Napraattopic deel 85
zaterdag 17 juni 2017 om 21:40
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:35
Ik ben het direct met je eens dat dat uitsluiting/belachelijk maken/pesten storend gedrag is.impala schreef: ↑23-06-2017 11:20Als zij hun mores aan anderen willen opleggen op 'straffe' van uitsluiting/belachelijk maken/pesten wel ja.
Dat zijn Jehova's praktijken. Of schoolpleinpraktijken of hoe je het ook noemen wil.
Maar ik weet ook dat het nu eenmaal een menselijk fenomeen is. Het is echter ook een fenomeen dat niet veel mensen herkennen/erkennen en daarom kan het geen kwaad om er expliciet op te wijzen, als zoiets zich afspeelt. Ter bewustwording.
Ik ben het er niet mee eens dat de wereld verdeeld is in mensen die dat doen, mensen die dat moeten ondergaan en meelopers.
Jij probeert ook je mening op mij over te brengen. Dan ben jij mij toch niet aan het mores leren/pesten? En als andere forummers het dan ook nog met jou eens zijn dan zijn jullie mij toch niet aan het uitsluiten?
vrijdag 23 juni 2017 om 11:35
Ik ben het wel met BGB eens, al durf ik dat niet te zeggen, want voor je het weet ben ik weer een groepje.
Soms, heel soms, zijn de mensen die heel hard roepen dat er hier gepest wordt door een bepaald groepje dezelfde mensen die constant anderen verwijten maken, die berichten van drie weken oud quoten met alleen een smiley eronder (ik wacht het citaat an deze post in volledig vertrouwen af, hoi!) of die maandenlang mijn berichten op actueel gefacepalmd hebben omdat ik het waagde anders over zaken te denken dan zij. Alhoewel ik alleszins vergevingsgezind ben, valt het me zwaar precies die mensen als slachtoffer van een grote boze Vivakliek te zien: waarom was ik loslopend wild, wanneer men zelf blijkbaar al te goed wist hoe ontiegelijk kwetsend dergelijk forumgedrag kon zijn?
(Ik heb er overigens geen aardappel minder om gekookt, mocht men ongerust zijn)
Soms, heel soms, zijn de mensen die heel hard roepen dat er hier gepest wordt door een bepaald groepje dezelfde mensen die constant anderen verwijten maken, die berichten van drie weken oud quoten met alleen een smiley eronder (ik wacht het citaat an deze post in volledig vertrouwen af, hoi!) of die maandenlang mijn berichten op actueel gefacepalmd hebben omdat ik het waagde anders over zaken te denken dan zij. Alhoewel ik alleszins vergevingsgezind ben, valt het me zwaar precies die mensen als slachtoffer van een grote boze Vivakliek te zien: waarom was ik loslopend wild, wanneer men zelf blijkbaar al te goed wist hoe ontiegelijk kwetsend dergelijk forumgedrag kon zijn?
vrijdag 23 juni 2017 om 11:36
Als iemand die vroeger gepest is, sprekend voor enkel mezelf: Nee, gelukkig denk ik niet meer zo.blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 10:48Iemand die vroeger ooit gepest is, zal zijn hele leven alles zien als pesten. Zal altijd denken in termen als rangordes, queenbe's, er wel of niet bij horen, etc. Heel sneu, maar niet de verantwoording van de hele wereld ( lees : het hele forum, of het hele Naarpraattopic of alle vaste psychepijlerposters ) .
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:36
Mijn hele jeugd ben ik gepest en toen ik hier mijn eerste topic opende werd ik de grond ingeboord (trof waarschijnlijk die van Actueel). Maar toen ik later terugkwam ging het beter. En dat niemand hier ooit tegen me geroepen heeft dat ik lelijk ben is een verademing,
Het maakt mij geen bal uit wie er oudgedienden zijn of queen. Het klikt of het het klikt niet net als in rl. En ik merk ook dat ik bijvoorbeeld in een topic met iemand in een discussie kan zitten en in een ander topic kan het ineens zo zijn dat we het met elkaar eens zijn. Hier kun je weglopen van een discussie of nare sfeer. En dat is niet laf, maar soms gewoon beter.
Het maakt mij geen bal uit wie er oudgedienden zijn of queen. Het klikt of het het klikt niet net als in rl. En ik merk ook dat ik bijvoorbeeld in een topic met iemand in een discussie kan zitten en in een ander topic kan het ineens zo zijn dat we het met elkaar eens zijn. Hier kun je weglopen van een discussie of nare sfeer. En dat is niet laf, maar soms gewoon beter.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:39
Mooi gezegd.vrouwjagersma schreef: ↑23-06-2017 11:35Ik ben het wel met BGB eens, al durf ik dat niet te zeggen, want voor je het weet ben ik weer een groepje.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:40
Goed van je! En ik deel je post.AeonOfWinter schreef: ↑23-06-2017 11:36Als iemand die vroeger gepest is, sprekend voor enkel mezelf: Nee, gelukkig denk ik niet meer zo.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:40
Tjemig, wat een slachtofferigheid wordt hier weer gevierd. Bah, ik heb niks met van die doegoeders die elk wangedrag willen vergoeilijken of bagatelliseren omdat degene die dat wangedrag vertoont zo sielug is.
En ja, natuurlijk is op dit forum sprake van groepsdruk, we zitten hier niet in de hemel maar gewoon in de mensenwereld. Maar om te beweren dat er een soort evil groepje is dat ieder die hen niet bevalt wegpest is echt tenenkrommend kortzichtig.
En ja, natuurlijk is op dit forum sprake van groepsdruk, we zitten hier niet in de hemel maar gewoon in de mensenwereld. Maar om te beweren dat er een soort evil groepje is dat ieder die hen niet bevalt wegpest is echt tenenkrommend kortzichtig.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:41
Ach, het is gewoon jammer dat mensen niet gewoon komen posten maar op een forum perse ook van bepaalde forummers 'goedkeuring' willen.
En als dat niet komt dat heel persoonlijk zien.
Je maakt jezelf kleiner als je de mening van een ander zo belangrijk maakt.
En dat op de persoon 'ja maar jij mag geen mening hebben want je hebt ooit lelijk over patty brard gedaan' is ook wat mal.
Alsof we niet allemaal gewoon mensen zijn die de ene dag iets vinden en over iets anders weer wat anders, maar nee de ene persoon moet vanwege vermeende populariteit zich aan andere regels houden.
En als dat niet komt dat heel persoonlijk zien.
Je maakt jezelf kleiner als je de mening van een ander zo belangrijk maakt.
En dat op de persoon 'ja maar jij mag geen mening hebben want je hebt ooit lelijk over patty brard gedaan' is ook wat mal.
Alsof we niet allemaal gewoon mensen zijn die de ene dag iets vinden en over iets anders weer wat anders, maar nee de ene persoon moet vanwege vermeende populariteit zich aan andere regels houden.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:42
Ik ook niet, gelukkig.AeonOfWinter schreef: ↑23-06-2017 11:36Als iemand die vroeger gepest is, sprekend voor enkel mezelf: Nee, gelukkig denk ik niet meer zo.
Nee hoor, het wordt in spreektaal alleen bijna altijd negatief gebruikt als 'iemand eens even een lesje leren'.
Maar 'mores' zijn in principe gewoon 'normen en waarden'. Alle ouders proberen hun kroost de juiste mores bij te brengen.
Wat de juiste zijn kunnen we over van mening verschillen, maar in principe is het prima om ze te hebben en om ze andere te willen mee geven.
Andersom wordt vaak juist getreiterd.
Dus 'zij die niet bij het groepje willen horen' zuigen en provoceren zich een slag in de rondte juist bij die mensen waar ze zogenaamd per se niet bij willen horen. Steeds die steken onder water. Alleen een bloemetje voor iemand die overduidelijk puur aan het provoceren en jennen is.
Maar omdat 'zij' met z'n drietjes, viertjes, vijfjes zijn zijn ze ineens slachtoffer van de grote groep.
Zo is het mijns inziens veel vaker.
Ik kom hier voor de mensen die ik leuk vind en dat zijn er een heleboel. Mensen die ik niet leuk vind daar reageer ik gewoon niet op. Maar andersom
wordt er vaak zat gepookt en gehint mijn kant op om een reactie uit te lokken.
En als die dan komt dan ben ik een kutwijf.
Omgekeerde wereld.
Dus 'zij die niet bij het groepje willen horen' zuigen en provoceren zich een slag in de rondte juist bij die mensen waar ze zogenaamd per se niet bij willen horen. Steeds die steken onder water. Alleen een bloemetje voor iemand die overduidelijk puur aan het provoceren en jennen is.
Maar omdat 'zij' met z'n drietjes, viertjes, vijfjes zijn zijn ze ineens slachtoffer van de grote groep.
Zo is het mijns inziens veel vaker.
Ik kom hier voor de mensen die ik leuk vind en dat zijn er een heleboel. Mensen die ik niet leuk vind daar reageer ik gewoon niet op. Maar andersom
wordt er vaak zat gepookt en gehint mijn kant op om een reactie uit te lokken.
En als die dan komt dan ben ik een kutwijf.
Omgekeerde wereld.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:45
Kom op Yas. Als je ziet dat ze Heineken schenken, ga je toch die hele kroeg niet binnen?yasmijn schreef: ↑23-06-2017 11:22Stel ik ben in een kroeg ergens en de sfeer en de mensen en vooruit, ook de muziek staat me niet aan.
Ik ga dan een deurtje verder. De week erop kom ik er weer en dan nog vind ik de sfeer een de mensen en de muziek niet leuk en ze schenken ook nog eens Heineken.
Kom ik dan terug? Neen, ik ga ergens heen voor de lol. Ben ik weggejaagd door de groepsdruk? Absoluut niet.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:45
Bah, roze pom-poms, ik wilde blauwe
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:47
vrijdag 23 juni 2017 om 11:49
Hoe kom je daar nou weer bij.doornroosje9 schreef: ↑23-06-2017 11:47Dus jij vindt mensen bedreigen via PB, uitschelden, privé informatie verspreiden en dan ook nog blijven terugkomen om je 'verhaal' te doen okay?