Stamcafe XXXI
dinsdag 20 juni 2017 om 17:14
Mentor van zoon is zwanger, en gaat met verlof. Klas doet in groepjes of alleen een cadeautje. Meer dan 20 pakjes zijn uitgepakt in de laatste mentorles. Heeft de groep zelf verzonnen.
Vorige week is het kindje geboren. Vervanger vd mentor wil nu geld inzamelen voor een cadeau namens de klas. De klas heeft aan dit niet te willen, want is al gedaan. Vervanger vindt dat een cadeau van de klas gewoon hoort. Luistert niet naar de kinderen. Vervanger stuurt de ouders een mail met het verzoek morgen geld aan de kinderen mee te geven voor het cadeau.
Zoon is boos, alsof het eerste cadeau niet goed genoeg was. Een felicitatie per kaart is nu toch voldoende vindt hij. Vind ik ook. Zoon is boos dat vervanger niet wil luisteren naar het verhaal over wat er eerder is gedaan.
Ik probeer school te bellen en te mailen maar krijg geen gehoor.
Vorige week is het kindje geboren. Vervanger vd mentor wil nu geld inzamelen voor een cadeau namens de klas. De klas heeft aan dit niet te willen, want is al gedaan. Vervanger vindt dat een cadeau van de klas gewoon hoort. Luistert niet naar de kinderen. Vervanger stuurt de ouders een mail met het verzoek morgen geld aan de kinderen mee te geven voor het cadeau.
Zoon is boos, alsof het eerste cadeau niet goed genoeg was. Een felicitatie per kaart is nu toch voldoende vindt hij. Vind ik ook. Zoon is boos dat vervanger niet wil luisteren naar het verhaal over wat er eerder is gedaan.
Ik probeer school te bellen en te mailen maar krijg geen gehoor.
anoniem_304245 wijzigde dit bericht op 20-06-2017 18:58
0.36% gewijzigd
dinsdag 20 juni 2017 om 17:24
De mentor blijkbaar niet, als hij/zij de ouders gaat mailen om zijn/haar gelijk te halen-Puss-in-Bootz- schreef: ↑20-06-2017 17:18Laat het die kinderen zelf oplossen. Ze zijn oud en mondig genoeg.
Ssssst, ik zou het gewoon even laten. Als die kinderachtige mail echt komt heb je nog alle gelegenheid om je stoom de vrije loop te laten.
dinsdag 20 juni 2017 om 17:28
Eens met Puss. Ik krijg ook het beetje het gevoel dat vervanger met de eer wil gaan strijken ofzo.. Of is dat te wantrouwend?
Oh en jullie kunnen allemaal lachen want ik scheurde vanmorgen tijdens het werk uit mijn broek.
En niet zo'n beetje ook. Was natuurlijk een oude versleten broek en heeft niks met de vakantie kilo's te maken.
Meteen in de pauze een nieuwe broek gekocht.
Oh en jullie kunnen allemaal lachen want ik scheurde vanmorgen tijdens het werk uit mijn broek.
En niet zo'n beetje ook. Was natuurlijk een oude versleten broek en heeft niks met de vakantie kilo's te maken.
dinsdag 20 juni 2017 om 17:29
.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑20-06-2017 17:18Laat het die kinderen zelf oplossen. Ze zijn oud en mondig genoeg.
Dat zeg ik ook altijd, maar deze vervanger laat de kinderen niet uitspreken en wil er niks meer over horen. Dus ze kunnen niks oplossen wordt niet meer over gesproken. Daarna heeft ze de ouders een mail gestuurd om alsnog de euro's in te zamelen. Dus ik ben er door de vervanger tegen wil en dank in betrokken.
dinsdag 20 juni 2017 om 17:29
De mail is er al. NoreplyLady_Voldemort schreef: ↑20-06-2017 17:24De mentor blijkbaar niet, als hij/zij de ouders gaat mailen om zijn/haar gelijk te halen
Ssssst, ik zou het gewoon even laten. Als die kinderachtige mail echt komt heb je nog alle gelegenheid om je stoom de vrije loop te laten.
Was er al voordat zoon naar huis kon fietsen.
dinsdag 20 juni 2017 om 17:33
.dolfje schreef: ↑20-06-2017 17:28Eens met Puss. Ik krijg ook het beetje het gevoel dat vervanger met de eer wil gaan strijken ofzo.. Of is dat te wantrouwend?
Oh en jullie kunnen allemaal lachen want ik scheurde vanmorgen tijdens het werk uit mijn broek.![]()
En niet zo'n beetje ook. Was natuurlijk een oude versleten broek en heeft niks met de vakantie kilo's te maken.![]()
Dat was ook wat zoon zei.
dinsdag 20 juni 2017 om 18:29
Tuurlijk was het gewoon een hele oude broek! De dunste die in de kast hing want het is tenslotte warm. Heeft niets met de vakantie te maken.
Man had het een paar weken geleden ook. Zijn collega's vonden het bijzonder grappig dat het midden in de spotlight op een podium gebeurde. Gelukkig had hij - anders dan Lenny Kravitz - wel een onderbroek aan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 20 juni 2017 om 18:33
.Oudblond schreef: ↑20-06-2017 18:29Tuurlijk was het gewoon een hele oude broek! De dunste die in de kast hing want het is tenslotte warm. Heeft niets met de vakantie te maken.Man had het een paar weken geleden ook. Zijn collega's vonden het bijzonder grappig dat het midden in de spotlight op een podium gebeurde. Gelukkig had hij - anders dan Lenny Kravitz - wel een onderbroek aan.
Haha, had dochter hier pas ook. Die belde of ik even een nieuwe broek kon brengen. Ze droeg wel ondergoed en toevallig de zelfde kleur als broek. Ondertussen had ze maar een sloof om gedaan, maar dan achterstevoren. Ongeveer elke klant maakte daar een opmerking over. Dus vertelde ze aan iedere klant waarom ze die sloof droeg.
dinsdag 20 juni 2017 om 18:56
Mijn zoon is echt een heer.
Dochter klaagde over een enorme spin in de badkamer, en ik lachte haar een beetje uit want zo'n spin vreet niemand op. Affijn, dochter boos en miskend en zo, en toen stond zoon op, haalde het monster weg en zette hem ergens lekker in de struiken (want zoon is ook nog zo'n ongeneeslijke dierenvriend).
Zelfs dochter moet nu toch toegeven dat zo'n broertje toch wel zijn voordelen heeft
Dochter klaagde over een enorme spin in de badkamer, en ik lachte haar een beetje uit want zo'n spin vreet niemand op. Affijn, dochter boos en miskend en zo, en toen stond zoon op, haalde het monster weg en zette hem ergens lekker in de struiken (want zoon is ook nog zo'n ongeneeslijke dierenvriend).
Zelfs dochter moet nu toch toegeven dat zo'n broertje toch wel zijn voordelen heeft
dinsdag 20 juni 2017 om 19:31
Zoon heeft de spin van de zwiepende handdoek van boze zus gered.
Is hij nu op zoek naar spin 2 om die te verenigen met het buitengezette maatje? Zonder ongein: mooi om dit soort interacties bij pubers te zien. Zoon en dochter van mijn zus zijn erg verschillend maar als er 'nood' is staan ze voor elkaar op de barricade. Als nicht tussen broer en vriend zit kan een buitenstaander niet zien wie haar lover en wie haar broer is. Ze gaan alle drie zo makkelijk met elkaar om
dinsdag 20 juni 2017 om 19:38
Sssssst,
Ik zou in het Frans, Duits of Chinees een briefje schrijven. Met het advies om naar de leerlingen te luisteren. Doosje krentjes met een strikje er omheen erbij.
Klaar.
Ik zou in het Frans, Duits of Chinees een briefje schrijven. Met het advies om naar de leerlingen te luisteren. Doosje krentjes met een strikje er omheen erbij.
Klaar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 20 juni 2017 om 19:45
Je hebt toch nog wel een broek aan Dolfje? Geen rare dromen? Niet van de bank gevallen? Geen zak chips platgelegen? Geen fris in je haar beland? Dan heb je heerlijk getukt!
oudblond wijzigde dit bericht op 21-06-2017 07:42
0.29% gewijzigd
dinsdag 20 juni 2017 om 19:54
oudblond wijzigde dit bericht op 20-06-2017 19:54
1.13% gewijzigd
dinsdag 20 juni 2017 om 19:55
Haha, de invaller heeft zich de afgelopen drie weken al heel populair gemaakt bij de klas. Niet dus. Het was een lastige groep en bijna alles wat de zwangere mentor heeft opgebouwd heeft de invaller in die paar weken al deskundig afgebroken lijkt wel.
dinsdag 20 juni 2017 om 21:33
Wat een held is jouw zoon LV! Hier duiken spinnen altijd op als meneer L een paar dagen weg is, brrrr. Ik stuur er dan altijd een kat op af. Daarna is de spin meestal weg, meer hoef ik niet te weten.
Sssst een paar andere ouders contacten en allemaal hetzelfde aan de invaller mailen? Die zal toch ook wel een reply-mailadres hebben?
Sssst een paar andere ouders contacten en allemaal hetzelfde aan de invaller mailen? Die zal toch ook wel een reply-mailadres hebben?
The owls are not what they seem