Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

donderdag 22 juni 2017 om 21:42
Poeh poeh, nou nou, wat geweldig van jou!Moemoe64 schreef: ↑22-06-2017 20:36@ Ttass: ik ben 50+, en heb zowat driekwart van mijn leven al last van zware migraine/clusterhoofdpijn-aanvallen.
Ik heb altijd gewerkt, heb 3 kinderen grootgebracht en ik zorg in mijn vakanties voor mijn kleinkinderen.
Maar nooit, echt nooit heb ik daarover geklaagd want: dat verandert niks!
Ik heb gisteravond (woensdag) na mijn werk (temperatuur 29° op de werkvloer zonder airco)! erge diarree gehad + heb ik 3x overgegeven. Maar: vandaag stond ik op mijn werk. Opnieuw in de hitte die trouwens 30,9° was vandaag.
Ik heb mijn werk gedaan (fysiek zwaar werk), zonder klagen. Waarom? Omdat ik betaald word om dat werk te doen.
En neen.....ik heb mijn man NIET gebeld om mij te komen halen. Voor hem was het trouwens ook heel warm.
(Mijn man is een stuk ouder: hij is bijna 66j).
Dus Ttass: ipv altijd te klagen: er zijn altijd mensen die het nog erger te verduren hebben. Jij hebt tenminste nog airco op je werk he! Ik NIET. En wat te denken dan over dakwerkers bv? Die mensen werken in temperaturen van 45+ hoor.
Wil je nu een sticker?

donderdag 22 juni 2017 om 21:57
Haha....maar ja; ik ben geen klager. Vorig jaar had ik mijn rechtervoet gebroken.....en ik ben nog een hele dag gaan werken vooraleer naar het ziekenhuis te gaan. De pijn was ondraaglijk.....maar toch heb ik mijn werk voltooid. Met tranen in mijn ogen bij elke stap die ik zette.Lady_Voldemort schreef: ↑22-06-2017 20:46Geweldig hoor, petje af. Jij zou zeker ook nog naar je werk gaan als je been eraf wordt gereden. Paar steekjes ijzergaren en gaan met die banaan. Maar niet iedereen is zo'n bikkel als jij he.

donderdag 22 juni 2017 om 22:01
Moemoe64 schreef: ↑22-06-2017 21:57Haha....maar ja; ik ben geen klager. Vorig jaar had ik mijn rechtervoet gebroken.....en ik ben nog een hele dag gaan werken vooraleer naar het ziekenhuis te gaan. De pijn was ondraaglijk.....maar toch heb ik mijn werk voltooid. Met tranen in mijn ogen bij elke stap die ik zette.
Nou, goed gedaan hoor. Ben echt trots op je. Hier heb je een soort van schouderklopje

donderdag 22 juni 2017 om 22:33
Ja maar daar moet je niet over klagen want moemoe heeft vast al eens iets véél ongezelligers meegemaakt en daar klaagde ze toen ook niet over

donderdag 22 juni 2017 om 22:37
Ik dacht met deze temperaturen al in de negende laag van de hel te zitten

Net in ieder geval weer opgefrist onder de ijskoude douche en nu bij de ventilator. Heb zelfs nog hometrainer gedaan 20 minuten. Niets zo fijn als jezelf daarna heerlijk te wassen onder de douche.
donderdag 22 juni 2017 om 22:42
Nou sorry, maar dit vind ik echt niet gezond. Niets om trots op te zijn, wat mij betreft.Moemoe64 schreef: ↑22-06-2017 21:57Haha....maar ja; ik ben geen klager. Vorig jaar had ik mijn rechtervoet gebroken.....en ik ben nog een hele dag gaan werken vooraleer naar het ziekenhuis te gaan. De pijn was ondraaglijk.....maar toch heb ik mijn werk voltooid. Met tranen in mijn ogen bij elke stap die ik zette.
Life is short. Eat dessert first.

donderdag 22 juni 2017 om 22:43
Blue lagoon, bij ons in Limburg was het vandaag boven de 35 graden, dus wij mogen sowieso klagen.
Hier begon het rond 7 uur eventjes te onweren en regenen en nu dus een lekkere stevige wind. Af en toe valt er in huis zelfs iets om door de wind en bij de buren zo te horen ook. De thermostaat staat wel nog steeds op 26 graden..
Hier begon het rond 7 uur eventjes te onweren en regenen en nu dus een lekkere stevige wind. Af en toe valt er in huis zelfs iets om door de wind en bij de buren zo te horen ook. De thermostaat staat wel nog steeds op 26 graden..
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

donderdag 22 juni 2017 om 22:44
blue_lagoon schreef: ↑22-06-2017 22:37Ik dacht met deze temperaturen al in de negende laag van de hel te zitten![]()
Net in ieder geval weer opgefrist onder de ijskoude douche en nu bij de ventilator. Heb zelfs nog hometrainer gedaan 20 minuten. Niets zo fijn als jezelf daarna heerlijk te wassen onder de douche.

donderdag 22 juni 2017 om 22:46
kopjekoffie70 schreef: ↑22-06-2017 22:43Blue lagoon, bij ons in Limburg was het vandaag boven de 35 graden, dus wij mogen sowieso klagen.

Ik zit een half uurtje met de trein boven je!!
donderdag 22 juni 2017 om 22:47
WTFMoemoe64 schreef: ↑22-06-2017 20:36@ Ttass: ik ben 50+, en heb zowat driekwart van mijn leven al last van zware migraine/clusterhoofdpijn-aanvallen.
Ik heb altijd gewerkt, heb 3 kinderen grootgebracht en ik zorg in mijn vakanties voor mijn kleinkinderen.
Maar nooit, echt nooit heb ik daarover geklaagd want: dat verandert niks!
Ik heb gisteravond (woensdag) na mijn werk (temperatuur 29° op de werkvloer zonder airco)! erge diarree gehad + heb ik 3x overgegeven. Maar: vandaag stond ik op mijn werk. Opnieuw in de hitte die trouwens 30,9° was vandaag.
Ik heb mijn werk gedaan (fysiek zwaar werk), zonder klagen. Waarom? Omdat ik betaald word om dat werk te doen.
En neen.....ik heb mijn man NIET gebeld om mij te komen halen. Voor hem was het trouwens ook heel warm.
(Mijn man is een stuk ouder: hij is bijna 66j).
Dus Ttass: ipv altijd te klagen: er zijn altijd mensen die het nog erger te verduren hebben. Jij hebt tenminste nog airco op je werk he! Ik NIET. En wat te denken dan over dakwerkers bv? Die mensen werken in temperaturen van 45+ hoor.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

donderdag 22 juni 2017 om 22:51
Ik ook! Ik hou echt van lange donkere avonden.
Warm weer vind ik echt niet erg, dus ik pas hier niet echt, maar de afgelopen dagen waren iets teveel van het goede. Fysiek (reuma) ging het wel beter, dus het is nog ergens goed voor.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 22 juni 2017 om 22:53
Vrouw naar mijn hart!!

En lekker guur en vroeg donker

Ttas30, ik lees jou en je topics altijd graag. Volgens mij hebben we ook de overeenkomst deels van buitenlandse afkomst te zijn en niet van hitte houden en er niet tegen kunnen. Heb jij ook last van die irritante vooroordelen zoals 'jij kan daar wel tegen' of 'jij verbrandt toch niet' Kan de uitspraak 'dit is geen weer voor een blanke' ook niet horen

vrijdag 23 juni 2017 om 09:54
Ja die gezelligheid mis ik ook!! Wat is dat toch heerlijk.
Afgelopen nacht lekker geslapen. Sowieso omdat het op de camping een stuk stiller is dan thuis. Heerlijk. En vanmorgen kwam ik op de afdeling en ik vond het zelfs koud. Maar geen vestje aandoen even weer genieten van de 'kou'.
vrijdag 23 juni 2017 om 12:26
Daantje1970 schreef: ↑23-06-2017 09:54Ja die gezelligheid mis ik ook!! Wat is dat toch heerlijk.
Afgelopen nacht lekker geslapen. Sowieso omdat het op de camping een stuk stiller is dan thuis. Heerlijk. En vanmorgen kwam ik op de afdeling en ik vond het zelfs koud. Maar geen vestje aandoen even weer genieten van de 'kou'.
Ik geniet me suf! Heerlijk geslapen en vanmorgen meteen maar weer alles open gezet. Blijft toch een raar fenomeen dat een huis in no time is opgewarmd, maar afkoelen duurt soms een week of langer. Ik heb buiten wél een vestje aangedaan. Ondanks dat het koeler is (toch nog 24 graden nu) is de overgang binnen->buiten en omgekeerd me te groot. Maar sjonge .. wat een feest dit!

vrijdag 23 juni 2017 om 12:31
Ja, klopt helemaal.blue_lagoon schreef: ↑22-06-2017 22:53Vrouw naar mijn hart!!![]()
En lekker guur en vroeg donker![]()
Ttas30, ik lees jou en je topics altijd graag. Volgens mij hebben we ook de overeenkomst deels van buitenlandse afkomst te zijn en niet van hitte houden en er niet tegen kunnen. Heb jij ook last van die irritante vooroordelen zoals 'jij kan daar wel tegen' of 'jij verbrandt toch niet' Kan de uitspraak 'dit is geen weer voor een blanke' ook niet horen(ben zelf licht getint en voor mij is dit ook geen weer, haha!)