Hekel aan bbq

22-06-2017 22:37 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Be carefull What you wish for :hamer:
anoniem_349385 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 14:43
96.28% gewijzigd
Ik vind bbq gezellig, vooral omdat je bij elkaar blijft en er niet 1 of 2 personen in de keuken staan en zo niet/minder deel uitmaken van het gezelschap. Alleen hoeft het wat mij betreft ook niet vaker dan 2 a 3 keer in totaal te zijn bij mooi weer. Niet per week dus.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik vind 't op de een of andere manier van te voren gewoon veel gedoe qua inkopen doen, veel sauzen op tafel, veel afwas en eten in porties en daardoor heb ik vaak minder zin om te barbequeën. Maar eigenlijk valt het uiteindelijk allemaal wel mee. We hebben vandaag de eerste BBQ van het jaar gehad, gewoon vriend en ik. We hebben een goede Weber en vriend kan echt super goed barbequeën, vind 't vlees echt altijd zó lekker (gaar, mals en niet verband!)
anoniem_213052 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 23:30
1.32% gewijzigd

Ja ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan bbq !!!

En mensen die dan gaan omschrijven hoe instagramfiltermooi hun upperclass bbq's zijn......gruwel......dat zijn soireetjes die ik nog 3 keer erger vind.
Jonari schreef:
22-06-2017 22:59
En dat gehannes met zo'n plastic bordje....
Waarom geen echte?

Ik vind bbq leuk en gezellig als het gezellig tafelen is, drankje erbij enz.
Helaas ben ik hier de enige die het leuk vind, dus doe ik het nooit :'(
Gezellig tafelen is zeker leuk, vooral buiten.
Maar ik hou gewoon niet zo van vlees van de bbq. Ben sowieso geen grote vleeseter.
Jonari schreef:
22-06-2017 23:34
Gezellig tafelen is zeker leuk, vooral buiten.
Maar ik hou gewoon niet zo van vlees van de bbq. Ben sowieso geen grote vleeseter.
Veel hoeft ook niet voo rmij.
Wel lekker paprika, champignons, mais e.d. Goede salade erbij, koude witte en het is een prima avond.
In mijn eentje :rofl:
MoirenPhae schreef:
22-06-2017 23:36
Veel hoeft ook niet voo rmij.
Wel lekker paprika, champignons, mais e.d. Goede salade erbij, koude witte en het is een prima avond.
In mijn eentje :rofl:
:proud:
Die koude witte trekt me dan wel weer.
Ik heb een hekel aan BBQ. Het heet barbecue en daar zit nieteens een Q in.
Jonari schreef:
22-06-2017 23:39
:proud:
Die koude witte trekt me dan wel weer.
Die kan altijd :whistle:
Het hele idee van het ter consumptie cremeren van dode dieren staat me ontzettend tegen.

Verder vind ik het dan wel weer gezellig om met wat mensen op een mooie zomeravond in de tuin te zitten en te genieten van salades, broden, sauzen, groentes, fruit en drankjes. Maar daar hoeft de barbecue niet per se voor uit de schuur getrokken te worden.
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 23:49
9.28% gewijzigd
Ik heb geen tuin, maar bij mijn ouders wel, en daar barbecuen we, als het weer het toelaat, vaak. Ik vind het heerlijk! Er zijn ook vegetariërs bij ons thuis, en het is dus echt niet alleen vlees. Maïskolven, gepofte aardappels, gemarineerde groentespiezen met haloumi, gevulde paprika's op de bbq heerlijk! Voor de vleeseters een mooi groot stuk ribeye/lamsrack/hele forel oid erop met lekker eigengemaakte saus. Paar verse! salades ernaast. Het is juist gemakkelijk en gezellig vind ik. Lekker buiten koken ipv binnen boven een heet fornuis. Én vlees smaakt gewoon ontzettend lekker klaargemaakt op de bbq. De buren zitten ver weg, dus we vallen niemand lastig :)

Maar mij maak je ook echt niet blij met een bbq met braadworst, van die voorgegaarde hamburgers en voorgemarineerde kipsateh etc. Met flesjes bbq saus en knoflooksaus, aardappelsalade uit een emmer en stokbrood met kruidenboter. Op plastic bordjes. Daar bedank ik ook voor. Tenzij het een heel leuk gezelschap is, en er genoeg wijn is, dan maakt het allemaal niet meer uit ;-D
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Plastic bordjes en staand eten op feestjes ( niet perse bbq dus) vind ik altijd irritant.
Ik vind het wel leuk. En lekker. En lust speklappen alleen als ze op de bbq hebben gelegen.
Niks mis ook met een lekker sate'tje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het valt me bij dit soort topics weer op hoe verwend de gemiddelde forummer is hier. :-o
Hetvrijewoord schreef:
23-06-2017 00:05
Het valt me bij dit soort topics weer op hoe verwend de gemiddelde forummer is hier. :-o
Hoezo?
Ik ben vegetarier, en toch vind ik bbq-en enorm gezellig! Ik vind het lekker ruiken, zomers, kneuterig, gewoon leuk!

Iemand hier had het over al dat goedkope vlees in grote hoeveelheden. Daar ben ik ook op tegen! Doe 1 of 2 dingen goed, van biologisch vlees, en iets voor de vegetariers uiteraard (gevulde paprika of champignonnen ofzo), en lekker salades, goed stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter. Dan heb je een kwaliteitsbbq.
Jonari schreef:
23-06-2017 00:07
Hoezo?
.
.
Nogal snobistisch wat eten betreft, het moet 'goed' vlees zijn, hapjes mogen vooral niet eenvoudig maar moeten traiteur waardig zijn anders 'bedankt' men ervoor. En dan heb ik het niet over smaak (al dan niet van vlees houden bijvoorbeeld) maar het feit dat zo ongeveer overal de neus voor wordt opgehaald vanwege te simpel of te supermarkt.

En nee, uiteraard niet iedereen.
Hetvrijewoord schreef:
23-06-2017 00:05
Bizar he, als je ook weleens leest in topics over voor hoeveel geld men boodschappen doet. Ik zal wel naar de verkeerde winkels gaan. Als ik elke keer voor een dikke honderdvijftig euro zou bbq'en zou ik er ook een hekel aan hebben.
Perzina schreef:
23-06-2017 00:12
Ik ben vegetarier, en toch vind ik bbq-en enorm gezellig! Ik vind het lekker ruiken, zomers, kneuterig, gewoon leuk!

Iemand hier had het over al dat goedkope vlees in grote hoeveelheden. Daar ben ik ook op tegen! Doe 1 of 2 dingen goed, van biologisch vlees, en iets voor de vegetariers uiteraard (gevulde paprika of champignonnen ofzo), en lekker salades, goed stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter. Dan heb je een kwaliteitsbbq.
Goed stokbrood ? Dat van de gewone bakker is ook al niet goed ?
blijfgewoonbianca schreef:
23-06-2017 00:18
Goed stokbrood ? Dat van de gewone bakker is ook al niet goed ?
Huh? Bijzondere aanname.

Ik bedoel iniedergeval geen afbakstokbrood, en het liefst stokbrood van de bakker. Daar zit een wereld van verschil in.
Hetvrijewoord schreef:
23-06-2017 00:16
.
.
Nogal snobistisch wat eten betreft, het moet 'goed' vlees zijn, hapjes mogen vooral niet eenvoudig maar moeten traiteur waardig zijn anders 'bedankt' men ervoor. En dan heb ik het niet over smaak (al dan niet van vlees houden bijvoorbeeld) maar het feit dat zo ongeveer overal de neus voor wordt opgehaald vanwege te simpel of te supermarkt.

En nee, uiteraard niet iedereen.
Absoluut goed vlees. Van goede afkomst. Eet minder vlees, maar wel van biologische boerderijen. Beter voor het milieu, en voor het welzijn van de dieren.

Schandalig dat er nog bulkvlees ver- en gekocht wordt.

Dat is niet snobisch, dat is zorgen voor mens en milieu, en de toekomst.
Perzina schreef:
23-06-2017 00:20
Huh? Bijzondere aanname.

Ik bedoel iniedergeval geen afbakstokbrood, en het liefst stokbrood van de bakker. Daar zit een wereld van verschil in.
Nu zijn op zondag hier de meeste winkels open, maar vroeger kon je niet zoveel anders dan afbak.
Als ik bbq dan nodig ik meestal de opa's en oma's uit en goeie vrienden. zelfs als ik sate's , hamburgers en speklap haal ben ik al een godsvermogen kwijt. Ik steek hem liever wat vaker aan en dan wat minder exclusief, dan dat ik elitair, culinair en michelinsterwaardig ga zitten knoeien.
Perzina schreef:
23-06-2017 00:23
Absoluut goed vlees. Van goede afkomst. Eet minder vlees, maar wel van biologische boerderijen. Beter voor het milieu, en voor het welzijn van de dieren.

Je zal maar geen budget hebben voor biovlees.
Perzina schreef:
23-06-2017 00:23

.
Goed vlees is synoniem voor biologisch?

Ok, weet ik dat ook weer, volgens mij bedoelde ik dat niet. Het ging erom dat hamburgers of worstjes te min werden gevonden.
Ik eet nooit vlees tijdens een bbq. Ik vind het smerig gebakken. Maar de salades, stokbrood en rauwkost die veelal geserveerd wordt maakt voor mij een hoop goed. Bbq-en vind ik wel heel gezellig, lekker kneuteren rondom een pot met eten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven