Napraattopic deel 83

22-05-2017 22:06 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
_Inkie_ schreef:
06-06-2017 10:05
Dit, ik snap er helemaal niks van en heb ook geen zin om me er erg in te verdiepen moet ik zeggen :A:

Nee?
Je voelt de behoefte niet om op commando die reactie in dat topic zo te lezen en dan te linken aan iets anders in een ander topic. En dat dan weer te vergelijken met een mening van vorig jaar? En dat dan weer te gaan vergelijken en linken aan een andere forummer die vandaag in de pijler kinderen wat heeft getikt over weer een ander onderwerp?

Je excelsheet wel goed bijhoudend daarnaast natuurlijk.

Dat vind iedereen toch heel normaal en leuk?
Fee-de-Goede schreef:
06-06-2017 10:09
Nee?
Je voelt de behoefte niet om op commando die reactie in dat topic zo te lezen en dan te linken aan iets anders in een ander topic. En dat dan weer te vergelijken met een mening van vorig jaar? En dat dan weer te gaan vergelijken en linken aan een andere forummer die vandaag in de pijler kinderen wat heeft getikt over weer een ander onderwerp?

Je excelsheet wel goed bijhoudend daarnaast natuurlijk.

Dat vind iedereen toch heel normaal en leuk?
(O) (O) nee
_Inkie_ schreef:
06-06-2017 10:05
Dit, ik snap er helemaal niks van en heb ook geen zin om me er erg in te verdiepen moet ik zeggen :A:
Ik heb het idee dat sommige dingen, verstandhoudingen tussen mensen al jaaaaren teruggaan. Onbegrip en miscommunicatie en alles wat er zoal uit voorkomt is dan snel orde vd dag. Ik lees er tegenwoordig maar overheen, want morgen gaat het weer heel ergens anders over.
Ik sla trouwens dat topic steeds over, op het moment van verschijnen weet je al dat het hier op uit gaat draaien.
Ana_Isabel_ schreef:
06-06-2017 10:10
Ik heb het idee dat sommige dingen, verstandhoudingen tussen mensen al jaaaaren teruggaan. Onbegrip en miscommunicatie en alles wat er zoal uit voorkomt is dan snel orde vd dag. Ik lees er tegenwoordig maar overheen, want morgen gaat het weer heel ergens anders over.
Precies, het kost te veel tijd en energie om dat soort dingen allemaal bij te houden.
_Inkie_ schreef:
(O) (O) nee
Belachelijk. Maar goed dan zie jij 'het' niet. Geen idee wat dat het precies is maar blijbaar is het heul erg als je 'het' niet ziet of anders ziet.
Foei.
Het was trouwens wel een hele mooie samenvatting van je Fee, als ik al enige behoefte voelde om er te lezen is die nu we over. :lips:
impala schreef:
06-06-2017 10:06
@jagersma
En dat was gisteren dus precies het probleem. Gezien de context kon je ook als jij opgevat worden, en het werd maar niet duidelijk of er forummers bedoeld werden of random mensen op facebook en twitter.
Maar dan weet je toch zelf wel of je je aangesproken zou kunnen voelen? Je gaat je toch niet aangesproken voelen als je weet dat het niet over jou gaat?
_Inkie_ schreef:
06-06-2017 10:14
Het was trouwens wel een hele mooie samenvatting van je Fee, als ik al enige behoefte voelde om er te lezen is die nu we over. :lips:
Graag gedaan.
_Inkie_ schreef:
06-06-2017 10:14
Ik vond hem ook heel goed. Hoe kan een mens zoveel onthouden over iemand?
MarindaH schreef:
06-06-2017 10:15
Maar dan weet je toch zelf wel of je je aangesproken zou kunnen voelen? Je gaat je toch niet aangesproken voelen als je weet dat het niet over jou gaat?
Als je wil weten hoe verwarrend dit werkte, moet je het topic 'even' lezen. Maar dat raad ik je eigenlijk niet aan ;-D
.
MarindaH schreef:
06-06-2017 10:15
En dan nog; als "jij" weet met welke intenties je een berichtje achterlaat op FB , dan hoef je je ook niet te verdedigen.Als er al een mening is gevormd, overtuig je toch niemand meer. En dat zou ook niet moeten.
impala schreef:
06-06-2017 10:17
Als je wil weten hoe verwarrend dit werkte, moet je het topic 'even' lezen. Maar dat raad ik je eigenlijk niet aan ;-D
Oké :)
Ana_Isabel_ schreef:
Ik heb het idee dat sommige dingen, verstandhoudingen tussen mensen al jaaaaren teruggaan. Onbegrip en miscommunicatie en alles wat er zoal uit voorkomt is dan snel orde vd dag.
Klopt.
Soms is alleen onduidelijk waaróm men elkaar niet moet.
Dat wilde ik dan nog wel eens uitzoeken voorheen.

Als er vanuit het niks uitgehaald wordt door iemand die ik niet (her)ken ben ik nog wel eens verbaasd maar ik vind dat gehaat tegenwoordig wel prima verder.
Negeerknop en klaar.
Eleonora-1 schreef:
06-06-2017 10:45
Klopt.
Soms is alleen onduidelijk waaróm men elkaar niet moet.
Dat wilde ik dan nog wel eens uitzoeken voorheen.

Als er vanuit het niks uitgehaald wordt door iemand die ik niet (her)ken ben ik nog wel eens verbaasd maar ik vind dat gehaat tegenwoordig wel prima verder.
Negeerknop en klaar.
Ja, precies. Goed omschreven weer.
Ik kom nu zo af en aan 6 jaar hier en ik herken nu ongeveer wel welke forummers elkaar wel/niet liggen, maar uit de posts die ze onderling naar elkaar sturen, begrijp ik dus " nooit" waar het echte knelpunt nou zit, tenzij er echte nare bewoordingen in posts worden gezet. En heel vaak is dit niet eens aan de orde.
Het klopt, vaak spelen er oude vetes mee. Maar in dit geval niet. Ik heb geen geschiedenis met Moiren (voor zover ik weet, ik volg niet alle nickchanges) en reageerde puur op wat ik de afgelopen dagen/weken van haar gezien had, waarbij ik dit de druppel vond.
Omdat het zeer kwalijke gevolgen kan hebben als je betrouwbaarheid in twijfel wordt getrokken door een oudgediende. Nieuwkomers of argeloze forummers denken dan al snel dat het wel waar zal zijn.
Daarom reageerde ik.

Ik ben trouwens helemaal niet zo van oud zeer. Wie mij kent, weet dat ik geen blad voor de mond neem en daardoor soms in fitties verzeild raak en ook wel eens uit de bocht vlieg, maar rancuneus ben ik zeker niet.
.
impala schreef:
06-06-2017 10:57
Het klopt, vaak spelen er oude vetes mee. Maar in dit geval niet. Ik heb geen geschiedenis met Moiren (voor zover ik weet, ik volg niet alle nickchanges) en reageerde puur op wat ik de afgelopen dagen van haar gezien had, waarbij ik dit de druppel vond.
Omdat het zeer kwalijke gevolgen kan hebben als je betrouwbaarheid in twijfel wordt getrokken door een oudgediende. Nieuwkomers of argeloze forummers denken dan al snel dat het wel waar zal zijn.
Daarom reageerde ik.

Ik ben trouwens helemaal niet zo van oud zeer. Wie mij kent, weet dat ik geen blad voor de mond neem en daardoor soms in fitties verzeild raak en ook wel eens uit de bocht vlieg, maar rancuneus ben ik zeker niet.
Ik weet niet wat er precies speelt, maar natuurlijk heb je een punt als het gaat om wat je zegt qua betrouwbaarheid. Zo werkt het hier onbedoeld wel. Zo is er altijd veel te doen om een dame die hier in blauw schrijft.
Ik begrijp nog steeds niet wat ze nou doet wat zo verkeerd is. Dit is dus zo'n voorbeeld van situaties die persoonlijk worden voor mensen en eerlijk gezegd kom je niet meer zo snel van een bepaalde ( negatieve ) status af, als je die eenmaal hebt.
Ik haal mijn schouders er maar voor op, want als ik er het fijne niet van weet, ga ik ook niet lukraak wat roeptoeteren. Maar meeslepen doe ik ook niet. Noem mij maar Zwitserland.
Ana_Isabel_ schreef:
06-06-2017 11:11
Ik weet niet wat er precies speelt, maar natuurlijk heb je een punt als het gaat om wat je zegt qua betrouwbaarheid. Zo werkt het hier onbedoeld wel. Zo is er altijd veel te doen om een dame die hier in blauw schrijft.
Ik begrijp nog steeds niet wat ze nou doet wat zo verkeerd is. Dit is dus zo'n voorbeeld van situaties die persoonlijk worden voor mensen en eerlijk gezegd kom je niet meer zo snel van een bepaalde ( negatieve ) status af, als je die eenmaal hebt.
Ik haal mijn schouders er maar voor op, want als ik er het fijne niet van weet, ga ik ook niet lukraak wat roeptoeteren. Maar meeslepen doe ik ook niet. Noem mij maar Zwitserland.
+1
Ach, ik merk dat ik bepaalde forummers niet moet meestal omdat ze echt kwetsend posten. Ik ben niet snel van de rel maar ik lees soms echt achterlijke reacties. Dat blijft me wel bij.

Dat oud zeer altijd een rol blijft spelen. Bij een ander misschien meer dan bij mij. Ik kan prima het eens zijn met forummers als ze iets tikken wat ik ook zo voel. Ook al vond ik 200 eerder posts dat lulkoek verkopen. Andersom zie ik dat vaak niet zo.

Zitten ze op je te hakken terwijl ze een post verder eigenlijk precies hetzelfde zeggen. Of al een post eerder en dat ineens vergeten zijn.
Bijzonder gedrag.
Maar maakt mij niets uit, beetje minder serieus dingen nemen helpt ook denk ik.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 06-06-2017 11:19
10.61% gewijzigd
Elfje112 schreef:
06-06-2017 11:17
+1
Lieffie! :lips:
Alles goed?
Ana_Isabel_ schreef:
06-06-2017 11:11
Zwitserland klinkt goed, daar sluit ik me bij aan
Ginerva schreef:
06-06-2017 11:27
Zwitserland klinkt goed, daar sluit ik me bij aan
:couple:
Ana_Isabel_ schreef:
06-06-2017 11:18
Lieffie! :lips:
Alles goed?
Haai, ja! :lips:
En met jou?
Ik vind het nogal iets anders als het verschil in mening met een forummer betrekking heeft op de kwaliteit van afhaalchinees als culinair genot of op normen en waarden, discriminatie en racisme. Dus als iemand die ik uit andere topics ken als een vrij zinnig mens ineens nasi compleet gaat verketteren, dan accepteer ik dat, maar als iemand die in een ander topic naar mijn mening behoorlijk uit de bocht is gevlogen met standpunten over, bijvoorbeeld, homo's of moslims, dan vind ik diegene ook niet ineens leuk als die wél van babi ketjap houdt.
Elfje112 schreef:
06-06-2017 11:32
Haai, ja! :lips:
En met jou?
Prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven