Roodhaar verven
zaterdag 17 juni 2017 om 13:51
zaterdag 17 juni 2017 om 14:16
Ik zou het niet doen mijn zusje heeft rood haar en het is echt niet te verven. De verf pakt slecht. Waardoor sommige stukken wel en niet geverfd zijn. Na een paar keer wassen is de kleur er al weer grotendeels uit dus nog grotere stukken die weer eigen kleur hebben. Ze heeft er hetbzelf geprobeerd en meerdere kappers geprobeerd en het is nog nooit echt mooi gelukt.
Life is like an hourglass glued to the table.
zaterdag 17 juni 2017 om 15:14
Ik heb rood haar en verf het al sinds mijn 14e. Eerste paar keer bij de kapper, daarna zelf met drogesterijpakjes, toen met pure henna+indigo omdat ik een allergie had opgebouwd, en nu met goldwell elumen.
Dat je rood haar niet kunt verven is niet waar hoor. Permanente verf opent je haarschubben waar de kleur in gaat, kleurspoeling legt er een laagje overheen. Bij kleurspoeling of "natuurlijke" kleuringen pakt het idd nooit uit met de kleur van het pakje. Ik heb nu As Bruin van Goldwell elumen, maar mijn haar is paars/bruin/rood. Dus ja..
Als je echt een dekkende kleur wil, laat het bij de kappet doen met een permanente verf. Dan weet je zo goed als zeker dat je de kleur krijgt die je wil.
Hou er wel rekening mee dat je bij donkere kleuren niet makkelijk meer terug kunt zonder je haren te vergallen (bleken). Rode uitgroei bij donkere kleuren is niet mooi, ik spreek uit ervaring. Ik heb er een beetje spijt van dat ik het toen vanaf het begin niet gewoon blond heb geverfd, want ik kan niet meer terug
. Denk er dus goed overna en houd rekening met kleurverschil bij uitgroei.
Dat je rood haar niet kunt verven is niet waar hoor. Permanente verf opent je haarschubben waar de kleur in gaat, kleurspoeling legt er een laagje overheen. Bij kleurspoeling of "natuurlijke" kleuringen pakt het idd nooit uit met de kleur van het pakje. Ik heb nu As Bruin van Goldwell elumen, maar mijn haar is paars/bruin/rood. Dus ja..
Als je echt een dekkende kleur wil, laat het bij de kappet doen met een permanente verf. Dan weet je zo goed als zeker dat je de kleur krijgt die je wil.
Hou er wel rekening mee dat je bij donkere kleuren niet makkelijk meer terug kunt zonder je haren te vergallen (bleken). Rode uitgroei bij donkere kleuren is niet mooi, ik spreek uit ervaring. Ik heb er een beetje spijt van dat ik het toen vanaf het begin niet gewoon blond heb geverfd, want ik kan niet meer terug
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
zaterdag 17 juni 2017 om 16:00
Het kan wel, een collega van me die van zichzelf rood haar had verfde het zelf zwart. Maar als het je er vooral om gaat om te zien hoe het je zou staan, zou je misschien eerst met behulp van photoshop kunnen kijken of het er goed uitziet. Dan is het resultaat tenminste snel omkeerbaar....
Net als Maaique vind ik het wel wat zonde, eerlijk gezegd.
Net als Maaique vind ik het wel wat zonde, eerlijk gezegd.