Napraattopic deel 85
zaterdag 17 juni 2017 om 21:40
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 23 juni 2017 om 10:38
impala schreef: ↑23-06-2017 10:33Ik heb niet zo'n behoefte om dat verder uit te leggen. Ik ervaar deze vraag eigenlijk als een soort uitlokking en wil me niet laten provoceren. Het is wel duidelijk hoe ik de zaak zie - het is ook niet de eerste keer dat ik erover schrijf. En als Moiren dat toch écht niet mocht begrijpen, jammer dan.
Ok, duidelijk. Post van Inkie was vermoed ik alles behalve provocerend trouwens.
vrijdag 23 juni 2017 om 10:43
Het was een oprechte vraag.impala schreef: ↑23-06-2017 10:33Ik heb niet zo'n behoefte om dat verder uit te leggen. Ik ervaar deze vraag eigenlijk als een soort uitlokking en wil me niet laten provoceren. Het is wel duidelijk hoe ik de zaak zie - het is ook niet de eerste keer dat ik erover schrijf. En als Moiren dat toch écht niet mocht begrijpen, jammer dan.
Dat jij dat als provoceren ervaart vind ik jammer voor je.
vrijdag 23 juni 2017 om 10:48
Iemand die vroeger ooit gepest is, zal zijn hele leven alles zien als pesten. Zal altijd denken in termen als rangordes, queenbe's, er wel of niet bij horen, etc. Heel sneu, maar niet de verantwoording van de hele wereld ( lees : het hele forum, of het hele Naarpraattopic of alle vaste psychepijlerposters ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 23 juni 2017 om 10:51
blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 10:12Ik heb drie keer gedacht " overtreedde? Overtrad ? " en toen heb ik gekozen voor wat het mooiste klonk.
Ik heb vrienden, familie en in het dagelijks leven mensen om me heen die dingen zggen als " ik hepput boekkie daar op tafel neergelegen " . Niemand kijkt op van als ipv dan, van hunnie ipv zij. We gebruiken kennen, kunnen, en kannen in een , voor andere mensen , volstrekte willekeur.
Dan is het best lastig om dan goed ABN te forummen .
Ik zeg nieuwe vriendengroep!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 23 juni 2017 om 10:55
Zoow eens!!blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 10:48Iemand die vroeger ooit gepest is, zal zijn hele leven alles zien als pesten. Zal altijd denken in termen als rangordes, queenbe's, er wel of niet bij horen, etc. Heel sneu, maar niet de verantwoording van de hele wereld ( lees : het hele forum, of het hele Naarpraattopic of alle vaste psychepijlerposters ) .
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 23 juni 2017 om 10:55
Ja
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 23 juni 2017 om 10:57
Onzin. Dit is hét argument van pesters / queen bees. Maar het is niet waar, een drogreden en een omkering van oorzaak en gevolg en actie en reactie.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 10:48Iemand die vroeger ooit gepest is, zal zijn hele leven alles zien als pesten. Zal altijd denken in termen als rangordes, queenbe's, er wel of niet bij horen, etc. Heel sneu, maar niet de verantwoording van de hele wereld ( lees : het hele forum, of het hele Naarpraattopic of alle vaste psychepijlerposters ) .
De wereld is nu eenmaal verdeeld (heel erg grofweg !) in zij die de mores willen bepalen, meelopers en zij die ánders zijn en/of zich niet willen conformeren en dan 'gepest 'worden in meer of minder subtiele vorm.
Dat is gewoon een standaard groepsproces dat overal en altijd plaatsvindt.
impala wijzigde dit bericht op 23-06-2017 11:01
17.59% gewijzigd
.
vrijdag 23 juni 2017 om 10:58
blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 10:48Iemand die vroeger ooit gepest is, zal zijn hele leven alles zien als pesten. Zal altijd denken in termen als rangordes, queenbe's, er wel of niet bij horen, etc. Heel sneu, maar niet de verantwoording van de hele wereld ( lees : het hele forum, of het hele Naarpraattopic of alle vaste psychepijlerposters ) .
Exact to the point.
Goed op dreef, vrouw Wijnstekers.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:01
Sorry maar er zijn zat mensen die in geen van deze 3 groepen vallen. Wat een rare kijk op de mensheid.impala schreef: ↑23-06-2017 10:57Onzin. Dit is hét argument van de pesters. Maar het is niet waar, een drogreden en weer een omkering van oorzaak en gevolg en actie en reactie.
De wereld is nu eenmaal verdeeld (heel erg grofweg !) in pesters, meelopers en zij die ánders zijn en/of zich niet willen conformeren en dan 'gepest 'worden in meer of minder subtiele vorm.ar
vrijdag 23 juni 2017 om 11:01
Het 'heel erg grofweg' in mijn tekst is je ontgaan?Fee-de-Goede schreef: ↑23-06-2017 11:01Sorry maar er zijn zat mensen die in geen van deze 3 groepen vallen. Wat een rare kijk op de mensheid.
.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:03
https://nl.wikipedia.org/wiki/Groepsdruk
http://www.mindmasters.nl/kennisbank/ze ... roepsdruk/
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ps ... sdruk.html
Dit bespaart mij een hoop getyp. Ik heb ook geen zin om uit te blijven leggen wat men niet kan of wil zien. Of bewust ontkent.
Dit bespaart mij een hoop getyp. Ik heb ook geen zin om uit te blijven leggen wat men niet kan of wil zien. Of bewust ontkent.
.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:05
Jawel, he?
Ik zit me eigenlijk enorm op te vreten . Al 100.000 jaar is er geouwehoer over wat de forumfossielen zouden doen terwijl ik, als fossiel, van de helft van de forummers met wie ik lekker klik geen idee heb of ze er 1 of 10 jaar zijn en wie ze eventueel voor deze nickname waren. Het klikt of het klikt niet. Maar dat maak je degenen die niet klikken niet wijs. Die emmeren alleen maar over toon, fossielen, wegpesten, BEO humor, blind opkomen voor elkaar, etc. Terwijl degenen die niet klikken met bepaalde fossielen exact dat doen met elkaar, ongeacht of iemand zich schuldig maakt aan akelig forumgedoe.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:06
Als jij niet wil typen ga ik niet lezen.impala schreef: ↑23-06-2017 11:03https://nl.wikipedia.org/wiki/Groepsdruk
vrijdag 23 juni 2017 om 11:07
blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 11:05Jawel, he?
Ik zit me eigenlijk enorm op te vreten . Al 100.000 jaar is er geouwehoer over wat de forumfossielen zouden doen terwijl ik, als fossiel, van de helft van de forummers met wie ik lekker klik geen idee heb of ze er 1 of 10 jaar zijn en wie ze eventueel voor deze nickname waren. Het klikt of het klikt niet. Maar dat maak je degenen die niet klikken niet wijs. Die emmeren alleen maar over toon, fossielen, wegpesten, BEO humor, blind opkomen voor elkaar, etc. Terwijl degenen die niet klikken met bepaalde fossielen exact dat doen met elkaar, ongeacht of iemand zich schuldig maakt aan akelig forumgedoe.
En wéér!
vrijdag 23 juni 2017 om 11:07
Nou ja, als er veel mensen zijn die in geen van de drie categorieën vallen, dan is heel grofweg wellicht ook gewoon nog niet ruim genoeg.
Ik hoor meestal nergens bij en ik ben daar heel gelukkig mee. In die zin, natuurlijk vind ik sommige mensen hier aardig en sommige mensen wellicht minder prettig om mee te spreken. Maar ik kan niet zoveel met de constante stroom verwijten richting een bepaalde groep mensen die dan de boel hier zou bedisselen. Feit is dat als je welsprekend en intelligent genoeg bent om een eventuele groepjesvorming te ontdekken, je ook zou kunnen proberen dat om te draaien of te negeren, of zoals ik doe wanneer ik er zin in heb, te posten over al dan niet gekookte aardappelen en/of afhaalchinees. Men heeft meer macht dan men denkt.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:09
impala schreef: ↑23-06-2017 10:57Onzin. Dit is hét argument van pesters / queen bees. Maar het is niet waar, een drogreden en een omkering van oorzaak en gevolg en actie en reactie.
De wereld is nu eenmaal verdeeld (heel erg grofweg !) in zij die de mores willen bepalen, meelopers en zij die ánders zijn en/of zich niet willen conformeren en dan 'gepest 'worden in meer of minder subtiele vorm.
Heel opvallend dat je 'pesters' in je eerdere post vervangt door 'zij die de mores willen bepalen'.
Het lijkt alsof je dan dus iedereen die iemand anders ergens op zou aanspreken bestempelt als 'pester'.
En als ik nou gewoon zelf een mening over iets heb ben ik geen meeloper. Ben ik dan een morus-bepaler (=pester) als ik niet gepest wordt?
Het lijkt nu alsof je de wereld verdeeld in degene die pesten en degene die gepest worden en de rest is een meeloper want die is het eens met de pester of de gepeste.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:09
Precies daarom heb ik het dus aangepast. Omdat het niet correct was, wat ik aanvankelijk schreef.
Dus sla mij er nu niet mee om de oren, als ik het zélf al gecorrigeerd heb.
Ik gebruik zelf trouwens liever niet het woord pesten -daar loopt het soms wel op uit, maar dat is niet altijd/ vaak niet bewuste opzet van groepsdruk. Maar ik reageerde op een post waarin dit woord gebruikt werd.
impala wijzigde dit bericht op 23-06-2017 11:13
19.32% gewijzigd
.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:12
Ik zou je gelijk geven als iemand niet uit een topic weg kan. Zoals je niet weg kan uit een klas, werkplek, straat oid. Maar je bent hier zo vrij om je eigen ding te doen, om te bepalen waar je vast mee wilt schrijven, waar je wilt reageren en je kunt ook nog een uur bedenken hoe je gaat reageren..... Als je niet klikt met 80 % op Naarpraat, of het Cafe, of baby's maart 1898 , wat maakt dat je daar perse tussen wil ( zonder T !!! ) blijven zitten?impala schreef: ↑23-06-2017 10:57Onzin. Dit is hét argument van pesters / queen bees. Maar het is niet waar, een drogreden en een omkering van oorzaak en gevolg en actie en reactie.
En..... Er is een verschil tussen pesten en simpelweg iemand niet leuk vinden en er daarom ook niet jolig tegen doen.