Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!

woensdag 7 juni 2017 om 17:34
Ik zie het juist als een nieuwe kans voor Anna op een onafhankelijk en schuldenvrij leven. Dat is een betere toekomst dan een huwelijk met een liegende man met schulden die zich voordoet als 14-jarig meisje op sociale media.

woensdag 7 juni 2017 om 17:36
?

woensdag 7 juni 2017 om 17:38
Ik kan altijd naar Mn moeder toe, ik weet dat ze vandaag nachtdienst heeft en ik heb een sleutel van haar huis. Ze heeft ook nog een logeerbed
woensdag 7 juni 2017 om 17:41
woensdag 7 juni 2017 om 17:42
Lieve TO,
Je kunt boos op jezelf zijn, verdrietig of noem het maar op...maar daarmee onderneem je nog geen actie en laat je het allemaal op zijn beloop. Sorry dat ik het zeg, maar je hebt het ruggengraat van een weekdier!
Je weet dat er iets niet pluis is, anders zou je hier niet om advies vragen. Voor mij zou openheid over zijn financiële situatie al te laat zijn...hij heeft al te vaak gelogen.
Ik zou zeggen; koffers pakken en vertrekken. NU!!!!!
Je kunt boos op jezelf zijn, verdrietig of noem het maar op...maar daarmee onderneem je nog geen actie en laat je het allemaal op zijn beloop. Sorry dat ik het zeg, maar je hebt het ruggengraat van een weekdier!
Je weet dat er iets niet pluis is, anders zou je hier niet om advies vragen. Voor mij zou openheid over zijn financiële situatie al te laat zijn...hij heeft al te vaak gelogen.

woensdag 7 juni 2017 om 17:44
Ja dat heb je op de Noordpool.
woensdag 7 juni 2017 om 17:59
Fijn hè, dat zetten we hier met z'n allen in beweging!

woensdag 7 juni 2017 om 18:06
Valentina_ schreef: ↑07-06-2017 17:42Lieve TO,
Ik begrijp je reactie, ik heb al meerdere keren actie onernomen door met hem te praten, rustig maar ook door boos te worden. Door te zeggen dat ik weg ga. Alleen ik zeg het maar doe het niet, waardoor hij alles blijft flikken, want ik blijf het pikken....
Misschien ook een stukje angst? Voor het eerst in mijn leven heb ik een leuke relatie ( snap dat dat voor jullie raar in de oren klinkt) . Bang dat ik nooit meer zo iemand krijg als hem( en ja dag klinkt stom I know) ben bang om echt die stap te nemen om echt weg te gaan...
Ik apte hem net dat er een deurwaarder aan de deur stond met een enveloppe hij is nu vrij en belde mij en vroeg waar het van was, toen ik zei de hypotheek zei die meerdere keren dat kan niet want dat heb ik afgelost....... met een trillende stem
Ik zei je ziet het zo wel.
anoniem_348364 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 17:59
3.68% gewijzigd

woensdag 7 juni 2017 om 18:09
Waaaattttttt???Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 16:38Die keer dat die zomaar was betrokken was omdat ik zag dat die een App genaamd fleekchat had gedownload zag ik. Hij zei dat dat perongeluk was gegaan.
Ik wist dat die ook ooit(voor onze relatie) een account heeft gehad op Kick, onder een meisjes naam.
Ik heb zijn wachtwoord daarvan kunnen achterhalen en er stonden allemaal namen in van meiden. De berichten kon ik niet achterhalen want die worden op kick niet opgeslagen maar ik heb twee meiden aangesproken, waaruit bleek dat hij zich voordeed als 14 jarig meisje.
Hier werd hij toen zo boos om, hij had dat niet gedaan zei die en zn account was vast gehackt zei die. En toen is die vetrokken. Omdat die woest was dat ik hem beschuldigde van iets wat volgens hem niet waar was... hij kwam zo overtuigend over dat ik dacht dat het misschien wel mogelijk was dat die gehackt was. Ik vond dat ik hem op zn woord moest geloven want vetrouwen hoort in een relatie... ook dit heb ik nooit aan iemand verteld
Ik kan best iemand het voordeel van de twijfel geven. Vooral als echt álles op orde is kan ik met een goed gesprek iemand nog een kans willen geven. Goede afspraken maken. Leren van je fouten enz. enz. Maar bovenop het liegen over de schulden komt dus dit.
Wat je ook doet. Ga. Niet. Trouwen. Echt niet.
Okee, chatten voor jullie relatie, prima. Moet je niet druk over maken. Waarom je dat helemaal ging uitzoeken vind ik wel apart. Had je ene onderbuikgevoel? Het was voor jullie tijd? Wat maakte dat je dat helemaal wilde uitpluizen? Hoe dan ook, je kwam erachter toen je dit deed dat hij als (toch rond de) 30-jarige man voordeed als 14-jarig meisje. Hij liegt over van alles en nog wat en maakt schulden. Dat is meer dan een goed gesprek en afsparken kan oplossen. Deze man heeft grotere problemen dan alleen een beetje de hypotheek niet betalen (en dat is al onbetrouwbaar genoeg).

woensdag 7 juni 2017 om 18:10
En dan die aardappels tussendoor!

woensdag 7 juni 2017 om 18:11
Ik denk dat je denkt dat je een leuke relatie hebt. Je vriend kan blijkbaar goed praten zodat jullie oppervlakkig gezien aardig met elkaar omgaan.Anna2017 schreef: ↑07-06-2017 18:06Ik begrijp je reactie, ik heb al meerdere keren actie onernomen door met hem te praten, rustig maar ook door boos te worden. Door te zeggen dat ik weg ga. Alleen ik zeg het maar doe het niet, waardoor hij alles blijft flikken, want ik blijf het pikken....
Misschien ook een stukje angst? Voor het eerst in mijn leven heb ik een leuke relatie ( snap dat dat voor jullie raar in de oren klinkt)
Maar liegen, manipuleren en jou meeslepen in zijn schulden is niet leuk.

woensdag 7 juni 2017 om 18:13
Wat is dat nou weer voor reactie...
woensdag 7 juni 2017 om 18:16
nou als je met een knakker trouwt die voortdurend flinke schulden maakt ga je het natuurlijk financieel ook niet redden
ik zou hem linea recta op de eerstvolgende vlucht terug naar scandinavie zetten

woensdag 7 juni 2017 om 18:17
Jullie denken dat dit een fake-topic is?

woensdag 7 juni 2017 om 18:18
Sommige forummers hier denken volgens mij dat jouw verhaal niet helemaal berust op de werkelijkheid, vandaar de wat aparte reacties hier en daar. Gewoon negeren en doe iets met de adviezen en steun die je hier krijgt van de mensen die jouw verhaal wel serieus nemen.
Heel veel succes zometeen en laat niet over je heenlopen! Trap niet in smoesjes en houd voet bij stuk!

woensdag 7 juni 2017 om 18:19
Wat een ontzettend nare situatie.
Voordat je kunt trouwen, moet er wel het een en ander gebeuren:
- volledige duidelijkheid over zijn schulden en hoe ze afbetaald gaan worden
- weten waardoor de schulden ontstaan zijn
- weten of er nog altijd schulden bijkomen
- een goede verklaring waarom hij het je niet eerlijk verteld heeft
- als ALLES dan opgelost is, heeft hij nog heel wat tijd nodig om jouw vertrouwen terug te winnen
Dit gaat helaas niet lukken binnen drie maanden.. en ook niet zonder hulp van buitenaf vrees ik.
Heel veel sterkte
Voordat je kunt trouwen, moet er wel het een en ander gebeuren:
- volledige duidelijkheid over zijn schulden en hoe ze afbetaald gaan worden
- weten waardoor de schulden ontstaan zijn
- weten of er nog altijd schulden bijkomen
- een goede verklaring waarom hij het je niet eerlijk verteld heeft
- als ALLES dan opgelost is, heeft hij nog heel wat tijd nodig om jouw vertrouwen terug te winnen
Dit gaat helaas niet lukken binnen drie maanden.. en ook niet zonder hulp van buitenaf vrees ik.
Heel veel sterkte
anoniem_348378 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 18:20
0.09% gewijzigd
woensdag 7 juni 2017 om 18:20
Wat een verhaal te gek voor woorden.
Er komen ook steeds nieuwe dingen bij.
Ik denk dat TO al eerder een keuze had moeten maken.
Op het moment dat je een vuilnisbak in moet duiken om te puzzelen gaat er al iets niet goed.
Ik weet niet hoelang jullie al samen zijn maar ik geloof niet dat iets is van de laatste tijd.
Trouwen kan ik je niet warm aanraden en niet alleen op basis van de schulden.
Jij vertrouwt hem niet klaar.
Er komen ook steeds nieuwe dingen bij.
Ik denk dat TO al eerder een keuze had moeten maken.
Op het moment dat je een vuilnisbak in moet duiken om te puzzelen gaat er al iets niet goed.
Ik weet niet hoelang jullie al samen zijn maar ik geloof niet dat iets is van de laatste tijd.
Trouwen kan ik je niet warm aanraden en niet alleen op basis van de schulden.
Jij vertrouwt hem niet klaar.
woensdag 7 juni 2017 om 18:21
Een relatie met iemand die liegt is niet leuk.....dat heet een luchtkasteel waar je zelf door je eigen onzekerheid heeeeeel erg graag in wil geloven. Want ieder mens heeft goede kanten...alleen willen vrouwen zoals jij koste wat kost aan deze goede kanten vasthouden zodat ze als het ware de ware foute ik van een dergelijke man overschaduwen...ik weet waar ik over praat want ik was ook ooit zo'n vrouw.
De eindstand was een vechtscheiding, ex failliet, restschuld van ons koophuis en een grote schuld van een persoonlijke lening op mijn naam (ik dank mezelf op mijn blote knietjes dat ik op huwelijkse voorwaarden ben getrouwd waardoor ik geen loonbeslag kreeg) heb echter wel alle maanden de hypotheek en alle vaste lasten betaald zolang het huis niet was verkocht want ja.....hij had geen geld en ik was toch weggegaan, daardoor was hij failliet van verdriet etc....
Enfin...liegen is net als slaan....ze beloven keer op keer dat ze het niet meer zullen doen maar zolang er geen intrinsieke motivatie is veranderd er geen ene moer en blijf jij redden, puinruimen, goedpraten, vergoeilijken, onder het kleed vegen, ja maren en hem verdedigen maar hee...als dat is wat je voor ogen hebt om gelukkig te worden met een man...go ahead.
De eindstand was een vechtscheiding, ex failliet, restschuld van ons koophuis en een grote schuld van een persoonlijke lening op mijn naam (ik dank mezelf op mijn blote knietjes dat ik op huwelijkse voorwaarden ben getrouwd waardoor ik geen loonbeslag kreeg) heb echter wel alle maanden de hypotheek en alle vaste lasten betaald zolang het huis niet was verkocht want ja.....hij had geen geld en ik was toch weggegaan, daardoor was hij failliet van verdriet etc....
Enfin...liegen is net als slaan....ze beloven keer op keer dat ze het niet meer zullen doen maar zolang er geen intrinsieke motivatie is veranderd er geen ene moer en blijf jij redden, puinruimen, goedpraten, vergoeilijken, onder het kleed vegen, ja maren en hem verdedigen maar hee...als dat is wat je voor ogen hebt om gelukkig te worden met een man...go ahead.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 7 juni 2017 om 18:22
Wat bedoelt hij met 'die hypotheek heb ik afgelost?'. Hij weet neem ik aan dat ie iedere maand een aflossing moet doen?
En daarbij: voordat de deurwaarder komt, moeten er minstens twee herinneringen zijn verstuurd. Een verrassing kan het dus nooit zijn voor hem. Die trillende stem komt dat ook doordat jij nu weet dat er wat is, niet vanwege het feit dat er een deurwaarder voor de deur stond.
En daarbij: voordat de deurwaarder komt, moeten er minstens twee herinneringen zijn verstuurd. Een verrassing kan het dus nooit zijn voor hem. Die trillende stem komt dat ook doordat jij nu weet dat er wat is, niet vanwege het feit dat er een deurwaarder voor de deur stond.

woensdag 7 juni 2017 om 18:25
Ik heb een relatie gehad met iemand die ontzettend veel liegt. Voldoet aan de criteria van pathologisch liegen. Had ook schulden, vnl hypotheek maar achteraf bleek hij nog meer schulden te hebben. Het liegen werd steeds erger en het was ook vaak de schuld van een ander. Hij kon nooit ergens iets aan doen, het was altijd een samenloop van omstandigheden. Hij kon ook glashard ontkennen, zand in je ogen strooien, zich totaal anders voordoen.
En hij had ook zijn goeie kanten, was hartstikke lief, stond altijd voor anderen klaar etc etc....jaja achteraf denk ik dat manipuleren zijn enige doel was.
Stap uit deze relatie want het liegen wordt echt steeds erger. Hij denkt overal mee weg te komen en als ze eenmaal deze grens hebben overschreden volgt de ene leugen na de andere en jij gaat echt niet gelukkiger worden in deze relatie. Sterker nog, het gelieg en wantrouwen gaat zorgen voor chaos en verwarring en laat je aan jezelf twijfelen en denken dat jij degene bent die gek is. Zijn lieve kant hoort bij het spel manipuleren. Moeilijk voor te stellen maar toch is het zo.
En hij had ook zijn goeie kanten, was hartstikke lief, stond altijd voor anderen klaar etc etc....jaja achteraf denk ik dat manipuleren zijn enige doel was.
Stap uit deze relatie want het liegen wordt echt steeds erger. Hij denkt overal mee weg te komen en als ze eenmaal deze grens hebben overschreden volgt de ene leugen na de andere en jij gaat echt niet gelukkiger worden in deze relatie. Sterker nog, het gelieg en wantrouwen gaat zorgen voor chaos en verwarring en laat je aan jezelf twijfelen en denken dat jij degene bent die gek is. Zijn lieve kant hoort bij het spel manipuleren. Moeilijk voor te stellen maar toch is het zo.

woensdag 7 juni 2017 om 18:26
Ah oké, nou ik kan je vertellen dat het allemaal waar is wat ik hier neerzet. Zie geen enkele reden waarom ik een lulverhaal hier neer zou zetten maar goed.Sprookjesbos schreef: ↑07-06-2017 18:18Sommige forummers hier denken volgens mij dat jouw verhaal niet helemaal berust op de werkelijkheid, vandaar de wat aparte reacties hier en daar. Gewoon negeren en doe iets met de adviezen en steun die je hier krijgt van de mensen die jouw verhaal wel serieus nemen.
Heel veel succes zometeen en laat niet over je heenlopen! Trap niet in smoesjes en houd voet bij stuk!
Ik ga nu in gesprek met hem