Loslaten
donderdag 8 juni 2017 om 16:30
Ik wil graag mijn verleden loslaten en daarbij bedoel ik mensen waarbij ik ooit mee verder ben in gegaan. Ik vind het heel moeilijk om over exen te praten. Toen ik wat daarover opbiechte werd mijn vriend boos. Maar ik heb ook een schuldgevoel dat ik niet echt alles heb verteld alleen dat ik wat met jongens heb geexperimenteerd en dat het niet zoveel voor stelde. Ik me niet meer schuldig voelen doordat ik niet alles heb verteld. Maar is dat dan wel goed en hoe kom ik van mijn schuldgevoel af. Ik wil gewoon op hem focussen dan steeds mijn verleden. Ik verdien het toch ook om gelukkig te zijn in een nieuwe relatie... ik kan toch niet zomaar zeggen hee ik heb dit en dit gedaan en doordat verdien ik jou niet en om niet meer gelukkig te zijn
donderdag 8 juni 2017 om 16:46
donderdag 8 juni 2017 om 17:12
We hadden het over exen en ik had zo min mogelijk iets gezegd omdat ik me ongemakkelijk voelde. Maar ik had een schuldgevoel dat ik niet alles vertelde en biechte ik (niet alles) iets op. Ik heb t gevoel als ik niet alles vertel ik niet eerlijk ben of dat ik me gewoon niet gelukkig mag voelen door wat ik in het verleden heb gedaan.
donderdag 8 juni 2017 om 17:38
Ja heel vaak met mijn moeder en andere vrouwen wat zij er van vinden. Mij ma zei dat ik zoiets niet moet vertellen en mij pa ook niet. Maar toch als ik alleen ben dat ik daar weer aan denk word er echt gek van
donderdag 8 juni 2017 om 17:41
Je ouders hebben gelijk.Burbburb17 schreef: ↑08-06-2017 17:38Ja heel vaak met mijn moeder en andere vrouwen wat zij er van vinden. Mij ma zei dat ik zoiets niet moet vertellen en mij pa ook niet. Maar toch als ik alleen ben dat ik daar weer aan denk word er echt gek van
Is het iets om te bespreken met een psycholoog?
donderdag 8 juni 2017 om 18:01
Ik heb het gevoel dat je nog erg jong bent, wat een onzin dat je alles op zou moeten biechten aan je vriend. Met wie, wanneer, waar enz. sterker nog: ik wil dat soort verhalen helemaal niet weten eigenlijk. Knap af op mannen die vertellen met wie ze seks hebben gehad en hoe en waar.
Wil jij echt weten wat je vriend precies heeft uitgevoerd in het verleden en hoe die meisjes dat vonden? Ik zou hem ook meteen afkappen als hij begint te vertellen en tegen hem zeggen dat je geen behoefte hebt aan gesprekken over seksen met jullie exen. Je kan zeggen ik kan je wel globaal vertellen dat ik geen maagd meer bent dus als je die zoekt zit je bij mij fout. En wat ik heb gedaan en met wie: niet chique om daarover te praten vind je niet? Klaar.
Wil jij echt weten wat je vriend precies heeft uitgevoerd in het verleden en hoe die meisjes dat vonden? Ik zou hem ook meteen afkappen als hij begint te vertellen en tegen hem zeggen dat je geen behoefte hebt aan gesprekken over seksen met jullie exen. Je kan zeggen ik kan je wel globaal vertellen dat ik geen maagd meer bent dus als je die zoekt zit je bij mij fout. En wat ik heb gedaan en met wie: niet chique om daarover te praten vind je niet? Klaar.
donderdag 8 juni 2017 om 18:07
Maar waarom werd hij boos dan? Omdat je niet alles durfde te vertellen? Of omdat dat wat je vertelde te heftig was voor hem?Burbburb17 schreef: ↑08-06-2017 17:12We hadden het over exen en ik had zo min mogelijk iets gezegd omdat ik me ongemakkelijk voelde. Maar ik had een schuldgevoel dat ik niet alles vertelde en biechte ik (niet alles) iets op. Ik heb t gevoel als ik niet alles vertel ik niet eerlijk ben of dat ik me gewoon niet gelukkig mag voelen door wat ik in het verleden heb gedaan.
donderdag 8 juni 2017 om 18:12
Ik biechte het later beetje voor beetje op omdat ik het wel vertrouwde maar er komt alleen maar gezeik. Hij zei dat hij wel alles heeft verteld in het begin en ik dacht er gwn niet aan om zoiets te vertellen maar later kreeg ik het gevoel dat ik niet eerlijk was. Hij zei ook dat hij het niet leuk vind om te horen wat ik met andere jongens heb gedaan. En dan zegt hij opeens over zoiets kan je makkelijk praten maar als ik t wil vertellen komt er alleen maar gezeik en het onderwerp spookt door mijn hoofd. Ik weet niet wat ik moet doen
donderdag 8 juni 2017 om 18:15
donderdag 8 juni 2017 om 18:21
Hij word wel steeds boos dat ik steeds later wat opbiechtte en over het onderwerp zelf. Ik zeur niet om zijn verleden en wil ook niks verders weten. Hij had een serieuze relatie en ik weet waarom het is uitgegaan. Voorderest zei hij dat hij ook geen heilige maria was. Maar ik voel_Marana_ schreef: ↑08-06-2017 18:15Sorry maar ik begrijp je nog steeds niet. Was hij nou boos omdat je niet alles durfde te zeggen? Of was hij boos omdat hij niet leuk vindt om te horen wat je met andere jongens gedaan hebt? Of was hij boos omdat jij hebt gezeurd over zijn verleden? Of was hij om een andere reden boos?
Me schuldig omdat ik niet alles durf te zeggen omdat ik weet dat er gezeik komt en voor mijn gevoel door mijn fouten niet gelukkig mag zijn
donderdag 8 juni 2017 om 18:34
Dat lijk me een sterk idee ja. De dokter heeft me ook verwezen om naar groepstherapie te gaan omdat ik een laagzelfbeeld heb en teveel pieker en niet kan genieten van het leven. Ik had haar de situatie uitgelegd en ze zei dat ik me nergens schuldig hoefde te vullen maar dat ik net zoals elke tiener fouten maak en experimenteer
donderdag 8 juni 2017 om 18:51
Derde topic over hetzelfde geneuzel.
Stop nou eens met het als fouten te zien. Alleen Maria en in Disneyfilms hebben ze een onbevlekte ontvangenis.
En dan Is je huidige vriend zelfs nog de eerste waarmee je daadwerkelijk geneukt hebt. Als hij nou nr 10 Was had ik er een pietsje begrip voor kunnen hebben.
Maak seks wat minder zwaar. Daar wordt het alleen maar leuker van.
Stop nou eens met het als fouten te zien. Alleen Maria en in Disneyfilms hebben ze een onbevlekte ontvangenis.
En dan Is je huidige vriend zelfs nog de eerste waarmee je daadwerkelijk geneukt hebt. Als hij nou nr 10 Was had ik er een pietsje begrip voor kunnen hebben.
Maak seks wat minder zwaar. Daar wordt het alleen maar leuker van.
donderdag 8 juni 2017 om 19:34
Ikzelf ja...QueenArachnia schreef: ↑08-06-2017 18:59Ja maar vráágt hij er naar wat je met anderen hebt gedaan, voor hem?
Of begin jij er steeds zelf over omdat jij eigenlijk vindt dat je hem alles moet vertellen?
donderdag 8 juni 2017 om 20:30
Is dát dan niet de reden dat hij boos wordt? Als hij heeft aangegeven daar niets over te willen horen kan ik me dat best voorstellen..
donderdag 8 juni 2017 om 20:42
Ah, vorige topic gevonden.
Wordt hij echt boos? Of heb jij het idee dat hij boos wordt? Omdat jij jezelf toch al schuldig voelt?
Je hoeft niet te vertellen over je verleden. Je hebt nooit met iemand anders seks gehad, klaar. Verder maakt het niet uit. Hij valt op jou om wie je bent, niet om wat je wel of niet gedaan hebt. Zet dat van je af.
Het lijkt me een goed idee om hulp te zoeken mbt je zelfbeeld.
Wordt hij echt boos? Of heb jij het idee dat hij boos wordt? Omdat jij jezelf toch al schuldig voelt?
Je hoeft niet te vertellen over je verleden. Je hebt nooit met iemand anders seks gehad, klaar. Verder maakt het niet uit. Hij valt op jou om wie je bent, niet om wat je wel of niet gedaan hebt. Zet dat van je af.
Het lijkt me een goed idee om hulp te zoeken mbt je zelfbeeld.