Napraattopic deel 85

17-06-2017 21:40 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
shifty schreef:
21-06-2017 16:15
Dus je weet niet wat ze gezegd heeft maar je vindt het niet banwaardig omdat je niet weet wat ze gezegd heeft.
En je springt in de bres omdat je het relateert aan het feit dat je het waardeerde toen anderen voor je in bres sprongen. Niet omdat je er inhoudelijk iets van vindt. Je sluit je per definitie aan bij degene die vanuit meerdere kanten bekritiseerd wordt, los van het gegeven waarom iemand bekritiseerd wordt; een soort ultieme onvoorwaardelijke partijdigheid gebaseerd op een positie waarmee je je identificeert.

Ik vind het ook opvallend dat je daar een tegenovergestelde richting bij ervaart. Alsof er net zo kunstmatig partij wordt gekozen voor degene die die kritiek hebben. Alsof er een kritiekgeversgroepje is die samenspant, maar waarvan de samenstelling kan variëren afhankelijke van het slachtoffer of het onderwerp. Ik ervaar dat niet zo. Soms zijn anderen het met elkaar eens en soms niet. En als iemand van veel verschillende kanten kritiek krijgt dan heeft die persoon meestal iets stoms gezegd. En als ik zelf veel kritiek krijg dan ga ik na of ik zelf die persoon ben.

Mijn motivatie is niet gerelateerd aan wat iemand anders er van vindt. Als ik iemand stomme of nare en vervelende dingen zie zeggen dan ga ik geen verzachtende omstandigheden verzinnen gebaseerd op het aantal medestanders of voorstanders. Dan vindt ik gewoon dat iemand stomme of nare en vervelende dingen zegt.
a-men.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
SuzanneSuus schreef:
21-06-2017 18:04
Dat de ban niet afhangt van 'het vergrijp' is je volgens mij nu duidelijk toch Roos?

Er zou veel meer genegeerd moeten worden ipv staffen.
Ja, nu wel ja maar dat wist ik niet en ik volg Bossanova verder ook helemaal niet.
En voor de goede orde, ik heb niet gestaft. Doe ik zelden.
Nouschi schreef:
21-06-2017 18:26
:'(
ja, bij die is het stam plus t. Die wilt.
Je kunt tegenwoordig gewoon zien of er " al " gestaft is. Want ook als je niet op " verzenden " drukt komt de melding dat er al gestaft is. Retegeinig.
blijfgewoonbianca schreef:
21-06-2017 18:31
En zoist! ;-)
Bij brommer komt er ook een t achter.
Hij zit op de brommert te brommeren.

:biggrin:
-Puss-in-Bootz- schreef:
21-06-2017 18:33
:biggrin:
Da's Rotterdams.
yasmijn schreef:
21-06-2017 18:10
Dat moet anders. Als iemand mij trut noemt bepaal ik zelf of ik dat storend vind. Dat hoeft klaasje47 niet te gaan lopen staffen. We weten uit ervaring dat er nooit naar de context wordt gekeken, kunnen we ze ook niet blamen want erg jong. Ze hebben gewoon die opdracht.

Ik vind, ik vind, ik vind dat ze de stafjes moeten negeren als het niet door de persoon die trut wordt genoemd, gestaft wordt.
En dat vind ik.

Stel je toch eens voor dat Meds en ban krijgt als ze me ouwe muts noemt of vice versa. That will be the day.

Dan kan klaasje47 mooi haar frustraties uiten door te staffen. Maar klaasje47 doet dat niet uit compassie. Neen, Klaasje47 doet dat om het ban aansmeren voor de forummers die scherper zijn dan zij. En omdat ze wellicht in 'een groepje' zitten, die eigenlijk niet bestaat en als die al bestaat, steeds van samenstelling verandert. Want klaasje47 heeft een hekel aan 'het groepje'. Wie dat dan ook mogen zijn.

En zo is het.
Het stiksterft hier van de Klaasjes.
Je kunt tegenwoordig gewoon zien of er " al " gestaft is. Want ook als je niet op " verzenden " drukt komt de melding dat er al gestaft is. Retegeinig.
Deze is nog niet gestaft. Mag ik? Mag ik? Mag ik?
Lady_Voldemort schreef:
21-06-2017 18:35
Deze is nog niet gestaft. Mag ik? Mag ik? Mag ik?
heet jij Klaasje?
Vraag
Is het hij wilt of hij wil?

Antwoord
Correct is hij wil.

Toelichting
Het werkwoord willen is onregelmatig. Bij de meeste werkwoorden krijgt de vorm van de tegenwoordige tijd voor de derde persoon enkelvoud de uitgang -t: hij loopt, ze helpt, het gaat, men ziet. De werkwoorden willen, zullen, mogen en kunnen zijn echter uitzonderingen op de regel, evenals het werkwoord zijn (hij is). De vorm voor de derde persoon enkelvoud is bij willen, zullen, mogen en kunnen gelijk aan die voor de eerste persoon.

(1) Hij wil niet meewerken.

(2) Men wil graag dat hier meer parkeerplekken komen.

(3) Wíl of mág ze niet naar het feest?
Hugh-Jazz schreef:
21-06-2017 18:39
Vraag
Is het hij wilt of hij wil?

Antwoord
Correct is hij wil.

Toelichting
Het werkwoord willen is onregelmatig. Bij de meeste werkwoorden krijgt de vorm van de tegenwoordige tijd voor de derde persoon enkelvoud de uitgang -t: hij loopt, ze helpt, het gaat, men ziet. De werkwoorden willen, zullen, mogen en kunnen zijn echter uitzonderingen op de regel, evenals het werkwoord zijn (hij is). De vorm voor de derde persoon enkelvoud is bij willen, zullen, mogen en kunnen gelijk aan die voor de eerste persoon.

(1) Hij wil niet meewerken.

(2) Men wil graag dat hier meer parkeerplekken komen.

(3) Wíl of mág ze niet naar het feest?

Ja, bij HIJ. Ik zeg toch bij DIE.
So there you have it.
Hugh-Jazz schreef:
So there you have it.
Hier, heb je het terug.

Jij snapt gewoon niets van Rotterdams.
Hij loopt die te willen. Wilt die die? ja, die wilt hij wel.
yasmijn schreef:
21-06-2017 18:10
Dat moet anders. Als iemand mij trut noemt bepaal ik zelf of ik dat storend vind. Dat hoeft klaasje47 niet te gaan lopen staffen. We weten uit ervaring dat er nooit naar de context wordt gekeken, kunnen we ze ook niet blamen want erg jong. Ze hebben gewoon die opdracht.

Ik vind, ik vind, ik vind dat ze de stafjes moeten negeren als het niet door de persoon die trut wordt genoemd, gestaft wordt.
En dat vind ik.

Stel je toch eens voor dat Meds en ban krijgt als ze me ouwe muts noemt of vice versa. That will be the day.

Dan kan klaasje47 mooi haar frustraties uiten door te staffen. Maar klaasje47 doet dat niet uit compassie. Neen, Klaasje47 doet dat om het ban aansmeren voor de forummers die scherper zijn dan zij. En omdat ze wellicht in 'een groepje' zitten, die eigenlijk niet bestaat en als die al bestaat, steeds van samenstelling verandert. Want klaasje47 heeft een hekel aan 'het groepje'. Wie dat dan ook mogen zijn.

En zo is het.
Eens. Dat levert wel wat moeilijkheden op voor de mods (= meer lezen) . Wat dat betreft zouden er veel meer juuns mogen komen, er zijn genoeg forummers die zich neutraal hier opstellen èn best veel hier zijn. Zij kunnen al zoveel filteren.
Koppel een onnodige staf terug aan de staffer en uiteindelijk stopt het ' ze doehoet vervehelend' wel.
Je bent zelf een theepot
-Puss-in-Bootz- schreef:
21-06-2017 18:24
Haha
En zeggen ze in die achterkamer ook wie dat dan is?
Nee dat weet ik niet. Ik las hier dat daar in achterkamers over gesproken werd.
Ja, bij HIJ. Ik zeg toch bij DIE.

:rofl:
-Puss-in-Bootz- schreef:
21-06-2017 18:24
Haha
En zeggen ze in die achterkamer ook wie dat dan is?
Doet dat er toe?
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus schreef:
21-06-2017 18:44
Doet dat er toe?
Nou, dat soort dingen wil ik ook wel weten, hoor. Wie is er nou niet dol op een lekkere sappige roddel? DIE wilT ik dan wel leren kennen.
Moet het punt' staffen' nog weer eens op de agenda? Langzaam aan lijkt het er namelijk op alsof de chronische drammende stafzeikerd ooit toch gelijk had over de gevolgen van de staffunctie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
21-06-2017 18:40
Hier, heb je het terug.

Hij loopt gewoon te zitten te willen.
Ja toch?
Eleonora-1 schreef:
21-06-2017 18:46
Hij loopt gewoon te zitten te willen.
Ja toch?
Niet dan?
21-06-2017 18:40
Hier, heb je het terug.

XD
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nouschi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven