Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd

vrijdag 23 juni 2017 om 19:20
@angel, wat een geweldig nieuws!
eindelijk na al die jaren een positieve test! Is het nieuws al een beetje geland?
Veel dames op de wachtbank, hopelijk binnenkort nog meer goed nieuws. Ik duim voor jullie!
@fruity, ik ben benieuwd naar je tattoo! Ik zit er ook een beetje over na te denken maar weet niet wat ik dan precies zou willen..

Veel dames op de wachtbank, hopelijk binnenkort nog meer goed nieuws. Ik duim voor jullie!
@fruity, ik ben benieuwd naar je tattoo! Ik zit er ook een beetje over na te denken maar weet niet wat ik dan precies zou willen..
vrijdag 23 juni 2017 om 19:37
Doces en Windmolen: Ik kan me de teleurstelling over de (mogelijk) opbrengst goed voorstellen bij jullie en toch, om jullie ook even een hart onder de riem te steken, zegt dit niet alles... Voorbeeld: In ICSI 1 had ik 16 rijpe eicellen, 9 bevruchtingen een dubbele terugplaatsing (d.w.z. 2 embryo's) en niets om in te vriezen. Ann-81 had 2 eicellen, 2 bevruchtingen 1 terugplaatsing waarvan ze zwanger werd (en inmiddels is bevallen) en een cryo. Tasje, inmiddels hoogzwanger, had in IVF 1 een terug plaatsing en ik geloof 5 cryo's waarvan ze niet zwanger werd. In IVF 2 in totaal 5 eicellen (of zoiets), 1 terugplaatsing waar ze inmiddels hoogzwanger van is en helemaal geen cryo's. Vertrouwen bij haar was nul, maar binnen +/- 3 weken is er wel een baby in huize Tasje. Kortom, minder eicellen zegt niet altijd iets over de kwaliteit en de vraag of er een innesteling gaat plaatsvinden. Natuurlijk - het klinkt fijn om de kip met gouden eieren te zijn en gevoelsmatig dus meer kansen te hebben - ook de kans op een cryo natuurlijk, maar dat zegt niet altijd iets over de vraag of je ook zwanger wordt.
Miekje: Kan me voorstellen dat jij teleurgesteld bent. Het is altijd wel fijn om iets in de vriezer te hebben 'voor het geval dat' en dit is balen. Nu moeten we alle hoop maar inzetten op het terug geplaatste embryo! De race is nog niet gelopen, maar ik snap je frustratie.
Zizo: Moet zeggen dat 18 dagen wel erg lang is hoor. Bij Boston Place werd bij een 5 daagse embryo 12 dagen na TP aangehouden en dat is vrij laat moet ik zeggen. Bij een verse TP zou je bij 15 dagen na punctie in beginsel iets moeten zien op een test, uitzonderingen daargelaten. En verder is je angst heel erg herkenbaar. Een ieder die in de MMM komt is bang dat de behandelingen niet zullen slagen en dat is het mentale stukje dat zo moeilijk is. Niemand die je die garantie kan bieden en ik heb me ook heel vaak heel erg druk gemaakt. Maar feit is wel dat het meerendeel wel zwanger wordt dmv IVF/ICSI. En anders moeten we nog maar eens kijken naar Flipje's statistieken...
Sofie: Het is eigenlijk beter om 's morgens te testen omdat je urine dan geconcentreerder is. Ik heb ook wel eens 's middag's getest na mijn NOD hoor en het kan ook wel. Ik vond het vooral fijn om in een weekend te testen omdat ik dan een dag voor mezelf had als het weer mis bleek te zijn. Ik stond er zelf even bij stil inderdaad dat Sweet Pea de tante is van E. de dochter van mijn man's dochter. Ze heeft 3 zakken vol gekregen overigens - wel heel lief.
Abusu: Jij bent natuurlijk ook al weer wat behandelingen verder en ik hoop dat afgelopen moederdag in Mei de allerlaatste was zonder kind of anders met tenminste een zwangerschap! Hoop dat het ontdooien dit keer wel goed gaat bij je!
Flipje: Ik ben maandag op reis, maar zodra het kan ga ik kijken - ik wil niets anders lezen dan goede berichten van jou!!
Boulu en Angel: wanneer mogen jullie voor de echo komen?
Animal: Morgen heel veel succes met de punctie! Pak die follikels - allemaal en lekker bevruchten met die hap!
Hier was het allemaal prima bij mijn midwife (is in hetzelfde ziekenhuis als waar ik de artsen spreek) en heb maar even voorgesteld dat ik mijn senior consultant de volgende keer te zien krijg en dit is geregeld voor 27/7. Heb wel (heel voorzichtig) iets gezegd over de Jr Consultant, maar is meer iets voor de 1:1 met de Sr Consultant, die is tenslotte haar baas. Verder hebben we nog even naar het hartje geluisterd (145 bpm), is mijn bloeddruk gemeten 64/114 en mijn urine gecontroleerd. Ze ligt op het moment met het hoofd naar beneden kennelijk, maar dat kan veranderen. Heb het nog even gehad over de bloedstroom, maar op dit moment is het niet urgent. Ik ga dus met een redelijk gerust hart op vakantie straks en hoop dat alles op 27/7 ook goed is...
Miekje: Kan me voorstellen dat jij teleurgesteld bent. Het is altijd wel fijn om iets in de vriezer te hebben 'voor het geval dat' en dit is balen. Nu moeten we alle hoop maar inzetten op het terug geplaatste embryo! De race is nog niet gelopen, maar ik snap je frustratie.
Zizo: Moet zeggen dat 18 dagen wel erg lang is hoor. Bij Boston Place werd bij een 5 daagse embryo 12 dagen na TP aangehouden en dat is vrij laat moet ik zeggen. Bij een verse TP zou je bij 15 dagen na punctie in beginsel iets moeten zien op een test, uitzonderingen daargelaten. En verder is je angst heel erg herkenbaar. Een ieder die in de MMM komt is bang dat de behandelingen niet zullen slagen en dat is het mentale stukje dat zo moeilijk is. Niemand die je die garantie kan bieden en ik heb me ook heel vaak heel erg druk gemaakt. Maar feit is wel dat het meerendeel wel zwanger wordt dmv IVF/ICSI. En anders moeten we nog maar eens kijken naar Flipje's statistieken...
Sofie: Het is eigenlijk beter om 's morgens te testen omdat je urine dan geconcentreerder is. Ik heb ook wel eens 's middag's getest na mijn NOD hoor en het kan ook wel. Ik vond het vooral fijn om in een weekend te testen omdat ik dan een dag voor mezelf had als het weer mis bleek te zijn. Ik stond er zelf even bij stil inderdaad dat Sweet Pea de tante is van E. de dochter van mijn man's dochter. Ze heeft 3 zakken vol gekregen overigens - wel heel lief.
Abusu: Jij bent natuurlijk ook al weer wat behandelingen verder en ik hoop dat afgelopen moederdag in Mei de allerlaatste was zonder kind of anders met tenminste een zwangerschap! Hoop dat het ontdooien dit keer wel goed gaat bij je!
Flipje: Ik ben maandag op reis, maar zodra het kan ga ik kijken - ik wil niets anders lezen dan goede berichten van jou!!
Boulu en Angel: wanneer mogen jullie voor de echo komen?
Animal: Morgen heel veel succes met de punctie! Pak die follikels - allemaal en lekker bevruchten met die hap!
Hier was het allemaal prima bij mijn midwife (is in hetzelfde ziekenhuis als waar ik de artsen spreek) en heb maar even voorgesteld dat ik mijn senior consultant de volgende keer te zien krijg en dit is geregeld voor 27/7. Heb wel (heel voorzichtig) iets gezegd over de Jr Consultant, maar is meer iets voor de 1:1 met de Sr Consultant, die is tenslotte haar baas. Verder hebben we nog even naar het hartje geluisterd (145 bpm), is mijn bloeddruk gemeten 64/114 en mijn urine gecontroleerd. Ze ligt op het moment met het hoofd naar beneden kennelijk, maar dat kan veranderen. Heb het nog even gehad over de bloedstroom, maar op dit moment is het niet urgent. Ik ga dus met een redelijk gerust hart op vakantie straks en hoop dat alles op 27/7 ook goed is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 23 juni 2017 om 21:43
Miekje wat enorm balen dat er geen cryo's zijn..... een hele dikke knuffel! Want snap volkomen dat je daar enorm teleurgesteld over bent. Hoop des te harder met je mee dat deze verse tp een blijvertje is.
Zizo succes morgen met de eerste prik. Snap je angst maar je staat echt pas helemaal aan het begin van het ivf-avontuur dus je hebt nog alle kansen.
Windmolen wat jammer dat de opbrengst tegenvalt en met name dat er zo'n verschil in het formaat van de follikels zit.
Abusu zoooo herkenbaar.... ik denk ook elke maand dan en dan ben ik vast zwanger.
Helaas lopen dingen soms anders dan je hoopt....
Piene dank voor je super lieve berichtje!
Afgelopen keer heb ik een kunstmatige cyclus gehad op zich beviel dat wel. Maar ik heb persoonlijk wel de voorkeur voor een natuurlijke cyclus (minder gedoe).
Gaat het met jouw teddybeertje allemaal goed? Ben je eigenlijk deze zwangerschap misselijk? (Bij Lotte ben je natuurlijk zoo misselijk geweest)
Chevrolet hoe is het nu bij jou? Heb je zicht op wanneer mag beginnen? En ben je er mentaal weer aan toe om weer te beginnen?
Baggal wat fijn dat de controle bij de midwife goed was en je hebt geregeld dat de sr consultant het gesprek op 27/7 doet. Verstandig om met de Sr. 1 op 1 het over de Jr. te hebben. Fijn ook om bevestigd te krijgen dat de bloedstroom nu niet urgent is.
Veel plezier morgen met de bruiloft en heel heel fijne vakantie samen
Animal heel veel succes morgen met de punctie! Op naar hopelijk 15 prachtige eicellen en 15 nog mooiere bevruchtingen/embryo's, en dan ook meteen een voorspoedige zwangerschap uit de verse tp.
Hier Dank voor jullie lieve woorden dames. Diamond de echo van vandaag was alleen om te kijken of het bms goed is en ik pregnyl kan zetten. Mijn follikels groeien normaal altijd snel. Ik vind het juist verontrustend dat het nu zoveel trager gaat.
Op zich is het overigens geen probleem als er in een natuurlijke cyclus tbv een cryo-tp meerdere follikels rijpen. En doorgaans is met meerdere follikels ook mijn bms wat dikker, dus dat is mooi meegenomen. Maar ik baal er wel echt van dat 4 maanden na de punctie mijn cyclus zo ontregeld blijft. Gewoon weer een constante factor minder in het hele verhaal.
Zizo succes morgen met de eerste prik. Snap je angst maar je staat echt pas helemaal aan het begin van het ivf-avontuur dus je hebt nog alle kansen.
Windmolen wat jammer dat de opbrengst tegenvalt en met name dat er zo'n verschil in het formaat van de follikels zit.
Abusu zoooo herkenbaar.... ik denk ook elke maand dan en dan ben ik vast zwanger.
Helaas lopen dingen soms anders dan je hoopt....

Piene dank voor je super lieve berichtje!

Gaat het met jouw teddybeertje allemaal goed? Ben je eigenlijk deze zwangerschap misselijk? (Bij Lotte ben je natuurlijk zoo misselijk geweest)
Chevrolet hoe is het nu bij jou? Heb je zicht op wanneer mag beginnen? En ben je er mentaal weer aan toe om weer te beginnen?
Baggal wat fijn dat de controle bij de midwife goed was en je hebt geregeld dat de sr consultant het gesprek op 27/7 doet. Verstandig om met de Sr. 1 op 1 het over de Jr. te hebben. Fijn ook om bevestigd te krijgen dat de bloedstroom nu niet urgent is.
Veel plezier morgen met de bruiloft en heel heel fijne vakantie samen

Animal heel veel succes morgen met de punctie! Op naar hopelijk 15 prachtige eicellen en 15 nog mooiere bevruchtingen/embryo's, en dan ook meteen een voorspoedige zwangerschap uit de verse tp.

Hier Dank voor jullie lieve woorden dames. Diamond de echo van vandaag was alleen om te kijken of het bms goed is en ik pregnyl kan zetten. Mijn follikels groeien normaal altijd snel. Ik vind het juist verontrustend dat het nu zoveel trager gaat.
Op zich is het overigens geen probleem als er in een natuurlijke cyclus tbv een cryo-tp meerdere follikels rijpen. En doorgaans is met meerdere follikels ook mijn bms wat dikker, dus dat is mooi meegenomen. Maar ik baal er wel echt van dat 4 maanden na de punctie mijn cyclus zo ontregeld blijft. Gewoon weer een constante factor minder in het hele verhaal.
vrijdag 23 juni 2017 om 23:13
[quote=Baggal post_id=27230046 time=1498209966 user_id=107413]
Angel: Ik had de CB ook naast mijn bed liggen. Vond het zo jammer dat na 24 uur het display niets meer aangaf
Maar heb er wel een foto van gemaakt natuurlijk. En dan te bedenken dat je totaal geen vertrouwen had in reeds bevroren eicellen...
!! Had ik je niet de link gestuurd destijds met het youtube filmpje van Dr A. in Cambridge?
@ baggal je hebt idd filmpje gestuurd van dr A. Het gaf ook hoop. Ik had idd geen vertrouwen in de ingevroren eicellen... ook omdat ze van 12.00 tot 16.00 in de stoof zaten omdat man tijd krijg om toch nog ge produceren. Ben nu voor mijn mijn ingevroren eicellen nu wel heel dankbaar. Fijn dat het bij de midwife goed ging en dat je met gerust hart op vakantie gaat.
Angel: Ik had de CB ook naast mijn bed liggen. Vond het zo jammer dat na 24 uur het display niets meer aangaf

@ baggal je hebt idd filmpje gestuurd van dr A. Het gaf ook hoop. Ik had idd geen vertrouwen in de ingevroren eicellen... ook omdat ze van 12.00 tot 16.00 in de stoof zaten omdat man tijd krijg om toch nog ge produceren. Ben nu voor mijn mijn ingevroren eicellen nu wel heel dankbaar. Fijn dat het bij de midwife goed ging en dat je met gerust hart op vakantie gaat.
vrijdag 23 juni 2017 om 23:22
@ doces, fijn dat punctie achter de rug is. Wel vervelend dat het pijnlijk was. Mijn punctie was ook echt horrible.. er kwamen uiteindelijk 2 extra mensen (gynaecoloog en vpk) om te helpen. Uiteindelijk stonden ze met zn 5en te drukke in mijn buik terwijl de ivf arts probeerde te prikken. Ze gaven zelfs meer morfine. Ik snap dat je teleurgesteld bent met maar 3 eicellen. Maar ik hoop dat er minstens 2 embryos ontstaan, dan heb je nog goede kansen. Veel worden bij eerste 2 wel zwanger, kijk naar mij en boulu.
@ dazzle, ik vind het okk heel erg voor je dat het nog niet gelukt is. Gelukkig komt intake gesprekken al bijna aan. Ik denk zelf ook wel dat je geen optimale behandeling heb gehad. Embryos van dag 3 en elke keer dunne bms. 2e ivf maar 1 embryo. Ik hoop en denk dat België of DD wat dat betreft veel beter is.
@ weija vervelend dat je cyclus opeens anders is. Maar denk dat het voor de bms niets uitmaakt. Wel als je bijvoorbeeld eicellen nodig had. Door hormonen kunnen je cyclus van slag raken. Mijn cyclus was na iui ook langer terwijl ik eerst netjes een cyclus van 28 dagen had.
@ dazzle, ik vind het okk heel erg voor je dat het nog niet gelukt is. Gelukkig komt intake gesprekken al bijna aan. Ik denk zelf ook wel dat je geen optimale behandeling heb gehad. Embryos van dag 3 en elke keer dunne bms. 2e ivf maar 1 embryo. Ik hoop en denk dat België of DD wat dat betreft veel beter is.
@ weija vervelend dat je cyclus opeens anders is. Maar denk dat het voor de bms niets uitmaakt. Wel als je bijvoorbeeld eicellen nodig had. Door hormonen kunnen je cyclus van slag raken. Mijn cyclus was na iui ook langer terwijl ik eerst netjes een cyclus van 28 dagen had.
anoniem_221035 wijzigde dit bericht op 24-06-2017 04:50
0.94% gewijzigd
vrijdag 23 juni 2017 om 23:29
vrijdag 23 juni 2017 om 23:31
@ Lilly het was idd een raar/mooie/gekke moment dat testen. Ik zet hieronder hoe het testen ging, want sef vroeg ook hoe man reageerde. Ik heb 3 vriendinnen laten weten, zij wisten eigenlijk van alle stappen en ik zei ook voor het testen dat het hoogstwaarschijnlijk niet gelukt was. Dus vond wel zielig om hun in onzekerheid laten zitten.lilly1980 schreef: ↑23-06-2017 08:41Angel, ik wilde van de week al zeggen over je ms klachten of het niet zwangerschapsymptomen kunnen zijn en ja hoorSuper gaaf zeg!
Ik heb de eerste nachten na de positieve test ook zo raar in bed gelegen en weinig geslapenkon het gewoon niet geloven en het paste gewoon niet bij mij. Was er echt van overtuigd dat mijn lijf nooit zwanger zou kunnen worden. Het is gewoon gelukt
ben echt heel blij voor je, hoe gelukkig gaan jullie op reis
![]()
Het moment van testen vergeet je nooit meer, ik zie mezelf nog vaak met dat ding in mn handen staan en dat gevoel als je realiseer dat het raak is. Zo mooi!
Heb je het al iemand anders laten weten?
Klinkt goed van die 1 maart![]()
vrijdag 23 juni 2017 om 23:31
vrijdag 23 juni 2017 om 23:36
@ zizo en abusu, ik ben ook precies 3,5 jaar bezig geweest uiteindelijk. Voor mij leek het ook eindeloos, en had nooit eerder een positieve test. Het verschilt ook hoe de behandelingen lopen. Wij mochten pas na ruim 2,5 jaar beginnen met iui, terwijl anderen na nog geen 2 jaar al startten. Abusu jij hebt ook veel moeten wachten door de polyp. Ik hoop zo voor jullie beiden dat het snel lukt. Want herken het gevoel heel goed, van zo lang bezig en nog nooit een positieve test en onzekerheid of het ooit gaat lukken. Dat voelde ik gisteren om 17.00 nog.
@ chevrolet en fruity hoe gaat het met jullie?
@ miekje balen dat er geen cryo's zijn, terwijl het er in eerst instantie zo goed uitzag. Zoals baggal al zei, gaan we alle hoop op deze tp zetten.
@ chevrolet en fruity hoe gaat het met jullie?
@ miekje balen dat er geen cryo's zijn, terwijl het er in eerst instantie zo goed uitzag. Zoals baggal al zei, gaan we alle hoop op deze tp zetten.
anoniem_221035 wijzigde dit bericht op 24-06-2017 04:51
17.93% gewijzigd
vrijdag 23 juni 2017 om 23:44
Hieronder hoe het testen ging, heb gecopieerd en geplakt van ander topic.
Ik heb een kruidvat test gedaan en deze was duidelijk positief. Had totaal niet verwacht, 1e sec zag ik geen streep en zei tegen man 'zie je het is negatief'. Man zegt: "geeft toch niet, we hebben ons best gedaan". Ik kijk om en zie een streep....na 2 sec. (1 sec was blijkbaar toch te snel) nou ik zeg doodgewoon hij is toch positief en dan begon ik keihard te janken. Zegt mijn man weer: " lieverd is toch helemaal NIET erg". Hahha dude tuurlijk is het niet erg als je zwanger raakt na ivf hij schrok van mijn reactie
Ik vind het heel gek. Ook ik vind het moeilijk geloven. Heb ook nergens last van, net als boulu. Heb vandaag niet getest, denk morgen weer. Verder hopen we natuurlijk dat het goed gaat, maar we zijn hoe dan ook blij met deze eerste stap/mijlpaal. Zover zijn we nooit gekomen. Ik ga morgen ziekenhuis laten weten. Ik denk dat ik maandag weer bericht krijg. Volgens mij is het gewoon wachten tot week 7 en dat is als we terug zijn van Thailand.
Ik heb een kruidvat test gedaan en deze was duidelijk positief. Had totaal niet verwacht, 1e sec zag ik geen streep en zei tegen man 'zie je het is negatief'. Man zegt: "geeft toch niet, we hebben ons best gedaan". Ik kijk om en zie een streep....na 2 sec. (1 sec was blijkbaar toch te snel) nou ik zeg doodgewoon hij is toch positief en dan begon ik keihard te janken. Zegt mijn man weer: " lieverd is toch helemaal NIET erg". Hahha dude tuurlijk is het niet erg als je zwanger raakt na ivf hij schrok van mijn reactie

Ik vind het heel gek. Ook ik vind het moeilijk geloven. Heb ook nergens last van, net als boulu. Heb vandaag niet getest, denk morgen weer. Verder hopen we natuurlijk dat het goed gaat, maar we zijn hoe dan ook blij met deze eerste stap/mijlpaal. Zover zijn we nooit gekomen. Ik ga morgen ziekenhuis laten weten. Ik denk dat ik maandag weer bericht krijg. Volgens mij is het gewoon wachten tot week 7 en dat is als we terug zijn van Thailand.

zaterdag 24 juni 2017 om 10:08
lief weija dat je er naar vraagt. afgelopen maandag weer een uitgebreide echo gehad, en ze zagen al het lijntje van het middenrifje , ze durfde nog niet voor 100 % te zeggen. zelfs 3d foto s uit zhuis meegekregen. ben vandaag 15w en 3 juli de 1e guo.
bij lotte was ik echt heel ziek inderdaad en dat is dit keer niet. deze week was pittig qua warmte dus wel misselijk enzo. maar niet vergelijkbaar met vorige keer! heb nu maar 3 x in totaal gespuugd ipv 3x per dag haha.
en snap idd beter zonder medicatie. ik hoop dat je lijf even meewerkt!
bij lotte was ik echt heel ziek inderdaad en dat is dit keer niet. deze week was pittig qua warmte dus wel misselijk enzo. maar niet vergelijkbaar met vorige keer! heb nu maar 3 x in totaal gespuugd ipv 3x per dag haha.
en snap idd beter zonder medicatie. ik hoop dat je lijf even meewerkt!

zaterdag 24 juni 2017 om 11:33
Vanochtend de eerste spuit decapeptyl gezet. Ideaal spuitje: hoef alleen het dopje eraf te halen en te spuiten. Ben Menopur en Pregnyl gewend van de iui, dat is veel meer gepruts. Helaas binnenkort wel weer Menopur spuiten, maar daarna Ovitrelle. Volgens mij is de Ovitrelle ook heel simpel.
Ik ben dus nu echt weer begonnen. Op 6 juli moet ik naar het zkh voor echo.
Ik ben dus nu echt weer begonnen. Op 6 juli moet ik naar het zkh voor echo.
zaterdag 24 juni 2017 om 11:45
Eerst en vooral: Wauw angel88 wat fijn!! Proficiat!!
Hey meiden, hier gaan we ook over naar IVF... normaal zou ik nog gewoon stimulatie krijgen en dan zelf proberen, maar ik heb téveel eitjes, er zijn nu zowat 8 eitjes die boven de 15mm zijn.
Ze gaan de documenten voor IVF in orde maken en de eitjes die er nu zijn niet verloren laten gaan, we gaan meteen verder met IVF! Woensdag (als het goed is, nog even wachten op bloedresultaten) krijg ik een punctie!
Hey meiden, hier gaan we ook over naar IVF... normaal zou ik nog gewoon stimulatie krijgen en dan zelf proberen, maar ik heb téveel eitjes, er zijn nu zowat 8 eitjes die boven de 15mm zijn.
Ze gaan de documenten voor IVF in orde maken en de eitjes die er nu zijn niet verloren laten gaan, we gaan meteen verder met IVF! Woensdag (als het goed is, nog even wachten op bloedresultaten) krijg ik een punctie!
zaterdag 24 juni 2017 om 11:51
Jeeeehj!! Net bericht gehad van het ziekenhuis: het gaat goed met alle drie de eitjes (zijn het al embryo's??) Bevruchtingen zijn goed gegaan. Nu kijken welke van de drie het weekend het beste doorkomt en dan maandag om 15.15u de terugplaatsing! Dan wordt ook bekeken of de andere twee geschikt zijn om in te vriezen. Wat een opluchting!!
zaterdag 24 juni 2017 om 11:53
Wow 15 weken alweer. Dat gaat snel!piene1987 schreef: ↑24-06-2017 10:08lief weija dat je er naar vraagt. afgelopen maandag weer een uitgebreide echo gehad, en ze zagen al het lijntje van het middenrifje , ze durfde nog niet voor 100 % te zeggen. zelfs 3d foto s uit zhuis meegekregen. ben vandaag 15w en 3 juli de 1e guo.
en snap idd beter zonder medicatie. ik hoop dat je lijf even meewerkt!![]()
Wat fijn dat ze dachten al het lijntje van het middenrif te zien! Over een week al de eerste GUO hopelijk dan ook goed nieuws en dan met steeds een beetje meer vertrouwen op naar de 20 weken GUO.
Wat fijn en bijzonder dat je nu zoveel minder misselijk bent. (Geeft mij ook hoop dat het elke zwangerschap dus anders is, bij X nl tot en met de dag van de bevalling overgeven). Gelukkig is het nu weer wat koeler hopelijk helpt dat bij de misselijkheid.
Animal nogmaals heel veel succes vandaag! Ik duim voor een mooie opbrengst!
Selin he dat gaat ineens snel! Is even schakelen voor jullie denk ik?
Edit: Doces wat een goed nieuws!!!! Op naar de tp! En hopelijk ook een of twee cryo's!
Hoe voel je je vandaag?
weija wijzigde dit bericht op 24-06-2017 11:57
4.61% gewijzigd

zaterdag 24 juni 2017 om 13:11
@animal, ik las dat je vandaag voor punctie moet, veel succes!
@baggal, mooi dat het allemaal goed ging bij de midwife. Nu kun je ook met een gerust hard op vakantie. En ook mooi dat je de volgende afstak de senior hebt. Denk dat dat toch wat meer vertrouwen geeft na de vorige afspraak.
Leuk trouwens dat je allemaal kleertjes hebt gekregen. Soms kunnen mensen je toch nog verrassen.
@weija en angel, ik denk dat ik begin van de week mijn eisprong heb gehad. Had echt veel zin in sex
en vriend vond dat niet erg. Dus ik verwacht dat ik over 2 weken ongeveer ongesteld word. Het hangt er dan even van af hoe dat planning technisch uitkomt, want ik mag dan dus kiezen of ik een tp krijg in eigen cyclus of in gestimuleerde cyclus. Maar dat laat ik ook even afhangen van het moment dat ik daadwerkelijk ongesteld word. Maar ik denk sowieso dat we volgende maand wel weer een poging doen.
Voel me wel weer oké, het blijft natuurlijk verdrietig en zoals iedereen hier wel herkent, blijft de vraag of het ooit gaat lukken, maar het feit dat ik zwanger kan worden is al een begin. Nu moet het nog blijven zitten. En ik begin na bijna 4.5 jaar er wel wat genoeg van te krijgen..
Je wil niet je leven on holt zetten, maar zeker in de mmm ben je toch altijd weer aan het plannen. Dat blijft wel eens lastig. Op het werk komt een project die ik of mijn collega moet doen, probleem is alleen dat ik dat niet kan doen als ik zwanger zou zijn (vooral eerste trimester). Nu weet mijn collega er wel vanaf, en zij zou het eerst gaan uitvoeren, maar ze heeft ook nog wat extra taken gekregen en werkt niet fulltime, dus ik vrees dat ik straks de vraag van mijn baas krijg om het op te pakken..
@baggal, mooi dat het allemaal goed ging bij de midwife. Nu kun je ook met een gerust hard op vakantie. En ook mooi dat je de volgende afstak de senior hebt. Denk dat dat toch wat meer vertrouwen geeft na de vorige afspraak.
Leuk trouwens dat je allemaal kleertjes hebt gekregen. Soms kunnen mensen je toch nog verrassen.
@weija en angel, ik denk dat ik begin van de week mijn eisprong heb gehad. Had echt veel zin in sex

Voel me wel weer oké, het blijft natuurlijk verdrietig en zoals iedereen hier wel herkent, blijft de vraag of het ooit gaat lukken, maar het feit dat ik zwanger kan worden is al een begin. Nu moet het nog blijven zitten. En ik begin na bijna 4.5 jaar er wel wat genoeg van te krijgen..

zaterdag 24 juni 2017 om 14:39
zaterdag 24 juni 2017 om 14:55
Vergeten Animal succes te wensen!
Animal, je hebt het waarschijnlijk al achter de rug. Hoe is het gegaan?
Chevrolet het is een enorm zwaar traject. Er zitten zoveel emotionele momenten in: mag je beginnen; groeien er goede follikels; is er een punctie; hoeveel eicellen gevonden; zijn er bevruchtingen; zijn ze goed gedeeld; komt er een terugplaatsing; zijn er cryo's; ben je zwanger; blijf je zwanger... Bij elke fase heb je een geluksmomentje, totdat het bericht negatief is en je weer met verdriet te delen hebt. En deze cyclus keer op keer.
Ik hou zelf met werk (projecten, promoties etc) totaal geen rekening meer met een potentiële zwangerschap. Als ik dat had gedaan, was ik op mijn werk niet gekomen waar ik nu sta. En dan had ik geen zwangerschap gehad en ook niet deze functie. Mocht ik wel zwanger worden, dan komt er op dat moment wel weer een oplossing. Maar ja, zo sta ik erin. Jij moet dat voor jezelf beslissen.

Chevrolet het is een enorm zwaar traject. Er zitten zoveel emotionele momenten in: mag je beginnen; groeien er goede follikels; is er een punctie; hoeveel eicellen gevonden; zijn er bevruchtingen; zijn ze goed gedeeld; komt er een terugplaatsing; zijn er cryo's; ben je zwanger; blijf je zwanger... Bij elke fase heb je een geluksmomentje, totdat het bericht negatief is en je weer met verdriet te delen hebt. En deze cyclus keer op keer.
Ik hou zelf met werk (projecten, promoties etc) totaal geen rekening meer met een potentiële zwangerschap. Als ik dat had gedaan, was ik op mijn werk niet gekomen waar ik nu sta. En dan had ik geen zwangerschap gehad en ook niet deze functie. Mocht ik wel zwanger worden, dan komt er op dat moment wel weer een oplossing. Maar ja, zo sta ik erin. Jij moet dat voor jezelf beslissen.

zaterdag 24 juni 2017 om 15:30
Hoi Allemaa! Nou als je een punctie moet, kan ik je DD aanraden
Ik heb alleen wat gerommel gevoeld, helemaal niets van het aanprikken. Het ging vlot en soepel en was ook zo weer op de been. Volgens de anesthesist heb ik ook weinig gekregen, dus zeer tevreden voor nu. Er zijn 8 eicellen gevonden!! LIjkt misschien wat weinig, want hij heeft er wel een stuk of 15 aangeprikt, maar ik vraag me wel af waarom er maar 2 x 4 antrale follikels waren en dan toch 15 follikels te zien zijn. Mogelijk toch cystes door alle hormonen. Geen idee. Komt de volgende keer wel. Sperma was zoals altijd goed. Maandag horen we hoe veel er bevrucht zijn en donderdag terugplaatsing. Spannend allemaal weer! Ik voel mijn buik wel en lig lekker op de bank te dutten en ga zo maar een filmpje kijken.
Bedankt voor jullie succeswensen! Ik heb ze allemaal gelezen, maar kon niet reageren.
Wij zijn ondertussen bijna 3 jaar bezig, waarvan ruim 1 jaar in de MMM. Klinkt nog kort als ik jullie allemaal zo hoor... Kom op dames, we gaan er voor!!!
Miekje, ik snap dat het teleurstellend is... Misschien zit daar het probleem bij jullie ook wel. Het zou maar zo kunnen dat daar iets meer bijgestuurd moet worden. Ook al lijdt deze terugplaatsing niet tot een zwangerschap, weet dat er nog veel meer mogelijkheden zijn en je nu nog maar aan het begin van IVF staat (en toch is IVF een eindstadium...) Eerst maar eens deze embryo goede moed toespreken!
Doces, goed nieuws! 3 eicellen lijkt idd niet zo veel, maar alle 3 bevrucht is wel een hele mooie score!! Spannend meid!

Bedankt voor jullie succeswensen! Ik heb ze allemaal gelezen, maar kon niet reageren.
Wij zijn ondertussen bijna 3 jaar bezig, waarvan ruim 1 jaar in de MMM. Klinkt nog kort als ik jullie allemaal zo hoor... Kom op dames, we gaan er voor!!!
Miekje, ik snap dat het teleurstellend is... Misschien zit daar het probleem bij jullie ook wel. Het zou maar zo kunnen dat daar iets meer bijgestuurd moet worden. Ook al lijdt deze terugplaatsing niet tot een zwangerschap, weet dat er nog veel meer mogelijkheden zijn en je nu nog maar aan het begin van IVF staat (en toch is IVF een eindstadium...) Eerst maar eens deze embryo goede moed toespreken!
Doces, goed nieuws! 3 eicellen lijkt idd niet zo veel, maar alle 3 bevrucht is wel een hele mooie score!! Spannend meid!