrouwjagersma schreef:
Dat ja. Ik weet zélf natuurlijk prima waarom ik iemand niet leuk vind.

Andersom tast ik wel eens in het duister. Als ik geen geschiedenis denk te hebben met iemand.
Ik heb wel eens vanuit het niks een hatelijke pb gekregen van iemand die ik niet ken.

Was een beetje treurigjes belachelijk allemaal en nog steeds vind ik het een kruiperig intrigantje maar ik had geen idee waar de beef vandaan kwam.

Vandaar dat ik dan zeg, negeer en klaar.
impala schreef:
06-06-2017 11:58
Mijn ervaring is dat er verschillend gedacht kan worden over de vraag of dat verheerlijkt wordt (ik heb deze niet gezien hoor, kan best zo klaar als een klontje zijn).

Ik heb wel eens gepleit voor het opheffen van het verbod op Mein Kampf. Uit principe. Dat betekent niet dat ik de inhoud van dat boek onderschrijf. Maar sommigen vatten dat wel zo op en hebben mij gestaft wegens nazisme.
Dat is ook een heftige aantijging...Mensen zullen het absoluut verschillend opvatten.

In dit geval lusten de honden er geen brood van. " Nederland mijn vaderland" is het topic. Zal zo wel weg zijn.
Ik ben wel een eens gecertificeerde nutcase genoemd. Alleen maar omdat ze ergens had gelezen dat ik een bipolaire stoornis heb en het in een andere totaal niet belangrijk topiconderwerp niet met haar eens was.

Dat soort forummers kan ik daarna nooit meer serieus nemen. Zeker als ik door de jaren heen zie dat dat soort rare manier van forummers benaderen veel vaker voorkomt als iemand het niet eens is met die persoon.

Maar dan nog ben ik het niet altijd oneens wat zo iemand zegt of ga ik elke uitspraak vanaf dan onthouden en dat naast elek andere uitspraak houden en dan hier een lijsje met topic's noemen waar iederen moet kijken om te bewijzen dat die persoon slecht nieuws is.

Boeit echt niemand en zonde van je tijd en energie. Lekker laten lullen en de volgende keer denken owww daar heb je haar ook weer. Volgend topic.
Er zijn hier ook mensen die mij niet leuk vinden, al was dat met mijn vorige nick wat duidelijker. Nu kan ik me daar zelf vrij weinig bij voorstellen, aangezien ik erudiet ben, ongelooflijk intelligent en altijd een leuke tip heb op het gebied van potplantenzorg. Maar het is nu eenmaal zo. Waar probeer mensen te negeren als ze me niet passen, kiezen andere mensen voor een soort van aanval. Ik snap dat niet, maar wat moet je er verder van zeggen.
MarindaH schreef:
06-06-2017 11:59
En dat wilde Zwitserland niet eens; Hitler staffen. Daarom vind ik het niet altijd acceptabel om neutraal te zijn. Al is de situatie op het forum absoluut niet vergelijkbaar uiteraard.
Ik begrijp je punt. Ik kan alleen over mijzelf spreken. Ik wil doordacht iets neerzetten op het forum, omdat je nog altijd met mensen te maken hebt. Zomaar ergens op ingaan , zal ik dus nooit doen als ik niet weet waarover het gaat.
Eleonora-1 schreef:
06-06-2017 12:00
Dat ja. Ik weet zélf natuurlijk prima waarom ik iemand niet leuk vind.

Andersom tast ik wel eens in het duister. Als ik geen geschiedenis denk te hebben met iemand.
Ik heb wel eens vanuit het niks een hatelijke pb gekregen van iemand die ik niet ken.

Was een beetje treurigjes belachelijk allemaal en nog steeds vind ik het een kruiperig intrigantje maar ik had geen idee waar de beef vandaan kwam.

Vandaar dat ik dan zeg, negeer en klaar.
.

Ik heb, ondanks alles, werkelijk nog nooit een nare pb gehad. Eén keer een beetje vreemde, maar die persoon was duidelijk in de war. En dan bedoel ik echt in de war, zowel psychisch als wat betreft de geadresseerde. Het bericht sloeg duidelijk op iemand anders ;-D
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2017 12:07
0.70% gewijzigd
.
Ana_Isabel_ schreef:
06-06-2017 11:11
Ik weet niet wat er precies speelt, maar natuurlijk heb je een punt als het gaat om wat je zegt qua betrouwbaarheid. Zo werkt het hier onbedoeld wel. Zo is er altijd veel te doen om een dame die hier in blauw schrijft.
Ik begrijp nog steeds niet wat ze nou doet wat zo verkeerd is. Dit is dus zo'n voorbeeld van situaties die persoonlijk worden voor mensen en eerlijk gezegd kom je niet meer zo snel van een bepaalde ( negatieve ) status af, als je die eenmaal hebt.
Ik haal mijn schouders er maar voor op, want als ik er het fijne niet van weet, ga ik ook niet lukraak wat roeptoeteren. Maar meeslepen doe ik ook niet. Noem mij maar Zwitserland.

Altijd goed om niet zomaar wat te roeptoeteren, als je (je in t algemeen) ergens het fijne niet van af weet.

Wat betreft iemand die zo leuk meer vinden als je (algemeen) weet wat voor ideeen iemand heeft over homo"s, asielzoekers, denk ik aan een opmerking van @Hatsetats. " Dat je nu net zielsveel van mensen kunt houden, die uitspraken kunnen doen waar zij totaal niet achter staat." (Geen letterlijke quote).
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
MarindaH schreef:
06-06-2017 11:59
Ik begrijp je punt. Ik kan alleen over mijzelf spreken. Ik wil doordacht iets neerzetten op het forum, omdat je nog altijd met mensen te maken hebt. Zomaar ergens op ingaan , zal ik dus nooit doen als ik niet weet waarover het gaat. 100 procent neutraal kan ook niet natuurlijk. Anders kan je nooit meer een mening uiten.
simbalabimba schreef:
06-06-2017 12:06
Altijd goed om niet zomaar wat te roeptoeteren, als je (je in t algemeen) ergens het fijne niet van af weet.

Wat betreft iemand die zo leuk meer vinden als je (algemeen) weet wat voor ideeen iemand heeft over homo"s, asielzoekers, denk ik aan een opmerking van @Hatsetats. " Dat je nu net zielsveel van mensen kunt houden, die uitspraken kunnen doen waar zij totaal niet achter staat." (Geen letterlijke quote).
Die opmerking zou in het echte leven waarschijnlijk wel opgaan, maar op het forum is het toch echt te beperkt hoe je iemand " kent".
simbalabimba schreef:

.

Ja, zo ben ik ook wel. Ik kan bevriend zijn met mensen die er totaal andere ideëen op na houden dan ik. Op welk vlak dan ook. Ik bedoel: mijn vriend is overtuigd moslim en ik atheist, Ik respecteer zijn geloof niet, maar hem wel. Dat snapt niet iedereen.
Iedereen mag zijn eigen gedachten hebben, zolang hij die maar niet gaat opleggen aan anderen.
Maar soms wringt het wel ja,
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2017 12:21
4.78% gewijzigd
.
impala schreef:
.

Ik heb, ondanks alles, werkelijk nog nooit een nare pb gehad. Eén keer een beetje vreemde, maar die persoon was duidelijk in de war. En dan bedoel ik echt in de war, zowel psychisch als wat betreft de geadresseerde. Het bericht sloeg duidelijk op iemand anders ;-D
Staat je postvak wel open sweety?

:biggrin:
Eleonora-1 schreef:
06-06-2017 12:13
Staat je postvak wel open sweety?

Heb ik er eentje gemist waarvan jij zeker weet dat je hem verstuurd hebt?

Ik krijg soms wel steunbetuigingen van mensen die het met me eens zijn, maar dat niet hardop durven te zeggen.
impala wijzigde dit bericht op 06-06-2017 12:17
21.37% gewijzigd
.
Fee-de-Goede schreef:
06-06-2017 12:02
Ik ben wel een eens gecertificeerde nutcase genoemd. Alleen maar omdat ze ergens had gelezen dat ik een bipolaire stoornis heb en het in een andere totaal niet belangrijk topiconderwerp niet met haar eens was.

Dat soort forummers kan ik daarna nooit meer serieus nemen. Zeker als ik door de jaren heen zie dat dat soort rare manier van forummers benaderen veel vaker voorkomt als iemand het niet eens is met die persoon.

Maar dan nog ben ik het niet altijd oneens wat zo iemand zegt of ga ik elke uitspraak vanaf dan onthouden en dat naast elek andere uitspraak houden en dan hier een lijsje met topic's noemen waar iederen moet kijken om te bewijzen dat die persoon slecht nieuws is.

Boeit echt niemand en zonde van je tijd en energie. Lekker laten lullen en de volgende keer denken owww daar heb je haar ook weer. Volgend topic.
Wat een k*t opmerking. Laag ook. Dit vind ik zo'n makkelijke manier van je gelijk proberen te halen; iemand op zijn " zwakke" plek pakken. Voor de rest ben ik hrt met je eens.
Fee-de-Goede schreef:
06-06-2017 12:02

Herkenbaar.

Ik ben van alles genoemd intussen.
Mannenhater bijvoorbeeld.
Toen ik dat aan mijn ex-man en later aan mijn vriend vertelde vonden ze dat reuze komisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven