Huis uit op 18
zondag 11 juni 2017 om 15:29
Hallo, ik ben nu 18 jaar en wil graag het huis uit. Ik sta ingeschreven op woning net maar voordat ik daar iets aangeboden krijg moet ik 5/6 jaar wachten. Mijn thuis situatie is op het moment niet zo heel goed en jeugdzorg kan niks meer voor mij doen helaas. Dus wil ik het huis uit maar heb heel google al afgezogd en voor een apartement betaal je al snel 1200/1500 per maand en mijn inkomen is 650 euro per maand. Ik volg een volwassenen opleiding dus heb geen recht op studiefinancering en op kamers wonen is ook geen optie omdat ik dan in het weekend naar huis moet en huisdieren zijn niet toegestaan. Vaak zijn bij studio woningen huisdieren ook niet toegestaan en ik heb een hond. Waar heb ik recht op of wat kan ik in deze situatie het besten doen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
zondag 11 juni 2017 om 17:27
Ga eens weg..
zondag 11 juni 2017 om 17:28
Joh, daarom vraag ik het. Ze heeft niet voor niets een hulphond, dan lijkt mij dat er iets speelt. Ik geef het als optie hé.
zondag 11 juni 2017 om 17:29
Huh? Als je TO dan wilt helpen zorg dan dat je weet waar je het over hebt.lattemachiato schreef: ↑11-06-2017 15:58Bij een hbo krijg je tegenwoordig geen studiefinanciering meer.
Bij hbo heb je gewoon recht op studiefinanciering volgens dat prachtige leenstelsel.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 11 juni 2017 om 17:31
Afijn. To, ik woon in de regio (Beverwijk/Haarlem) waar jij zoekt en het is echt prima mogelijk om met jouw inkomen woonruimte te vinden. Niet in Haarlem denk ik trouwens maar Beverwijk, Heemskerk of IJmuiden moet lukken. Je krijgt ook toeslagen als je op jezelf woont. Toch denk ik dat je beter maatschappelijk werk of MEE om hulp kunt vragen want je bent geen doorsnee 18-jarige. Je hoeft het niet alleen te doen.
Creativity is intelligence having fun
zondag 11 juni 2017 om 17:34
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd kan ik mijn hond niet weg doen omdat dit een hulp hond isMoirenPhae schreef: ↑11-06-2017 17:17Waarom moet je in het weekend naar huis als je op kamers woont?
Huisdieren weg. En anders een tent op een camping ofzo.
zondag 11 juni 2017 om 17:34
Dit.Kirby schreef: ↑11-06-2017 17:31Afijn. To, ik woon in de regio (Beverwijk/Haarlem) waar jij zoekt en het is echt prima mogelijk om met jouw inkomen woonruimte te vinden. Niet in Haarlem denk ik trouwens maar Beverwijk, Heemskerk of IJmuiden moet lukken. Je krijgt ook toeslagen als je op jezelf woont. Toch denk ik dat je beter maatschappelijk werk of MEE om hulp kunt vragen want je bent geen doorsnee 18-jarige. Je hoeft het niet alleen te doen.
TO, neem contact op met bijv MEE, die kunnen met jou kijken naar de mogelijkheden van bijv beschermd of begeleid wonen en de financiële mogelijkheden.
zondag 11 juni 2017 om 17:38
Daar worden heel vaak uitzonderingen voor gemaakt. Al navraag gedaan?Josephine232 schreef: ↑11-06-2017 17:34Zoals ik al meerdere keren heb gezegd kan ik mijn hond niet weg doen omdat dit een hulp hond is
zondag 11 juni 2017 om 17:39
Ja al gedaan, er blijkt geen wet voor te zijn. Als de huurder hulphonden wilt weigeren mag deze dat gewoon doen.MoirenPhae schreef: ↑11-06-2017 17:38Daar worden heel vaak uitzonderingen voor gemaakt. Al navraag gedaan?
zondag 11 juni 2017 om 17:41
Ik zou net zo lang doorgaan totdat je wel een huurder vindt. Hier barst het van de studentenhuizen met katten ed.Josephine232 schreef: ↑11-06-2017 17:39Ja al gedaan, er blijkt geen wet voor te zijn. Als de huurder hulphonden wilt weigeren mag deze dat gewoon doen.
maandag 12 juni 2017 om 01:24
Ze zei het precies zoals het is hoor. Je KRIJGT geen studiefinanciering, je hebt wel recht op een lening.
maandag 12 juni 2017 om 08:43
Ja, maar ik kreeg de indruk dat ze bedoelde dat ze nergens recht op had.
Daarin kan ik me vergissen, maar ook uit andere posts krijg ik de indruk dat TO geen idee heeft hoe allerlei regelingen in elkaar zitten.
Vandaar mijn aanvulling, met het risico dat ik het verkeerd begrepen heb.
maandag 12 juni 2017 om 11:01
In beverwijk en heemkerk kan je je inschrijven op de websites van woon op maat of pre wonen.
Je kan bij elk 5 opties nemen maar die kosten wel 25 euro per stuk maar gelden dan 5 jaar,als je ze krijg je 20 terug.
Beide hebben ze goedkopere appartementen waar zover ik weet huisdieren toegestaan zijn,weet wel dit zijn natuurlijk geen top buurten.
Bij elke optie staat een verwachte tijdsduur dus daar zou je ze op kunnen uit kiezen.
Je kan bij elk 5 opties nemen maar die kosten wel 25 euro per stuk maar gelden dan 5 jaar,als je ze krijg je 20 terug.
Beide hebben ze goedkopere appartementen waar zover ik weet huisdieren toegestaan zijn,weet wel dit zijn natuurlijk geen top buurten.
Bij elke optie staat een verwachte tijdsduur dus daar zou je ze op kunnen uit kiezen.
maandag 12 juni 2017 om 12:23
Ik bedoelde het zoals Luna zei, met twee studerende kinderen weet ik echt wel hoe het zit. Inmiddels is duidelijk dat TO vavo doet en daarna hbo wil doen, dan is die mogelijkheid om te kunnen lenen inderdaad van belang. Ze moet nu alleen even eerst die vavo doorkomen. En vooral betaalbare woonruimte vinden waar die hond mee mag.Solomio schreef: ↑12-06-2017 08:43Ja, maar ik kreeg de indruk dat ze bedoelde dat ze nergens recht op had.
Daarin kan ik me vergissen, maar ook uit andere posts krijg ik de indruk dat TO geen idee heeft hoe allerlei regelingen in elkaar zitten.
Vandaar mijn aanvulling, met het risico dat ik het verkeerd begrepen heb.
TO wat ik eerder opperde om je verhaal op facebook te zetten, met het verzoek om te delen. Zie je daar wat in? Ik zie dat vaak genoeg dat iemand het zo doet. En als je een bekende van een bekende bent is iemand misschien eerder geneigd met zijn hand over het hart te strijken en die hond toe te laten.
maandag 12 juni 2017 om 12:32
Kijk ook eens op www.jffwoonruimtebemiddeling.nl
Zij bieden kamers aan in de ijmond.
Zij bieden kamers aan in de ijmond.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 12-06-2017 19:23
0.59% gewijzigd
maandag 12 juni 2017 om 12:40
Ik zou zeggen dat 650 euro niet echt genoeg is om van te leven en dat vindt de overheid ook. Als je woonruimte hebt gevonden kom je voor uitkeringen en toeslagen in aanmerking.
Voorlopig een kamer gaan huren en een hond dat wordt sowieso lastig als je een opleiding volgt én werkt. Hoe zie je dat voor je dan?
Voorlopig een kamer gaan huren en een hond dat wordt sowieso lastig als je een opleiding volgt én werkt. Hoe zie je dat voor je dan?