Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt superfijn! @Ashkyla

Dan heb je al lekker snel duidelijkheid, hé?

Haha, ja die mannen soms... :P Ik hoop voor je dat jij inderdaad op je zus lijkt dan!
@zomerbloem23: gefeliciteerd! Wij hebben hier 2 praktijken, waarvan de één kleinschalig is (met 2, nu inmiddels 3 verloskundige). Toen ik zwanger was van de 1e waren zij net 2 weken geopend. De website sprak me aan (persoonlijk verhaaltje bij beide etc). Ik vond het fijn dat het door de kleinschaligheid erg persoonlijk was. En ook dat je bij je bevalling gewoon een vertrouwd iemand hebt (tenzij je in het ziekenhuis bevalt natuurlijk). Nu ik weer belde dat ik zwanger was, wist ze ook nog wie ik was 

@Ballys: handig de 1e afspraak in de avond! Bij ons kan je idd ook in de avond, maar nu hebben we het op een woensdag middag, is mijn vriend vrij en kan ons dochtertje ook mee (hoeven we geen oppas te regelen met een smoes haha)

@Joshax: spannend hè om het dan zo te vertellen.. toen wij het de vorige keer aan m’n moeder wouden vertellen had zij hele verhalen, dan ging ze weer even koffie halen, dan weer even roken.. wij dachten echt hmm wanneer komen we er tussen?? haha

@mamaattvara: tijdens mijn eerste zwangerschap was ik zelf echt in de war met de weken. Misschien een beetje dom, maar ik kwam er later pas achter dat als je bijv. 10 weken zwanger bent, je in de 11e week zit. Ik heb het 9 maanden boek dus de hele zwangerschap verkeerd ingevuld, oeps. Wel een aanrader trouwens, het 9 maanden boek. Wil ik nu ook weer doen en dan ook dan maar weer fout in vullen zodat ik het iig leuk kan vergelijken haha.

@Josephina: Gefeliciteerd! Wat een geluk de 1e poging gelijk raak!

@kwaaltjes: hier niet echt ergens last van.. vorige keer kwam het volgensmij ook pas iets later. In het begin was ik erg moe en had last van (sorry) diarree en dat heb ik nu ook. Verder later vaak weeiig gevoel gehad en beetje misselijk, maar als ik regelmatig wat at dan was het over. Ook gevoelige borsten gehad idd, nu nog nergens last van.

@echo: ik ben zo blij als we de 1e echo gehad hebben.. ben ook best bang voor een miskraam, omdat je het toch best veel hoort en bij de 1e was gelijk alles goed en vond het toen al te mooi om waar te zijn, dus als het nu ook weer zo zou zijn..
@Daar: haha, ja verwarrend hé! Ik bedacht me dat dus van de week ook. Als je echt 6 volle weken zwanger bent, begin je daarna aan week 7. Wel weer grappig dat je dat dus 9 maanden lang hebt volgehouden :P

Ik lig de laatste dagen echt elke middag uitgeteld op de bank, joh. Volgend weekend een drukke planning met een bruiloft en verjaardag allebei ver weg. Weet niet of ik beide afspraken ga trekken. Kan eventueel wel lekker slapen in de auto :)

Vanmorgen was ik zo in de war, dat ik maar een extra test gedaan heb. Slaat nergens op, ik weet 't. Hij was gelukkig nog positief. Maar het teveel op internet zitten is niet bevorderlijk. Ik denk dat ik ook maar een flink stuk ga minderen. Was juist dit jaar min of meer offline gegaan. Maar als zoiets nieuws dan op je pad komt, wil je er toch alles over lezen en je voorbereiden op wat je kunt verwachten. Maar ik merk dat het mij alleen maar ongeruster maakt.
@Allemaal, thanks voor de tips voor de verloskundige. Ik ben er nog steeds niet uit welke praktijk het wordt, maar ik ga morgen eens bellen voor een afspraak.

Qua kwaaltjes heb ik gelukkig nog niet zoveel last, behalve gevoelige borsten en m'n buik rommelt erg/doet zeer. Dat zie ik dan maar als een goed teken dat er al flink wat aan het veranderen is ;) Ik merk wel dat ik er heel onzeker over ben of alles wel goed gaat. Zal dan ook blij zijn als de twaalf weken er op zitten. Hebben jullie dat ook?

Deze week komt er ook iemand langs van moeders voor moeders, ben heel benieuwd hoe dat gaat!
@mamaattvra, wat betreft lezen op internet, daar was ik ook erg in. Ik was ook heel goed in mijzelf dingen aanpraten. In het begin zat ik ook bij een ander forum. Op een gegeven moment kwam de ene zwangere na de andere. Natuurlijk was het ze van harte gegund. Maar ik merkte wel hoeveel dat ik ermee bezig was. Uiteindelijk had ik besloten om niet meer mee te schrijven.

Heb er uiteindelijk 2 maanden afscheid van genomen. Toen ik de 15e positief teste ging ik weer meeschrijven. Werd ook weer openlijk verwelkomd.

Mijzelf er van afzonderen had mij ook goed gedaan. Nu probeer ik ook zo min mogelijk op te zoeken. Want het internet staat vol met van alles!
Na 4 weken en 6 dagen is het alweer einde verhaal hier :( vandaag had ik wat bruinverlies en test gaf nog maar een heel licht streepje. Vanavond al wat meer rood bloedverlies. Ga er dus vanuit dat het over is. Ik wens jullie allemaal het allerbeste.
Och Yeti, wat verdrietig! Misschien even de verloskundige bellen morgen? Of is het echt doorgebroken? Sterkte! :hug:
:hug: Wat jammer Yeti! En inderdaad wat Joshax zegt, even vk bellen vandaag. Dat kan ook als je nog geen afspraak had. Ze moeten kijken of het lichaam alles heeft weggehaald. Ik heb het helaas ook gehad. Verloor toen echt behoorlijk wat bloed en stolsels. Toen wist ik dat het klaar was. Heb jij alleen bloedverlies of ook stolsels?

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de vk. Ik woon in een stad dus wel meer keuze. Deze zitten dichtbij en hebben mij de vorige keer ook geholpen. Wel fijn, toen ik belde wist ze ook nog van de miskraam eerder dit jaar. Zonder dat ze mijn dossier bij de hand had.

Afgelopen dagen beetje misselijk geweest. Gelukkig niet hoeven spugen maar scheelde niet veel. Kijken hoe lang het goed gaat. En ik ben nog steeds moe / lusteloos. Kan de hele dag in bed liggen of op de bank hangen.
Yeti wat verdrietig!

Ik ben nu op mijn werk en heb echt ontzettende buikpijn, mijn broek zit ook strakker dan normaal. En ben echt ontzettend misselijk, gister ook alweer overgegeven, vandaag nog alles binnen kunnen houden. Ik heb gemberthee meegenomen naar mn werk, hopelijk helpt dit iets.
@Yeti, dat is niet fijn. Hopelijk is het niets ernstigs!

@Hier, vannacht geen oog dicht gedaan. Voelde me zo beroerd, kreeg bijna het gevoel dat ik moest overgeven (maar dat durf ik niet). Vanmorgen toch gaan proberen om te werken, maar het lukte niet. Dus nu lig ik lekker in bed! Hopelijk gaat het straks iets beter.
@loeske: ik heb alleen last van bloedverlies en niet eens veel. Maar mijn menstruaties zijn ook altijd heel licht.

k heb de verloskundige gebeld, maar omdat het 'pas' de tweede miskraam is, doen ze geen verder onderzoek. Dus moet eerst nog een keer door deze hel. En dan nog komt er waarschijnlijk nog niets uit zo'n onderzoek. Op dit moment weet ik niet of ik het nog wel wil proberen.
@ Yeti jeetje meis wat verdrietig! Zeker omdat 't de tweede keer is.. sterkte en hoop dat je nog in 2017 weer een positieve test hebt, 3x scheepsrecht toch?
@ ballys haha ik heb nu op werk de knoop van m'n broek maar opengezet, heb een lang shirtje aan dus niemand ziet t :D Balen van de misselijkheid zeg! Ik vind het sowieso wel pittig om te moeten werken terwijl ik me soms lichamelijk zo slecht voel, hoe doen anderen dat?
@verloskundige: Vandaag toch maar vast de verloskundige gebeld en 21 juli daar een intake en een echo, als het goed is mag ik namelijk na deze echo in het ziekenhuis over naar een gewone verloskundige :) Nu eerst aftellen naar komende vrijdag, zooo benieuwd wat er dan te zien is! Reken nog maar nergens op, want is volgens mij nog te vroeg om veel te zien (volgens ZKH ben ik dan 6,5 week maar we hebben helemaal geen seks gehad in die periode, dus ik ga uit van 5,5 week).
@MvM: Heb me gister aangemeld voor moeders voor moeders, ben benieuwd wanneer ik iets hoor. Zie er een beetje tegenop, maar aangezien ik zelf ook medicatie heb gebruikt, voelt het niet goed om niet mee te doen. Hoe bevalt het de andere meiden die meedoen?
@ kwaaltjes: Qua kwaaltjes wisselt het, merk iig dat ik een enorme afkeer heb van brood, terwijl dat normaal het enige is dat ik overdag eet. En alles lijkt ook wat anders te smaken, sterker, herkennen anderen dat?
@ hier: Ik merk verder dat mijn man niet zoveel bezig is met het zwanger zijn, terwijl ik nergens anders over kan praten. Volgens mij gelooft hij nog niet helemaal dat het eindelijk echt zover is. Hoe is dat bij jullie?
@yeti: bah wat naar!! Vervelend ook de reactie van de vk.. klinkt niet echt begripvol..

@sophie: spannend vrijdag!!

@moe: ben vandaag echt moe.. dochtertje slaapt lekker lang vanmiddag dus ik ben ook gaan liggen :)

@man: ik heb hier zo'n type die het liefst direct wil gaan klussen in huis aan de nieuwe kamer van dochter zodat zij kan doorschuiven.. terwijl ik juist rustig even af wacht. Vorige keer merkte ik wel dat t voor hem oas echter werd toen we deecho hadden gehad en later ook toen hij het kon voelen bewegen.

@moeders voor moeders: shit ik wou vandaag bellen.. schuif het nu maar door naar morgen. Ben vandaag precies 5 weken volgens de online berekening dus nog vroeg.
He wat vervelend Yeti. Maar mag je ook niet komen om te bevestigen dat het een mk is? Het vruchtje moet er dan toch uit. Nou ja, je weet helaas hoe het werkt.

Ik pas gelukkig nog wel in m'n broeken maar heb wel verhullende bovenkleding nodig. Nou heb ik die toch wel liggen want ik was nog niet alle zwangerschapskilo's kwijt. Heb wel het idee dat je het nu eerder gaat zien. Hoe zit dat met de anderen die al een kindje hebben?
@yeti wat vervelend voor je Meis. Dikke knuffel! En hopelijk de volgende keer beter of meer duidelijkheid! @loeske ik ben net begonnen met moeders voor moeders en ja het is best een gedoe. Dat plassen in die opvangtrechter is best irritant en het gieten in de potten is smerig. Het potje stinkt namelijk door het chemisch goedje wat erin zit. Maar het is zo'n mooi initiatief en gelukkig maar een paar weken. Ik mag eind augustus alweer stoppen dus eigenlijk maar 8 /9weken gedoe. Ook doe ik niet ieder plasje erin hoor Hahaha ik moet zovaak!
@Yeti: veel sterkte! :hug: :hug:

En verder wil ik even doorgeven dat ik minder online zal zijn. Ik merk dat ik mezelf enorm kan verliezen in dingen opzoeken en lezen. (Eén van de redenen waarom ik dit jaar zo goed als offline ben gegaan). Het is allemaal nieuw, en ik wil er van alles over weten, maar ik lees ook nare verhalen, etc. en dat doet heel veel met mijn gemoed, merk ik. Bij ieder krampje denk ik dat het mis gaat, terwijl ik daar geen enkele reden toe heb.

Ik wil graag in de groep blijven, en ik kom echt af en toe even spieken, maar nu eventjes niet zo vaak. Eerst even rustig worden, en hopelijk goede echo's afwachten.
@Yeti: wat rot zeg! :hug:

@Sophie, dat heb ik ook met mijn man. Hij is wel braaf het boekje van Kluun aan het lezen maar voor de rest is het allemaal nog vrij abstract. En dat snap ik ook. Eerst maar eens zien of alles wel goed gaat.

Ik heb 12 juli de eerste echo, daarna door naar de verloskundige voor de intake. Ik las dat de eerste (vroege) echo vaak vaginaal is omdat het hartje dan nog niet klopt of in elk geval niet kloppend te zien is. Is dat zo? Getver, ik zie daar nu al tegen op. Onzin natuurlijk, maar ik kan dat nog niet echt loslaten.

Hier gisteren ook de eerste hormonale uitbarsting.. Man moest leren voor een toets van zijn cursus maar hij vond 't zonnetje belangrijker. En toen was ik dus woedend omdat als hij de toets niet haalt hij de toekomst van ons kind verpest :facepalm: Echt erg. Ik kan als ik normaliter ongesteld ben al een heks zijn dus dat wordt nog wat de komende tijd.
anoniem_235797 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 22:02
Reden: Taalfout
0.16% gewijzigd
Zomerbloem haha herkenbaar, ik kan soms ook om niets uit m'n slof schieten, arme mannen.. Laatst moest ik trouwens ook ineens huilen om de bol.com reclame over vaders, oeps!
Hier echt een rotnacht gehad, alle Kwaaltjes waren ineens weg en had verschrikkelijke buikpijn dus ik was zo bang dat 't over was en ik een miskraam zou krijgen. Vanmorgen toen ik wakker werd was ik juist weer zo misselijk dat ik voor het eerst bijna moest overgeven.. Ik vind die eerste weken maar lastig, zoveel onzekerheid en zoveel Kwaaltjes, maar nog met niemand erover kunnen praten. Fijn om iig hier af en toe m'n hart te luchten!
Bij mij komt volgende week trouwens iemand voor MvM langs, ze was aan de telefoon behoorlijk aan het zeuren dus dat maakt de motivatie om mee te doen nog niet groter ;-)
Hoi Meiden,

Graag zou ik met jullie mee willen schrijven. Afgelopen zaterdag positief getest. En de UD is 28 februari. :) Al zeggen sommige Amerikaanse sites 26 en/of 27 februari. Op 14 juli heb ik mijn eerste echo. Deze vind nog plaats bij de gynaecoloog plaats, hopelijk kan ik daarna direct door naar de verloskundige. Dit wordt ons tweede kindje, ik heb al een zoontje van 23 maanden.

@vertellen; Wij hebben het al verteld aan mijn schoonouders, de vorige x verteld op de verjaardag van mijn schoonvader en afgelopen zaterdag was de verjaardag van mijn schoonmoeder. Ze wisten dat we bezig waren, dus dachten laten we het maar direct vertellen. Wel zo leuk beide op verjaardagen verteld. Ik twijfel nog wanneer ik het mijn moeder ga vertellen. Wil eigenlijk wachten totdat ik de echo kan laten zien.

@9maandendagboek; Vorige x half bijgehouden, en nu weer een poging. Bij de Hema toevallig een 9 maandendagboek gevonden voor maar 1 euro. Dat moet goed gaan komen dit keer.

@kwaaltjes; Ik heb alleen last van een beetje opgeblazen buik, en net als @Daar heb ik last van diarree (net als vorige x). Vorige keer had ik ook niet zo veel kwaaltjes; alleen opgeblazen buik, diarree en maagzuur, en was nog heel actief en totaal niet moe of misselijk. Echt een heerlijke zwangerschap, helaas biedt dit geen garantie voor deze keer.

@VK; Ik ga weer bij de praktijk waar we vorige keer ook zaten. Deze heeft een goede samenwerking met het ZH, wat ik wel heel fijn vindt.

@MvM; Ik ga me weer aanmelden voor MvM, zeker omdat ik zelf ook in de mmm heb gezeten. Vind ik het een kleine moeite. Maar dat chemische goedje wat erin zit, stinkt idd behoorlijk.

@Mammaattvara; Het is idd soms lastig met wat wel en niet lezen, tegenover ieder slecht verhaal staat een positief verhaal.

@Loeske; Ik denk dat je het nu ook eerder gaat zien. Heb al een verlanglijstje gemaakt bij een bepaalde onlinewinkel, met allemaal zwangerschapsjurken. Ik draag meestal jurkjes, denk dat die de boel ook beter verhullen. :)

@Yeti; Wat verschrikkelijk. :hug:

En voor alle andere meiden; GEFELICITEERD!
Hoi Allemaal,

Ben hier nieuw. Afgelopen week positief getest. Wist niet precies wanneer NOD was aangezien die steeds meer afweek van 28 dagen. Ik had de eerste keer geen streepje en daarna steeds hele lichte streepjes.

Ik ben 36 en m'n man 38. Hebben 2 kids van 4 en bijna 7. En hadden dit niet in de planning o_o . En waren ook niet van plan om ooit voor een 3e te gaan.

Als is het wel grappig dat ik op mn verjaardag uitgerekend ben :-)

Heb een klein beetje last van kwaaltjes.. Pff.. zo was ik heel veel afgevallen samen met m'n borsten :-(. Al beginnen die nu weer behoorlijk te groeien. En heb ik last van m'n buik. Geen last van misselijkheid maar dat had ik bij de eerste 2 ook niet.

Maar goed. Dit was het voor nu even..
Wij moeten hier in beraad..
Welkom nieuwe meiden, gefeliciteerd!

@hier, vanmorgen naar de huisarts geweest vanwege mijn vermoeidheid. Morgen moet ik bloed laten prikken het kan misschien te maken hebben met bloedarmoede. Bij de vk wordt je daar ook op getest maar pas rond 12 weken, ik wil liever niet zo lang wachten. Vooral omdat ik het vroeger als kind heb gehad. Gelukkig is het wel behandelbaar!

Naast mijn vermoeidheid heb ik super gevoelige borsten (slaap graag op mijn buik) nu maar alvast aan wennen, zodra mijn buik begint te groeien, kan het niet meer! Veder kan ik geen vis meer verdragen (dat vind ik zo lekker), dus ga ik maar opzoek naar tabletten ofzo, aangezien ze je adviseren om 2 keer per week vis te eten! Mijn blaas is nog altijd heel erg zwak. Vooralsnog ben ik niet misselijk en hoef ik ook niet over te geven.

Hoe gaat het bij de rest?
Hier last van zo ongeveer alle kwaaltjes. Verstopt, bij vlagen erg misselijk en vooral erg moe. Ik kan de hele dag wel slapen. We hebben er voor gekozen om het mijn schoonfamilie te vertellen omdat we een weekendje weg waren en het wel erg opvalt als ik uitgeput op de bank hing. Ik kan mn broeken ook al echt niet meer dickt krijgen! Bij onze eerste had ik met 9 weken ook al zwangerschapskleding aan en dat zal het nu ook worden. Ik heb helaas bij de eerste geen zwangerschapsboek ingevuld, misschien doe ik dat nu wel! Is toch wel erg leuk misschien!
Welkom en gefeliciteerd @nieuwe medeschrijvers!

Hier gaat het oké. Bij vlagen misselijk, vooral heel moe nogsteeds en ontzettend emotioneel ook haha, om alles. Kan niet wachten tot het 10 juli is, die onzekerheid vind ik wel echt lastig! Daarna nog steeds onzekerheid uiteraard maar dan wordt het in elk geval wat "echter", als het allemaal goed mag zijn natuurlijk...

@marilyn; wat een verrassing voor jullie!
Goedemorgen Dames,

Hebben jullie een beetje kunnen slapen? Ik viel redelijk snel in slaap, maar wordt de laatste tijd steeds wakker tussen 5 en 6, normaal viel ik dan wel in slaap. Maar nu ik weet dat ik zwanger ben, ga ik dan op mijn telefoon zitten kijken naar kinderkleding, speelgoed, zwangerschapskleding, zwangerschapscursus, en nog meer. :)

Nog 16 dagen tot de echo :love:
@loeskee: ik idd ook nog niet al m'n zwangerschaps kilo's kwijt Haha.. heb ook al t idee dat m'n broeken strakker gaan zitten. Ben benieuwd hoe snel je t nu ziet. Ben niet de dunste dus ben benieuwd hoe snel je het nu ziet.

@mammaattvara: begrijpelijk hoor!! Doen waar je je zelf goed bij voelt. Teveel lezen is idd ook niet goed.

@echo: vandaag over 3 weken! Duurt laaang haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven