Stamcafe XXXI
woensdag 21 juni 2017 om 20:52
Ja, ik zou mijn collega's o.a. graag bijbrengen dat ze eens wat minder naar de prefab moeten grijpen. Maar dan onderbouwd natuurlijk.
Met het verschil dat ik niet in het onderwijs werk (voorlopig). Het blijft vrij tijd voor de kinderen.
woensdag 21 juni 2017 om 21:02
.
Juist dan zou je niet naar de prefab moeten hoeven grijpen, want niet elk kind hoeft het te maken.
woensdag 21 juni 2017 om 21:14
Ik heb het nooit begrepen, dat voorgebakken gedoe. Het werk dat je er als juf van hebt alleen al, en voor die kinderen is er toch ook geen lol aan? Mijn eerste knutselles als kleuterjuf-in-spe was een scheur- en plakles. Leerdoelen: het ontwikkelen van de fijne motoriek en het hanteren van de lijmkwast. Verder moesten ze alles zelf maar weten, en een lol dat die kinderen hadden. Het werd wel een beetje een rommel, maar samen opruimen en schoonmaken is ook heel leerzaam.
Later bleek mijn zoon er net zo in te staan: die weigerde als nieuwbakken eerstegroepertje ten enen male gebruik te maken van de door juf voorgebakken envelopjes (ze hadden een postproject). Hij heeft net zo lang doorgeëemmerd tot hij het gewraakte envelopje zelf mocht vouwen
Later bleek mijn zoon er net zo in te staan: die weigerde als nieuwbakken eerstegroepertje ten enen male gebruik te maken van de door juf voorgebakken envelopjes (ze hadden een postproject). Hij heeft net zo lang doorgeëemmerd tot hij het gewraakte envelopje zelf mocht vouwen
woensdag 21 juni 2017 om 21:27
woensdag 21 juni 2017 om 21:27
Het gaat op mijn werk best ok hoor, maar sommigen blijven kleurplaten uitdelen of komen met potjes of vogelhuisjes om te beschilderen als we activiteiten bedenken voor een vakantie.
Maar ik vind dat er sowieso heel weinig met creativiteit wordt gedaan. Of het nu prefab is of niet.
Ik ben nu een creatieve hoek aan het creëren met de materialen uitnodigend in het zicht. Jammergenoeg sta ik al even niet op mijn 'eigen' groep. Nu nog verf en klei en als dat soort spul bestellen, want dat is al veel te lang op. Ik wacht op de andere groepen, maar ik denk dat ik maat een tijdslimiet ga stellen.
Maar ik vind dat er sowieso heel weinig met creativiteit wordt gedaan. Of het nu prefab is of niet.
Ik ben nu een creatieve hoek aan het creëren met de materialen uitnodigend in het zicht. Jammergenoeg sta ik al even niet op mijn 'eigen' groep. Nu nog verf en klei en als dat soort spul bestellen, want dat is al veel te lang op. Ik wacht op de andere groepen, maar ik denk dat ik maat een tijdslimiet ga stellen.
woensdag 21 juni 2017 om 21:29
Dat vind ik altijd zo erg, als dat zo gaat als in je voorbeeld. Wat is het doel nu eenmaal van zo'n activiteit?Lady_Voldemort schreef: ↑21-06-2017 21:14Ik heb het nooit begrepen, dat voorgebakken gedoe. Het werk dat je er als juf van hebt alleen al, en voor die kinderen is er toch ook geen lol aan? Mijn eerste knutselles als kleuterjuf-in-spe was een scheur- en plakles. Leerdoelen: het ontwikkelen van de fijne motoriek en het hanteren van de lijmkwast. Verder moesten ze alles zelf maar weten, en een lol dat die kinderen hadden. Het werd wel een beetje een rommel, maar samen opruimen en schoonmaken is ook heel leerzaam.
Later bleek mijn zoon er net zo in te staan: die weigerde als nieuwbakken eerstegroepertje ten enen male gebruik te maken van de door juf voorgebakken envelopjes (ze hadden een postproject). Hij heeft net zo lang doorgeëemmerd tot hij het gewraakte envelopje zelf mocht vouwen![]()
woensdag 21 juni 2017 om 21:29
woensdag 21 juni 2017 om 21:33
Het is binnenshuis 24 graden. Hoera..................
En pas tegen middernacht schijnt het nut te hebben om ramen open te zetten.
En toch vind ik de google-doodle wel leuk hoor.
http://www.google.com/doodles
https://presse-nachrichten.com/nl/2017/ ... it-doodle/
En pas tegen middernacht schijnt het nut te hebben om ramen open te zetten.
En toch vind ik de google-doodle wel leuk hoor.
http://www.google.com/doodles
https://presse-nachrichten.com/nl/2017/ ... it-doodle/
woensdag 21 juni 2017 om 21:36
Daar heb ik op mijn werk een Taser voor.
woensdag 21 juni 2017 om 21:39
.-Kittens- schreef: ↑21-06-2017 21:27Het gaat op mijn werk best ok hoor, maar sommigen blijven kleurplaten uitdelen of komen met potjes of vogelhuisjes om te beschilderen als we activiteiten bedenken voor een vakantie.
Papier maché vind ik ook altijd leuk, zeker voor een project waar je dan meerdere dagen een uurtje aan kunt werken. En vilt, of ipv vilt gekleurde vaatdoekjes. (Type gele vaatdoekjes)
In een les klaar kun je bijvoorbeeld ijsjes maken van die doekjes, stokjes en vulling. Zoals deze maar dan met echte stokjes.
Of je geeft ze ook nog ogen en een mond en noemt het ijscomannetjes.
woensdag 21 juni 2017 om 23:26
Gatver. Echt irritant zulke betweters.
Jouw zoon had het gewoon als enige goed gedaan!
donderdag 22 juni 2017 om 10:25
donderdag 22 juni 2017 om 10:29
Wat erg! Jeetje, ik leef met je mee Aza, dikke knuffel.Azarole schreef: ↑22-06-2017 10:25Ik breek even in. Ga heel hard huilen en heb een knuffel nodig.
Mijn kleine kroelerige poezelmeisje is vanaf morgen kapitein Eenoog.
Ze heeft een glaucoom in haar oog. Dat moet zsm verwijderd worden.
Morgen na de operatie weten we of er geen uitzaaiingen zijn en of ze hiermee weer beter wordt.
Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 22 juni 2017 om 10:29
Azarole schreef: ↑22-06-2017 10:25Ik breek even in. Ga heel hard huilen en heb een knuffel nodig.
Mijn kleine kroelerige poezelmeisje is vanaf morgen kapitein Eenoog.
Ze heeft een glaucoom in haar oog. Dat moet zsm verwijderd worden.
Morgen na de operatie weten we of er geen uitzaaiingen zijn en of ze hiermee weer beter wordt.
Ach Aza wat zielig voor poezel...
Ik hoop dat de ellende daarna voorbij is!
The owls are not what they seem
donderdag 22 juni 2017 om 12:00
Sterkte Aza!
Ik heb net een dik uur staan strijken, moest wel want er lag na de vakantie zowat niks meer in de kast. Twee waaiers aan maar nog brak het zweet me uit. Nu zit ik moed te verzamelen om even naar de ah te lopen. . Daarna plof ik lekker op de bank. en hoef ik alleen nog voor het eten te zorgen. Maak voor vandaag een pastasalade en meteen voor morgen nasi zoals van de Chinees (eet morgen op mijn werk)
Ik heb net een dik uur staan strijken, moest wel want er lag na de vakantie zowat niks meer in de kast. Twee waaiers aan maar nog brak het zweet me uit. Nu zit ik moed te verzamelen om even naar de ah te lopen. . Daarna plof ik lekker op de bank. en hoef ik alleen nog voor het eten te zorgen. Maak voor vandaag een pastasalade en meteen voor morgen nasi zoals van de Chinees (eet morgen op mijn werk)