zwanger vanaf 2017 deel 2
maandag 12 september 2016 om 11:36
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
ZWANGER!!
Bevallen!! 
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | NOD | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| lalameme (23/25) |
Eerste | 19-12 | Ronde 12 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|
| Suus88 (29/31) |
Tweede | 22 oktober 2017 | |
| Koekiemonster (23/26) |
Eerste | 13 december 2017 | |
| Worteltaart (36/36) |
Tweede | 21 maart 2018 |
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Bijzonderheden |
|---|---|---|
| Ri88 (29/32) |
Tweede | |
| Kashri (27/33) |
Eerste | |
| Dookster (28/31) |
Eerste | |
| Kaartje (25/26) |
Eerste |
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
donderdag 22 juni 2017 om 19:50
Kaartje wat leuk dat jullie ook een meisje krijgen!
Lalameme wat een spannende ronde weer. Ik hoop met je mee!
Ashkyla fijn dat jullie over 2 weken al de eerste echo krijgen! En balen dat je zo moe bent. Heel herkenbaar inderdaad. Dat is even een paar weken flink bikkelen en echt vroeg naar bed. Het beste is om er maar gewoon aan toe te geven. Ik was een maand lang heel ongezellig voor vriend door iedere dag om half 9 naar bed te gaan haha. Hoort er bij! Wordt rond een week of 13 waarschijnlijk wel weer beter!
Ik ben wel flink klaar met de warmte. Merk sowieso dat alles extra energie kost en met die warmte is dat nog even 3x erger. Inderdaad rustig aan doen en veel blijven drinken.
Gister een zwangerschapsmassage gehad. Was echt heerlijk! Aanrader!
Lalameme wat een spannende ronde weer. Ik hoop met je mee!
Ashkyla fijn dat jullie over 2 weken al de eerste echo krijgen! En balen dat je zo moe bent. Heel herkenbaar inderdaad. Dat is even een paar weken flink bikkelen en echt vroeg naar bed. Het beste is om er maar gewoon aan toe te geven. Ik was een maand lang heel ongezellig voor vriend door iedere dag om half 9 naar bed te gaan haha. Hoort er bij! Wordt rond een week of 13 waarschijnlijk wel weer beter!
Ik ben wel flink klaar met de warmte. Merk sowieso dat alles extra energie kost en met die warmte is dat nog even 3x erger. Inderdaad rustig aan doen en veel blijven drinken.
Gister een zwangerschapsmassage gehad. Was echt heerlijk! Aanrader!
zaterdag 24 juni 2017 om 10:19
Gelukkig is het nu wat afgekoeld Ri! Stuk beter uit te houden zo denk ik!
Dat klopt kashri, op de dag van de eisprong heb je een dip en je kan, dus het gebeurd niet altijd ook een dip hebben op de dag van de innesteling.
Maar in mijn heb wad het wat anders, laatste dagen had ik al verwacht dat ik ongesteld zou worden en dan is gisteren ook gebeurd helaas. Gelukkig niet weer een mega lange ronde, op naar ronde 7.
Vandaag bestellen wij een deel van de nieuwe meubels en kijken we voor een auto voor mij, dus dat is een schrale troost, we maken er een leuk dagje van
Dat klopt kashri, op de dag van de eisprong heb je een dip en je kan, dus het gebeurd niet altijd ook een dip hebben op de dag van de innesteling.
Maar in mijn heb wad het wat anders, laatste dagen had ik al verwacht dat ik ongesteld zou worden en dan is gisteren ook gebeurd helaas. Gelukkig niet weer een mega lange ronde, op naar ronde 7.
Vandaag bestellen wij een deel van de nieuwe meubels en kijken we voor een auto voor mij, dus dat is een schrale troost, we maken er een leuk dagje van
zaterdag 24 juni 2017 om 10:33
zaterdag 24 juni 2017 om 12:10
@lala, jammer. Hopelijk is ronde 7 jullie ronde!
@hier, mijn hormonen beginnen al aardig op te lopen. Mijn man maakte een grapje, maar het leek alsof dat hij het meende. Nou, ik had met moeite mijn tranen kunnen bedwingen (normaal nooit last van). Mijn man zag het natuurlijk, en dacht meteen: o ja, nu moet ik oppassen met wat ik zeg!
@worteltaart, spannend je eerste NOD!
@Warmte, gelukkig is het idd een stuk koeler. Het was sommige dagen echt niet uit te houden.
@hier, mijn hormonen beginnen al aardig op te lopen. Mijn man maakte een grapje, maar het leek alsof dat hij het meende. Nou, ik had met moeite mijn tranen kunnen bedwingen (normaal nooit last van). Mijn man zag het natuurlijk, en dacht meteen: o ja, nu moet ik oppassen met wat ik zeg!
@worteltaart, spannend je eerste NOD!
@Warmte, gelukkig is het idd een stuk koeler. Het was sommige dagen echt niet uit te houden.
zondag 25 juni 2017 om 08:54
@rii, die hormonen zijn echt geweldig!. Ik dacht dat mijn man het niet had gezien dat ik moest huilen. Blijkbaar wel, maar had geen sorry gezegd. Daar kwam ik gisteren achter, toen wilde ik bijna boos worden! Het is dat we al 9 jaar bij elkaar zijn en hij me door en door kent! Hahaha.
@mvm, ik heb besloten om mee te doen. Vind het toch een mooie gedachte om andere vrouwen te kunnen helpen zodat zij ook moeder kunnen worden! Ben benieuwd wanneer er contact wordt opgenomen!
Hoe gaat het bij de rest?
@mvm, ik heb besloten om mee te doen. Vind het toch een mooie gedachte om andere vrouwen te kunnen helpen zodat zij ook moeder kunnen worden! Ben benieuwd wanneer er contact wordt opgenomen!
zondag 25 juni 2017 om 19:31
Vraagje voor de dames die al kinderen hebben. Ik koop kleertjes in maat 56. Stel je kindje is 50+ centimeter bij de geboorte dan past maatje 50 toch niet meer of maar heel kort. (2 weekjes??) Hoe doen jullie dit? 1 pakje in maat 50 kopen kan natuurlijk altijd. Ik dacht bij klein kindje koop ik er gewoon snel wat bij.
zondag 25 juni 2017 om 19:41
Kaartje ik heb inderdaad vrij weinig van maat 50 in huis. Zoontje was 53cm bij geboorte dus hij heeft die maat maar een paar keer aangehad (en een aantal dingen helemaal niet. Zit ook veel verschil in de grootte tussen merken). Hij zat eigenlijk al gelijk in 56. Ik verwacht ook bij deze meid dat ze 50+ zal zijn. Maar het is wel handig om er iets van in huis te hebben, kan maar zo zijn dat je kindje bijvoorbeeld 48cm is en je de maat wel nodig hebt. Je hebt het zo bijbesteld via internet als blijkt dat je de maat wel veel nodig gaat hebben!
zondag 25 juni 2017 om 22:21
dinsdag 27 juni 2017 om 02:30
Ik ga inderdaad voor Lucky number 7! Eens kijken of dat klopt. De moed begint me wel een beetje in mijn schoenen te zakken, steeds minder vertrouwen, terwijl 7 maanden is nog niet heel erg lang! Koppie op en door
Mijn lf was deze ronde maar 8 dagen, ik heb dat nooit eerder in de gaten gehad maar dat is met wat terug zoeken wel meerdere rondes zo geweest..
Ik duim voor je worteltaart! Was het vorige keer snel raak? Spannend toch weer die eerste echte ronde! Ik hoop dat je na dat eindeloos lange wachten op een cyclus snel die positieve test vast hebt! Dat verdien je
Hoe gaat het verder met jullie dames? Al lekker inkopen aan het doen lees ik
het schiet voor jullie echt al op! Blij dat ik straks jullie heb die alles al hebben meegemaakt en mij straks alles kunnen vertellen! Jullie zijn lief en worden stuk voor stuk fantastische moeders!
Mijn lf was deze ronde maar 8 dagen, ik heb dat nooit eerder in de gaten gehad maar dat is met wat terug zoeken wel meerdere rondes zo geweest..
Ik duim voor je worteltaart! Was het vorige keer snel raak? Spannend toch weer die eerste echte ronde! Ik hoop dat je na dat eindeloos lange wachten op een cyclus snel die positieve test vast hebt! Dat verdien je
Hoe gaat het verder met jullie dames? Al lekker inkopen aan het doen lees ik
vrijdag 30 juni 2017 om 10:11
@hier, vandaag is er iemand van mvm langsgeweest. Toch leuk zo'n extra test als bevestiging! Natuurlijk is de omslagdoek ook een leuk en mooi cadeautje.
Gezien mijn zwakke blaas wilde ik net mijn urine opvangen. Plas ik er vet naast
oefening baart kunst!
@kwaaltjes, ben gelukkig nog steeds niet misselijk, kan alleen geen vis meer verdragen (dat vind ik zo lekker), maar goed, het is voor een goed doel.
Verder ben ik nog heel erg moe, zelfs zo erg dat ik op het werk niet kan concentreren! Voor de zekerheid heb ik bloed laten prikken, omdat ik vroeger als baby/kind te laag ijzer had. Volgens de dokter kan ik bloedarmoede hebben. Vanmiddag kan ik bellen voor de uitslag. Bij de vk testen ze daar ook op, maar pas wat later in de zwangerschap. Ik wil liever niet zo lang wachten.
Gezien mijn zwakke blaas wilde ik net mijn urine opvangen. Plas ik er vet naast
@kwaaltjes, ben gelukkig nog steeds niet misselijk, kan alleen geen vis meer verdragen (dat vind ik zo lekker), maar goed, het is voor een goed doel.
Verder ben ik nog heel erg moe, zelfs zo erg dat ik op het werk niet kan concentreren! Voor de zekerheid heb ik bloed laten prikken, omdat ik vroeger als baby/kind te laag ijzer had. Volgens de dokter kan ik bloedarmoede hebben. Vanmiddag kan ik bellen voor de uitslag. Bij de vk testen ze daar ook op, maar pas wat later in de zwangerschap. Ik wil liever niet zo lang wachten.
zaterdag 1 juli 2017 om 00:28
@ashlyka gelukkig geen bloedarmoede. De moeheid hoort er helaas gewoon bij. Ik had in het begin echt alleen mijn werk en de bank en bed. Gelukkig is het nu een stuk beter. Maar moe blijf ik nog steeds wel. Hopelijk voor jou na de 12 weken ook verbetering. (Ik merkte vanaf week 10 al wat verbetering).
Ik plaste de eerste keer ook naast die kan. Vrij snel daarna had ik wel door hoe ik goed moest richten haha.
Volgende week echo? Leuk en spannend.
Ik plaste de eerste keer ook naast die kan. Vrij snel daarna had ik wel door hoe ik goed moest richten haha.
Volgende week echo? Leuk en spannend.
zaterdag 1 juli 2017 om 13:00
@Kaartje, de moeheid hoort er idd bij, maar het hakt er wel in zeg! Ben soms niet echt gezellig thuis, maar ja.
Op het werk, heb ik het nog zwaarder. Geen idee hoe ik het ga volhouden. Dinsdag maar eens bespreken met mijn teamleider wat de mogelijkheden zijn.
@echo, donderdag hebben idd de echo, ik kan al bijna niet wachten! Mijn man staat er nogal nuchter in, of hij doet alsof!
Op het werk, heb ik het nog zwaarder. Geen idee hoe ik het ga volhouden. Dinsdag maar eens bespreken met mijn teamleider wat de mogelijkheden zijn.
@echo, donderdag hebben idd de echo, ik kan al bijna niet wachten! Mijn man staat er nogal nuchter in, of hij doet alsof!
zaterdag 1 juli 2017 om 21:33
Oh die vermoeidheid... heel herkenbaar maar o zo vervelend! Ik was tot een week of 14 zeer ongezellig voor man, ging rond 20.30u naar bed
Maar het komt dus goed! Om rond een week of 30 weer genadeloos terug te komen trouwens. Maar wel in wat mindere mate.
Sterkte Ashkyla! Pak je rust wanneer het kan. En leuk en spannend de echo!!
Hier begint de nesteldrang toe te slaan haha. Ik heb geen last van schoonmaakwoede maar wel opruimwoede! Mijn zaterdagavond bestond tot nu toe uit het leegruimen van de voorraadkast en daarna opgeruimd en heringedeeld. Haha zeer enerverende zaterdagavond dus!
Nog 4 daagjes werken... donderdag laatste werkdag voor de zomervakantie en dan dus vrij! Kijk er zo naar uit!
Afgelopen week de eerste van 3 groeiecho's gehad. Dus weer lekker kunnen gluren naar onze meid!
Maar het komt dus goed! Om rond een week of 30 weer genadeloos terug te komen trouwens. Maar wel in wat mindere mate.
Sterkte Ashkyla! Pak je rust wanneer het kan. En leuk en spannend de echo!!
Hier begint de nesteldrang toe te slaan haha. Ik heb geen last van schoonmaakwoede maar wel opruimwoede! Mijn zaterdagavond bestond tot nu toe uit het leegruimen van de voorraadkast en daarna opgeruimd en heringedeeld. Haha zeer enerverende zaterdagavond dus!
Nog 4 daagjes werken... donderdag laatste werkdag voor de zomervakantie en dan dus vrij! Kijk er zo naar uit!
Afgelopen week de eerste van 3 groeiecho's gehad. Dus weer lekker kunnen gluren naar onze meid!
zaterdag 1 juli 2017 om 21:52
Wat heerlijk Ri88! Geniet van je vakantie/verlof!
Hier vandaag toch bij 32 dagen al een test gedaan omdat ik deze week allemaal kwaaltjes als gespannen borsten/beetje weeig/misselijk gevoel had, dus ik dacht dat het toch misschien al raak was, maar de test was negatief. Nu maar afwachten wanneer ik ongesteld wordt of anders over een dikke week nog maar een keer proberen te testen. Ik heb ook gewoon geen idee hoe lang mijn cyclus is.
@Ashkyla, sterkte met de vermoeidheid, het hoort er idd gewoon bij.
Hier vandaag toch bij 32 dagen al een test gedaan omdat ik deze week allemaal kwaaltjes als gespannen borsten/beetje weeig/misselijk gevoel had, dus ik dacht dat het toch misschien al raak was, maar de test was negatief. Nu maar afwachten wanneer ik ongesteld wordt of anders over een dikke week nog maar een keer proberen te testen. Ik heb ook gewoon geen idee hoe lang mijn cyclus is.
@Ashkyla, sterkte met de vermoeidheid, het hoort er idd gewoon bij.