Napraattopic deel 85
zaterdag 17 juni 2017 om 21:40
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:13
vrouwjagersma schreef: ↑23-06-2017 11:11En ik ben hier zomaar ineens komen posten en alsnog vonden mensen me aardig. Dat kan ook gewoon. Dit ligt uiteraard aan mijn erudiete wijze van formuleren en mijn handige tips als het gaat om plantenverzorging, maar alsnog.
Ik vind forummers met humor altijd leuk.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:15
Three strikesblijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 11:12Ik zou je gelijk geven als iemand niet uit een topic weg kan. Zoals je niet weg kan uit een klas, werkplek, straat oid. Maar je bent hier zo vrij om je eigen ding te doen, om te bepalen waar je vast mee wilt schrijven, waar je wilt reageren en je kunt ook nog een uur bedenken hoe je gaat reageren..... Als je niet klikt met 80 % op Naarpraat, of het Cafe, of baby's maart 1898 , wat maakt dat je daar perse tussen wil ( zonder T !!! ) blijven zitten?
En..... Er is een verschil tussen pesten en simpelweg iemand niet leuk vinden en er daarom ook niet jolig tegen doen.
Wat zit er in je koffie??
vrijdag 23 juni 2017 om 11:15
vrijdag 23 juni 2017 om 11:17
Ja, je kunt weggaan. Dan geef je dus toe aan de groepsdruk. Maar niet iedereen laat zich 'wegpesten' of wegduwen of hoe je het ook maar wil noemen. Gelukkig maar.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 11:12Ik zou je gelijk geven als iemand niet uit een topic weg kan.
impala wijzigde dit bericht op 23-06-2017 11:16
2.50% gewijzigd
.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:17
Volgens mij ontstaan de problemen zelden op dit forum. Ze ontstaan als mensen met elkaar gaan mailen en pb-en en meeten en wat niet al.
BGB heeft dat in een duister verleden ook eens gepost (alleen dan welbespraakter geformuleerd): het probleem ontstaat omdat men zich niet tot het forum beperkt.
Ik kan iedereen aanraden om alleen te mailen, te pb-en of te meeten als het een-op-een is. Zodra je zo nodig bij een groepje wilt horen, heb je gezeik.
BGB heeft dat in een duister verleden ook eens gepost (alleen dan welbespraakter geformuleerd): het probleem ontstaat omdat men zich niet tot het forum beperkt.
Ik kan iedereen aanraden om alleen te mailen, te pb-en of te meeten als het een-op-een is. Zodra je zo nodig bij een groepje wilt horen, heb je gezeik.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:18
Hier issie met!blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 11:12Ik zou je gelijk geven als iemand niet uit een topic weg kan. Zoals je niet weg kan uit een klas, werkplek, straat oid. Maar je bent hier zo vrij om je eigen ding te doen, om te bepalen waar je vast mee wilt schrijven, waar je wilt reageren en je kunt ook nog een uur bedenken hoe je gaat reageren..... Als je niet klikt met 80 % op Naarpraat, of het Cafe, of baby's maart 1898 , wat maakt dat je daar perse tussen wil ( zonder T !!! ) blijven zitten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 23 juni 2017 om 11:19
impala schreef: ↑23-06-2017 11:09Precies daarom heb ik het dus aangepast. Omdat het niet correct was, wat ik aanvankelijk schreef.
Dus sla mij er nu niet mee om de oren, als ik het zélf al gecorrigeerd heb.
Ik gebruik zelf trouwens liever niet het woord pesten -daar loopt het soms wel op uit, maar dat is niet altijd bewuste opzet van groepsdruk. Maar ik reageerde op een post waarin dit woord gebruikt werd.
De basis van je bericht bleef in tact; dan komt het op mij over alsof je 'pesters' nuanceerde met 'zij die de mores bepalen' maar dat je dus beide wel in dezelfde hoek schaart. Het ene is dan blijkbaar alleen een nuance van de andere. Ik wil je niet aanvallen op iets wat je gecorrigeerd hebt. Ik vond het juist opvallend dat deze aspecten voor jou blijkbaar ongeveer in dezelfde categorie vallen. Je ziet dus mensen die de mores bepalen blijkbaar als negatief ?
vrijdag 23 juni 2017 om 11:20
Precies.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 11:15Ik vind het al compleet kolder dat iets, wat al 1000 jaar een grap is ( Yasmijn als forum queen ) geregeld aanghaald wordt alsof dat echt zo zou worden gezien. Bezopen. Dan heb je het echt niet helemaal door.
Nee, ik heb mezelf gebombardeerd tot queen denkt men. Wat een nonsens, het was heel heel lang geleden een grap en dat is zo gebleven. En Lolotte was de slipperqueen.
En zowat niemand van nu was erbij, alleen heel oudgedienden. Maar 'ze' hebben er wel een mening over. Opmerkelijk altijd weer.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:20
Als zij hun mores aan anderen willen opleggen op 'straffe' van uitsluiting/belachelijk maken/pesten wel ja.shifty schreef: ↑23-06-2017 11:19De basis van je bericht bleef in tact; dan komt het op mij over alsof je 'pesters' nuanceerde met 'zij die de mores bepalen' maar dat je dus beide wel in dezelfde hoek schaart. Het ene is dan blijkbaar alleen een nuance van de andere. Ik wil je niet aanvallen op iets wat je gecorrigeerd hebt. Ik vond het juist opvallend dat deze aspecten voor jou blijkbaar ongeveer in dezelfde categorie vallen. Je ziet dus mensen die de mores bepalen blijkbaar als negatief ?
Dat zijn Jehova's praktijken. Of schoolpleinpraktijken of hoe je het ook noemen wil.
Maar ik weet ook dat het nu eenmaal een menselijk fenomeen is. Het is echter ook een fenomeen dat niet veel mensen herkennen/erkennen en daarom kan het geen kwaad om er expliciet op te wijzen, als zoiets zich afspeelt. Ter bewustwording.
impala wijzigde dit bericht op 23-06-2017 11:25
20.12% gewijzigd
.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:22
Maar waarom word je gepest op het moment dat mensen niet op je in gaan? Mensen reageren dikwijls niet op mijn briljante opmerkingen over foeyonghai, maar ik laat me er niet door weerhouden. Men is niet verplicht op elke post te reageren.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:22
Nonsens, Impala, toegeven aan de groepsdruk.
Stel ik ben in een kroeg ergens en de sfeer en de mensen en vooruit, ook de muziek staat me niet aan.
Ik ga dan een deurtje verder. De week erop kom ik er weer en dan nog vind ik de sfeer een de mensen en de muziek niet leuk en ze schenken ook nog eens Heineken.
Kom ik dan terug? Neen, ik ga ergens heen voor de lol. Ben ik weggejaagd door de groepsdruk? Absoluut niet.
Ik ben op een leeftijd waar groepsdruk geen rol meer speelt. BGB ook trouwens en ik neem aan jij zelf ook.
Dat was middelbare school shizzle.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:25
Die groepsdruk is niets meer of minder dan dezelfde humor hebben, of dezelfde dingen hetzelfde bekijken, of iets in die geest.
Dat is hier wat mensen laat klikken.
En dat heeft niets met wegduwen of pesten te maken, maar mensen zullen anders of niet of minder op je reageren.
Als ik vegetarische recepten ga posten in een langlopend topic over varkensvlees moet ik me dan weggepest voelen omdat mensen niet reageren of zeggen dat zoiets niet gepast of passend is ? Moeten die mensen volgens jou af en toe zeggen " nou, lekker zeg : natte vogelnestjes recepten, dat ga ik ook maar eens breien " ?
Wat verwacht je nou van mij naar bijv Missie-m , die alleen maar op mijn teksten reageert als ze wat aan kan merken? Dat ik daar gezellig een geintje mee maak? Wat heb ik gezellig te doen met Irish Cassidy die alleen maar laat merken dat ze een afschuw heeft van iedereen die ooit een BEO was of daar nu nog weleens aan mee doet ? En dan zou ik wegduwen? Iemand die zelf duwt of uit zichzelf een stap terug doet die duw ik niet.
Ik snap ook nooit zo goed dat degenen die zich de underdog voelen denken dat een ander compleet gevoelloos is. Bizar.
Geloof me dat ik echt weet wat pesten is, dat iedereen dat weet en dat zoiets niet onbewust gaat.
Wat hier geroepen wordt wat pesten is , over Sap bijv. , dat is geen pesten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:29
Godsamme, wat ben jij op dreefblijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 11:25Die groepsdruk is niets meer of minder dan dezelfde humor hebben, of dezelfde dingen hetzelfde bekijken, of iets in die geest.
Dat is hier wat mensen laat klikken.
En dat heeft niets met wegduwen of pesten te maken, maar mensen zullen anders of niet of minder op je reageren.
Als ik vegetarische recepten ga posten in een langlopend topic over varkensvlees moet ik me dan weggepest voelen omdat mensen niet reageren of zeggen dat zoiets niet gepast of passend is ? Moeten die mensen volgens jou af en toe zeggen " nou, lekker zeg : natte vogelnestjes recepten, dat ga ik ook maar eens breien " ?
Wat verwacht je nou van mij naar bijv Missie-m , die alleen maar op mijn teksten reageert als ze wat aan kan merken? Dat ik daar gezellig een geintje mee maak? Wat heb ik gezellig te doen met Irish Cassidy die alleen maar laat merken dat ze een afschuw heeft van iedereen die ooit een BEO was of daar nu nog weleens aan mee doet ? En dan zou ik wegduwen? Iemand die zelf duwt of uit zichzelf een stap terug doet die duw ik niet.
Ik snap ook nooit zo goed dat degenen die zich de underdog voelen denken dat een ander compleet gevoelloos is. Bizar.
Geloof me dat ik echt weet wat pesten is, dat iedereen dat weet en dat zoiets niet onbewust gaat.
Wat hier geroepen wordt wat pesten is , over Sap bijv. , dat is geen pesten.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:29
Ik denk dat ze met haar pogingen tot hulp verlenen het ook steeds weer goed bedoelde maar zich erin verloor. Opmerkingen over dat gedrag waren dan ook not done in haar ogen, want ze bedoelde het immers goed, en mepte ze van zich afblijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 10:48Iemand die vroeger ooit gepest is, zal zijn hele leven alles zien als pesten. Zal altijd denken in termen als rangordes, queenbe's, er wel of niet bij horen, etc. Heel sneu, maar niet de verantwoording van de hele wereld ( lees : het hele forum, of het hele Naarpraattopic of alle vaste psychepijlerposters ) .
In haar latere nicks vertoonde ze steeds raarder gedrag
Je bent zelf een theepot
vrijdag 23 juni 2017 om 11:32
Dacht dat je een upper in je koffie had gedaan ofzo.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 11:31Als ik zo gedoucht heb is het over. Ik ben het best als ik nog een beetje stink.