respect op het forum

07-02-2009 23:14 1300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al heel lang mee hier op het forum en verbaas me over hoe sommige forummers reageren. Behoorlijk fel en aanvallend naar iemand toe, en daarbij soms totaal het topic uit het oog verliezen. Eindeloos doorzeuren of iets met d of dt geschreven moet worden. Iemand al snel als trol of kutwijf bestempelen. Vooral als nieuwe forummer moet je hier een plaats veroveren heb ik soms het idee. Jammer want het forum is toch juist de ideale plek om meningen van anderen te horen, advies te vragen etc. Een ander zijn mening hoeft niet de jouwe te zijn maar respect is toch het minste wat je kunt tonen?
quote:mamalief schreef op 09 februari 2009 @ 15:35:

[...]

ik ben hier al jaren en word ook vaak straal genegeerd hoor, t is maar net wat je post en wat er voor of na jou wordt gepost hoeveel indruk het maakt denk ik.

heeft mi naar mijn mening niks met nieuw of oud te maken.

Okay...dan weet ik dat ook weer

Perfectionisme is niet perfect...
quote:mamalief schreef op 09 februari 2009 @ 15:39:

denk ik dan maar he, in t echt is het natuurlijk zo dat iedereen mij gewoon negeert omdat ik niet bij een groepje hoor Je hebt vandaag al respect gekregen (na lang aandringen....), nu is 't wel ff klaar, ok?
quote:Ligeia schreef op 09 februari 2009 @ 15:42:

[...]

Ja precies, hier ook eentje die al een jaar of vijf meedoet, maar die geregeld wordt genegeerd. Ik ga ervan uit dat mijn reactie om wat voor reden dan ook niet interessant is of niets bijdraagt op dat moment. En dan leef ik gewoon onbekommerd door, hoor...

Welnee, ik lees jouw reacties altijd. Maar je moet er gewoon vanuit gaan dat als er geen reactie komt, men het gewoon met je eens is. Of dat ze zo stijl achterovergevallen zijn van je onderbouwde argumenten dat ze sprakeloos zijn. Doe ik ook altijd.

Ik vergeet gewoon dat mensen niet kunnen zien dat ik instemmend zit te knikken. En ik vind het ook zo debiel om steeds maar te zeggen "vinnik ook".
Ja, Traincha2 zei ook al zoiets. En het klopt ook, want ik zit zelf geregeld met een 'Eensch!' in de aanslag als reactie op wat een ander zegt om het vervolgens weer weg te klikken, omdat ik dat ook weer zo zinloos of dubbelop vind. Maar goed, genegeerd worden (om welke reden dan ook) heeft verder niets te maken met oud of nieuw zijn op het forum...
quote:Evidenza schreef op 09 februari 2009 @ 15:45:

[...]

Welnee, ik lees jouw reacties altijd. Maar je moet er gewoon vanuit gaan dat als er geen reactie komt, men het gewoon met je eens is. Of dat ze zo stijl achterovergevallen zijn van je onderbouwde argumenten dat ze sprakeloos zijn. Doe ik ook altijd.

Ik vergeet gewoon dat mensen niet kunnen zien dat ik instemmend zit te knikken. En ik vind het ook zo debiel om steeds maar te zeggen "vinnik ook".knikt instemmend en zegt debiel: vinnik ook!
kook
Pas op voor groepsvorming eenschgezinden!...
quote:iry schreef op 09 februari 2009 @ 15:14:

[...]

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe een discussie werkt.

Bovendien reageer ik meteen als ik nog tig bladzijde te gaan heb om te lezen.

Anders wordt het zo'n zoektocht.

Toch erg vreemd om een nogal zeer denigrerende,over een kam scherend,onwetende mening te geven over de forummers hier.

Om deze ineens na een paar bladzijdes bij te stellen (snap ook niet hoe dat ineens kan,zoveel bijzonders is er niet over gezegd)

Want kennelijk had je er nogal een zeer stellig beeld van.

Ik zou zeggen,

misschien verstandig om eerst beter na te denken voordat je wat uit je toetsenbord ramt.

Allereerst heb ik mijn mening niet bijgesteld maar de woordkeuze. Deze woordkeuze was niet erg gelukkig maar kwam door irritatie. Ik had het anders kunnen zeggen. Daarnaast heb ik geen uitgesproken mening over bepaalde forummers, ik heb niemand bij naam genoemd maar wel over bepaald gedrag dat ik hier meen terug te zien. Ik wil best mijn mening bij stellen als ik wat meer de discussies hier volg. Kan best zijn dat ik dan tot ander inzicht kom. Maar ik blijf er bij sommige topics die ik tot nu toe heb gelezen zijn tenenkrommend in die zin polulair willen doen.

Ik zal ook best vaker reageren en dan rechtstreeks naar de persoon misschien dat het dan wat duidelijker is.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
Mactrees, ik begrijp er echt niks van wat bedoel je nu met "populair willen doen" dit is toch ook zo subjectief als wat. Jij beleeft en interpreteert dit zo, maar is het feitelijk ook zo? Kom dan eens met een voorbeeld
MacTrees, ik lees in jouw posting een bepaalde mening, die ik niet deel, maar je schrijft ook dat je je mening wellicht bijstelt als je de discussies hier wat meer volgt.... Daar haal ik uit dat je de discussies hier nauwelijks gevolgd hebt maar dat je je mening wel alvast gevormd hebt, voorbarig. Beetje...apart...
quote:minny schreef op 09 februari 2009 @ 16:05:

MacTrees, ik lees in jouw posting een bepaalde mening, die ik niet deel, maar je schrijft ook dat je je mening wellicht bijstelt als je de discussies hier wat meer volgt.... Daar haal ik uit dat je de discussies hier nauwelijks gevolgd hebt maar dat je je mening wel alvast gevormd hebt, voorbarig. Beetje...apart...

Precies.

Dat vind ik dus ook opmerkelijk.

Bovendien zeg je toch echt in je eerste posting dat op dit forum alleen personen komen om te bashen en lol te trappen en er geen zinnige duscussies gevoerd worden.

Dan heb je toch een stellige mening over de forummers hier (hier als op het vivaforum).

Het doet ook onrecht aan het overgrote deel van de forummers die erg leuk forummen,in welke vorm dan ook.
quote:MacTrees schreef op 09 februari 2009 @ 15:57:

[...]

Allereerst heb ik mijn mening niet bijgesteld maar de woordkeuze. Deze woordkeuze was niet erg gelukkig maar kwam door irritatie. Ik had het anders kunnen zeggen. Daarnaast heb ik geen uitgesproken mening over bepaalde forummers, ik heb niemand bij naam genoemd maar wel over bepaald gedrag dat ik hier meen terug te zien. Ik wil best mijn mening bij stellen als ik wat meer de discussies hier volg. Kan best zijn dat ik dan tot ander inzicht kom. Maar ik blijf er bij sommige topics die ik tot nu toe heb gelezen zijn tenenkrommend in die zin polulair willen doen.

Ik zal ook best vaker reageren en dan rechtstreeks naar de persoon misschien dat het dan wat duidelijker is.

Dan is het toch ook prima dat ik direct op je eerste posting reageerde.

Je mening is immer hetzelfde zeg je nu.
Dingen zijn ook subjectief en zal ook zeker van je eigen gevoel afhangen hoe iets overkomt. En dit zeg ik niet om mijn gelijk te halen maar er zijn dus wel meer die dingen zo ervaren als ik het doe. Let op ik zeg ervaren en niet anderen vinden het ook dus het is zo.
quote:meds schreef op 09 februari 2009 @ 15:58:

Mactrees, ik begrijp er echt niks van wat bedoel je nu met "populair willen doen" dit is toch ook zo subjectief als wat. Jij beleeft en interpreteert dit zo, maar is het feitelijk ook zo? Kom dan eens met een voorbeeldIn deze discussie? Heel in het begin de opmerking bijvoorbeeld naar oldvirgin "Beurt nodig misschien?" "Je loopt te zeiken etc. maar met die nick van jouw snap ik best " Dat soort opmerkingen kom je in meerdere discussies tegen. Het is inderdaad mijn interpretatie en ik denk dan dat deze opmerkingen geplaatst worden om te scoren.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says "Oh crap, she's up".
quote:minny schreef op 09 februari 2009 @ 16:05:

MacTrees, ik lees in jouw posting een bepaalde mening, die ik niet deel, maar je schrijft ook dat je je mening wellicht bijstelt als je de discussies hier wat meer volgt.... Daar haal ik uit dat je de discussies hier nauwelijks gevolgd hebt maar dat je je mening wel alvast gevormd hebt, voorbarig. Beetje...apart... Ik heb deze discussie helemaal gevolgd. Als je goed leest dan lees je dat ik hey over discussies heb. Ik bedoel daarmee wanneer ik andere topics gewoon meer volg.
Mijn wenkbrauwen gaan weleens omhoog als een iemand 's avonds laat 3 topics tegelijk opent. Dan kijk ik wel even of iemand nieuw is. Ook wil ik dan niet altijd even positief reageren.

Ik heb ook een poossie meegelezen voor ik lid werd. Ik heb nog niet eens een jaar internet thuis. Voor die tijd surfte ik in de bieb. Dan las ik topics. Maar vond het niet handig om te gaan posten dan.

Verder ben ik volgens mij een meeloper en huilie maar dan wel redelijk onzichtbaar. Heb nog maar weinig topics geopend en een reller ben ik niet. Zit niet in mijn aard . En als ik een enkele keer te ver ga, dan geef ik dat toe.

Als er rellen zijn ben ik vaak te laat. Ik wil nog weleens de laatste zijn vóór een topic wordt verwijderd of er een slotje opkomt. Ik wil alles lezen, maar heb een trage verbinding en een slome computer.

Zo'n topic als dit geeft de zelfreinigende werking van dit forum aan. OK, er wordt soms gegeind maar we zijn nu al heel wat pagina's inhoudelijk aan het reageren. Dus de boel is aardig bijgedraaid.

Alleen TO zie ik niet meer. Waar zijt gij?
Ah daar ben je Oldvirgin. Zie je, ik ben sloom!
quote:MacTrees schreef op 09 februari 2009 @ 16:35:

[...]

In deze discussie? Heel in het begin de opmerking bijvoorbeeld naar oldvirgin "Beurt nodig misschien?" "Je loopt te zeiken etc. maar met die nick van jouw snap ik best " Dat soort opmerkingen kom je in meerdere discussies tegen. Het is inderdaad mijn interpretatie en ik denk dan dat deze opmerkingen geplaatst worden om te scoren.

Dat zal ook best scoren. Bij een bepaalde doelgroep. Die Bananasplit een geweldig programma vinden. Of ben ik nu respectloos naar 3,5 miljoen mensen?

Nou ja, maar de serieuze reacties scoren weer bij een andere doelgroep hier op het forum. Dus iedereen probeert te scoren met zijn reactie. What's the point anders?
quote:MacTrees schreef op 09 februari 2009 @ 16:35:

[...]

In deze discussie? Heel in het begin de opmerking bijvoorbeeld naar oldvirgin "Beurt nodig misschien?" "Je loopt te zeiken etc. maar met die nick van jouw snap ik best " Dat soort opmerkingen kom je in meerdere discussies tegen. Het is inderdaad mijn interpretatie en ik denk dan dat deze opmerkingen geplaatst worden om te scoren.mwoah valt voor mij nog in de categorie grap. Maar goed ik voel me niet aangesproken, hoewel ik later wel voor kutwijf wordt uitgescholden
quote:MacTrees schreef op 09 februari 2009 @ 16:37:

[...]

Ik heb deze discussie helemaal gevolgd. Als je goed leest dan lees je dat ik hey over discussies heb. Ik bedoel daarmee wanneer ik andere topics gewoon meer volg.Als ik goed lees?! Over respectloos en denigrerend gesproken...en over proberen te scoren trouwens ook...

Ik lees goed, en je spreekt jezelf tegen. Wellicht eens goed nalezen wat je schrijft, MacTree.
quote:Evidenza schreef op 09 februari 2009 @ 16:40:

Nou ja, maar de serieuze reacties scoren weer bij een andere doelgroep hier op het forum. Dus iedereen probeert te scoren met zijn reactie. What's the point anders?volgens mij reageren nu hier dezelfde mensen nogsteeds als in het begin, toen was het grappen en geinen maar nu is het weer een inhoudelijke discussie en toch reageren dezelfde mensen nog dus jouw theorietje klopt toch niet helemaal...
quote:MacTrees schreef op 09 februari 2009 @ 16:37:

[...]

Ik heb deze discussie helemaal gevolgd. Als je goed leest dan lees je dat ik hey over discussies heb. Ik bedoel daarmee wanneer ik andere topics gewoon meer volg.

Dit is niet de enige discussie. Deze volgen geeft wellicht niet een volledig beeld van elke forummer die gereageerd heeft . Ik zou idd meer topics volgen, dan volgt er vanzelf meer duidelijkheid.

Volgens mij is er een waarschuwingstopic nodig. Waarin de forummers met potentieel gevaar voor tere zieltjes per stuk benoemd worden. Dan weet je of je het in de categorie "serieuze kutstreek", "direct maar oprecht" of "specifiek soort humor" kunt plaatsen. Wie weet helpt dat bij de gemoedsrust.
quote:iry schreef op 09 februari 2009 @ 16:13:

[...]

Precies.

Dat vind ik dus ook opmerkelijk.

Bovendien zeg je toch echt in je eerste posting dat op dit forum alleen personen komen om te bashen en lol te trappen en er geen zinnige duscussies gevoerd worden.

Dan heb je toch een stellige mening over de forummers hier (hier als op het vivaforum).

Het doet ook onrecht aan het overgrote deel van de forummers die erg leuk forummen,in welke vorm dan ook.Nee ik doel hier niet op iedere forummer hier en ik heb ook gezegd dat ik me anders had moeten uitdrukken. Ik vond deze discussie in het begin ook echt onzinnig moet ik zeggen en dit soort discussies kom ik hier gewoon vaak tegen. Misschien als ik meer lees dat ik een ander beeld krijg dan of dat het anders is als je gewoon meeschrijft. Uiteindelijk zijn hier later in de discussie wat meer zinnigere reacties gekomen. Daar heb je meer aan.
quote:meds schreef op 09 februari 2009 @ 16:42:

[...]

mwoah valt voor mij nog in de categorie grap. Maar goed ik voel me niet aangesproken, hoewel ik later wel voor kutwijf wordt uitgescholdenWas subjectief bedoeld.
Als het al een theorie zou zijn, dan klopt het nog steeds hoor. Een geinende forummer kan namelijk ook gewoon een serieuze reageerder zijn. Het zijn de reacties die bij een bepaalde doelgroep scoren. En de louter geinende zal bij mij minder scoren.

Echte humor daarentegen kan ik weer wel zeer waarderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven