Napraattopic deel 83
maandag 22 mei 2017 om 22:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dinsdag 6 juni 2017 om 15:51
Nu moet ik toch even ingrijpen VJ (zo is je naam best hip)
1. Je bent boven de twee nooit te jong voor tosti's
2. Gevulde champignons?
3. Piepers schillen: https://m.youtube.com/watch?v=stbEYemwCYk
1. Je bent boven de twee nooit te jong voor tosti's
2. Gevulde champignons?
3. Piepers schillen: https://m.youtube.com/watch?v=stbEYemwCYk
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:00
Dat is toch fantastisch wat ze al wèl kan? Sowieso een stappenplan/voorbereiden is al heel knap. Mijn oudste van 13 doet echt nog he-le-maal niks. ( is ook mijn schuld natuurlijk)Eleonora-1 schreef: ↑06-06-2017 15:49Mijn dochter is al 13, die moet het echt gaan leren nu omdat het vrij lang duurt voordat ze dit soort praktische handvaardigheden onder de knie heeft.
Ze kan geen gas aansteken, dat durft ze niet, iets met vuur, maar intussen kan ze fantastisch gehakt door elkaar mengen met kruiden, uien of knoflook hakken in de hakmolen, helpen plaatpizza maken, ingrediënten klaarleggen en hand en spandiensten verrichten.
Zo werken we zo langzamerhand toe naar echt iets koken.
Tosti's en een kant en klare supermarktpizza kan ze zelf maken.
Vandaar dus tosti's.
X-D
Durft ze ook geen gas aan te steken met zo'n lang ding, wat je inknijpt... sorry weet echt niet hoe het heet..en dan misschien oefenen met het kleinste pitje?
dinsdag 6 juni 2017 om 16:08
Met een lange aansteker en het kleinste pitje, idd. Zo leerde ik koken, want ik durfde vroeger ook geen lucifers aan te steken.Ana_Isabel_ schreef: ↑06-06-2017 16:00Dat is toch fantastisch wat ze al wèl kan? Sowieso een stappenplan/voorbereiden is al heel knap. Mijn oudste van 13 doet echt nog he-le-maal niks. ( is ook mijn schuld natuurlijk)
Durft ze ook geen gas aan te steken met zo'n lang ding, wat je inknijpt... sorry weet echt niet hoe het heet..en dan misschien oefenen met het kleinste pitje?
dinsdag 6 juni 2017 om 16:09
No way!vrouwjagersma schreef: ↑06-06-2017 16:07Ik durfde als meisje van 13 ook echt niets met het gasfornuis. Dat is in elk geval wel helemaal goed gekomen. Binnenkort kookt sowieso iedereen op inductie.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:11
Een gasaansteker.Ana_Isabel_ schreef: ↑06-06-2017 16:00Dat is toch fantastisch wat ze al wèl kan? Sowieso een stappenplan/voorbereiden is al heel knap. Mijn oudste van 13 doet echt nog he-le-maal niks. ( is ook mijn schuld natuurlijk)
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:12
dinsdag 6 juni 2017 om 16:13
Graag gedaan.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:13
Sorry, maar die uitspraak past totaaaal niet bij uw ava mevrouw Jagersma.vrouwjagersma schreef: ↑06-06-2017 16:07Ik durfde als meisje van 13 ook echt niets met het gasfornuis. Dat is in elk geval wel helemaal goed gekomen. Binnenkort kookt sowieso iedereen op inductie.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:19
Gezellig hoor, zo'n gezins projectje.Fee-de-Goede schreef: ↑06-06-2017 16:15Mijn oudste, die is 10, gaat voor en haar zus en vader zo ovenfriet 'maken' en dan italiaande salade 'maken' en gehaktballen draaien die we samen gaan bakken op een elektrische kookplaat.
Ik bak weleens koekjes met mijn ena jongste. De oudsten vinden dat " kinderachtig " en toch schuiven ze steeds stiekem aan om mee te doen. Vind ik echt leuk, zo samen. Soms maken we met zijn allen de woonkamer samen schoon en ruimen hem op. En ik maar roepen ; " gezellig he!". Dat snappen ze dan weer niet.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:20
Ik vind het ook fantastisch maar ik ben er dan ook al vijf jaar mee bezig.Ana_Isabel_ schreef: ↑06-06-2017 16:00Dat is toch fantastisch wat ze al wèl kan? Sowieso een stappenplan/voorbereiden is al heel knap. Mijn oudste van 13 doet echt nog he-le-maal niks. ( is ook mijn schuld natuurlijk)
Ze wil namelijk heel graag leren koken.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:22
Ana_Isabel_ schreef: ↑06-06-2017 16:19Gezellig hoor, zo'n gezins projectje.
Ik bak weleens koekjes met mijn ena jongste. De oudsten vinden dat " kinderachtig " en toch schuiven ze steeds stiekem aan om mee te doen. Vind ik echt leuk, zo samen. Soms maken we met zijn allen de woonkamer samen schoon en ruimen hem op. En ik maar roepen ; " gezellig he!". Dat snappen ze dan weer niet.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:23
Hier zat een elektrische kookplaat toen we het huis kochten. Gelukkig zat er nog wel een gasaansluiting, dus meteen die kookplaat eruit gehaald en een gaskookplaat erin gezet. Ik kook echt het liefst op gas.Fee-de-Goede schreef: ↑06-06-2017 16:12Op meerdere plekken in Nederland is op gas koken al helemaal niet meer aan de orde.
Zoals waar ik woon.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:25
De wil is het belangrijkst. De weg ernaartoe komt vanzelf. Mijn oudste heeft ook een " gebruiksaanwijzing " wil veel dingen niet. Heeft veel tijd nodig om iets te leren, maar zodra hij het kan, kan hij het ook goed. Buitenstaanders weten het natuurlijk altijd beter, maar ik ken hem. Liever ergens 5 jaar de tijd voor nemen en in alle veiligheid iets leren, dan uit angst nooit meer durven.Eleonora-1 schreef: ↑06-06-2017 16:20Ik vind het ook fantastisch maar ik ben er dan ook al vijf jaar mee bezig.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:26
Dat snapte ik wel uit je No Way.
Alleen dat zal niet altijd mogelijk zijn. Ook op plekken waar dat nu nog wel jaren kan omdat er nog wel gas geleverd word. Maar dat stopt vanzelf een keer.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:27
Leuk en tosti's zijn de bom.Eleonora-1 schreef: ↑06-06-2017 16:20Ik vind het ook fantastisch maar ik ben er dan ook al vijf jaar mee bezig.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:28
dinsdag 6 juni 2017 om 16:29
Fee-de-Goede schreef: ↑06-06-2017 16:26Dat snapte ik wel uit je No Way.![]()
Alleen dat zal niet altijd mogelijk zijn. Ook op plekken waar dat nu nog wel jaren kan omdat er nog wel gas geleverd word. Maar dat stopt vanzelf een keer.
Maar dat zou balen zijn, zeg. Maar als het zo is, dan is het zo en dan moeten het er maar mee doen.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:31
Haha, bij mij ook!
Als er ooit geen gas meer wordt geleverd dan ga ik voor de fast food