Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Als het 's nachts echt niet te houden is, leg ik een handdoek op bed, ga onder de douche en duik nat het bed weer in. Binnen een paar minuten heb ik het dan zo koud dat ik het dekbed over me heen doe.

Mijn vriend slaapt gewoon nog onder het dekbed, maar ik vind dat echt te warm. Heb een koel, 1 persoons dekbedovertrek gekocht voor mezelf. Ik slaap namelijk het liefst met iets over mee heen. Afgelopen nacht voor het eerst gebruikt en ondanks dat het zo warm was vannacht toch goed geslapen.

Het lijkt erop of het elk moment kan gaan regenen. Heerlijk, de boel zal dan echt opfrissen.
Ik zie dat het in Friesland niet boven de 21 graden uitkomt tot zeker donderdag. Héérlijk! :worship:
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
http://nieuws.weeronline.nl/5-6-2017-ei ... ge-natuur/

Allemachtig, dat het al zo lang zo droog is.. ik vroeg me sinds oktober ook al af; waar blijft de regen? De enige maand met echt regen was februari.
Ik had al heel lang door dat het bijzonder droog is! Ik ben blij dat er wat regen op komst is voor de natuur. Een reactie onderaan het artikel laat het maar droog blijven (zo ken ik veel mensen het mag niet regenen) ... zien die dan graag een dor/uitgedroogde natuur met grote kans op bosbranden?
Een beetje regen van de komende dagen is meer dan welkom
Mensen snappen ook niet dat wij zonder regen niet kunnen bestaan. Hoe moeten dan alle gewassen groeien? Hoe moeten de dieren blijven drinken als de sloten enzo droogstaan? Dan staat er straks geen boom meer overeind.
Daantje1970 schreef:
05-06-2017 16:14
Mensen snappen ook niet dat wij zonder regen niet kunnen bestaan. Hoe moeten dan alle gewassen groeien? Hoe moeten de dieren blijven drinken als de sloten enzo droogstaan? Dan staat er straks geen boom meer overeind.
Ik denk dat mensen dat best snappen hoor. Alleen niet iedereen vindt het even leuk om zeiknat geregend te worden of de hele dag binnen te zitten omdat ie anders zeiknat geregend wordt. Zelf vind ik het trouwens allebei niet erg. Eergisteren hadden we hier een stortbuitje en toen ben ik lekker even buiten gaan staan :proud:
Prima weer toen ik vanmorgen naar mijn werk ging. Heerlijk om niet op te staan met die knallende zon. Op weg naar het station waaide het en met mijn fleecevestje aan was het fijn. Echt een verademing na al die dagen met zon en warmte!
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Lady_Voldemort schreef:
05-06-2017 16:25
Ik denk dat mensen dat best snappen hoor. Alleen niet iedereen vindt het even leuk om zeiknat geregend te worden of de hele dag binnen te zitten omdat ie anders zeiknat geregend wordt. Zelf vind ik het trouwens allebei niet erg. Eergisteren hadden we hier een stortbuitje en toen ben ik lekker even buiten gaan staan :proud:
Ach gossie, een keertje binnen zitten na 2 weken geen spatje regen. Ik zou denken eindelijk eens de tijd om wat in het huis te doen, want als het zo warm is gebeurt er niet veel. Ik ben vandaag vrij, juist nu lekker om even de stad in te gaan. Iedereen zit toch binnen.
Heerlijk dit weer :cheer:

Hopelijk blijft het zo wisselvallig, een keer een warme dag maar waar dan dit soort dagen tegen over staan.
Dan komen we het wel door!
Helemaal mee eens Yesss! En de vooruitzichten zijn gunstig (voor zover dat iets zegt)!
Heerlijke dag vandaag!
https://www.demorgen.be/wetenschap/kmi- ... -b6c52023/

En dan heb je van die zomerfetjisten die gaan janken bij één dagje regen.. ik weet niet of er op dat andere topic alweer volop geklaagd word op het weer, maar een feit is dat we amper regen de afgelopen maanden hebben gehad, en vergeleken met de afgelopen (meestal vrij natte) jaren is dit erg uitzonderlijk. Het laatste echt droge jaar dateert volgens mij uit 2003, dus ik ben benieuwd..
Niet gemeen bedoeld, maar er zijn allemaal aanslagen gepleegd in korte tijd, klimaatverandering, obesitas... maar een dagje regen is pas echt het EINDE. Het heeft ook nooit geregend hier in Nederland..
Ik werd vanmorgen wakker met regen op mijn dak. Beter ontwaken kun je niet. Het geeft zo'n ontspannen gevoel. Gisteren op het schoolplein een en al geklaag over het weer. Stelletje zeikerds. Het lijkt alleen nog maar om het weer te gaan. Schijnt de zon, wordt het warm kunnen we barbecuen, ik wil mijn slippers aan etc etc.. Als ik zeg dat ik ook geniet van de regen en de koelte wordt ik aangekeken of ik gek ben. Not done hier.

Nou, ik ga lekker genieten vandaag van de regen. En dromen over Engeland en Schotland waar ik vast en zeker heb gewoond in een vorig leven...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Heerlijk dagje vandaag met die regen maar kees net dat het zondag weer 27 graden wordt...WTF begint die ellende alweer??
Gisteren kreeg ik een hoosbui over me heen tijdens het fietsen. HEERLIJK! Ik had het voor het eerst sinds weken weer eens redelijk koel.
Maar zo te zien gaat het weer beginnen.... grrrrrrr dit wordt een lange zomer :thunder:
Volgens mij wordt het maar één dag 25 a 30 graden en daarna weer kans op een bui en rond de 20 graden :)
sebastiaan1234 schreef:
09-06-2017 07:47
Niet gemeen bedoeld, maar er zijn allemaal aanslagen gepleegd in korte tijd, klimaatverandering, obesitas... maar een dagje regen is pas echt het EINDE. Het heeft ook nooit geregend hier in Nederland..
Beetje apart.. Ik geloof niet dat er iemand is in NL die regen erger vindt dan zo'n vreselijke aanslag!
sebastiaan1234 schreef:
09-06-2017 07:47
Hoe krijg je het uit je toetsenbord :facepalm:
Geen bijzonderheden
sebastiaan1234.... doen 'wij' niet precies hetzelfde maar dan met warm weer? Misschien niet na een dagje... maar inmiddels ben ik totaal niet blij meer met de zon, warmte en vooral de droogte (dat ene dagje regen lost dat niet op). En klaag er ook over (bij deze :) )
Zegt niks over wat ik van aanslagen, obesitas enz. vind... maar klagen moet kunnen toch? Dat ik of iemand niet zou mogen klagen omdat er ergere dingen zijn, heb ik echt nooit bedacht. En ben het er ook niet mee eens.
Niks mis mee om af en toe te klagen, lekker afreageren.
Dat klopt dagdromer, maar ik bedoel meer dat het al weken warm is, en echte regen is er al een paar maanden niet meer gevallen. Een paar dagen geleden regende het, en mensen gingen gelijk weer zeuren dat het een keer regent. Mag het niet meer regenen ofzo? Is dat echt het enige waar je leven om draait, zon en warmte? Prima als je van zomers weer houdt, maar ga dan niet beweren dat de zon hier amper schijnt en dat de zomers telkens kouder worden. En yasmijn, dat krijg ik, het treurige is dat het ook echt zo is. Er zijn natuurbranden geweest door het neerslagtekort in mei, maar dat vinden sommigen ook niet boeiend. En ja, dan vind ik het wel erg dramatisch om bij één dag regen, die het neerslagtekort juist een beetje moet verminden, te gaan zeuren. Maar ik ben vast ook een zeurkous, omdat ik 30 graden overdag warm vind..
sebastiaan1234 schreef:
11-06-2017 15:02
Dat klopt dagdromer, maar ik bedoel meer dat het al weken warm is, en echte regen is er al een paar maanden niet meer gevallen. Een paar dagen geleden regende het, en mensen gingen gelijk weer zeuren dat het een keer regent. Mag het niet meer regenen ofzo? Is dat echt het enige waar je leven om draait, zon en warmte? Prima als je van zomers weer houdt, maar ga dan niet beweren dat de zon hier amper schijnt en dat de zomers telkens kouder worden. En yasmijn, dat krijg ik, het treurige is dat het ook echt zo is. Er zijn natuurbranden geweest door het neerslagtekort in mei, maar dat vinden sommigen ook niet boeiend. En ja, dan vind ik het wel erg dramatisch om bij één dag regen, die het neerslagtekort juist een beetje moet verminden, te gaan zeuren. Maar ik ben vast ook een zeurkous, omdat ik 30 graden overdag warm vind..
Haha, na 2 dagen 25 graden deed jij al alsof het al weken bloedheet was en had je het al over een veel te warme lente. Als er hier één een dramaqueen is, ben jij het wel :hyper:
De komende dagen zien er gunstig uit voor in juni. Niet idioot heet en niet idioot zonnig. Als dat uitkomt ben ik zeer tevreden. Het is wel eens erger geweest in juni.
Ondertussen tel ik de dagen af tot we de langste dag weer hebben gehad! Het begint op te schieten.
Ik zou toch maar niet te snel juichen wat de weerkaarten betreft voor je het weet staat er tegen zondag weer 30 graden en blijft het een poosje erg warm
Het valt over het algemeen nog mee vind ik qua warmte, vandaag weer een stuk frisser, wel te doen zo.

Neemt niet weg dat ik echt enorm uitkijk naar de Herfst/Winter.
Heb ook zo'n zin in Herfst en Winter kleding, voel me daar gewoon het lekkerst in.

Zie er ook vermoeider uit in de zomer, terwijl dat bij anderen juist andersom is. Meeste mensen zijn misschien wat vermoeider in de Winter, ik heb het juist andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven