Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Welkom en gefeliciteerd nieuwe meiden! Bijzonder zeg Sophie_16 dat je nu opeens zwanger bent geworden zonder medicatie! Bij mij komt mvm zaterdag langs. Wel goed idee om het in de achtertuin te zetten. Verloskundige heeft nog niet gereageerd. Zal volgende week vast wel iets horen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik wil ook graag meeschrijven!

Heb deze week positief getest. Het was onze eerste poging, dus was lichtelijk verbaasd zo snel al positief te testen. Het wordt ons eerste kindje :) Ik vind het superspannend, en ik kan niet wachten tot de eerste echo. Deze staat gepland op 18 juli (klinkt nog zo ver weg!) Door sommige verhalen over miskramen ben ik wel een beetje bang :(

Ik zit nu op 5.2 weken (gerekend vanaf laatste menstruatie), maar ik vind het een beetje verwarrend. Want bij de ene site kom ik qua berekening uit op 4,5 week en bij een andere weer op 6. Maar goed, ik houd het op 5.2 :) Bij de echo ben ik dan in principe 9 weken zwanger.

Ik heb nog niet zoveel klachten. Sinds vorige week zijn mijn borsten wat gevoelig (als ik erin knijp :$ ) en dat is de ene dag iets erger dan de andere dag. Ook ben ik wat moe, maar dat kan ook door de temperatuur komen, natuurlijk.

Nog een vraagje:
Op de site van mijn verloskundige lees ik dat ze bij de eerste intake een echo maken om te zien hoeveel kindjes het zijn en of er een hartfunctie is, en dat ze daarna een afspraak maken voor de termijnecho. Maar weet iemand hoe dit zit met de verzekering? Ik heb een basisverzekering bij Ditzo, en daar staat bij vergoeding: "De eerste twee echo's"?

Voor de tabel:
Naam: mammaattvara
Leeftijd: 27 (bijna 28)
Kindje: eerste
Uitgerekende datum: 22 februari (volgens online berekening)
Geslacht: nnb
Afspraken: 18 juli intake + eerste echo
Bijzonderheden: geen
Welkom nieuwe meiden! Kan het al bijna niet meer bijhouden :$

mammaattvara, ik denk dat het standaard is dat je een termijnecho en de 20-wekenecho krijgt. Daarom zal je zorgverzekering dat vergoeden. Als jouw vk een extra echo maakt kan nemen ze die misschien voor eigen rekening. Ik heb eigenlijk nog nog nooit gehoord dat je zelf moet betalen voor een echo bij de vk. Wel voor pretecho's, maar dat is logisch. Je kunt het natuurlijk even navragen als je twijfelt.
Ik kreeg te horen dat de 8 weken echo niet vergoed wordt door de zorgverzekering en bij mijn verloskundige kost het 45 euro. De termijn echo is met 12 weken en word wel vergoed.
..
miehoen schreef:
22-06-2017 22:51
Ik kreeg te horen dat de 8 weken echo niet vergoed wordt door de zorgverzekering en bij mijn verloskundige kost het 45 euro. De termijn echo is met 12 weken en word wel vergoed.

Ah, thanks. Ja zo'n soort bedrag las ik ook al ergens, ja. Dat is nog wel te overzien. Wel stom, hoor, dat je het zelf moet betalen. Ik ga het wel even navragen als ik mijn intake heb. Wil wel graag die 'extra' echo, want die eerste twee vind ik heel fijn en belangrijk (en de 20-weken echo wil ik natuurlijk ook supergraag).

Leuk om in de groep te zitten!

Hoe voelen jullie je?
Leuk om hier te kletsen idd! Ik heb de mazzel dat de eerste paar echo's in 't ziekenhuis gebeuren, wist helemaal niet dat je er zo weinig vergoed kreeg!
Hier gaat het goed: nieuws begint wat te landen, zo bijzonder dat er een klein mensje in m'n buik groeit! Kwaaltjes nemen wel snel toe, of ik let er meer op..nu veel misselijk, al buiten adem als ik de trap oploop, hele pijnlijke borsten en een hele onrustige buik en ook best wat buikpijn. Verder nog wat vage dingen zoals branderige ogen en vergeetachtig.
Hoe gaat het met de rest?
Ik heb de 1e afspraak 19 juli 😊 Bij de verloskundige die de vorige keer m'n bevalling heeft begeleid, heel blij mee! Onze praktijk heeft nu inmiddels 3 vk sinds deze maand, hiervoor 2.

Ik voel me best oké!! Wel een beetje moe, maar niet extreem.

Moet wel ineens weer er aan denken qua eten/drinken wat wel en niet mag.

Bij ons zijn alle echo's bij de vk gratis. Vaak deden ze ook dat als t apparaat nog aan stond en ik eigen geen echo hoefde ze er alsnog eentje maakte.
Ik heb mijn eerste echo al 4 juli. Mijn vk geeft er deze vroege echo gratis namelijk. Wel erg vroeg want ik ben dan pas 7 weken en 3 dagen volgens de berekening maar zij zullen het vast wel weten. De tweede hebben ze ook gelijk ingepland en dat is op de 20e. Vind het nu wel eindelijk echt worden! Ik voel eigenlijk zo weinig op een beetje vermoeidheid na dat het nog zo'n raar idee is dat ik zwanger ben.
Welkom!!!

Fijn om hier met elkaar te kunnen delen. Vind t lastig hoor, iedere keer als ik mn moeder of een vriendin spreek, om me in te houden... Morgen komt een hele goede vriendin langs. Misschien dat ik het haar wel vertel. Wel fijn om van haar ook ervaringen te horen over de eerste weken. Het maakt mij soms ook zo onzeker, was vooral voor m'n NOD en in de eerste week erna heel misselijk, nu valt het mee. Wel veel hoofdpijn en echt heel heel heel erg moe. Kan echt uren slapen 's middags. En gevoelige borsten nog steeds.

10 juli dus de eerste echo, zo spannend, ik hoop zo dat we positief nieuws krijgen en een hartje horen!! Vind t ook allemaal nog een heel gek idee. Afwachten maar..
@nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd!

@noonootje, ik heb mijn intake + eerste echo 6 juli. Ik ben dan 7,5 week. Het is rond die tijd ook mogelijk om een hartslag te horen. Het is denk ik per praktijk verschillend.

@kwaaltjes, hier vooral erg moe, gevoelige borsten, op rare momenten emotioneel (mijn partner zei gisteren iets stoms, kon mijn tranen nog net bedwingen) Normaal kon ik daar wel tegen, zo raar! Daarnaast heb ik ook last van een zwakke blaas, zodra ik wat drink, moet het niet veel later er weer uit! Heb altijd al een zwakke blaas gehad, maar nu nog meer.

@vergoedingen, bij mijn zorgverzekering (zilveren kruis) kan ik niet zien dat ik moet betalen voor de 1e echo. Ga er maar eens naar informeren.
@vergoedingen, meteen contact opgenomen met mijn zorgverzekeraar(zilveren kruis). Zij hebben mij het volgende doorgegeven:

*Er wordt niet aangegeven dat echo's niet vergoed worden. Bij twijfel voor de allereerste echo (7 - 11 weken) kun je het beste aan de vk vragen hoe zij het gaan declareren.

*12 weken en 20 weken echo wordt volledig vergoed. Er wordt geen eigen risico berekend.

*Combinatietest, vruchtwaterpunctie, volgens mij ook Nipt wordt na een verwijzing en goedkeuring vergoed.

Indien jullie bij een andere zorgverzekeraar zitten, kun je het beste navraag doen.

Als ik er uiteindelijk voor moet betalen, maakt mij dat ook niet uit! Ik weet waar ik het voor doe.
Joehoe! Hm, wat gek dat het overal anders is. Ik wil die (+/-) 45 euro ook betalen, hoor. Ik wil heel graag die vroege echo en de termijnecho ;-D

Ik ga het gewoon vragen die eerste afspraak. Online staan die combinatietest etc. echt op een aparte pagina vermeld, met daarbij dat je die zelf moet betalen als je geen medische indicatie hebt, zeg maar. Bij die vroegste echo rond 8-9 weken staat niets. We gaan het zien.

Wat betreft kwaaltjes: ik denk dat ik er ook wel meer op let nu, haha. Maar ik ben nog steeds best moe overdag en ik wil in de avond vroeg naar bed. En vanmiddag in de tram kon ik echt in slaap vallen (dat heb ik normaal nooit) en ik heb heel soms een vlaagje van misselijkheid. Maar echt misselijk ben ik gelukkig nog niet. (hoop niet dat dit een voorbode is). Verder heb ik heel soms wat maagzuur, maar niet heel erg. En ik heb soms nog wat steekjes bij m'n liezen. Zo'n heel licht menstruatie-achtig gevoel, en dan trek dat weer weg. Het wordt wel minder volgens mij. En ik moet vaker plassen. Ik kon al vrij vaak gaan, maar nu is het nog erger ;-D

Het meest heb ik last van m'n borsten. Die zijn echt gevoelig. Maar dat vind ik nu wel 'fijn'. Voor m'n gevoel is dat een bevestiging dat 't nog goed gaat. En ik heb wat meer afscheiding dan normaal, maar nog niet extreem.

M'n man kwam gisteren heel lief met Weleda zwangerschapsolie aan. Ik zag het in een foldertje staan en zei dat ik die wel wil gaan proberen op termijn. Nou, dat kan nu dus al. Echt een aanrader! Hij ruikt niet heel sterk, en het is heel lekker om jezelf een beetje te masseren met die olie.
anoniem_349373 wijzigde dit bericht op 24-06-2017 08:11
2.67% gewijzigd
O ja, ik merkte de eerste week na m'n NOD dat m'n haar heel snel vet was. Heb 't nu steeds in een staart en nu is het minder erg. En de huid van m'n gezicht voelt gladder, alsof ik het gescrubd heb :) En ik ben soms ook verward/vergeetachtig. Ik kan echt iets doen en dan denken: Wat ging ik nou doen?! (zoals dit laatste kwaaltje bedenken, haha....!) of juist helemaal vergeten dat ik überhaupt iets moest doen. En in de week van m'n NOD kon ik echt eten als 'n paard, en nu is m'n eetlust juist wat minder. Al met al best wat kwaaltjes, als ik er zo over nadenk! Maar allemaal nog in de beginstadia. Ben benieuwd hoe dat verder gaat. Fijn weekend!
Ik wil ook graag meeschrijven! Ik testte vorig weekend nog negatief (en heb daarna gedronken :cry:) maar inmiddels blijk ik toch zwanger! We zijn er heel blij mee! De verloskundige ga ik volgende week bellen. Hoe doen jullie dat? Waar letten jullie op bij een verloskundige? Aangezien wij in een klein dorp wonen is er niet al te veel keus dus vooralsnog heb ik de sites even doorgespit, maar heb nog geen keuze gemaakt. Hier mijn gegevens voor de tabel:

Naam: Zomerbloem23
Leeftijd: 28
Kindje: eerste
Uitgerekende datum: 21 februari (volgens internet)
Geslacht: nnb
Bij ons in het dorp zit maar 1 praktijk, daar werken drie verloskundige, alle drie hebben ze een verhaaltje over zichzelf staan en 1 viel er voor mij direct af. Ze was veel te alternatief, dat past niet bij mij. Ik heb 18 juli de eerste afspraak staan. Heb er zin in! Denken jullie wel eens na over of het er twee kunnen zijn.

Ik was twee dagen voor mijn NOD al dik positief, dus ik ben er wel bang voor... ( tweelingen maken blijkbaar meer hcg aan)

De laatste paar dagen heb ik nauwelijks klachten, maar vandaag na een paar uur de stad in ben ik gesloopt. Ik lig dus ook voor pampus op de bank. Ik merk wel dat mijn huid ee beter uitziet, dus dat is een pre! :-D
Haha, o ik ben nu al zo blij met dit groepje!

@Zomerbloem: gefeliciteerd! Leuk, wij lopen min of meer gelijk op volgens mij!
Ik woon in de stad, en heb gezocht op verloskundigen in deze buurt. Eentje sprak mij heel erg aan. Vrolijke website, met vrolijke vrouwen erop (ook geen mannen, vind ik zelf fijner).

De dag dat ik 't wist heb ik eind van de middag de huisarts gebeld om het door te geven. Ze maken dan een notitie in het systeem. En de dag daarop heb ik de verloskundige van m'n keuze gebeld om me aan te melden (kon ook online, maar vond bellen leuker). En toen zei de vrouw aan de telefoon, op basis van m'n laatste menstruatie (eerste dag was 16 mei) "oh, dan zit je nu op ongeveer 4 weken." Maar volgens de online berekeningen zat ik op 5 weken, dus misschien verstond ze mij niet goed of zo. Maar zij plannen de eerste afspraak rond week 8 of 9. Een eerst had ik die een week later staan, ivm vakantie, maar heb 'm toch naar die week eerder verschoven. Want ik kan echt niet nóg langer wachten + we gaan op 'vakantie' naar mijn schoonouders, dus we willen het daar vertellen, als de verloskundige zegt dat alles goed zit en zo.

Ben benieuwd wanneer jij je afspraak hebt! Ik 18 juli :) (duurt laaaaaang)

@Ballys: haha, ik herken jouw verhaal echt enorm! Ik was ook de stad in vandaag. Eigenlijk zouden we naar de film gaan, maar voelde me best moe, dus had er niet zo'n zin meer in. Toen zijn we nog even door de stad gelopen en de rest van de middag lag ik uitgeteld op de bank. Echt bizar.

En ja, ik denk soms ook: wat nou als 't er meer zijn? Een tweeling lijkt me best leuk. Wel heftig, maar ziet er super schattig uit. Maar meer wil ik niet tegelijk, hoor.... Ik ken iemand die op een natuurlijke wijze zwanger is van een drieling. Oeps :O

En vanavond ging ik koken. Ik ben dol op rode bietjes, maar ik vónd ze toch stinken! Ik zei: "Iehl, ze ruiken naar mest!" Maar, volgens manlief rook er niets naar mest. Zucht... (ze smaakten gelukkig nog wel lekker.)
@Ballys: leuk dat jij ook de 18e mag! Ik ook. Meteen om half 9 al. En jij? Als alles goed blijft gaan, en ik me goed voel, gaan we de volgende dag naar m'n schoonouders.

Vind 't wel spannend, hoor. Want volgens de online berekening zit ik nu in week 5 (of 6, volgens andere sites). En als ik zelf reken, zit ik nu op 5.4 weken. Dinsdag op 6.0 weken. En dan zou ik na m'n intake dus op net 9 weken zitten. Ik word een beetje bang van die verhalen online over miskramen en missed abortions. Maar volgens mij, als de intake en echo goed zijn, is de kans groot dat 't goed zit toch?
Vanmorgen is de dame van moeders voor moeders langsgeweest. Erg gezellig en leuk om met iemand over de zwangerschap te kunnen praten! Zij gaf aan dat maar 1 op de 5 zwangere dames meedoet. Best weinig! @ballys zij gaf aan dat ik heel veel hcg had en dat dit echt vanalles kan betekenen (gelukkig Haha) dus niet per se een tweeling. Kan ook zijn dat je lichaam gewoon heel veel hcg aanmaakt. Ik ben trouwens zelf tweeling dus kans is statistisch gezien erg klein dat ik ook een tweeling krijg. Blijkt vaak een generatie over te slaan gelukkig!
Ik weet dat de kans op een tweeling heel klein is, maar al jaren als ik denk aan mijzelf met kinderen zie ik altijd een tweeling voor me. Daarom speelt het waarschijnlijk zo door mijn hoofd maar we gaan het zien.

Ik heb in de avond mijn eerste afspraak met de verloskundige, ik wilde graag dag vriend mee ging en zo hoeft hij geen vrij te nenen.

Ik ben nu vast naar bed gegaan, we zouden morgen gaan sporten maar ik ben zo moe.. kan me niet voorstellen dat dat morgen gaat lukken. Dit herken ik helemaal niet van mezelf, normaal barst ik van de energie. Ik had niet verwacht dat ik me hier zo moe van kon voelen..
@ballys, die vermoeidheid is zo anders dan elke andere vermoeidheid he? Ik ken dit ook echt niet van mezelf, lig echt vaak ko op de bank.

Heb nu weer steekjes in mn onderbuik, maakt me zo onzeker! Morgen 6 weken, kan niet wachten tot het 10 juli is en er iets meer zekerheid is...

Vandaag heb ik het voor het eerst aan iemand verteld, vond t echt lastig om t moment te vinden maar uiteindelijk was het zo fijn om te delen!!!
Tof dat het bij jou meteen in de avond kan @Ballys! Mijn man heeft die dag sowieso al vrij ivm vakantieplannen.

Update wat betreft de geur; 't waren niet de bietjes. Er stond een soep zwaar te schimmelen. Nog nooit eerder gezien, maar ik raad het niemand aan.
Graag schrijf ik ook mee! Testte afgelopen vrijdag positief en ben momenteel over gelukkig zwanger :) Mijn UD is 28 februarie en ga volgende week naar de huisarts voor een controle.

Het is mn eerste kindje en zwanger van de eerste poging. Gaat allemaal heel snel opeens en oh zo spannend:)
Where you invest your love, you invest your life!
Welkom nieuwe meiden, gefeliciteerd!

@Verloskundige, ik ga naar dezelfde verloskundige als mijn schoonzussen en waar andere vriendinnen ook zijn geweest. Het is een praktijk met 3 verloskundige en ze zijn gewoon de beste. Daarnaast is het ook fijn dat ze ook afspraken in de avond maken en 3 verschillende locaties hebben!

@hier, morgen ben ik 6 weken zwanger. Gaat toch best snel. Gisteren hebben we het aan mijn schoonouders verteld (we wilden het eigenlijk eerder doen, maar we wilden het graag persoonlijk doen en niet via de telefoon) we hadden de test ingepakt (ook nog andere cadeautjes, ze waren jarig geweest) hun reactie op de test was gewoon te leuk! Al onze naaste familieleden weten het nu.

6 juli om 19.30 uur 1e echo, zit dan op 7,5 week. We zijn echt benieuwd!

@kwaaltjes, ben steeds zo ontzettend moe, gewoon niet normaal. Heb hele gevoelige borsten, zwakke blaas en soms behoorlijk emotioneel! Gelukkig heb ik geen last van misselijkheid!

Hoe gaat het bij de rest?
Welkom @Josephina88
Wat is een UD?

@Ashkyla : jullie hebben het wel vroeg verteld al. Vind je dat niet spannend? Ik wil zelf echt graag die eerste echo afwachten.
Wel tof dat je al zo vroeg een echo krijgt! Ik krijg 'm pas rond 9 weken. Ik zit dinsdag op 6 weken :) Het is wel fijn om te horen dat jij ook nog niet zoveel echte klachten hebt. Soms kan ik zo twijfelen of ik niet te weinig voel of zo.
anoniem_349373 wijzigde dit bericht op 25-06-2017 11:48
0.12% gewijzigd
@mammaattvara, we hebben het idd vroeg verteld. We wilden het voor onze directe familieleden niet geheim houden. Daarbij hebben met beide kanten een goede relatie, dan is het ook wel moeilijk om het niet te vertellen.

@echo: ik dacht dat ik die ook pas rond 8/9 weken zou krijgen. Blijkbaar kunnen ze daar al rond 7,5 week een hartslag constateren. Vind het allemaal prima :)

UD: is uitgerekende datum.

@kwaaltjes, toen mijn zus 3 jaar geleden zwanger was met haar 2ling, had ze helemaal geen kwaaltjes. Haar partner had juist last van misselijkheid en overgeven. Hopelijk lijk ik een beetje op mijn zus! Hoop natuurlijk niet dat mijn man wat dat betreft op haar partner gaat lijken :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven