Staking NS maandag 19/6
vrijdag 16 juni 2017 om 14:03
Ik moet maandag met de trein in Den Haag zijn. Geen idee hoe groot de problemen worden. Volgens mij staken alleen de leden van FNV Spoor, maar geen idee in hoeverre dat de hele dienstregeling in de war gaat gooien. Ik denk wel dat er overlast ontstaat, want een trein heeft minimaal drie man/vrouw personeel en met één iemand te kort wordt er niet vertrokken. Dat vertelde tenminste een collega vanmorgen.
Ik neem voor de zekerheid vandaag vast werk mee dat ik maandag thuis kan doen. En dan kijk ik maandagochtend hoe het er voor staat.
Ik neem voor de zekerheid vandaag vast werk mee dat ik maandag thuis kan doen. En dan kijk ik maandagochtend hoe het er voor staat.
vrijdag 16 juni 2017 om 14:08
Maandagochtend kan ik echt niet wegblijven, maar in de middag moet ik naar Den Haag, en sowieso moet ik langs Den Haag om thuis te komen. Lekker gepland weer door die fijne NS. En met de auto is geen optie want ik ga geen 4 euro per uur betalen die ik niet kan declareren (en in Rotterdam in de spits is een hel).samarkand schreef: ↑16-06-2017 14:03Ik moet maandag met de trein in Den Haag zijn. Geen idee hoe groot de problemen worden. Volgens mij staken alleen de leden van FNV Spoor, maar geen idee in hoeverre dat de hele dienstregeling in de war gaat gooien. Ik denk wel dat er overlast ontstaat, want een trein heeft minimaal drie man/vrouw personeel en met één iemand te kort wordt er niet vertrokken. Dat vertelde tenminste een collega vanmorgen.
vrijdag 16 juni 2017 om 14:08
Heb je mijn post gelezen?MinkeDeWit schreef: ↑16-06-2017 14:08Maandagochtend kan ik echt niet wegblijven, maar in de middag moet ik naar Den Haag, en sowieso moet ik langs Den Haag om thuis te komen. Lekker gepland weer door die fijne NS. En met de auto is geen optie want ik ga geen 4 euro per uur betalen die ik niet kan declareren (en in Rotterdam in de spits is een hel).
vrijdag 16 juni 2017 om 14:11
Jawel, maar ik wilde het nog even checken. Gek, die intercity komt langs Laan van NOI en HS, terwijl de sprinter die langs Laan van NOI gaat juist op CS eindigt.
vrijdag 16 juni 2017 om 14:13
Ja dat klopt, het spoor splitst pas na Laan van NOIMinkeDeWit schreef: ↑16-06-2017 14:11Jawel, maar ik wilde het nog even checken. Gek, die intercity komt langs Laan van NOI en HS, terwijl de sprinter die langs Laan van NOI gaat juist op CS eindigt.
vrijdag 16 juni 2017 om 14:14
Alle treinen op dat traject gaan langs Laan van NOI.MinkeDeWit schreef: ↑16-06-2017 14:11Jawel, maar ik wilde het nog even checken. Gek, die intercity komt langs Laan van NOI en HS, terwijl de sprinter die langs Laan van NOI gaat juist op CS eindigt.
vrijdag 16 juni 2017 om 14:15
Om het even voor de NS op te nemen... Het is een staking van leden van FNV Spoor omdat ze ontevreden zijn over gesprekken tussen de NS en de vakbond. Op zich kan de NS er dus niet zoveel aan doen, behalve de stakers hun zin geven. Wat die natuurlijk proberen af te dwingen door te staken. De NS zal hier ook erg ongelukkig over zijn, verwacht ik. Op een uitnodiging van NS aan FNV Spoor is door het FNV niet ingegaan.
vrijdag 16 juni 2017 om 14:23
Staken waar niemand merkt dat er gestaakt wordt helpt niet echt he (Buiten de vraag of staken helpt) En ja het is sneu voor degenen die er de dupe van zijn, ik welk deel van het land dan ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 16 juni 2017 om 14:29
Staken is een belangrijk recht, maar je moet daar je werkgever mee raken en niet mensen die er niets mee te maken In de ochtendspits staken bij een knooppunt als Zwolle moet je alleen doen als er iets heel erg belangrijks op het spel staat, bijvoorbeeld massaontslagen.
vrijdag 16 juni 2017 om 14:56
Ik heb een paar keer gehad dat alle treinen staakten. De eerste keer ben ik toen met de bus naar school gegaan, ruim een uur extra reistijd enkele reis. De 2de keer was de school zo slim om ons vrij te geven omdat de eerste keer docenten last minute hun lessen uit lieten vallen waardoor leerlingen voor niks kwamen.
Van mij mogen ze staken. Ja het is vervelend dat zoveel mensen er last van hebben maar hoe moeten ze het dan doen? Als ze staken op een manier dat niemand er last van heeft, heeft het natuurlijk weinig tot geen effect.
En naast de stakingen. In de winter heb je soms zo'n pech dat zowel de bus als trein niet rijd. Ook al een paar keer gehad.
Kortom vertrek veel eerder van huis en kijk of je dat gedeelte rondom Den Haag wellicht met de bus kan doen.
Van mij mogen ze staken. Ja het is vervelend dat zoveel mensen er last van hebben maar hoe moeten ze het dan doen? Als ze staken op een manier dat niemand er last van heeft, heeft het natuurlijk weinig tot geen effect.
En naast de stakingen. In de winter heb je soms zo'n pech dat zowel de bus als trein niet rijd. Ook al een paar keer gehad.
Kortom vertrek veel eerder van huis en kijk of je dat gedeelte rondom Den Haag wellicht met de bus kan doen.
zondag 18 juni 2017 om 10:29
Ik wist wel dat ze gingen staken, maar waarom precies..
https://www.google.nl/amp/www.volkskran ... 501194/amp
De heupen en benen slijten te hard met die trappen. Ik weet niet hoor, maar veel van die conducteurs kunnen wel beetje beweging gebruiken ook
https://www.google.nl/amp/www.volkskran ... 501194/amp
De heupen en benen slijten te hard met die trappen. Ik weet niet hoor, maar veel van die conducteurs kunnen wel beetje beweging gebruiken ook