Uitgerekend 15-28 februari 2018

06-06-2017 09:02 1048 berichten
Voor iedereen die is uitgerekend eind februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor begin februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-1-15-februari-2018/ ... #p27129175



:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Dido1983 33 1e 22 februari Meisje! :love: 3 februari bevallen! :heart:
Lovely_meghan 32 2e 27 februari Meisje! :love: 8 februari bevallen! :heart:
Sophie_16 29 1e 18 februari Jongen! :love: 15 februari bevallen! :heart:
Mini-m 28 1e 17 februari Jongen! :love: 17 februari bevallen! :heart:
LGCM 27 1e 17 februari Jongen! :love: 18 februari bevallen! :heart:
Pluis83 33 2e 19 februari Jongen! :love: 19 februari bevallen! :heart:
joshax 30 1e 14 februari Meisje! :love: 21 februari bevallen! :heart:
Rozegeranium 32 2e 20 februari Jongen! :love: 23 februari bevallen! :heart:
Polonaise 32 3e 26 februari Meisje! :love: 24 februari bevallen! :heart:
PioenroosjeAmy 29 1e 18 februari Jongen! :love: 24 februari bevallen! :heart:
Mirmirmir 33 2e 20 februari Meisje! :love: 27 februari bevallen! :heart:
Suikerwafel 28 1e 16 februari Meisje! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Hannah90 27 1e 25 februari Jongen! :love: 1 maart bevallen! :heart:
Ballys 29 1e 26 februari Jongen! :love: 2 maart bevallen! :heart:
Schorpioentje 39 1e 18 februari Jongen! :heart: :duckie:
Zomerbloem23 28 1e 28 februari Meisje! :heart:
chocotofje 36 1e Meisje! :heart: :duckie:
Daar 26 2e 28 februari Jongen! :hug: 18-02-2018 Thijmen, in eeuwige herinnering :rose:
:hug: Yeti86
:hug: Ravenloos
:hug: Noonootje
:hug: Ashkyla
:hug: leyla18
:rose: Marilyn182

Rockabye, Mihoen, Loeske85, ELZ1992, Happymama123 & Mammaattvara - in verband met lange tijd niet meeschrijven zijn jullie uit de tabel gehaald. Mochten jullie weer in de tabel willen, zijn jullie uiteraard van harte welkom terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:50
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Daar, 3 weken tot de echo is idd lang. Ik heb mijn echo volgende week donderdag en kan nu al niet meer wachten! Dus ik snap heel goed hoe dat je je voelt!

@kwaaltjes, nog altijd vermoeid. Vandaag bloed laten prikken, vrijdag kom ik te weten of ik bloedarmoede heb.
Zoveel klachten als dat ik vorige week had, zo weinig heb ik er de afgelopen dagen. Gisteren en eergisteren barste ik van de energie, geen krampen geen misselijkheid bizar. Het is dat ik nog steeds slecht slaap maar verder voel ik me weer helemaal normaal.

Heb wel echt zin in de echo, nog 20 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Dat van slecht slapen herken in wel. Afgelopen week valt het wel mee, maar daarvoor lag ik 's nachts echt te stuiteren in bed waarbij mijn gedachte alle kanten op gingen en het onmogelijk was om in een diepe slaap te vallen. Heel irritant haha

Hier voornamelijk moe moe moe sinds een paar dagen.
Verder af en toe buikkramp en als ik een stuk gelopen heb wat stijfheid/onrustig gevoel in mn liezen. Ook heb ik sneller last van mijn onderrug. Wat allemaal onder het kopje bandenpijn zal vallen.

Oh en ik nu heb echt onwijs veel zin in appeltaart!!!!!

Nog een weekje en dan is de afspraak met de verloskundige. Ben zo benieuwd wat we daar te horen gaan krijgen. Fingers crossed voor goed nieuws :-)
Haha ravenloos lekker hoor appeltaart! Heeft de rest al gekke cravings? Ik ben opeens gek op (jonge) kaas en was dat voorheen echt niet. Misschien toevallig hoor! Even wat anders maar Vanmorgen had ik beetje slijm verloren op de wc met een beetje helderrood bloed erdoor. Verder gelukkig niets dus ga er maar vanuit dat er niets aan de hand is. Nog 6 dagen en dan de echo. Hoe dichterbij die dag komt hoe nuchterder ik erin sta. Zal wel zelfbescherming zijn. Aanstaande zondag gaan we het onze ouders vertellen. Mocht de uitslag dinsdag niet goed zijn dan vind ik het ook wel fijn om bij m'n moeder uit te huilen :-)
Alle reacties Link kopieren
@noonootje; een beetje bloedverlies is vaak niets geks en veel voorkomend. Heb je nog iets speciaals bedacht om het te vertellen?

@cravings; ik heb nog nergens echt zin in. En weet wel dat ik me net als in de eerste zwangerschap echt in ga houden. Ken meiden die ruim 20 kilo waren aangekomen tijdens de zwangerschap :woa: Zie die er maar weer af te krijgen. Ik was iets meer dan 10 kilo aangekomen, maar die laatste 4 kilo zitten er nog aan.
Alle reacties Link kopieren
Ohh Noonootje, nog 6 dagen, wat spannend!! Ik moet nog wachten tot 10 juli.

Qua cravings; de eerste weken had ik non stop zin in kip. Vooral gekruide kippenvleugels, zó specifiek! Verder was ik altijd gek op koffie en nu vind ik t niet meer lekker. Ook opvallend. Verder nog geen gekke cravings.

Was vandaag bij mn schoonouders en was zo ontzettend moe, kon echt mn ogen amper open houden. Om 15u in de middag! Lastig om dan niets te zeggen...
Ja echt spannend!! M'n zusje en ik zijn jarig dus ik geef haar wat cadeautjes en dan ook een boekje van dikkie dik gaat naar de dierentuin (ze is gek op de dierentuin) en dan snapt ze er vast niets van. En dan een slabbertje met coolste tante. M'n ouders zitten er ook bij dus dat is ook wel geinig gezien m'n moeder echt al 10 jaar oma wilt worden. Hebben jullie ook iets bedacht hoe je het wilt vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk!! Zien ze het aankomen denk je?

Ik durf er eerlijk gezegd nog niet over na te denken voor we de eerste echo hebben gehad. Wil eerst ietsje meer zekerheid hebben. Weet ook niet of we het dan gelijk zouden vertellen of pas na 12 weken. Eerst maar aftellen tot 10 juli...
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben ook nieuw hier! (32 jaar) Uitgerekende datum is 20 feb! Ik heb 20 juli de eerste echo als het goed is ben ik dan 10 weken. Mijn verloskundige had pas plek bij 12 dus heb besloten het ergens anders te doen. Wil wel op tijd weten waar ik aan toe ben! Mijn 1e kindje wordt in september 2. Leuk om al jullie verhalen te lezen !
Alle reacties Link kopieren
Spannend dat de eerste echo's er aan zitten te komen :)

Wij hebben een kaart gekocht voor mijn opa en oma met daarop: 'overgroot ouders' en voor mijn vader met: 'kleinkind op komst'. Die wil ik gaan geven. En voor mijn moeder vond ik toevallig een leuke beker van Blond, zo'n grote, met 'oma' erop. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren.

Wij wachten de eerste echo sowieso af, de 18e. Daarna gaan we op familiebezoek in het buitenland, en daar vertellen we het meteen. En als we terugkomen ben ik jarig, en dan willen we het aan de rest vertellen. Op voorwaarde dat de eerste echo goed is en de verloskundige ons zegt dat we het met een gerust hart kunnen vertellen.

Het minder online zijn doet me trouwens goed. Ik lees wel mee, hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Qua kwaaltjes: nog steeds gevoelige borsten. En ik heb vooral in de ochtend steeds meer moeite om iets te eten. Ben niet echt misselijk, maar gewoon écht geen trek. Ik kan echt als een opstandige kleuter naar m'n ontbijt kijken en denken: ik wil nietttt.

Heb nog geen afkeur van bepaalde geuren of smaken. Ik eet wel tussendoor af en toe een mariakaakje, om een bodempje te houden. Soms heb ik bij vlagen een soort misselijk gevoel, maar wel echt anders dan als je echt wilt overgeven omdat je ziek bent oid. Het is meer dat m'n maag gewoon denkt: bluh...

M'n vermoeidheid lijkt iets af te nemen, maar echt fit/energiek voel ik me ook niet. Verder niet echt kwaaltjes.

Ik heb de komende dagen wel allemaal leuke dingen gepland, dat helpt ook voor de afleiding :) Nog iets meer dan 2,5 week... pfff :O
@joshaxx Denk dat ze het niet zien aankomen! Wij twijfelden ook echt heel erg of we het voor de echo of erna wilden vertellen. Maar als het fout is, wil ik ze het ook graag vertellen. Op deze manier is het voor hun ook een btje spannend. @mammaatt ook leuk inderdaad om het zo aan je opa en oma te vertellen! Ja dat wachten tot die echo is wel frustrerend Haha gelukkig heb je afleiding! @mirmirmir gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mirmirmir!
@ vertellen: leuke ideeën heeft iedereen voor 't vertellen! Mijn man wil het pas met 12 weken vertellen, ik liever wat eerder, ook omdat iedereen zo mee heeft geleefd met ons medische traject en omdat ik me zo ziek kan voelen en ik nu elke keer met smoezen moet komen om dat te verklaren.
@ cravings ik merk dat ik juist een afkeer heb van heel veel dingen die ik eerst juist heel veel at. Kan ineens geen pindakaas meer zien bijvoorbeeld. Veel dingen smaken ook anders. Laatst had ik ook ineens heel veel zin in kokosbrood, terwijl ik helemaal geen kokos lust:-D verder werkt 't echt heel goed tegen de misselijkheid om een droge cracker te eten in bed voor ik opsta :-)
Hier nu aftellen voor morgen..vind 't spannend en ben heel benieuwd wat er te zien is. Ik denk dus nog niet zoveel, maar we zullen zien. Wel heel blij om weer even te mogen spieken!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh spannend Sophie, hopelijk zien jullie al meer dan de vorige keer!! 🍀
Alle reacties Link kopieren
Spannend al die echo's op komst.

Hier geen misselijkheid of rare cravings.
Alleen gister ontzettend moe. Viel om 21.00 uur al bijna in slaap oo de bank tijdens een serie.

Bij de eerste hebben we het met kerst verteld. Ik kreeg van mijn man een mama tijdschrift onder de boom. De reactie van mijn schoonmoeder was onbetaalbaar. "Ik dacht dat ik nooit oma ging worden" kwam er huilend uit.
Bij de tweede hadden we de oudste een t-shirt aangedaan met ik wordt grote broer.

Hier nog steeds van slag van Mn ongeplande zwangerschap. Ik was van te voren eigenlijk van ik wil geen derde maar begin nu wel om te slaan. Al heb ik helemaal niks meer van baby spul.
Nu man lief nog...

Van de week met zumba les waren er 2 die zwanger zijn. 23 weken en de ander uitgerekend op 30 januari. Dus 2-3 weken verder als ik. Zij begon al een lekker buikje te krijgen terwijl ze heel slank is...
daarna vroeg de juf. Nog meer zwangere... 😊

Maar goed. Moest even Mn ei kwijt.
Iedereen succes met de kwaaltjes en de echo's in het vooruitzicht.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja bij de eerste volgens mij 17 kg erbij en bij de tweede ook. dat is er nu na 5 jaar eindelijk weer af.
Bij mijn eerste kwam ik 15 kilo aan en alles was er zo weer af. Ik heb nu wel het idee dat het harder gaat....Nog geen cravings...maar wel een enorme afkeer tegen tandenpoetsen/tandpasta. Kokhalzen. bah! Veder ben ik zo moe dat ik zodra ik even op de bank zit of lig dan ook direct slaap. Heel bizar....
Alle reacties Link kopieren
Hi ik was geloof ik 12-15 aangekomen. Voora de laatste maand echt snack attacks. Dat ga ik deze x proberen te voorkomen . Was wel weer op gewicht. hier niet echt veel kwaaltjes. Alleen beetje misselijk als ik niet genoeg eet. En gister na 1 hap vlees geen zin meer! Ook moe maar Veel aan t werk ook dus mag er ook niet aan toegeven. Vandaag parttime dag , dochtertje slaapt en ik ga ook even lekker liggen!
Super spannend al die echo's!
Ben blij dat ik dit keer meteen de nipt kan doen als de echo goed is. Vorige keer een maand in onzekerheid gezeten ivm slechte uitslag combitest waarbij er niets aan de hand bleek te zijn.
Veel plezier bij de echo's allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil toch even m'n ervaring delen. Ik merk echt dat m'n gemoed alle kanten op gaat af en toe. Hoort dat er ook zo erg bij?
Maandag was ik een beetje uit m'n doen, en daarna ging het eigenlijk weer heel goed. Ik voelde me gewoon zoals ik me normaal ook voel (op de moeheid/eetlust na). En vandaag... man, ik kan alleen maar huilen :| Dan denk ik weer; man, wat gaat er veel veranderen. Wil ik dat wel? Ik wil gewoon dat alles blijft zoals het was. En als ik dan weer denk aan hoe zo'n kindje eruit ziet, denk ik weer; wat superleuk, dat wil ik ook! En dan denk ik weer; pff, kan ik dat allemaal wel, En hoe moet dat dan straks?

Ik word er echt gek van :( Ik krijg ook echt geen hap door m'n keel vandaag. Gewoon totaal geen trek.
Alle reacties Link kopieren
@mammaat; het is niet zo gek dat je die gedachten hebt. Het krijgen van een kindje is niet niks, en er gaat inderdaad veel veranderen. Maar ook veel dingen blijven hetzelfde. Het is maar net hoe flexibel je zelf bent.
@mammaat ik moet zeggen dat ik nu ook niet bepaald op een roze wolk zit. Denk dat het heel normaal is. Zoveel onzekerheden en veranderingen. Je voelt je eerst 9 maanden anders door hormonen en je lichaam en dan heb je een kleine waar je voor moet zorgen. Je leven verandert natuurlijk compleet! Zo'n zwangerschap zal vast de nodige ups en downs hebben!
@mamaat ik herken het wel, bij ons was deze zwangerschap niet geplant en soms kan ik er echt heel blij mee zijn en andere momenten zie ik alleen maar beren op de weg. Terwijl alle randvoorwaarden goed zijn. maar bijvoorbeeld dingen als, mijn man en ik sporten samen, dit is niet een sport waar je een klein kind mee naar toe kan nemen. betekend het dat we dit de komen de 10 jaar niet kunnen doen? of we altijd een oppas moeten vinden. Ik hoop voor mij dat het beter gaat voelen als ik de echo heb gezien, misschien wordt het dan wel meer echt ofzo. Maar voor nu ben ik er de ene dag heel blij en de andere dag helemaal niet :-[
Alle reacties Link kopieren
Oh, gelukkig ben ik niet de enige. Soms vraag ik me echt af hoe andere mensen dat doen en hoe ze er zo blij mee kunnen zijn :|
Alle reacties Link kopieren
Mamaaatvara herkenbaar hoor al die onzekerheden enzo! Wij hebben er bijna 2 jaar over gedaan om zwanger te raken en was ervan overtuigd dat we er klaar voor waren. Nu 't zover is twijfel ik toch aan van alles en mis ik die roze wolk ook wel. Ik denk dat je er ook een beetje in moet groeien, en het is ook echt een andere en nieuwe levensfase.. Komt vast goed allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ja, de meeste anderen kunnen het ook, toch? En net zoals je vroeger elk weekend op stap wilde en die fase overgaat, zo gaat de fase waar we nu inzitten misschien ook (vanzelf) over, en begin je inderdaad aan een nieuwe fase? Die weer andere dingen heeft.

Wat ik online wel tegenkom, en ik van een vriendin hoor, is dat het belangrijk is om minimaal een dag per maand iets samen met je partner te doen.

Ik denk dat wij daar vooral het eerste jaar echt 'gebruik' van moeten maken. Wij willen namelijk emigreren, en dan valt ons netwerk dichtbij natuurlijk weg. (al is de kinderopvang daar wel anders geregeld, en beter toegankelijk; financieel gezien).

Maar wel fijn dat ik niet de enige ben. Over deze gevoelens hoor en lees je toch veel minder. Het gaat altijd vooral over misselijk/moe zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven