Zoon van partner
dinsdag 6 juni 2017 om 15:53
Ja, dit. Vooral blijven en latten en verder niet mee bemoeien. Is niet jouw pakkie 'an.poeziewoezie schreef: ↑06-06-2017 15:48Lekker blijven latten.
Zolang jouw vriend alles goed vind, is het prima.
Jij hoeft er gelukkig niets mee.
dinsdag 6 juni 2017 om 15:53
Kaart eens specifiek aan welk gevoel jij erbij hebt dat hij niet openstaat voor je hulp in een lastige situatie. Zonder daarbij inhoudelijk af te dwalen naar die feedback/specifieke situaties met zijn zoon.
Natuurlijk mag hij zijn eigen keuzes maken, maar jij wordt buitengesloten van zijn worsteling, want hij zit er duidelijk mee (wel klachten aanhoren, maar er niet in betrokken worden waarom hij op deze manier handelt en niet op een andere manier). Andersom maak jij hem wel deel van jouw worsteling. Snap dat dat scheef voelt.
Natuurlijk mag hij zijn eigen keuzes maken, maar jij wordt buitengesloten van zijn worsteling, want hij zit er duidelijk mee (wel klachten aanhoren, maar er niet in betrokken worden waarom hij op deze manier handelt en niet op een andere manier). Andersom maak jij hem wel deel van jouw worsteling. Snap dat dat scheef voelt.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:08
Enig idee waarom zijn spreekwoordelijke rolluiken dicht gaan?
Het maakt denk ik nogal verschil of hij dichtklapt om 'ik baal er zelf ook van maar wil toch (nog) niet veranderen / ik wil jou geen partij maken / ik wil gewoon praten maar helemaal niet over oplossingen / ik wil niet vertellen wat achterliggende redenen zijn' of om 'jij snapt er niks van / jij voelt niet wat ik voel/ jij weet het ook altijd beter'
Het maakt denk ik nogal verschil of hij dichtklapt om 'ik baal er zelf ook van maar wil toch (nog) niet veranderen / ik wil jou geen partij maken / ik wil gewoon praten maar helemaal niet over oplossingen / ik wil niet vertellen wat achterliggende redenen zijn' of om 'jij snapt er niks van / jij voelt niet wat ik voel/ jij weet het ook altijd beter'
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:19
Nou ja hier ben ik het niet helemaal mee eens. To weet goed dat dit haar probleem niet is, maar partner legt wel zijn verhaal steeds bij haar neer.
Ik zou ws gewoon inderdaad het ook zo aangeven: je klaagt maar wel mijn mening niet horen, wat verwacht je van mij? Als dat klaagmuur zijn is, zou ik hem vragen om een ander muur te kiezen
Ik zou ws gewoon inderdaad het ook zo aangeven: je klaagt maar wel mijn mening niet horen, wat verwacht je van mij? Als dat klaagmuur zijn is, zou ik hem vragen om een ander muur te kiezen
dinsdag 6 juni 2017 om 16:21
Natuurlijk ben je betrokken bij je vriend en zijn huishouden, incl. problemen met zijn zoon. En natuurlijk praat je ook over je bevindingen omtrent zijn zoon.
Weten vader en zoon dat herhaaldelijk drinkgelag tot onherstelbare hersenbeschadigingen leiden kan, ofwel Korsakov?
Je geeft al aan te zien dat je vriend deze situatie zelf in stand houdt en daar zijn zoon echt geen dienst mee bewijst. Je begrijpt dat dit zo blijft, dat je vriend pas overweegt om door te pakken als er iets ergs gebeurt, bv. met wazig hoofd keuken per ongeluk in de hens gestoken? En dat je vriend zelfs dan nog overwegen kan dat alles blijft zoals het was, want uitzonderlijke situatie, bla bla bla?
Weten vader en zoon dat herhaaldelijk drinkgelag tot onherstelbare hersenbeschadigingen leiden kan, ofwel Korsakov?
Je geeft al aan te zien dat je vriend deze situatie zelf in stand houdt en daar zijn zoon echt geen dienst mee bewijst. Je begrijpt dat dit zo blijft, dat je vriend pas overweegt om door te pakken als er iets ergs gebeurt, bv. met wazig hoofd keuken per ongeluk in de hens gestoken? En dat je vriend zelfs dan nog overwegen kan dat alles blijft zoals het was, want uitzonderlijke situatie, bla bla bla?
Ik zou aangeven dat als hij geen advies of echt gesprek wil over zijn zoon met jou dat jij verder ook geen zin in al die dramaverhalen hebt.
Dan moet hij zijn ei maar kwijt bij de moeder van zijn zoon over dit soort dingen.
Allemaal leuk hoor dat mensen vinden dat je je er niet mee moet bemoeien maar dan moet hij ook niet elke keer gaan zitten miepen bij jou en geen advies willen of een eerlijk gesprek.
Dan moet hij zijn ei maar kwijt bij de moeder van zijn zoon over dit soort dingen.
Allemaal leuk hoor dat mensen vinden dat je je er niet mee moet bemoeien maar dan moet hij ook niet elke keer gaan zitten miepen bij jou en geen advies willen of een eerlijk gesprek.
Minimuiss schreef: ↑06-06-2017 16:19Nou ja hier ben ik het niet helemaal mee eens. To weet goed dat dit haar probleem niet is, maar partner legt wel zijn verhaal steeds bij haar neer.
Precies dat.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:26
Dit dus! TO wil helemaal niet iets over die zoon bepalen/vinden, maar de schoen wringt hem in bovenstaande.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:28
dinsdag 6 juni 2017 om 16:35
Waarom zou je eigen partner niet een potje mogen klagen bij je? Zo veel moeite is het toch niet om " jeetje, wat rot " en Hmmmm " te mompelen?Minimuiss schreef: ↑06-06-2017 16:19Nou ja hier ben ik het niet helemaal mee eens. To weet goed dat dit haar probleem niet is, maar partner legt wel zijn verhaal steeds bij haar neer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:36
Als zich weer zoiets voordoet, aan hem vragen: 'vervelend. Heb je al gedacht hoe je dit bespreekbaar gaat maken bij je zoon? En natuurlijk ook welke sancties er voor hem komen als hij weer iets kapot maakt/totally dronken wordt/etc.?"
Dus hij lucht zijn hart bij jou, en dan meteen hem om een plan van aanpak vragen. Zo zet je je vriend aan het werk, het is immers zijn zoon.
En als zoon doorgaat, wat vrij logisch is, weer aan je vriend vragen 'dus wat heb je je zoon ontzegt, wat mag hij voorlopig niet?" Het meer bij je vriend leggen.
Daarbij: waar blijft de moeder van zoon? Zitten je vriend en zijn ex qua opvoeding op een lijn?
Dus hij lucht zijn hart bij jou, en dan meteen hem om een plan van aanpak vragen. Zo zet je je vriend aan het werk, het is immers zijn zoon.
En als zoon doorgaat, wat vrij logisch is, weer aan je vriend vragen 'dus wat heb je je zoon ontzegt, wat mag hij voorlopig niet?" Het meer bij je vriend leggen.
Daarbij: waar blijft de moeder van zoon? Zitten je vriend en zijn ex qua opvoeding op een lijn?
dinsdag 6 juni 2017 om 17:03
Zoon is 19, en dus volwassen.
Je kan wel zegen dat de vader strenger moet zijn maar waarschijnlijk trekt zoon zich gewoon niets van zijn vader aan.
De enige optie is dan om hem het huis uit te zetten. Dat ziet vader waarschijnlijk niet zitten omdat hij dan bang is dat zoon helemaal afglijd.
Wat waarschijnlijk ook zo is. Maar met hem pamperen lost hij ook niets op.
Moeilijke situatie dus.
Misschien zou maatschappelijk of een verslavingsdeskundige iets kunnen betekenen.
Je kan wel zegen dat de vader strenger moet zijn maar waarschijnlijk trekt zoon zich gewoon niets van zijn vader aan.
De enige optie is dan om hem het huis uit te zetten. Dat ziet vader waarschijnlijk niet zitten omdat hij dan bang is dat zoon helemaal afglijd.
Moeilijke situatie dus.
Misschien zou maatschappelijk of een verslavingsdeskundige iets kunnen betekenen.
dinsdag 6 juni 2017 om 17:03
Zoon is 19, en dus volwassen.
Moeilijke situatie dus.
Moeilijke situatie dus.
dinsdag 6 juni 2017 om 17:05
Niet jouw probleem, en als je het gezeur van je vriend zat bent geef je aan dat je dit liever niet aan wil horen.
Kinderen en opvoeding zijn dingen waar mensen geen kritiek op willen hebben.
Ik vind het eigenlijk ook best raar dat jij de opvoeding van jouw kinderen wel uitgebreid met hem bespreekt.
Kinderen en opvoeding zijn dingen waar mensen geen kritiek op willen hebben.
Ik vind het eigenlijk ook best raar dat jij de opvoeding van jouw kinderen wel uitgebreid met hem bespreekt.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
dinsdag 6 juni 2017 om 17:22
Jullie latten dus zie ik het probleem niet, zijn zoon, zijn zorgen. En uiteraard mag hij zijn zorgen wel eens uiten naar jou toe, wil niet zeggen dat je ze moet oplossen of je bemoeien.
Hoop van niet maar misschien is het binnen enkele jaren aan jou om tegen hem te klagen over een van jouw kinderen...
Hoop van niet maar misschien is het binnen enkele jaren aan jou om tegen hem te klagen over een van jouw kinderen...
dinsdag 6 juni 2017 om 17:23
Komt dat omdat moeder wel streng wil optreden? Dan zou ik jouw vriend adviseren om eens om de tafel te gaan zitten met ex. Hij ziet toch zelf ook dat zijn "opvoeding" niet zo fijn uitpakt? Laat de exen maar 1 lijn trekken, dan weet zoon ook gelijk waar hij aan toe is.tarataz schreef: ↑06-06-2017 17:09Bedankt voor alle reacties tot nu toe !
Antwoorden op de vragen die zijn gesteld :
Ex en vriend zitten niet op 1 lijn qua opvoeding. Zoon heeft er voor gekozen om permanent bij zijn vader te wonen omdat hij steeds in conflict raakte met zijn moeder. Hij gaat 1 keer per week bij zijn moeder eten.
Mijn kinderen zijn 12 en 16.
“Don’t look back – you’re not going that way.”