Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Boulu gefeliciteerd! Ik snap je terughoudendheid, maar de testen lijken voor nu erg mooi!

Angel, mooi weer een embryo on board, succes met wachten.

Hier vandaag controle echo gehad. Zag er goed uit. Heb geen weefsel meer in de baarmoeder en er was zelfs alweer een nieuwe laag te zien dus ze verwacht dat ik binnen 4 weken weer ongesteld wordt.
anoniem_638f50c84439a wijzigde dit bericht op 14-06-2017 11:59
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
La Femme: Wow dat is een boel follikels. Je weet dat een gemiddelde eicel bij ovulatie een diameter van 0,15 mm heeft? 10 CM lijkt me dus een beetje groot :biggrin: Benieuwd naar de aantallen zaterdag en ondertussen zou ik je wel willen meegeven heel veel water/sapjes/melk te drinken om het risico op overstimulatie te beperken.

Duuf: Blimey - dat is snel weer. Als je een terugplaatsing zou hebben gehad afgelopen woensdag had ik niet verwacht dat je menstruatie binnen een week zou doorbreken. Als er iets van een cyclus terugkomt (en dan constant graag) is dat natuurlijk wel positief. Goed dat je wat extra onderzoek verlangd. Twee keer een ronde zonder bevruchtingen is bijzonder onaangenaam en ik kan me goed voorstellen dat je iets meer duidelijkheid/antwoorden wil.

Sofie: Fijn dat je een goede echo had! Wat anderen ook zeggen: je wordt er echt niet meer of minder zwanger van. Gewoon een beetje gezond leven en na de TP geen gekke dingen doen. Overigens is mij wel door de arts @ Homerton meegegeven om niet in een heet bad te gaan zitten na een TP. Ik douche over het algemeen liever dan dat ik badder dus geen issue. Na mijn 3e terugplaatsing (FERC) heb ik ook nog een broodje zalm gegeten zonder mij schuldig te voelen. Dat die zwangerschap een VMK werd, lag echt niet aan dat broodje zalm. Je kan jezelf wel alles gaan ontzeggen, maar met koffie/alcohol minderen en niet roken kom je echt al een eind. Als je dan daadwerkelijk zwanger bent wel even uitkijken met rood vlees, bepaalde vissoorten en kazen. Nu ben ik wel voorzichtig natuurlijk en drink ik veel water/cranberry sapjes ;-))

Animal: Heel veel succes morgen bij de echo. Zou zo fijn zijn als je te horen krijgt dat de medicatie werkt. Ben erg benieuwd. Zet 'em op!! :thumbsup:

Flip: Nog 8 dagen... :sheep: Kijk er erg naar uit om goed nieuws van jou te lezen!! Durf je een beetje te genieten of is het vooral eng gelet op de voorgeschiedenis (wat ik me erg goed zou kunnen voorstellen overigens...)?

Had hier een meltdown vanmorgen, omdat het erg warm is in London en mijn benen enorm opzwellen. Heb echt stalpoten gekregen :| Het is vooral vocht - 's morgens is het weer normaal. Wil niet klagen of ondankbaar klinken, en al helemaal niet in dit topic waarin we allemaal zo hard knokken voor een zwangerschap, maar het is wel even ongemakkelijk op dit moment. Lopen deed gister echt zeer. En naar kantoor zonder panty is ook een beetje lastig, maar met die hitte...
Dit was de eerste keer in maanden tijd dat mijn hormonen een beetje met me aan de haal gingen. Voelde me opeens zo'n beached whale met grote borsten (die had ik nl. voorheen echt niet). Enigzins op mijn figuur letten is altijd wel een erg gevoelig dingetje geweest voor mij dus dat wordt wat op vakantie straks... Ironisch genoeg krijg ik steeds een 'share a memory' van Facebook notifications van mijn vakantie van 5 jaar terug @ Hawaii toen ik op mijn slankst was, vlak voor de verhuizing naar Engeland. :facepalm: Ach - aan de andere kant roept mijn man nog steeds dat 'ie het prachtig vindt (ik ken zijn voorkeur voor dunne(re) dames), maar goed - hij bedoelt het goed en verheugd zich ook op de komst van ons meisje dus ik moet ook niet ze*ken.
Morgen naar het ziekenhuis voor de Doppler echo en volgende week vrijdag zie ik de midwife voor controle, schijnt normaal te zijn in de UK.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Chevrolet: Prettig idee dat je weer schoon bent, ondanks de shitty ondertoon natuurlijk. Willen jullie meteen verder met behandelingen? Mij stond bij dat je even een pauze wilde inlassen ivb met je bruiloft, maar ik kan me vergissen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oeps! Ik weet idd dat het om mm's gaat, maar cm's is zoveel gebruikelijker dat het er bij in sloop!

Ik spuit nu 150 eenheden. De vorige keer spoot ik 112,5 eenheden. En toen hebben ze uiteindelijk 11 follikels aangeprikt, waarvan 4 bruikbaar, 2 bevrucht en 1 terugplaatsing gehad. Ik voel me ook behoorlijk 'vol' momenteel..
Baggal, we wilden in april/mei een pauze en dan in juni weer beginnen. Dat loopt nu dus helemaal anders. Ik denk dat we nog 1 tp doen voor de bruiloft (die is eind september, dus kan nog wel). Ik mocht er over nadenken of ik een tp in eigen cyclus wilde hebben.

Zijn er mensen hier die beide hebben gehad, eigen cyclus en met medicatie, en wat heeft de voorkeur? Ik krijg namelijk hoofdpijn van de progynova en de utro bollen zin natuurlijk ook niet geweldig, maar in eigen cyclus komt de timing weer heel precies en moet je vaker voor controle.. of moet je dan ook nog utro bollen gebruiken?
Chevrolet: Ik heb mijn cryo TP's in een natuurlijke cyclus gehad. Voor het resultaat maakt het niet veel uit, alleen geldt dat het soms, zeker bij vrouwen met een onregelmatige cyclus, makkelijker is om de ovulatie beter te monitoren. Ik heb altijd een hele constante cyclus gehad van 26 dagen. Voor mij was het als volgt:

- Melden wanneer de menstruatie begonnen was en dan een uitgangsecho tussen dag 2-4 (is heel vervelend, maar artsen zien wel meer menstruerende vrouwen).
- Vervolgens terugkomen op dag 10 voor een echo, waarin ze ook kunnen zien wat het dominante follikel is die maand (links of rechts).
- Vanaf dat moment kun je ook beginnen met ovulatie testen. Ik had die van CB met een smiley omdat die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten.
- Dan kan het vervolgens zijn dat er nog een bloedtest wordt gedaan voor LH en of meerdere echo's volgen (ik ben toen 2 keer na de dag 10 echo terug geweest).
- Wanneer je de ovulatie hebt, gaan ze bepalen wanneer de cryo TP het beste kan plaatsvinden en dit is afhankelijk van de duur van je cryo: in mijn geval een blastocyst dus 5 dagen na mijn ovulatie (laatste keer had ik mijn menstruatie op 4 Januari, ovulatie op de 18e en TP op de 23e).

Heel veel succes! Ook met de huwelijksvoorbereidingen! Volgens mij is Flipje's bruiloft ook in aantocht trouwens! :jump:
Oh en je laatste vraag Chevrolet: Ja - ik heb ook nog gewoon Utro moeten gebruiken en injecties. Maar mijn kliniek wilde ook dat ik tot 12 weken na de postieve test dit zou gebruiken en ik weet dat dit beleid overal anders is. Back to work...
Chevrolet ik heb cryo tp in eigen cyclus gehad. Hoefde maar 1x voor een echo na ms naar zkh. Daarna ovulatietesten thuis. Ik ben toen zwanger geraakt. Had alleen 1 dag te vroeg doorgegeven dat ik eisprong had (gedoe met streepjes) . Zkh maakte zich daar niet druk om en het nestelde ook gewoon in!
Bij anderen lees ik vaak echo's en dan Ovitrelle zetten als eitje groot genoeg is.
Succes, hopelijk is dit m!
Hallo lieve dames hier. Ik lees al een hele tijd mee hier en ben vandaag officieel zelf ook begonnen met het ivf-traject. Zou ik hier mogen meeschrijven? Ik weet dat het hier al behoorlijk druk is, maar jullie zijn zo'n fijne groep die elkaar steunt en bijstaat met goede raad en lieve woorden, dat ik daar heel graag deel van zou willen uitmaken nu ik aan dit -toch wel spannende en zware- traject ga beginnen.

Even in het kort mij voorstellen. Ik ben Windmolen, 32 jaar, en mijn man en ik proberen nu sinds 2 jaar zwanger te raken. Na een jaar waarin er helemaal niets gebeurd is, hebben we de onderzoeken gestart en is er gebleken dat ik endometriose heb. Daarvoor heb ik afgelopen najaar een operatie ondergaan, waarbij verklevingen aan m'n rechter eileider en eierstok zijn verwijderd, nog wat losse haarden en een stuk blinde darm, dat ook ontstoken was. De arts zei dat ik na de operatie een goede kans maakte om zwanger te worden, maar ondanks dat we daarna vrijwel meteen met IUI (6 rondes in totaal) zijn begonnen helaas toch geen succes. Langer doorlopen met de kans dat de endometriose terugkomt leek m'n gyn geen goed idee, en ook blijkt m'n AMH al iets verlaagd te zijn, dus vandaar nu de start met IVF.

Nog even wat info over m'n behandelplan: ik krijg het korte protocol. De eerste twee cyclusdagen spuit ik 300 IE Bemfola, (dat is volgens mij gewoon hetzelfde als Gonal-F), daarna tot aan de eerste echo elke dag 225 IE. Op dag 6 ga ik er een eisprongremmer bij spuiten (Orgalutran, had ik nog niet eerder van gehoord). Op dag 10 krijg ik m'n eerste echo. Zojuist heb ik de eerste spuit gezet, en ik vind het superspannend. Oh ja, ik woon trouwens in Duitsland, ivm privacy zeg ik liever niet precies waar, maar niet in Düsseldorf iig ;).

Tot zover mijn verhaal en vanaf nu ga ik ook op jullie reageren.
Welkom Windmolen!! :cheer2: :cheer2:
Herkenbaar hoor meiden dat er veel geschreven wordt en soms moeilijk bij te houden is! Het is niet anders, het is al fijn dat we onze ervaringen kunnen uitwisselen met elkaar en ik begrijp het als niet iedereen uitgebreid kan reageren. Ik hoop ook altijd dat ik niemand vergeet...

@Doces en Sofie:
Jeej groei!! Eindelijk!! Dat is positief! Bij mij duurde het dus vaak ook heel lang en uiteindelijk ging het gewoon prima, jullie moeten alleen veel geduld hebben! Doces, succes verder vandaag!

@Windmolen:
Welkom!! Ik lees altijd al mee in het andere topic, dus 'kende' je al een beetje. Heel veel succes. Vervelend trouwens dat het gisteren zo'n gedoe was met het aanmelden, dan kan je de moed in de schoenen zakken he. Mijn ervaring is ook dat de communicatie in de ziekenhuizen meestal wel wat beter kan...

@Duufje: Oh al ongesteld?! Voor een volgende poging misschien juist wel fijn of niet? Hoop wel dat jullie snel een afspraak krijgen en een goed behandelplan!

@Angel: Wauw weer een lief embryo aan boord!! Ik snap dat je negatief bent, misschien ook wel goed voor de zelfbescherming (denk ik altijd haha). Hoop dat je het dit keer niet bij het juiste eind hebt (net als ik nu). Nog een week!!

@Weija: Fijn dat jouw menstruatie ook weer doorbreekt en je weer verder kan. Op naar het gouden embryo!!

@Chevrolet: Fijn dat het helemaal schoon is. Hoeveel cryo's heb je nog? Ik heb mijn cryo in kunstmatige cyclus gedaan omdat ik onregelmatig ben maar volgens mij maakt het weinig verschil.

@LaFemme: Woh dat zijn veel follikels!! Hopelijk groeien ze niet allemaal door haha! Wel goed nieuws voor nu :).

@Animal:
Heel veel succes morgen!

@Baggal: Wat balen dat je zo'n last hebt van je benen. Natuurlijk ben je blij dat je zwanger bent maar je mag zeker wel klagen hoor!! Niemand zegt dat het altijd even leuk is. En helemaal logisch als je moeite hebt met lopen. Verwacht je dat het als het koeler wordt weer minder wordt? Dus savonds met de benen omhoog? Helaas moet je de zomer nog wel door...hopelijk niet te warm dus voor jou!
Ik denk dat ik ook wel moeite zou hebben met de verandering van mijn lichaam hoor. Het is gewoon anders...Ik hoop ook altijd dat het er bij mij dan weer af gaat, ik weet het niet...

Superlief dat jullie allemaal zo meeleven met mij!! Ik heb sinds vrijdag elke dag getest en de test lijkt nog steeds op te lopen. Vannacht heb ik maximaal 3 uur geslapen omdat ik onwijs gespannen ben. Ik heb zoveel hoop gekregen... en dan zul je zien dat het alsnog mis gaat. Mijn man wil zelfs niet eens dat ik het ziekenhuis bel voor een echo te plannen, hij wil eerst volgende week afwachten. Waarschijnlijk nemen we ook wat testen mee op vakantie maar denk niet meer elke dag testen.
Ondertussen voel ik nog steeds helemaal niks en dat vind ik wel echt gek maar het schijnt te kunnen. Hoop zo dat het goed blijft gaan, pff... Voor m'n gevoel moet ik elke dag testen om te weten dat het nog goed zit. Er is wel duidelijke oploop van de testen maar ik vind ze nog wel licht voor deze termijn (18 dpo). We moeten afwachten. Bij deze nog een fotootje ;). (een vriendin van mij heeft ze allemaal onder elkaar gezet haha).
Wanneer zouden jullie weer testen?

Afbeelding
Oke Boulu: Here it goes:-

:cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: :cheer: :jump: !! X

Zo mag ik je dan nu toch maar gewoon voorzichtig feliciteren met deze mijlpaal..?! En natuurlijk blijft het heel erg spannend tot de eerste echo en de weken daarna (en ook nog daarna als je Baggal heet - ahum), maar dit ziet er toch goed uit. Dat je niets voelt zegt helemaal niets - echt niet. Nogmaals, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen: ik voelde ook niets en maandag alweer 24 weken ver. Borsten bleven ook heel lang 75 B (en nu piep ik wel anders, zie eerdere post :$ ). Je bent zwanger en so far so good! Ik duim voor een :heart: op de eerste echo.

Windmolen: Welkom! Jammer dat de IUI's niet geleid hebben tot het gewenste resultaat, maar hopelijk lukt het met IVF! :bigkiss:
ik ga je feliciteren boulu of je nou wil of niet haha ziet er top uit meid :yes: :cheer2:

spannend blijft het ook na die 1e echo . zo werkt dat blijkbaar haha
Wauw Boulu!! Ik begrijp je voorzichtigheid echt heel goed hoor, maar wat een mooi beeld al die testen onder elkaar!!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Haha meiden, zelfs ik word blij van jullie berichten!! :) Zo lief, dank jullie! Probeer zelf nog steeds nuchter te blijven (al lukt dat niet, anders had ik wel fatsoenlijk geslapen vannacht...)
Oke even snel; gefeliciteerd Boulu!! :yes: Dat is een mooie streep hoor!
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Bedankt voor het welkom :).

Boulu, wat een prachtig rijtje, zeg! Dat lijkt me superduidelijk! Volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken over hoe donker de streep is. Sowieso zegt dat niet alles, hcg-niveau varieert behoorlijk tussen verschillende mensen, maar dat het oploopt is het belangrijkste. En jouw streep lijkt me eigenlijk sowieso prima qua donkerheid. Maar snap dat het spannend blijft. Ik duim hard voor je!
Grappig te lezen dat jij ook in mijn andere topic meeleest, haha. Ja, was een beetje gedoe met aanmelden en was al bang dat ik alsnog een maand zou moeten wachten ofzo, maar gelukkig niet. Nu probeer ik het maar over me heen te laten komen en hopelijk krijg ik niet teveel last van de medicatie. Ik ben benieuwd...
Boulu dat zijn hele mooie en duidelijke strepen!
En nu stoppen met testen en wachten tot de eerste echo. Je maakt jezelf alleen maar bang op deze manier.

Windmolen, welkom en succes!

Chevrolet, fijn dat je schoon bent. Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar als het zou kunnen zou ik denk ik voorkeur hebben voor binnen de eigen cyclus. Dat voelt iets 'natuurlijker'. Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee en het is vooral het idee denk ik.

Ik vind het prima dat ik nu al ongesteld ben, want hoe sneller mijn volgende cyclus begint hoe beter. Maar ik had het totaal nog niet verwacht en nu vraag ik me toch af of de 'blinde start' van de vorige poging misschien toch niet helemaal juist getimed was ofzo. Maar goed, dat doet er niet meer toe. Ik hoop dat ik weer wat regelmatiger ben dan de afgelopen menstruaties en dan mag ik over 4 weken alweer gaan spuiten.
Ik heb even kort contact gehad met de verpleegkundige (die wel contact had gehad met de arts). Voorstel van het ziekenhuis is om weer Menopur te gebruiken en in dezelfde dosering. Zij doet de mislukte bevruchtingen vooralsnog af als pech en de hoeveelheid follikels was voor mijn doen dit keer best okay. Ik neig hierin mee te gaan. De volgende afspraak zou dan zijn tijdens de eerste echo, dus als ik een week heb gestimuleerd. Dan ruimt ze extra tijd voor me in. En als ik me er dan niet goed bij voel, kan ik de poging alsnog stoppen natuurlijk.
Boulu Eindelijk de foto er op gezet! :thumbsup:

Ik kom lekker even mee dansen hier!! :jump: :cheer2: :cheer: :jump: :cheer2: :cheer: :jump: :cheer2: :cheer:

En super goeie fotobewerker.. :hyper: Ik zal de foto's onder elkaar blijven zetten totdat je het zelf gelooft! :bigkiss:

*breekt weer uit..*
Wow boulu! Dit heet gewoon een knaltest hoor.... ga het maar geloven!
(Je kunt het toch echt niet 9 maanden lang blijven ontkennen...)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
yes Boulu! :cheer: :jump: :cheer2: gefeliciteerd!!!!!!!!! Dit is van een cryo toch?

Welkom Safka en Windmolen!
Safka: ik ben ook alleenstaand aan het proberen moeder te worden.

Chevrolet: ik heb de vorige keer een cryo-tp in de natuurlijke cyclus gehad. Geen startecho, 10e dag van de cyclus langskomen voor de voortgangsecho, daarna ovulatietesten gebruiken, 15e dag nog een keer echo omdat ik bang was de ovulatie gemist te hebben, 5e dag na ovulatie cryo-tp van een blastocyt gehad en verder geen utrogestan of crinone gebruikt.
WTF?
joepie boulu mooi weer voor een dansje!
gefeliciteerd
Boulu: Deze is voor jou :cheer2:

Afbeelding
Zo, dat was me het dagje wel! Vanochtend dus positief bericht bij de zesde (...) voortgangsecho. De follikels zijn mooi aan het groeien. Er waren er een paar van rond de 13 mm en een paar van rond de 10 mm. Ze heeft verder geen exacte aantallen benoemd, maar ze waren netjes aan het groeien en ook het baarmoederslijmvlies werd zoals het hoort wat dikker. Ik wil me nog niet al te rijk rekenen, maar dit is in ieder geval positief! Vrijdagochtend gaan we voor de zevende voortgangsecho weer terug naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk volgende week nog een echo en dan hopelijk eind van de week of begin van de week daarna de punctie. We zullen zien...

Daarna snel door in de auto naar Amsterdam waar ik eerst bloed moest laten prikken. Ik gaf aan dat ik maandag in mijn rechterarm was geprikt (voor het oestrogeen gehalte) en of dat kwaad kon. Ze gaf zelf aan dat het in principe wel kon, maar ze wilde dan wel even links proberen. Aangezien links bij mij altijd moeilijk ging, laat ik sinds een paar jaar eigenlijk altijd rechts prikken. Maar nu wilde ze dus toch links prikken om rechts even een beetje te 'ontzien'. Dat links moeilijk te prikken was, was nu wel weer duidelijk: ze heeft me een flinke blauwe plek bezorgd! Mijn linkerarm doet er ook gewoon pijn van. Er zit gewoon een soort paars/blauwe bult met bloed.

Eind goed al goed, de leverwaarden waren bekend toen het tijd was voor mijn afspraak met de MDL-arts. En ik kreeg nog meer goed nieuws: de leverwaarden zagen er erg goed uit! :yes: De leverarts was erg positief en grapte zelfs dat hij wel onderzoek wilde uitvoeren naar het effect van FSH op de lever bij de leveraandoeningen die ik heb :rolling: Ik mag dus gewoon door met het IVF/ICSI traject zonder verdere belemmeringen. :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2:

Beetje jammer wel dat er forse schade aan onze auto was toen we terugkwamen in de parkeergarage van het AMC... Er was iemand tegen het achterportier gereden en heeft flinke krassen en deuken veroorzaakt. Er lag een geschreven briefje onder de ruitenwisser van een getuige (dus niet van de 'dader' zelf). Hij/zij heeft het kenteken opgeschreven en we gaan hiervan aangifte doen. Beetje een domper na zo veel goed nieuws, maar ach... Het kon voor mij de pret niet drukken... :rolling:

Op naar voortgangsecho #7 op vrijdag! :proud:
Woehoe Boulu!!!! :cheer: :cheer: :cheer:
Meid, ik snap oprecht niet dat je de streep licht vindt voor 18 dpo..... grapjas! :facepalm: Verwacht je soms nog knipperende neonletters erboven 'Je bent zwanger!'? :p
Toch fantastisch dat je nu zwanger op vakantie kan! Geniet ze samen :heart:

Doces en Sofie wat fijn dat de follikels aan het groeien zijn!! Wat gaan jullie mooi gelijk op.

Chevrolet. Ik heb ervaring met terugplaatsingen in eigen en kunstmatige cyclus. Normaal vind ik eigen cyclus heel fijn. Want ik kom één keer voor een echo op cyclusdag 10, mag die avond pregnyl spuiten en een week later is de terugplaatsing verder geen hormonen en toeters en bellen en maar twee bezoekjes aan het ziekenhuis per maand.
Laatst had ik echter een maand dat de follikels erg langzaam groeiden en ik binnen twee weken 5x (op werkdagen) langs ben geweest voor echo's en uiteindelijk de terugplaatsing. Ik kan je vertellen ik was not amused..... In de natuurlijke cyclus hoef ik geen Utrogestan te gebruiken omdat het follikel na de eisprong zelf progesteron aanmaakt.
De afgelopen keer een kunstmatige cyclus gehad met progynova en crinone. Los van dat je drie keer per dag aan de pilletjes moet denken vond ik het wel relaxed maar één echo op dag 13 en een terugplaatsing op dag 17. Ik had ook totaal geen last van de hormonen.
Qua slagingskans maakt het niet uit of het een kunstmatige of natuurlijke cyclus is.

Duufje wat fijn dat je menstuatie al op gang is. Omdat je geen terugplaatsing hebt gehad heb je denk ik ook geen Utrogestan gebruikt? Dat zou de reden kunnen zijn dat je menstuatie eerder is dan je verwacht. De progesteron verlengt nl de luteale fase en is na een punctie nodig omdat anders de luteale fase te kort is.
Hopelijk is dit het setje naar dat je cyclus weer goed op gang is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven