Hekel aan bbq

22-06-2017 22:37 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Be carefull What you wish for :hamer:
anoniem_349385 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 14:43
96.28% gewijzigd
Een hekel is overdreven, maar ik ben er ook niet zo dol op.
Dus je bent niet de enige.
Mijn man vindt het een vreselijk iets om te doen.
"Gooi toch in de pan" riep telkens bij de enkele keer dat we toch bbq'den.
Het vlees niet gaar genoeg, (of daar twijfels bij hebben), niet lekker en het duurt hem veel te lang.
Veel geklooi voor weinig resultaat.
Ik vind het ook een armoedig gedoe; ik bedoel, als je thuis toch een mooie keuken hebt dan ga je niet met je borden en pannen buiten zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik snap ook niet wat daar leuk aan is. Een bbq komt er hier niet in.
Heerlijk, barbecue. Één keer per jaar. Een goede moot gemarineerde zalm, een stel pittige kipvleugels, een knapperige Spaanse worst en een goede salade met knapperig stokbrood. Maar daarna ben ik er weer klaar mee hoor.
Ik vind het ook helemaal niks, en mijn vriend gelukkig ook niet. Dit jaar nog geen bbq gehad, vorig jaar maar 1 bbq bijgewoond en het jaar ervoor geen enkele, heerlijk. Veel teveel (goedkoop) vlees, ene helft halfgaar, andere helft aangebrand, veel te weinig groenten, hoop gedoe en bergen afwas. Niks voor mij.
Ik vind bbq juist gezellig omdat we met zijn allen buiten eten. Wij maken altijd zoveel lekkere salades etc erbij dat tegen de tijd dat het vlees komt er niet eens zoveel gegeten meer wordt.

Sinds kort hebben wij een Big Green Egg, mijn man vindt het geweldig om daar grote stukken vlees op te bereiden. Soms begint hij al om 10 uur 's morgens. Het moet er vaak uren op. Ik moet zeggen, sinds de bge eten wij totaal andere dingen van de bbq. Het is heerlijk. Vanwege het hout dat hij erop gooit (blokjes, geen snippers) krijg je ook een echte rooksmaak.

De hele dag ruikt het al heerlijk buiten. Alles wat wij geprobeerd hebben tot nu toe is gelukt.

Moet wel eerlijk zeggen dat de geijkte bbq met droge hamburgers, uitgedroogde kipsate e.d niet lekker is. Het meeste ligt er veel te lang op omdat iedereen bang is dat het niet gaar is.
veensteker schreef:
22-06-2017 22:48
Ik vind bbq juist gezellig omdat we met zijn allen buiten eten. Wij maken altijd zoveel lekkere salades etc erbij dat tegen de tijd dat het vlees komt er niet eens zoveel gegeten meer wordt.

Lekker suf toch?
Ik heb een hekel aan van die frikandellen en huzarensalade bbq's. Maar met zijn allen aan lange tafels, kinderen die lekker rondrennen, een ijskoud drankje in het zonnetje terwijl je varieert van een zoet aardappeltje hier, watermeloen daar, salade, maiskolfje en 1 of 2 goede stukjes vlees, heerlijk!
Oh the big green egg lijkt me echt super.... staat voor ooit op mijn wensenlijstje :heart:
En bbqen vind ik wel gezellig.... maar van een bbq met stokbrood speklapje en worst wordt ik niet blij.... meestal met salades en evt wat vis erop vind ik wel heel gezellig :)
Een bbq met verbrande speklappen heb ik nog nooit gehad, ook geen hamburgers van 1 cm die zwart maar toch nog bevroren zijn...

Mijn tante had altijd geweldige bbq feestjes. Super uitgebreid, heerlijk vlees, salades, groentes, vis, gepofte aardappels met heerlijke sausjes, dat was altijd echt genieten.
Zij kon sowieso heerlijk koken.

Als we barbecuen is het op z'n Turks. Met kipdijen, kofte, spiezen met lamsvlees, groenten van de grill, plat brood en salades.
Ik houd er van, zoveel dat ik nu mn eigen foodtruck heb met Turkse bbq gerechten ;).
veensteker schreef:
Ik vind bbq juist gezellig omdat we met zijn allen buiten eten.
Buiten eten is heerlijk en doe ik graag. Alleen dan met eten wat gewoon binnen gekookt is :proud:

De hele week ruikt het al overal naar bbq, blegh
En dat gehannes met zo'n plastic bordje....
Jonari schreef:
22-06-2017 22:59
Als wij bbq-en gebruik ik gewoon mijn normale servies.

Plastic bordjes zijn niet verplicht bij bbq.
Jonari schreef:
22-06-2017 22:59
Je kunt ook gewoon je normale borden gebruiken.

Ik vind het heerlijk. Niet eens perse het bqq an sich maar het gezellig lang tafelen in de buitenlucht.
Wij zitten graag lekker buiten te eten.
Wij hebben een niet zo groot huis en een mini keuken met weinig ruimte dus buiten zijn is dan heerlijk.
Als we ooit verhuizen naar meer ruimte ook buiten wil ik graag een buiten keuken.
Zo'n plastic bordje is ook not done. Zo ongezellig. Gewoon de tafel mooi dekken, mooie schalen voor de salades, karaffen voor het water en servetjes, geen keukenrol.

Wij hebben een ronde tafel buiten met een "Lazy Susan" Dat is een groot draaiplateau in het midden. Daar kan je alles opzetten en iedereen kan erbij, ideaal. Zet alleen alles wel goed op de Lazy Susan anders gaat je glas wijn om.

Ik heb ook nooit sausjes in flesjes, doe alles in schaaltjes of maak het zelf.

Alle bijgerechten kosten altijd veel tijd maar wij gaan altijd met zijn allen de keuken in om alle salades en salsa's of chimichurry's klaar te maken. Iedereen is aan het snijden en aan het tafeldekken. Na het eten helpt iedereen weer om de keuken weer in orde te maken. Als iedereen weg is hoef ik niets meer te doen. Wij zitten soms wel met 16-18 man te eten. Een chaos maar alles is opgeruimd, ook buiten, voordat iedereen weer naar huis gaat. Zo kan je makkelijk bbq-en.
RegretteRien schreef:
22-06-2017 22:52
Ik heb een hekel aan van die frikandellen en huzarensalade bbq's. Maar met zijn allen aan lange tafels, kinderen die lekker rondrennen, een ijskoud drankje in het zonnetje terwijl je varieert van een zoet aardappeltje hier, watermeloen daar, salade, maiskolfje en 1 of 2 goede stukjes vlees, heerlijk!
Oooh heerlijk. Dit brengt me weer helemaal terug naar de vakantie in Italie. Daar samen met de eigenaren van de minicamping waar we verbleven een bbq gehad ter ere van het dorpsfeest. Was geweldig om mee te maken. Allemaal mensen samen, kinderen die rondrenden. Volkszangers erbij op de arcodeon.
Diverse soorten vlees dat bereid werd door de dorpsbewoners. Je kon ter plekke zeggen hoe groot je het stuk vlees wilde en dan werd het voor je afgehakt en bereid. Veel vers fruit en brood en salade erbij.

Ik wil weer terug haha.
Ik vind er ook geen fluit aan.
_Marana_ schreef:
22-06-2017 22:56
Buiten eten is heerlijk en doe ik graag. Alleen dan met eten wat gewoon binnen gekookt is :proud:

De hele week ruikt het al overal naar bbq, blegh
Hier rook het gisteravond ook naar de bbq van de buren.
Daar was zo te ruiken wat mis gegaan. :hihi:
veensteker schreef:

Sinds kort hebben wij een Big Green Egg, mijn man vindt het geweldig om daar grote stukken vlees op te bereiden. Soms begint hij al om 10 uur 's morgens. Het moet er vaak uren op. Ik moet zeggen, sinds de bge eten wij totaal andere dingen van de bbq. Het is heerlijk. Vanwege het hout dat hij erop gooit (blokjes, geen snippers) krijg je ook een echte rooksmaak.

De hele dag ruikt het al heerlijk buiten. Alles wat wij geprobeerd hebben tot nu toe is gelukt.

Moet wel eerlijk zeggen dat de geijkte bbq met droge hamburgers, uitgedroogde kipsate e.d niet lekker is. Het meeste ligt er veel te lang op omdat iedereen bang is dat het niet gaar is.

Jullie hebben geen buren in de nabije omtrek? Want anders zet je iemand wel ongeveer de gehele dag in de geur, die niet iedereen even op prijs stelt.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik vind er ook niks aan. Ik hoef ook geen lappen vlees of worsten, hamburgers of whatever. Na 1 stukje vlees vind ik het genoeg.
Vorig jaar nog uitgenodigd voor een bbq, wat stom is dat zeg, supermarktvlees echt bah.
Geef mij maar een lekkere kip kerrie. Of een patatje met. Word ik persoonlijk blijer van.
Als er maar satésaus is, daar maskeer je alles mee.
Wij bbqen vaak met zijn tweeën. Eigenlijk altijd hele vis, meestal forel.

Als er meer mensen mee eten hebben we vaak kipdijen, zelfgemaakte hamburgers & cevapcici en pittige chicken wings.

Herken de ergernissen totaal niet, vind het juist wel leuk om buiten te zitten :).

@kuzu ik ben jaloers :cry:
www.sayswho.nl - het NIEUWE forum - Says who? Says you!
Zodra het weer het toelaat eten wij heerlijk buiten. Ook bbq-en dus. Geen idee wat daar armoedig aan is trouwens, hoe armoedig je het maakt bepaal je zelf lijkt mij.

Ik ben niet zo'n grote vleeseter maar vlees, vis en groente smaken echt veel lekkerder en sappiger bereid op de bbq.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven