Leuke (low budget) uitjes in de zomervakantie
maandag 19 juni 2017 om 17:00
Hoi!
Met de zomervakantie in het vooruitzicht leek het me leuk om tips uit te wisselen voor (low budget) uitstapjes of doe-dingen met kinderen.
Ik had zelf al een lijstje gemaakt, maar wie weet help je elkaar zo op nog wat meer ideeën!
- Dag naar het strand (Hargen aan Zee, is rustiger en goedkoper)
- Attractiepark Drouwenerzand (entree is inclusief eten en drinken in het park!)
- Kampvuur op een kampeerplek van Staatsbosbeheer (marshmallows roosteren, worstjes, etc)
- Naar festival Pure Passie in Ede (gratis entree, parkeren 3,50)
- Stadslandgoed De Kemphaan
- Een filmavond in de tuin (zelf een projector gemaakt voor mn telefoon van een schoenendoos en een laken op de muur)
Ik woon zelf in Flevoland, dus daar zijn de uitjes dan ook een beetje in de buurt. Maar alle regio's zijn welkom!
Ben benieuwd!
Met de zomervakantie in het vooruitzicht leek het me leuk om tips uit te wisselen voor (low budget) uitstapjes of doe-dingen met kinderen.
Ik had zelf al een lijstje gemaakt, maar wie weet help je elkaar zo op nog wat meer ideeën!
- Dag naar het strand (Hargen aan Zee, is rustiger en goedkoper)
- Attractiepark Drouwenerzand (entree is inclusief eten en drinken in het park!)
- Kampvuur op een kampeerplek van Staatsbosbeheer (marshmallows roosteren, worstjes, etc)
- Naar festival Pure Passie in Ede (gratis entree, parkeren 3,50)
- Stadslandgoed De Kemphaan
- Een filmavond in de tuin (zelf een projector gemaakt voor mn telefoon van een schoenendoos en een laken op de muur)
Ik woon zelf in Flevoland, dus daar zijn de uitjes dan ook een beetje in de buurt. Maar alle regio's zijn welkom!
Ben benieuwd!

anoniem_338617 wijzigde dit bericht op 19-06-2017 18:05
7.74% gewijzigd

maandag 19 juni 2017 om 20:10
Ligt een beetje aan het kind. Volgens mij wordt vanaf 8 jaar aangeraden. Ik ben er met eentje van 6 geweest die het fantastisch vond, maar die kijkt ook wel spannende films enzo.Eig-wijs schreef: ↑19-06-2017 18:04Ik heb er vaak over getwijfeld, maar ik denk dat ik dit toch maar eens ga aanschaffen. Vooral Het Afrika Museum, Archeon lijken me erg leuk!
Is het gevangenismuseum leuk voor kinderen? Het lijkt me zelf erg leuk, maar ik heb een tweeling van 7 en ik vraag me af of ze dat leuk vinden.
Verder heb ik hele goede verhalen gehoord over geofort, louwman museum en gaan wij volgende week naar slot Loevestein, lang leve die kaart
maandag 19 juni 2017 om 20:16
Ja, iets van 35,- voor kinderen en 55,- voor volwassenen meen ik.Troeteltje schreef: ↑19-06-2017 19:01Leuk, betaal je dan 1 bedrag voor een jaar voor die kaart per persoon?
Ik vraag ze steeds ala verjaarskado van opa en oma voor de kinderen.
maandag 19 juni 2017 om 20:17
Geofort schijnt heel leuk te zijn. De meeste musea hebben ook wel iets van een speurtocht door het museum. Zo heeft mijn kind heel serieus door Booijmans van Beuningen gelopen om alle vragen op te kunnen lossen. Het Scheepvaartmuseum in A'dam is ook leuk voor kinderen. Als je met de trein erheen gaat, kinderen reizen gratis als je dat op hun OV chip zet, is dat al een belevenis op zich.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

maandag 19 juni 2017 om 20:39
Schiphol heeft daar ook een gratis speurtocht bij en als je die oplost een vliegdiploma, allemaal gratis met een rugzakje van Schiphol erbij. Op te halen bij het halve vliegtuig in het winkelcentrum ( dat is ook leuk, kunnne ze aan de knopjes in de cockpit zitten!)Bloemetjesolifant schreef: ↑19-06-2017 20:33Vliegtuigen kijken! Met een goedkoop ticket en twee railrunners naar Schiphol, en daar kijken naar de aankomende en vertrekkende vliegtuigen. Valt bij neefjes en nichtjes ontzettend in de smaak.

maandag 19 juni 2017 om 20:40
Het wordt beter en beterProtocol schreef: ↑19-06-2017 20:39Schiphol heeft daar ook een gratis speurtocht bij en als je die oplost een vliegdiploma, allemaal gratis met een rugzakje van Schiphol erbij. Op te halen bij het halve vliegtuig in het winkelcentrum ( dat is ook leuk, kunnne ze aan de knopjes in de cockpit zitten!)

maandag 19 juni 2017 om 20:41
En vergeet het spoorwegmuseum in Utrecht niet, kun je ook heen met museum kaart. Irrland, is ook al genoemd, best een eind rijden, maar ja, de entree is € 5 en je moet al je eten zelf meenemen, er is namelijk vrijwel niets te koop, maar er hangen overal BBQ's en je kunt bolderkarren huren.
maandag 19 juni 2017 om 22:47
Dat is helemaal leuk.Protocol schreef: ↑19-06-2017 20:39Schiphol heeft daar ook een gratis speurtocht bij en als je die oplost een vliegdiploma, allemaal gratis met een rugzakje van Schiphol erbij. Op te halen bij het halve vliegtuig in het winkelcentrum ( dat is ook leuk, kunnne ze aan de knopjes in de cockpit zitten!)
maandag 19 juni 2017 om 23:17
Omdat je Drouwenerzand op je eigen lijstje hebt staan TO: Duinenzathe in Appelscha is vanuit Flevoland dichterbij en heeft nu ook dat all-inclusive concept. Het voormalig Verkeerspark Assen is daar nu in opgenomen, voor 7-jarigen erg leuk om hun rijbewijs te halen.
Gaasterland is voor jou in de buurt en erg mooi en apart, heeft ook strandjes.
Gaasterland is voor jou in de buurt en erg mooi en apart, heeft ook strandjes.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤

dinsdag 20 juni 2017 om 00:36
Landgoed Hoenderdaell in Anna Paulowna (NH) is echt onwijs leuk. Het is een dierentuin op een landgoed met veel loslopende dieren en dieren die je mag voeren. Entree is €12,50 voor volwassenen. Wij hebben een familiejaarkaart voor €75,- , parkeren is gratis.
Wat budgettechnisch en tijdtechnisch ook geweldig is: doe samen met andere ouders. Mijn kinderen vinden het heerlijk om met andere kinderen dingen te ondernemen. Andere ouders kunnen mijn zoon bieden wat ik zelf niet kan/wil en andersom.
Onze jongste is net drie, niet een handige leeftijd voor de meeste musea. Dus oudste gaat vaker met een ander gezin naar musea (of iets als Geofort). Maar wij hebben weer een grote tuin, oudste zijn vriendjes (die allemaal jongste zijn) niet, dus zij komen bij ons lekker vissen/badje/waterpistolengevechten/hutten bouwen/etc. In de winter speelt ie vaker bij hen, in de zomer zijn ze allemaal bij ons.
Een logeerpartijtje is ook een hele happening voor kinderen trouwens.
Deze week heb ik met een andere ouder afgesproken om naar een plas te gaan in de buurt. Kost niks, we nemen brood en tussendoortjes mee (er is daar ook niks te krijgen). Kunnen de kinderen lekker spelen. Toevallig kunnen onze vier zo lekker samen, dat wij (de moeders) zowat eigenlijk lekker een middagje "vrij" hebben. Als ik voorstel om met zijn drieën (zoons en ik) naar die plas te gaan, dan weet ik nu al dat zoons eigenlijk geen zin hebben, dan willen ze thuis met de lego (lees: met hetzelfde blokje -> strijd, gezeik, gejank, gedoe, mamma niet relaxed
.
Werkt precies zo als ik met mijn zus afspreek (3 kinderen), maakt niet uit waar/hoe. Als ik zeg "zullen we koffie drinken bij Potsiedikkie?" (zus is ook forummer), dan hebben ze hun schoenen al aan. Dan zijn ze met 5, ze zijn 3, 5, 8, 11 en 12. En dan heb je geen kind aan ze. Het kost niks, kinderen zijn blij en kopje thee van moeders wordt eens daadwerkelijk opgedronken.
Mijn kinderen hebben dus heel veel bijna-gratis vertier met andere kinderen. Ik weet zeker dat mijn zoons liever een badje in de tuin hebben mét neefjes en nichtjes dan een dag pretpark zonder.
Tuurlijk heb ik dan wel lekkere extra'tjes. Stukken watermeloen, ijsjes, aardbeien, zulks. Maar dat staat niet in verhouding tot pretparkentree.
Wat budgettechnisch en tijdtechnisch ook geweldig is: doe samen met andere ouders. Mijn kinderen vinden het heerlijk om met andere kinderen dingen te ondernemen. Andere ouders kunnen mijn zoon bieden wat ik zelf niet kan/wil en andersom.
Onze jongste is net drie, niet een handige leeftijd voor de meeste musea. Dus oudste gaat vaker met een ander gezin naar musea (of iets als Geofort). Maar wij hebben weer een grote tuin, oudste zijn vriendjes (die allemaal jongste zijn) niet, dus zij komen bij ons lekker vissen/badje/waterpistolengevechten/hutten bouwen/etc. In de winter speelt ie vaker bij hen, in de zomer zijn ze allemaal bij ons.
Een logeerpartijtje is ook een hele happening voor kinderen trouwens.
Deze week heb ik met een andere ouder afgesproken om naar een plas te gaan in de buurt. Kost niks, we nemen brood en tussendoortjes mee (er is daar ook niks te krijgen). Kunnen de kinderen lekker spelen. Toevallig kunnen onze vier zo lekker samen, dat wij (de moeders) zowat eigenlijk lekker een middagje "vrij" hebben. Als ik voorstel om met zijn drieën (zoons en ik) naar die plas te gaan, dan weet ik nu al dat zoons eigenlijk geen zin hebben, dan willen ze thuis met de lego (lees: met hetzelfde blokje -> strijd, gezeik, gejank, gedoe, mamma niet relaxed

Werkt precies zo als ik met mijn zus afspreek (3 kinderen), maakt niet uit waar/hoe. Als ik zeg "zullen we koffie drinken bij Potsiedikkie?" (zus is ook forummer), dan hebben ze hun schoenen al aan. Dan zijn ze met 5, ze zijn 3, 5, 8, 11 en 12. En dan heb je geen kind aan ze. Het kost niks, kinderen zijn blij en kopje thee van moeders wordt eens daadwerkelijk opgedronken.
Mijn kinderen hebben dus heel veel bijna-gratis vertier met andere kinderen. Ik weet zeker dat mijn zoons liever een badje in de tuin hebben mét neefjes en nichtjes dan een dag pretpark zonder.
Tuurlijk heb ik dan wel lekkere extra'tjes. Stukken watermeloen, ijsjes, aardbeien, zulks. Maar dat staat niet in verhouding tot pretparkentree.

dinsdag 20 juni 2017 om 08:48
Vlinder, wat klinkt dat leuk. En slim!
Overigens: natuurplassen, speeltuin in een bos eventueel met boerderij, vliegtuigen kijken, manege bezoeken vaak met speeltuintje.....allemaal gratis tenzij je aldaar drank en spijs wenst te nuttigen. En vaak de leukste uitjes.
En het klopt....zorg ervoor dat er andere kinderen zijn en jij als ouder kunt vaak ook even ontspannen. In ieder geval meer en eerder dan wanneer die er niet zijn.
Leuke dingen doen hoeft geen geld of niet veel geld te kosten.
Overigens heeft bijna elke stad een goedkope buitenspeeltuin die draait op vrijwilligers met bv 50 cent entree en vaak de toestemming eigen spijs en drank te nuttigen. Koeltasje mee, deken mee, boek mee.
Overigens: natuurplassen, speeltuin in een bos eventueel met boerderij, vliegtuigen kijken, manege bezoeken vaak met speeltuintje.....allemaal gratis tenzij je aldaar drank en spijs wenst te nuttigen. En vaak de leukste uitjes.
En het klopt....zorg ervoor dat er andere kinderen zijn en jij als ouder kunt vaak ook even ontspannen. In ieder geval meer en eerder dan wanneer die er niet zijn.
Leuke dingen doen hoeft geen geld of niet veel geld te kosten.
Overigens heeft bijna elke stad een goedkope buitenspeeltuin die draait op vrijwilligers met bv 50 cent entree en vaak de toestemming eigen spijs en drank te nuttigen. Koeltasje mee, deken mee, boek mee.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 21-06-2017 18:05
0.14% gewijzigd
dinsdag 20 juni 2017 om 08:53
Ja dit.

Nu blijft het nog een beetje bij de kinderboerderij en de speeltuin. Maar ik lees hier hele leuke tips.

dinsdag 20 juni 2017 om 21:14
woensdag 21 juni 2017 om 17:22
Ijsboerderij de drentse koe in Ruinerwold (Drenthe). Vooral leuk voor kleinere kinderen, maar tot een jaar of 7-8 zeker een aanrader. Ze zijn aan het verbouwen en het lijkt erop dat het voor oudere kinderen ook leuker gaat worden. Landgoed Nienoord bij Leek. De Waarbeek in Hengelo (beiden met dagje uit van Jumbo te doen).