Materialistisch?
donderdag 15 juni 2017 om 23:32
Hoiii
Naar aanleiding van het topic over cadeau's in een klein appartement voor een eenjarig kind open ik dit topic.
Waarom hechten mensen toch altijd zo'n waarde aan het ontvangen van cadeau's voor een verjaardag. De wensen van de jarige worden ruim van te voren besproken. Het gaat het er toch om dat je die dag samen bent met de jarige en het gaat toch niet om de cadeau's?! Ik heb het gevoel dat tegenwoordig vooral bij kinder verjaardagen alles draait om wie de grootste cadeau's voor zn kind krijgt. Zo vind ik mensen die op een uitnodiging een cadeautip vermelden of online een verlanglijst delen met specifiek de prijs en winkel ronduit walgelijk. Blegh het draait dan alleen maar op krijgen, krijgen en krijgen. Ik vind het maar materialistisch.
Als ik jarig ben boeien de cadeautjes me vrij weinig. Het is super lief als iemand aan me denkt en dit uit met een kleinigheidje. Maar dit is zeker niet het belangrijkst. Het gaat mij om het gebaar en niet om het krijgen van iets.
Naar aanleiding van het topic over cadeau's in een klein appartement voor een eenjarig kind open ik dit topic.
Waarom hechten mensen toch altijd zo'n waarde aan het ontvangen van cadeau's voor een verjaardag. De wensen van de jarige worden ruim van te voren besproken. Het gaat het er toch om dat je die dag samen bent met de jarige en het gaat toch niet om de cadeau's?! Ik heb het gevoel dat tegenwoordig vooral bij kinder verjaardagen alles draait om wie de grootste cadeau's voor zn kind krijgt. Zo vind ik mensen die op een uitnodiging een cadeautip vermelden of online een verlanglijst delen met specifiek de prijs en winkel ronduit walgelijk. Blegh het draait dan alleen maar op krijgen, krijgen en krijgen. Ik vind het maar materialistisch.
Als ik jarig ben boeien de cadeautjes me vrij weinig. Het is super lief als iemand aan me denkt en dit uit met een kleinigheidje. Maar dit is zeker niet het belangrijkst. Het gaat mij om het gebaar en niet om het krijgen van iets.
vrijdag 16 juni 2017 om 07:24
Ach, je weet dan wel zeker dat ze blij zijn met het cadeau. Ze hebben het immers zelf beschreven.
Of iedereen materialistisch is dat betwijfel ik. Ik ben het meestal niet. Heel vroeger wel omdat er toen al heel aardige dingen in de winkels lagen en omdat je twee stuivers meer waard leek te zijn als je dezelfde spullen en kleding had als je groepsgenoten.
Of iedereen materialistisch is dat betwijfel ik. Ik ben het meestal niet. Heel vroeger wel omdat er toen al heel aardige dingen in de winkels lagen en omdat je twee stuivers meer waard leek te zijn als je dezelfde spullen en kleding had als je groepsgenoten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 16 juni 2017 om 07:28
Dit.GinnyJones schreef: ↑15-06-2017 23:39Het is niet altijd vanuit materialistisch, als ik naar mezelf kijk, ik ben alles behalve dat. Toch droom ik nog altijd van een verjaardag met een taart met kaarsjes en een stapel cadeautjes. Dat kunnen gerust dingen zijn van een paar cent van de Action of iets. Maar het gevoel, het echt jarig zijn gevoel en de "spanning" van het cadeautjes openmaken. Het doet me denken aan vroeger en het geeft me een heel gelukkig gevoel.
Helaas is dit al jaren niet meer voorgekomen want mensen hebben geen tijd, geen zin, vul maar in. Mensen lijken steeds nuchterder te worden, willen nergens meer plezier aan beleven en alles moet zo min mogelijk opvallen. Ik vind het jammer, ik hou juist van bepaalde dagen een beetje bijzonder maken. Iets leuks doen voor andermans verjaardag om het voor hen een beetje bijzonder te maken vind ik ook geweldig. En dat hoeft echt niet veel geld te kosten.
Er lijkt wel.een anti stroming gaande.
Natuurlijk vinden kinderen kadootjes krijgen leuk, doe even normaal.
Ik vind vragen om geld voor een kind alleen in bijzondere gevallen (gezin met weinig geld met kind dat iets bijzonders wil bijvoorbeeld) ook niet gek.
De.online lijsten kennen we hier niet.
Ook voor mezelf vind ik het gewoon leuk.
Niet vanwege het geld maar vanwege de gezelligheid.
Mijn schoonfamilie heeft de 'grap' gehad om.steeds.dezelfde envelop uit te wisselen. Zo van: Huhu kijk ons eens lekker nuchter zijn.
Ik vind dat uitermate stom.
Ik kan voor iedereen wel iets verzinnen als kado.
vrijdag 16 juni 2017 om 07:29
Met een heleboel opmerkingen hier kan ik het eens zijn., maar geen idee hoe het beter kan. Ik kreeg vroeger met sinterklaas, samen met mijn broer een hele wasmand vol cadeautjes. Maar die cadeautjes bestonden uit een gum, een kladblok, een klein doosje kleurpotloden enz. Geweldig vond ik het om alles uit te pakken.
Onze eigen kinderen werden vaak blij van een paar konijnenpantoffels, een pyjama met een favoriet stripfiguur o.i.d.
Tegenwoordig is alles wel extreem duur, dat vind ik ook......
Onze eigen kinderen werden vaak blij van een paar konijnenpantoffels, een pyjama met een favoriet stripfiguur o.i.d.
Tegenwoordig is alles wel extreem duur, dat vind ik ook......
vrijdag 16 juni 2017 om 07:30
Ik denk dat deze trend mede bestaat doordat er tegenwoordig zoveel shit in omloop is. Troep van de action die meteen kapot gaat, kleding die na 2 x wassen uit elkaar valt, prullaria waar je niks mee kan... Mensen zijn als de dood dat je daar mee aankomt, en dat je het dan door de achterdeur naar de afvalhoop of kringloop kan sluizen na de verjaardag. Ik geef (en ontvang) liever iets nuttigs en/of gewensts of anders liever niks. Desalniettemin zou ik met een uitnodiging nooit een (online) cadeautip of verlanglijstje meesturen. Dat vind ik echt getuigen van slechte manieren. Maar als iemand mij vraagt of er nog wensen zijn dan durf ik wel wat ideeen te opperen.
vrijdag 16 juni 2017 om 07:32
Eens.FunnyFace8 schreef: ↑16-06-2017 07:30Ik denk dat deze trend mede bestaat doordat er tegenwoordig zoveel shit in omloop is. Troep van de action die meteen kapot gaat, kleding die na 2 x wassen uit elkaar valt, prullaria waar je niks mee kan... Mensen zijn als de dood dat je daar mee aankomt, en dat je het dan door de achterdeur naar de afvalhoop of kringloop kan sluizen na de verjaardag. Ik geef (en ontvang) liever iets nuttigs en/of gewensts of anders liever niks. Desalniettemin zou ik met een uitnodiging nooit een (online) cadeautip of verlanglijstje meesturen. Dat vind ik echt getuigen van slechte manieren. Maar als iemand mij vraagt of er nog wensen zijn dan durf ik wel wat ideeen te opperen.
vrijdag 16 juni 2017 om 07:51
Mensen vragen vaak of er nog wensen zijn en dan vind ik een (online) lijstje altijd fijn. Ik maak die voor man, zoon en mijzelf en daar staat cadeaus op in alle prijsklassen. Ik zeg eigenlijk altijd dat ik het al leuk vind dat ze willen komen, dat er een lijstje is en dat ze kunnen kijken of er iets leuks op staat, maar dat ik alles leuk vind (niet helemaal waar). Ik zal trouwens niet ongevraagd met de uitnodiging mijn wensen meesturen - dat vind ik ook onbeleefd en hebberig overkomen.
Overigens vraag ik anderen ook vaak waar ik ze blij mee maak als ik niet toevallig iets weet. Ik heb liever de zekerheid dat iemand iets echt leuk vindt, dan dat ik geld uitgeef aan iets dat ze in een kast zetten en nooit meer aanraken.
Overigens vraag ik anderen ook vaak waar ik ze blij mee maak als ik niet toevallig iets weet. Ik heb liever de zekerheid dat iemand iets echt leuk vindt, dan dat ik geld uitgeef aan iets dat ze in een kast zetten en nooit meer aanraken.
vrijdag 16 juni 2017 om 07:55
Ik heb weinig wensen. Maar bij de discount store denk ik nog steeds vaak: ik wou dat dit er allemaal was geweest toen ik klein was. Het is net luilekkerland. Soms koop ik dus iets alleen vanwege het verlangen vroeger. Eenmaal thuis slaat het besef dat ik geen kind meer ben toe, maar dan is de spijt niet zo groot, want de schade is slechts één euro. En als je echt wil kan je het zelfs retourneren daar. Even de bon vragen aan de gulle gever en zeggen dat je je zinnen hebt gezet op een échte xxx. Durf je het niet? Dan is er iets mee. En de gever weet voortaan wat niet op prijs wordt gesteld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 16 juni 2017 om 08:05
Ik vind het leuk om iets te geven waar een ander blij mee is. Het maakt mij niet uit of dat dat op een lijstje staat, geld is of een vraag om een specifiek iets. Zolang ik zelf de waarde kan bepalen van het cadeau, vind ik er niets brutaals aan om aan te geven wat je graag van mij voor een gelegenheid wilt krijgen. Ik vind het fijn als mijn cadeau iemand blij maakt, daar gaat het mij om.
vrijdag 16 juni 2017 om 08:14
"Als ik jarig ben boeien de cadeautjes me vrij weinig. Het is super lief als iemand aan me denkt en dit uit met een kleinigheidje. "
Ja wat is het nou? Boeit het je nou niet of vind je het superlief? En een duur cadeau is niet lief maar een kleinigheidje wel? Wat vind jij een kleinigheidje en wat duur?
Ja wat is het nou? Boeit het je nou niet of vind je het superlief? En een duur cadeau is niet lief maar een kleinigheidje wel? Wat vind jij een kleinigheidje en wat duur?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 16 juni 2017 om 08:24
Ik krijg de indruk dat mensen juist veel minder materialistisch zijn dan een paar jaar geleden. Je ziet toch een duidelijke verschuiving van uitgaven aan spullen naar uitgaven in de horeca. In mijn omgeving zie ik steeds vaker dat mensen i.p.v. een cadeau geven iemand uitnodigen voor een borrel of etentje. Wat ook eigenlijk wel zo leuk is, want vrijwel iedereen heeft alle spullen die nodig zijn al.
vrijdag 16 juni 2017 om 08:26
Ik krijg liever niks dan zo'n 'kleinigheidje' waar ik niks mee kan. Tijdens onze housewarming kregen we een metalen rekje met daarin een glazen pot en daar weer een soort badparels en een halfdode bloem erin.Nouschi schreef: ↑16-06-2017 08:14"Als ik jarig ben boeien de cadeautjes me vrij weinig. Het is super lief als iemand aan me denkt en dit uit met een kleinigheidje. "
Echt, na 2 dagen hebben we het weg gegooid, was echt een prul.
Met een vriendin heb ik cadeau's al een paar jaar geleden afgeschaft, wij gaan gewoon een dagje weg samen. Vinden we veel gezelliger.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
vrijdag 16 juni 2017 om 08:37
Dan zou ik een beetje gaan braken.forumdame2011 schreef: ↑16-06-2017 08:32Cadeaus.
Niet cadeau's.
On topic. Ik zag ooit eens bij iemand op de kaart staan: your presence is our present.
Vond ik een mooie!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 16 juni 2017 om 08:51
To, ik vind het gewoon leuk als iemand de moeite neemt om een cadeautje voor mij uit te zoeken. En cadeaus kunnen groter zijn dan vroeger omdat we meer te besteden hebben, omdat spullen goedkoper worden, maar ook omdat gezinnen kleiner worden en er dus per jarige meer te geven valt.
Mijn oma kwam uit een gezin met 16 kinderen, bij mijn moeder waren ze met zijn drieën, ik met zijn tweeën en alleen mijn zus heeft een kind. Dus als je daar 100 euro over verdeeld, wordt het wel heel anders...
Mijn oma kwam uit een gezin met 16 kinderen, bij mijn moeder waren ze met zijn drieën, ik met zijn tweeën en alleen mijn zus heeft een kind. Dus als je daar 100 euro over verdeeld, wordt het wel heel anders...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 16 juni 2017 om 08:53
Ik ken een jongen van 7 die zo enorm verwend wordt. Met de feestdagen, zowel Sinterklaas als Kerstmis, krijgt hij alleen maar grote en dure cadeau's. Verjaardag is zo'n twee maanden later en wordt het opnieuw gedaan. Met Pasen kreeg hij een shirt van Star Wars.
Onlangs de Heilige Communie gedaan, weer een lading cadeau's. Daar kiezen de ouders zelf voor en dat is prima, moeten ze zelf weten. In hun situatie begrijp ik ergens wel waar het vandaan komt, al zou ik het zelf niet zo aangepakt hebben.
Dat speelde al voordat wij onze kinderen kregen dus ik heb daar lering uit getrokken, ook al ben ik niet zo van de grote cadeau's. Maar dat kind is er enorm hebberig van geworden en dat wil ik zelf niet voor onze kinderen. Ze krijgen uiteraard wel cadeau's met verjaardagen en feestdagen, maar dan in niet kleine mate en niet zo duur. Gewoon kleine dingen waarvan ik weet dat ze daar blij mee zijn. En dat zijn ze dan oprecht ook en hebben ze er veel plezier van. Ik merk weinig van hebberigheid op dit moment. Tussendoor worden knutselspullen aangevuld en dat is het dan wel zo'n beetje. We gaan liever met de kinderen op stap en als cadeau geef ik ook liever een bon voor een park/pannenkoekenrestaurant of zwemabonnement. Het leven is meer dan spullen en eindeloos speelgoed.
Dat speelde al voordat wij onze kinderen kregen dus ik heb daar lering uit getrokken, ook al ben ik niet zo van de grote cadeau's. Maar dat kind is er enorm hebberig van geworden en dat wil ik zelf niet voor onze kinderen. Ze krijgen uiteraard wel cadeau's met verjaardagen en feestdagen, maar dan in niet kleine mate en niet zo duur. Gewoon kleine dingen waarvan ik weet dat ze daar blij mee zijn. En dat zijn ze dan oprecht ook en hebben ze er veel plezier van. Ik merk weinig van hebberigheid op dit moment. Tussendoor worden knutselspullen aangevuld en dat is het dan wel zo'n beetje. We gaan liever met de kinderen op stap en als cadeau geef ik ook liever een bon voor een park/pannenkoekenrestaurant of zwemabonnement. Het leven is meer dan spullen en eindeloos speelgoed.
vrijdag 16 juni 2017 om 08:55
Ik ben het eens met d uitspraak "your presence is our present". Ik vind het lief als ik jarig ben en ik een klein cadeautje krijg als teken dat die persoon aan me heeft gedacht. Maar krijg ik het niet, dan boeit het me idd niets. Het gaat er mij om dat iemand aanwezig op zo'n dag. Zo vind ik dus een zak drop of een reep chocola geen problemen om als cadeautje te krijgen.
Verder vind ik ook erg leuk om iemand een cadeau te geven voor welke gelegenheid dan ook. Alleen wel als ik er zelf zin in heb en dus zonder dat gedoe met lijstjes en cadeautips. Ik voel me dan soort van verplicht wat te geven.
Die lijstjes ed bijf ik brutaal vinden. Je gaat er al van uit dat je een cadeau gaat krijgen. Voor mij persoonlijk ligt de focus dan alleen nog maar bij het krijgen van een cadeau omdat je er zo bewust mee bezig bent geweest.
Verder vind ik ook erg leuk om iemand een cadeau te geven voor welke gelegenheid dan ook. Alleen wel als ik er zelf zin in heb en dus zonder dat gedoe met lijstjes en cadeautips. Ik voel me dan soort van verplicht wat te geven.
Die lijstjes ed bijf ik brutaal vinden. Je gaat er al van uit dat je een cadeau gaat krijgen. Voor mij persoonlijk ligt de focus dan alleen nog maar bij het krijgen van een cadeau omdat je er zo bewust mee bezig bent geweest.
vrijdag 16 juni 2017 om 09:05
Nou ja, het is nu eenmaal zo dat een feestje, cadeautjes betekend. En als dat niet zo is, dan wordt dat afgesproken. Cadeautjes zijn dus de norm. Hoe en wat is iets dat (onbewust) afgesproken wordt in een groep.Nhalove schreef: ↑16-06-2017 08:55Ik ben het eens met d uitspraak "your presence is our present". Ik vind het lief als ik jarig ben en ik een klein cadeautje krijg als teken dat die persoon aan me heeft gedacht. Maar krijg ik het niet, dan boeit het me idd niets. Het gaat er mij om dat iemand aanwezig op zo'n dag. Zo vind ik dus een zak drop of een reep chocola geen problemen om als cadeautje te krijgen.
Ik bedenk ook van te voren wat ik kan vragen, omdat mensen het leuk vinden om een cadeau te geven ipv geld. Misschien brutaal om daar al aan te denken, maar ik doe mensen een plezier door (globaal) aan te geven wat ik leuk vind, omdat zij het leuk vinden om een cadeau te geven. En ja, ik vind het leuk om te krijgen.
Het ligt er voor mij aan wat voor lijst, wanneer krijg ik het en hoe wordt het verwoord.
Ik heb begrip voor: Mocht je wat voor Miep mee willen nemen, met een van de volgende dingen zou je haar heel blij maken. Of Miep is aan het sparen voor een mooie trapauto, dus als je mee wilt doen aan dit cadeau zou dat er leuk zijn.
Geld voor volwassenen omdat ze niet weten wat ze willen, vind ik niet leuk om te geven. Bij jongeren/kinderen vind ik het ook niet zo leuk, maar die kunnen het altijd wel ergens voor gebruiken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 16 juni 2017 om 09:12
Wat betreft cadeaus ben ik totaal niet materialistisch. Je doet me zelfs een groter plezier als je geen cadeau meeneemt. Ik vind het altijd zo zonde als er iets gekocht wordt, omdat het er nu eenmaal bij hoort. Vaak krijg of geef je dan iets, dat niet in de smaak valt en vervolgens jarenlang ongezien/ongebruikt in een kast ligt, omdat je het ook weer niet weg wilt doen. Helemaal als je weet dat het cadeau door iemand gegeven is die het met zorg/liefde heeft uitgekozen en/of een kleine portemonnee heeft, is het heel moeilijk om het dan weg te gooien of weg te geven.
Het heeft wat mij betreft dan ook niks te maken met niet gezien of niet gewaardeerd worden als iemand geen cadeau meeneemt. Als iemand de moeite neemt om bij me langs te komen als ik iets te vieren heb, voel ik me gewaardeerd genoeg.
Het heeft wat mij betreft dan ook niks te maken met niet gezien of niet gewaardeerd worden als iemand geen cadeau meeneemt. Als iemand de moeite neemt om bij me langs te komen als ik iets te vieren heb, voel ik me gewaardeerd genoeg.
vrijdag 16 juni 2017 om 09:15
vrijdag 16 juni 2017 om 09:16
Ik zou het zelf niet durven, zo'n lijst meesturen, maar stiekem zou ik het best willen. Vrienden van ons (dertigers) doen dat altijd en ik vind het zo verrekte handig. Er staan goedkope dingen op, wat duurdere dingen, maar ook dingen als 'samen iets leuks doen' en 'iets dat jij leuk vindt voor ons' en zo. Als iemand iets koopt en dat aanvinkt, weet een ander dat het al gegeven wordt, ook handig. Op deze manier weet je altijd iets leuks te kopen en past het altijd wel binnen je portemonnee. En je voorkomt dat mensen prullen als cadeaus geven. Een mooie bos bloemen of lekker speciaalbier/fles wijn is misschien altijd wel goed, maar andere mensen die geen ideeën hebben die halen dan van die vreselijke neerzetdingetjes of andere troep die zo bij het grofvuil gaat en dat is gewoon zonde. Mijn vrienden weten gelukkig wel waar ze me blij mee maken (is gelukkig toch mijn ervaring weer elk jaar) maar vooral als je bij kennissen op bezoek bent is dat toch wat lastiger. Vooral omdat de meeste mensen eigenlijk alles al wel hebben. En als je dan iets specifieks wilt is dat gewoon handiger om aan te geven. Ik geef trouwens altijd aan dat cadeautjes niet nodig zijn maar mijn ervaring is dat iedereen toch graag iets mee wil nemen, en ik moet zeggen dat ik dat zelf ook graag wil bij anderen.
Ik vind dan de focus nog steeds niet liggen op materialisme. Betreffende vrienden bijv. hebben altijd leuke feestjes waar ze veel tijd en moeite insteken en het is altijd gezellig. Maar dat betekent niet dat cadeautjes niet ook leuk zijn om te geven en te krijgen (ik geef iig altijd graag iets!). En dan is het toch veel leuker om iets te geven/krijgen wat je ook daadwerkelijk leuk vindt of kunt gebruiken ipv het zoveelste actionprulletje of vensterbankopleukertje?
Verder zie ik echt het probleem met sinterklaas niet. Ik heb geen kinderen maar vind sinterklaas nog stééds het leukste feest van het jaar (al heeft het de laatste jaren wel wat aan glans verloren vanwege de hele discussie er om heen). Wij vieren het nog steeds, met enkel volwassenen. Gedichten, surprises, leuke cadeautjes, chocolademelk&pepernoten, het is altijd zo gezellig. Wij kregen als kind trouwens ook best veel cadeautjes maar daar zaten dan heel veel nuttige en kleine dingen bij, zoals een doosje potloden, een pyjama, pantoffels, vouwblaadjes, enz. Ontzettend leuk voor kinderen om zoveel te krijgen, en dan hoeft het dus helemaal niet groot of duur te zijn.
Ik vind dan de focus nog steeds niet liggen op materialisme. Betreffende vrienden bijv. hebben altijd leuke feestjes waar ze veel tijd en moeite insteken en het is altijd gezellig. Maar dat betekent niet dat cadeautjes niet ook leuk zijn om te geven en te krijgen (ik geef iig altijd graag iets!). En dan is het toch veel leuker om iets te geven/krijgen wat je ook daadwerkelijk leuk vindt of kunt gebruiken ipv het zoveelste actionprulletje of vensterbankopleukertje?
Verder zie ik echt het probleem met sinterklaas niet. Ik heb geen kinderen maar vind sinterklaas nog stééds het leukste feest van het jaar (al heeft het de laatste jaren wel wat aan glans verloren vanwege de hele discussie er om heen). Wij vieren het nog steeds, met enkel volwassenen. Gedichten, surprises, leuke cadeautjes, chocolademelk&pepernoten, het is altijd zo gezellig. Wij kregen als kind trouwens ook best veel cadeautjes maar daar zaten dan heel veel nuttige en kleine dingen bij, zoals een doosje potloden, een pyjama, pantoffels, vouwblaadjes, enz. Ontzettend leuk voor kinderen om zoveel te krijgen, en dan hoeft het dus helemaal niet groot of duur te zijn.
vrijdag 16 juni 2017 om 09:19
ik doe gewoon waar ik zin in heb: als ik een super leuk idee voor iemand heb, dan mag dat rustig wat kosten - weet ik niks voor je, dan heb je dat jaar "pech" en dan breng ik een kleinigheidje en mijn sprankelende persoonlijkheid
Als de krijger er problemen mee heeft, dan is dat zijn/haar probleem.
Ik doe ook niet aan "eerlijk" - ik ga geen boekhouding bijhouden om op de cent nauwkeurig bij te houden of ik elk neefje wel even veel geef. Ook daar geldt: droom jij van nieuwe skates en ik weet dat, dan wil ik best uitbundig bijlappen en weet jij van gekkigheid niks meer te verzinnen en mompel je "doe maar een envelopje" dan is de bijdrage wat minder.
Ik doe ook niet aan "eerlijk" - ik ga geen boekhouding bijhouden om op de cent nauwkeurig bij te houden of ik elk neefje wel even veel geef. Ook daar geldt: droom jij van nieuwe skates en ik weet dat, dan wil ik best uitbundig bijlappen en weet jij van gekkigheid niks meer te verzinnen en mompel je "doe maar een envelopje" dan is de bijdrage wat minder.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
vrijdag 16 juni 2017 om 09:22
Er is een dunne scheidslijn tussen eisen stellen en gelaten een bullshit kado in ontvangst nemen... Toen m'n kinderen nog heel klein waren, kregen ze ook af en toe afgrijselijke kado's. Die verdwenen na hun feestje altijd spoorloos, in de 'vergeteldoos', welke weer een directe link had met de vuilnisbak of de rommelmarkt...
vrijdag 16 juni 2017 om 09:30
Ik vier elk jaar mijn verjaardag met een man of 30-40. Ik zeg er meestal met klem bij dat ik geen cadeaus wil omdat ik alles heb dat mijn hartje begeert. De komst van mijn lieve vrienden is al een cadeau. Ieder jaar blijkt weer dat er dan eentje met de pet rond is gegaan en toch iets moois heeft gekocht voor mij - of een donatie heeft gedaan aan een goed doel dat ik belangrijk vindt. Op die manier krijg ik nooit onzin cadeaus. In mijn vriendenkring ben ik zeker niet de enige die dit doet. De meesten vragen niks of iets dat die avond op kan. Ik neem een cadeau mee als ik toevallig iets heb gevonden waarvan ik vind dat het bij die persoon past. Dat hoeft trouwens niet op een verjaardag te zijn, dat kan ook zomaar.