De ouderensoos 2
dinsdag 18 april 2017 om 14:58
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.
Dit is deel een De ouderensoos
Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.
Welkom!
Dit is deel een De ouderensoos
Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.
Welkom!
dinsdag 30 mei 2017 om 08:21
Oh ja wat een ellende lijkt me dat om te moeten daten.Lady_Voldemort schreef: ↑29-05-2017 20:39Ja, dat vraag ik me ook wel eens af. Wat een gedoe zeg, tegenwoordig. Dan moet je gaan daten en daar zijn hele schema's voor, tijdens de hoeveelste date je mag zoenen en neuken en weet ik weel wat. Vroeger ging dat een stuk gemakkelijker. Dan kwam je gewoon ergens een lekker ding tegen en dan werd je verliefd en dan sprak je eens af, of je sloeg meteen aan het neuken, wat je maar wou dat was allemaal geen probleem en of er een relatie van kwam dat zag je dan wel weer.
dinsdag 30 mei 2017 om 08:35
Hahaha Mogge Meisjes
Ook hier amper een druppel naar beneden gevallen. Het was kort en krachtig , waarschijnlijk nog geen minuut en dat was it.
Dus ook ik moet zo meteen maar eens met de tuinslang langs al m'n planten bakken.
en ja tegenwoordig heet het "daten" , terwijl wij voorheen zeiden we gaan uit je zag inderdaad wel waar het schip strandde.
Ik was daar eigenlijk helemaal niet mee bezig met daten.
WIj gingen met een aantal vrienden en vriendinnen gewoon stappen. Hadden de grootste lol.
En buiten dat, ontmoette ik mijn man op m'n werk hahahaha.
Ook ik heb niet zo'n last van de hitte. Ons huis is zo goed geïsoleerd, dat als het buiten te heet is , ik lekker naar binnen ga, omdat het huis koel is. OOk hadden wij tijdens de bouw, de optie om een soort van airco in te laten bouwen.
eerst vond ik het eigenlijk een te dure grap, maar ben al jaren erg blij met dit systeem.
Ook hier amper een druppel naar beneden gevallen. Het was kort en krachtig , waarschijnlijk nog geen minuut en dat was it.
Dus ook ik moet zo meteen maar eens met de tuinslang langs al m'n planten bakken.
en ja tegenwoordig heet het "daten" , terwijl wij voorheen zeiden we gaan uit je zag inderdaad wel waar het schip strandde.
Ik was daar eigenlijk helemaal niet mee bezig met daten.
WIj gingen met een aantal vrienden en vriendinnen gewoon stappen. Hadden de grootste lol.
En buiten dat, ontmoette ik mijn man op m'n werk hahahaha.
Ook ik heb niet zo'n last van de hitte. Ons huis is zo goed geïsoleerd, dat als het buiten te heet is , ik lekker naar binnen ga, omdat het huis koel is. OOk hadden wij tijdens de bouw, de optie om een soort van airco in te laten bouwen.
eerst vond ik het eigenlijk een te dure grap, maar ben al jaren erg blij met dit systeem.
dinsdag 30 mei 2017 om 12:32
Ja dat was weer bangmakerij om niks...ik heb daar ook zo'n pesthekel aan, dat betuttelende hier in Nederland. Net of we zelf geen instincten of verstand meer hebben! Kijk verdomme gewoon naar de lucht en observeer de natuur...code geel, rood...bullshit.
En ik ben blij dat ik niet meer in deze tijd als 20er aan de man hoef...vind het aardig klinisch allemaal. Vroeger gewoon lekker naar de disco met je strakke disco broekie en de kerels kwamen vanzelf
en dr zat vaak wel wat bij. Of niet. Ook ik heb mijn man op het werk leren kennen, ik had direct wel door dat ik dit exemplaar ging aanhaken en niet meer zou laten lopen. En goddank dacht hij er hetzelfde over. De vonken knetterden eraf haha..Dat is iets wat volgens mij helemaal niet meer speelt, neuken zonder passie, er zit niks geen diepgang meer bij. Wat een armoede..
En ik ben blij dat ik niet meer in deze tijd als 20er aan de man hoef...vind het aardig klinisch allemaal. Vroeger gewoon lekker naar de disco met je strakke disco broekie en de kerels kwamen vanzelf
dinsdag 30 mei 2017 om 14:19
Nou precies !!!!!!!!!!!! Rockola,
Als wij nog verliefd naar elkaar kijken of lekker hand in hand lopen , worden we dikwijls nagekeken.
(of we wereldwonders zijn. )
Kijk ook maar eens naar het tegenwoordige fenomeen "alles on-line" kopen.
De bezorgkarren zijn niet aan te slepen, staan soms in file bij ons voor de deur . De jonge lui , die om ons heen wonen, doen niets anders.
Zeggen gewoon ;"' Heb geen tijd om te shoppen' HUh??
De supermart is notabene open tot 10uur 's avonds.
Ik wil nog zo graag, voelen, ruiken, een praatje maken.
Als wij nog verliefd naar elkaar kijken of lekker hand in hand lopen , worden we dikwijls nagekeken.
(of we wereldwonders zijn. )
Kijk ook maar eens naar het tegenwoordige fenomeen "alles on-line" kopen.
De bezorgkarren zijn niet aan te slepen, staan soms in file bij ons voor de deur . De jonge lui , die om ons heen wonen, doen niets anders.
Zeggen gewoon ;"' Heb geen tijd om te shoppen' HUh??
Ik wil nog zo graag, voelen, ruiken, een praatje maken.
dinsdag 30 mei 2017 om 16:05
Ja dat heb ik ook!
Mijn man en ik lopen ook vaak hand in hand en zijn nog steeds verliefd op elkaar. Daar draait het ook om, je moet om elkaar geven en wat voor elkaar over hebben. Maar tegenwoordig is iedereen zo egoistisch, niemand heeft meer wat voor elkaar over lijkt het wel. En alles is zo vanzelfsprekend voor sommige mensen, zo pestverwend allemaal. En als het dan een keer tegen zit...nou, dan is het helemaal mis. En ja, bij ons in de straat racen de bestelbussen ook dagelijks langs.. veel mensen zijn materialistisch, en zijn vergeten waar het om gaat in het leven. Mooie auto, dure kleren, dikke vakanties..maar hun kinderen moeten zelf hun eten klaarmaken of zijn bij de overblijfmoeder, en in hun huwelijk gebeurt er al jaren niks spannends meer...gruwelijk lijkt het me om zo te leven. Maar je ziet het zo veel...
Jezus..als ik even teruglees lijk ik mijn oma wel..
Jezus..als ik even teruglees lijk ik mijn oma wel..
dinsdag 30 mei 2017 om 20:01
Wijze vrouw , die Oma van jou.
Maar het klopt wel. Als ik zo eens op de relatie en sekspijler lees, kom ik toch heel veel ellende tegen, waarvan ik dan denk''
Waar is de communicatie gebleven en het betreft dan toch vrij jonge gezinnen.
Zo volgden wij ook "Goedele on Top" , mijn hemel, hoe jong waren die gasten wel niet.
Denk ik dan later 'Zo slecht hebben wij het nog niet gedaan.
Onze generatie las ook veel meer. COmmuniceerde beter en nog neem ik aan.
Het lijkt mij voor de tegenwoordige kinderen ook zeer verwarrend.
Ze hebben verschillende opvoeders.
HUn ouders, hun grootouders, het kinderdagverblijf of de gastouder.
Ook valt het mij op dat de kinderen van tegenwoordig altijd moeten gillen, onder het mom dat je kinderen niets mag ontnemen in hun ontwikkeling.
(volgens diverse ouders).
Of wat ik daarnet zag bij Rtl Boullevard Kinderen eten of lusten weinig of geen groenten meer. Nu komt er een apart kookprogramma hoe je het lekker kunt maken voor de onwillende kinderen.
Maar het klopt wel. Als ik zo eens op de relatie en sekspijler lees, kom ik toch heel veel ellende tegen, waarvan ik dan denk''
Waar is de communicatie gebleven en het betreft dan toch vrij jonge gezinnen.
Zo volgden wij ook "Goedele on Top" , mijn hemel, hoe jong waren die gasten wel niet.
Denk ik dan later 'Zo slecht hebben wij het nog niet gedaan.
Onze generatie las ook veel meer. COmmuniceerde beter en nog neem ik aan.
Het lijkt mij voor de tegenwoordige kinderen ook zeer verwarrend.
HUn ouders, hun grootouders, het kinderdagverblijf of de gastouder.
Ook valt het mij op dat de kinderen van tegenwoordig altijd moeten gillen, onder het mom dat je kinderen niets mag ontnemen in hun ontwikkeling.
Of wat ik daarnet zag bij Rtl Boullevard Kinderen eten of lusten weinig of geen groenten meer. Nu komt er een apart kookprogramma hoe je het lekker kunt maken voor de onwillende kinderen.
dinsdag 30 mei 2017 om 20:24
Haha...dat meen je...vroeger at je gewoon wat je kreeg voorgezet. En anders kwam je niet van tafel af. En als ik een ettertje was kreeg ik een schop in mijn hol. Ben er nooit minder van geworden trouwens. Ik kom dagelijks heel veel kinderen tegen die daar een tekort aan hebben. Ik werk op een school dus zie en hoor nogal wat..het zijn allemaal prinsjes en prinsesjes tegenwoordig. En griezelig bleek om de snoet. Ze komen amper buiten, de hele dag achter de computer. Hebben papa en mama er ook geen last van.
zondag 11 juni 2017 om 21:30
Ik was er ook en ben het helemaal met je eens!
Was er met jongste zoon ( + 25 j ) en ook hij vond dit de topoptredens.
Pluk de dag
maandag 12 juni 2017 om 06:59
Geweldig toch, je ziet dat de artiest ouder is, maar die stemmen blijven! Zo vond ik Chris Norman van Smokie een aangename verrassing. Tenenkrommend vond ik het dat veel mensen de" Alice, Alice, who the fuck is Alice" versie gingen brullen....ik was er al bang voor...
Volgend jaar misschien als een stel ouwe hippies op de camping gaan staan, lijkt me super gezellig! Je ziet voornamelijk 40+, maar het viel me op dat er toch ook wel jongere lui de nummers mee konden brullen. De sfeer was in elk geval goed! De gitarist van Smokie was trouwens erg goed, en de drummer was een stuk
Waar zijn alle oudjes van dit topic gebleven, jullie leven toch nog wel?!
Volgend jaar misschien als een stel ouwe hippies op de camping gaan staan, lijkt me super gezellig! Je ziet voornamelijk 40+, maar het viel me op dat er toch ook wel jongere lui de nummers mee konden brullen. De sfeer was in elk geval goed! De gitarist van Smokie was trouwens erg goed, en de drummer was een stuk
Waar zijn alle oudjes van dit topic gebleven, jullie leven toch nog wel?!
maandag 12 juni 2017 om 13:12
maandag 12 juni 2017 om 13:43
Ik ben er nog, maar wel minder dan voor de "renovatie" van het forum.
Zaterdag en zondag was in het park waar ik aan de rand woon, een braderie. Van elf tot zeven werden we "getrakteerd" op alle Nederlandstalige hits van de laatste 50 jaar. En om het uur een gouwe ouwe van Lee Towers. Allemaal live gezongen. Alle artiesten die werden aangekondigd klonken hetzelfde. Alsof álle Rotterdammers daar dol op zijn. Zaterdagmiddag waren er dames aan het ronddansen toen we even een kijkje namen. Ik omschrijf het type: hevig geblondeerd, tattoos, peuk in mond. Zij genoten, ik werd strontchagrijnig van die muziek. We waren het gistermiddag zó zat dat we ons huis zijn ontvlucht.
Zaterdag tegen het sluiten van de markt was er even een verademing: een coverband die hits van o.a. Creedence, Eagles en Oasis speelde.
Zaterdag en zondag was in het park waar ik aan de rand woon, een braderie. Van elf tot zeven werden we "getrakteerd" op alle Nederlandstalige hits van de laatste 50 jaar. En om het uur een gouwe ouwe van Lee Towers. Allemaal live gezongen. Alle artiesten die werden aangekondigd klonken hetzelfde. Alsof álle Rotterdammers daar dol op zijn. Zaterdagmiddag waren er dames aan het ronddansen toen we even een kijkje namen. Ik omschrijf het type: hevig geblondeerd, tattoos, peuk in mond. Zij genoten, ik werd strontchagrijnig van die muziek. We waren het gistermiddag zó zat dat we ons huis zijn ontvlucht.
Zaterdag tegen het sluiten van de markt was er even een verademing: een coverband die hits van o.a. Creedence, Eagles en Oasis speelde.
maandag 12 juni 2017 om 14:07
Och ja, bij ons is tijdens het zomerfeest altijd dezelfde bagger aan Hollandse hits te horen...en in de dorpen om ons heen zijn tijdens hun zomerfeest weer dezelfde artiesten die lopen te bleren...en allemaal geblondeerde,getoupeerde en gedateerde over the top types in net te strakke leggings en topje die lopen te genieten met een peuk in hun knalrode lippen...
Daarom ben ik ook zo blij met een festival als Retropop. Verder is het hier nogal behelpen qua muziek. Natuurlijk is Grolloo met het bluesfestival ook leuk. Jaren geleden trad er hier een band op uit Praag, een Beatles revivalband. Dat was ook prachtig, maar helaas is het nu alweer jaren Jannes, Lucas en Gea enz..wat dat betreft totaal geen variatie hier. Echt armoede. En nu kan ik wel zeggen dat ik het snap dat sommige mensen dit genre leuk vinden, maar dan lieg ik. Ik vind het kutherrie, maar ieder zijn meug.
Daarom ben ik ook zo blij met een festival als Retropop. Verder is het hier nogal behelpen qua muziek. Natuurlijk is Grolloo met het bluesfestival ook leuk. Jaren geleden trad er hier een band op uit Praag, een Beatles revivalband. Dat was ook prachtig, maar helaas is het nu alweer jaren Jannes, Lucas en Gea enz..wat dat betreft totaal geen variatie hier. Echt armoede. En nu kan ik wel zeggen dat ik het snap dat sommige mensen dit genre leuk vinden, maar dan lieg ik. Ik vind het kutherrie, maar ieder zijn meug.
maandag 12 juni 2017 om 14:21
Ik heb het er wel eens met leeftijdsgenoten over: in verpleeghuizen etc. wordt al jaaaaaaren ook alleen maar oubollige Nederlandstalige muziek ten gehore gebracht door goedwillende amateurs. En dan nog niet eens iets van The Kik of De Dijk, maar hits uit de jaren '50, '60.
Als ik 80 ben (over 22 jaar) wil ik geen "kleine Greetje uit de polder" of "twee reebruine ogen" horen, maar Bruce Springsteen en de Stones. Dat is de muziek waar ík mee ben opgegroeid. Ik hoop van harte dat de organisatie daar t.z.t. erg in zal hebben!
Als ik 80 ben (over 22 jaar) wil ik geen "kleine Greetje uit de polder" of "twee reebruine ogen" horen, maar Bruce Springsteen en de Stones. Dat is de muziek waar ík mee ben opgegroeid. Ik hoop van harte dat de organisatie daar t.z.t. erg in zal hebben!
maandag 12 juni 2017 om 14:54
Dat denk ik ook wel eens ja. Paar jaar geleden maakte ik ook zo iets mee, als toeschouwer. Bedacht me toen dat mijn oudste zwager ook ongeveer de leeftijd had van wat daar zat, wel bij de jongsten ervan maar toch, en ik kan me niet voorstellen dat hij daar blij van zou worden.amarna schreef: ↑12-06-2017 14:21Ik heb het er wel eens met leeftijdsgenoten over: in verpleeghuizen etc. wordt al jaaaaaaren ook alleen maar oubollige Nederlandstalige muziek ten gehore gebracht door goedwillende amateurs. En dan nog niet eens iets van The Kik of De Dijk, maar hits uit de jaren '50, '60.
Maar enkele jaren was er toch een reclame van, ik dacht een uitzendbureau, dat daar al op inspeelde. Headbangen in het bejaardenhuis
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 12 juni 2017 om 16:11
Mijn moeder ging vroeger veel naar optredens in de 60s. Zo heeft ze o.a. the Kinks, the Troggs, the Pretty Things gezien. Ze was fan van the Buffoons, een band uit Enschede geloof ik. Ze traden vaak op in de buurt. Zo ging dat toen, na afloop gingen de artiesten gezellig aan de bar zitten praten met de mensen. Ze heeft het er nog vaak over, die goeie oude tijd..
maandag 12 juni 2017 om 17:42
Naar fles Glenfiddich met ruime medicatie!
Everything you see I owe to spaghetti!
maandag 12 juni 2017 om 18:01
De originele Amazing Grace vind ik best mooi....