Uitgerekend 1-15 februari 2018

zondag 28 mei 2017 om 16:04
Voor iedereen die is uitgerekend begin februari 2018 en het leuk vindt om mee te kletsen.
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Fitz
Wished
Koekjeerbei
flipje2 
leentjes89
mamamaria81
Kreukel792
Een topic voor de tweede helft van februari vind je hier: zwanger/uitgerekend-15-28-februari-2018 ... ges/383647
Inlognaam: Februari2018
Wachtwoord: februari
Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
Babbes | 34 | 2e/3e | 1 februari | Jongen! Jongen! |
![]() ![]() ![]() |
Sunshine85 | 33 | 1e | 1 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
theo75 | 30 | 2e | 2 februari | Meisje! | ![]() ![]() |
Lara89 | 29 | 3e | 10 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Wannabe79 | 38 | Tweede | 15 februari | Jongen! | ![]() ![]() |
Floress | 31 | Derde | 1 februari | nnb | ![]() |
Lawtist | 26 | 1e | 1 februari | nnb | ![]() |
coconutthree7 | Tweede | 3 februari | nnb | ![]() |
|
Limbogirly | 31 | Eerste | 4 februari | Jongen! | ![]() |
Jarja | 23 | 1e | 4 februari | Meisje! | ![]() |
Inspiratie | 24 | Tweede | 6 februari | nnb | ![]() |
Valiente | 26 | Tweede | 7 februari | Verrassing! | ![]() |
Lilly89 | 27 | Tweede | 10 februari | nnb | ![]() |
Lisboeta | 29 | 1e | 11 februari | nnb | ![]() |
Jayla2 | 30 | Tweede | 13 februari | Verrassing! | ![]() |
Anoekzo | 29 | Eerste | 14 februari | Meisje! | ![]() |
Kleinmormel | 28 | Eerste | 14 februari | nnb | ![]() |
Sarina87 | 29 | Tweede | 14 februari | Jongen! | ![]() |
Tiepvout | 27 | Eerste | 14 februari | Jongen! | ![]() |
s-sweetheart | 26 | Eerste | 15 februari | nnb | ![]() |
Bluesheep | 27 | Tweede | 17 februari | nnb | ![]() |

anoniem_347609 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 13:08
89.52% gewijzigd
donderdag 22 juni 2017 om 21:21
Ik had je al gefeliciteerd.Kleinmormel schreef: ↑22-06-2017 19:31Hoi dames! Gisteren een drukke dag gehad, mijn echo maar het was ook mijn verjaardag. Echo ging goed, was wel inwendig. Hartje klopte maar net zeiden ze dus ze schatten mij op 6+2 of 3. Verder zag het er goed uit volgens hen. Was erg bijzonder om te zien, blijf maar naar de foto's staren! (Hebben van het beeldscherm gemaakt want ze konden niet printen) over twee weken mag ik nog een keer, ben heel erg benieuwd. Het fijne aan mijn praktijk is dat zij bij elke controle een echo maken. Dat vind ik wel fijn, lekker iedere keer loeren naar mijn kleintje. Verder sta ik wel extra onder controle ivm mijn te hoge BMI, dus bloeddruk en zwangerschapsdiabetes. En ook omdat mijn moeder een hoge bloeddruk heeft en zwangerschapsdiabetes heeft gehad tijdens haar tweede zwangerschap (van mijn broertje) ik maak me geen zorgen en ivm mijn werk heb ik de laatste tijd mijn suiker gemeten omdat ik nieuwsgierig was en dat zit goed. En mijn bloeddruk is gisteren ook gemeten en dat was ook mooi een gemiddelde.
Jammer Flipje, maar ik snap jouw man ook wel. Ik duim heel hard dat jullie na het weekend gewoon mooi nieuws mogen ontvangen.
Babbes, snap ik wel hoor. Helemaal in jouw situatie.![]()

Wat tof dat je elke keer een echo krijgt. Ik moest dus eigenlijk na de 6,5 week wachten tot 10 weken. Dat is echt lang. En die extra echo's mag je dus mooi zelf betalen...
vrijdag 23 juni 2017 om 09:49

vrijdag 23 juni 2017 om 09:55
Hoi Sunshine, bij mij gaan die symptomen er op en neer, de ene dag enorm misselijk en een dag later weer redelijk normaal.
Ik mag vanmiddag voor mijn eerste echo!!! Buikpijn maar ook heel veel zin in. Op het moment ligt mijn zus te bevallen..ben daar ook erg mee bezig en weet niet hoe dat is als we straks slecht nieuws krijgen. Maar daar gaan we niet vanuit, heel spannend!
Ik mag vanmiddag voor mijn eerste echo!!! Buikpijn maar ook heel veel zin in. Op het moment ligt mijn zus te bevallen..ben daar ook erg mee bezig en weet niet hoe dat is als we straks slecht nieuws krijgen. Maar daar gaan we niet vanuit, heel spannend!
vrijdag 23 juni 2017 om 10:11
vrijdag 23 juni 2017 om 10:42
@sunshine ik was vanmorgen helemaal overstuur om dezelfde reden, laatste dagen iets minder symptomen. Ik probeer er maar rustig onder te blijven. Heb het idee dat sommige symptomen misschien ook erger waren door het warme weer en slecht slapen (bijv heel duizelig, moe, misselijk). Ik probeer de mantra 'Geen bloed? Alles goed!' te hanteren. Maar ik snap je zorgen dus. Het is in elk geval normaal dat het wisselt.
Succes vandaag mamamaria!
Succes vandaag mamamaria!
vrijdag 23 juni 2017 om 11:39
Sarina mijn verloskundige bood het zelf aan, ze zijn hier heel makkelijk. Je kunt er ook zelf om vragen hoor; gewoon zeggen dat je het spannend vindt en graag even wilt kijken. De meeste verloskundigen doen daar niet zo moeilijk over.
Mamamaria ik heb precies hetzelfde! Ik ben misselijk, maar om er vanaf te komen moet ik juist goed en veel eten. Soms wel rot, want ik heb dan eigenlijk echt geen trek.
Flipje jammer van je echo, maar ook erg vervelend voor je man. Hopelijk geeft de echo straks meer vertrouwen!
Sunshine de ene dag sta ik op met misselijkheid en de andere dag valt het mee, dus het kan best zijn dat je een keer wat minder symptomen hebt hoor.
Hier gaat verder alles goed. Woensdag weer een positieve echo gehad. De baby was goed gegroeid en de verwachting is dat ik 9 februari ben uitgerekend. Ik heb nu gemberpillen van de tuinen gekocht en die helpen mij heel goed tegen de misselijkheid! Morgen lekker op vakantie en even heerlijk ontspannen.
Mamamaria ik heb precies hetzelfde! Ik ben misselijk, maar om er vanaf te komen moet ik juist goed en veel eten. Soms wel rot, want ik heb dan eigenlijk echt geen trek.
Flipje jammer van je echo, maar ook erg vervelend voor je man. Hopelijk geeft de echo straks meer vertrouwen!
Sunshine de ene dag sta ik op met misselijkheid en de andere dag valt het mee, dus het kan best zijn dat je een keer wat minder symptomen hebt hoor.
Hier gaat verder alles goed. Woensdag weer een positieve echo gehad. De baby was goed gegroeid en de verwachting is dat ik 9 februari ben uitgerekend. Ik heb nu gemberpillen van de tuinen gekocht en die helpen mij heel goed tegen de misselijkheid! Morgen lekker op vakantie en even heerlijk ontspannen.
Throw kindness around like confetti
vrijdag 23 juni 2017 om 13:18
Dank je dames voor jullie snelle reactie! Ik begrijp dat t af en toe minder kan zijn de symptomen.. maakt mij een tikkeltje onzeker. Maar jullie berichten zijn positief!!!
Lisboeta, idd hele goede mantra! Merk dat ik daar ook oplet. Gelukkig geen bloed gezien!!
Valiente, wat fijn dat t goed gaat en dat de echo goed was! Nu met een heerlijk gevoel op vakantie en genieten!!!
Lisboeta, idd hele goede mantra! Merk dat ik daar ook oplet. Gelukkig geen bloed gezien!!
Valiente, wat fijn dat t goed gaat en dat de echo goed was! Nu met een heerlijk gevoel op vakantie en genieten!!!
vrijdag 23 juni 2017 om 17:06
Hallo meiden! Hier ook vandaag echo gehad. Er was een kloppend hartje te zien! Dacht zelf al 6+5 te zijn. Maar volgens gyn nog niet eens 6 wkn. Was lastig op te meten. 11 juli mag ik weer en kan ze een exacter termijn vertellen. Verder gehad over hoe wij ervoor gaan zorgen dat dit kindje langer blijft zitten dan mn eerste zoon (geboren bij 32 weken). Spannend nog allemaal dus!
Symptomen... heb echt enorme opgezette buik, lijk al 4 mnd zwanger. Verdrr af en toe misselijk, enorme aambeien (ouuchh). Verder gaat het wel goed haha. Hoe is het met de rest?
Symptomen... heb echt enorme opgezette buik, lijk al 4 mnd zwanger. Verdrr af en toe misselijk, enorme aambeien (ouuchh). Verder gaat het wel goed haha. Hoe is het met de rest?
vrijdag 23 juni 2017 om 17:17
Sunshine, ik zou me proberen er niet te druk om te maken. ik had laatst 1 dag helemaal nergens last van dacht meteen dat het fout zat maar dag daarna weer kotsmisselijk, moe en huilend in de supermarkt omdat ik de kookroom niet kon vinden... Ik zal zeker niet zeggen dat het makkelijk is maar probeer te genieten als je nergens last van hebt.
mamamaria hoe was je echo?
Lilly gefeliciteerd!
Ik heb ondertussen dat ik echt geen warm eten meer wil eten word er heel erg naar van als ik er aan denk.. zal wel combinatie van het weer en de hormonen zijn.
iemand nog tips voor koud avondeten?
mamamaria hoe was je echo?
Lilly gefeliciteerd!
Ik heb ondertussen dat ik echt geen warm eten meer wil eten word er heel erg naar van als ik er aan denk.. zal wel combinatie van het weer en de hormonen zijn.
iemand nog tips voor koud avondeten?
vrijdag 23 juni 2017 om 17:21
en dan nog 1 vraagje mijn volgende echo zou nu zijn met 8 weken en 5/6 dagen kan dit al als termijn echo worden behandelt?
en zo ja zal dan normaal gezien mijn volgende echo bij 20 weken zijn?
ik vraag het zoiezo nog wel even na 4 Juli maar ben benieuwd en vindt dit dan weer niet iets om ze over te gaan bellen.
ik vraag het zoiezo nog wel even na 4 Juli maar ben benieuwd en vindt dit dan weer niet iets om ze over te gaan bellen.
vrijdag 23 juni 2017 om 18:03
Ik verwacht dat je rond 10-11 weken nog wel een termijn echo krijgt hoorJarja schreef: ↑23-06-2017 17:21en dan nog 1 vraagje mijn volgende echo zou nu zijn met 8 weken en 5/6 dagen kan dit al als termijn echo worden behandelt?
vrijdag 23 juni 2017 om 18:53
Dankjewel! zolang ik het nog niet kan voelen willen we graag niet langer dan 4 weken tussen de echo's hebben ( dus zelf pretechos plannen)
Lijkt me gewoon fijn om wat vaker die bevestiging te hebben dat het goed gaat.
vrijdag 23 juni 2017 om 19:03
Jarja termijnecho is meestal met 10-11 weken zoals babbes al zei!
Sunshine, mijn symptomen lijken ook minder te worden, vind dat ook wel gek maar hoef echt niks te betekenen!! X
Nog 1 week en dan heb ik de echo, duuurt laaaaang!!! Xxx
@Leentjes: ik zit woensdag en zondag volgende week vanaf 12:00 in de koffiecorner! Ben je er dan ook? Xxx
Sunshine, mijn symptomen lijken ook minder te worden, vind dat ook wel gek maar hoef echt niks te betekenen!! X
Nog 1 week en dan heb ik de echo, duuurt laaaaang!!! Xxx
@Leentjes: ik zit woensdag en zondag volgende week vanaf 12:00 in de koffiecorner! Ben je er dan ook? Xxx
vrijdag 23 juni 2017 om 19:16
Dat snap in heel goed, ik heb hetzelfde gedaan. Ik had m'n eerste echo met 6,5 week, volgende pas met 10, maar ben ook zo angstig door die miskramen, dat ik voor dinsdag ook een extra echo heb ingepland. Geeft me toch wel wat rust op de een of andere manier. En ik denk dat ik voor de combinatietest ook nog een echo krijg rond de 12 weken, want ik zag dat de nipt niet kan bij een tweeling.

vrijdag 23 juni 2017 om 20:21
zaterdag 24 juni 2017 om 10:29
Phoe, nou inmiddels is de misselijkheid extreem toegenomen deze week. Gisteren voor het eerst moeten overgeven. Vreselijk gevoel. Ben ook echt continu moe en ben niet vooruit te branden. Zit er aan te denken om die gemberpillen aan te schaffen.
Ik heb dinsdag de tweede echo bij 8+2. Daarna wil ik ook nog een termijnecho bij 11 weken denk ik. Zolang ik de baby niet zelf kan voelen, zal idd die onzekerheid blijven en zijn meerdere echo's fijn voor de gemoedsrust.
Ik heb dinsdag de tweede echo bij 8+2. Daarna wil ik ook nog een termijnecho bij 11 weken denk ik. Zolang ik de baby niet zelf kan voelen, zal idd die onzekerheid blijven en zijn meerdere echo's fijn voor de gemoedsrust.
zaterdag 24 juni 2017 om 11:39
Gefeliciteerd!!! Mooi al die kloppende hartjes
Bij mijn vk was een speciale aanbieding dat je een echo gratis kon krijgen, ik denk dat ik die zo rond de 14-15 weken wil doen....
Sterkte met de misselijkheid lawtist!
@jarja: dat van het warm eten herken ik heel goed; gekookte aardappelen daar heb ik wel steeds trek in en lekker frisse salades xxx

Bij mijn vk was een speciale aanbieding dat je een echo gratis kon krijgen, ik denk dat ik die zo rond de 14-15 weken wil doen....
Sterkte met de misselijkheid lawtist!
@jarja: dat van het warm eten herken ik heel goed; gekookte aardappelen daar heb ik wel steeds trek in en lekker frisse salades xxx
zondag 25 juni 2017 om 13:37
Sarina; ik heb het met gebakken aardappeltjes. zojuist ook boodschappen gedaan allemaal dingen gehaald waar ik trek in had en nu dus nergens meer behoefte aan.
Even om mijn hart te luchten; wij hebben het een week geleden tegen ons best bevriende stel vertelt. waarvan wij beide een blije en enthousiaste reactie van hadden verwacht. van hem klopte dat ook hij heeft de hele avond alleen maar 100 keer gezegd we worden oom en tante (ze zijn niet daadwerkelijk bloedgerelateerd maar staan heel dicht bij ons).
Zij daarin tegen heeft me onbedoeld toch wel erg gekwetst toen we het vertelde stond ze een beetje geschrokken te staren tot dat ik zelf tegen haar zij nu geef je me een knuffel en feliciteer je me. en dat deed ze toen dus ook. daarna vertellen over iemand anders die al 1 week verder zwanger was en er een beetje omheen praten maar uit eindelijk kwam de opmerking je moet er altijd vanuit gaan dat de eerste keer een miskraam wordt.
op dat moment heb ik hier niet op gereageerd, maar daarna wel met mijn vriend over gepraat ook hij wist niet zo goed wat we er van moesten vinden. ik ben hierdoor nou best wel gekwetst en beetje zenuwachtig over de volgende keer dat ik hun zie. wil het namelijk wel bespreekbaar maken dat ik niet ben gediend van zulke reacties.
iemand enige tips of iets hoe ik het onderwerp nu opnieuw kan openen?
Even om mijn hart te luchten; wij hebben het een week geleden tegen ons best bevriende stel vertelt. waarvan wij beide een blije en enthousiaste reactie van hadden verwacht. van hem klopte dat ook hij heeft de hele avond alleen maar 100 keer gezegd we worden oom en tante (ze zijn niet daadwerkelijk bloedgerelateerd maar staan heel dicht bij ons).
Zij daarin tegen heeft me onbedoeld toch wel erg gekwetst toen we het vertelde stond ze een beetje geschrokken te staren tot dat ik zelf tegen haar zij nu geef je me een knuffel en feliciteer je me. en dat deed ze toen dus ook. daarna vertellen over iemand anders die al 1 week verder zwanger was en er een beetje omheen praten maar uit eindelijk kwam de opmerking je moet er altijd vanuit gaan dat de eerste keer een miskraam wordt.
op dat moment heb ik hier niet op gereageerd, maar daarna wel met mijn vriend over gepraat ook hij wist niet zo goed wat we er van moesten vinden. ik ben hierdoor nou best wel gekwetst en beetje zenuwachtig over de volgende keer dat ik hun zie. wil het namelijk wel bespreekbaar maken dat ik niet ben gediend van zulke reacties.
iemand enige tips of iets hoe ik het onderwerp nu opnieuw kan openen?
zondag 25 juni 2017 om 14:22
Flipje ja wij zeggen altijd best bevriend stel. alles wat we met koppels doen doen we met hun ze zitten zeg maar in de vriendengroep die mijn vriend bij mij kreeg. en we zijn altijd ontzetten open tegen elkaar en ik weet ook echt alles van hun ook de dingen die je beter niet wilt weten.
het enigste wat ik kan verzinnen is dat het jaloezie van haar kant zou kunnen zijn geweest maar zij zegt altijd dat zij nog niet aan kinderen wilt beginnen. dus dat spreekt elkaar heel erg tegen.
het enigste wat ik kan verzinnen is dat het jaloezie van haar kant zou kunnen zijn geweest maar zij zegt altijd dat zij nog niet aan kinderen wilt beginnen. dus dat spreekt elkaar heel erg tegen.
zondag 25 juni 2017 om 14:43
Hier weer eens een keer een berichtje van mij. Na de echo waarin nog niets te zien was moest ik even afstand nemen om mezelf niet gek te maken (al lukte dat nog niet echt
. Ik heb heel veel bloedverlies (en vanmorgen stolsels) gehad afgelopen week/dagen en was er vanmorgen klaar mee. Ik heb het ziekenhuis gebeld, en kon gelukkig terecht bij de gynaecoloog.
Echo gemaakt en er was ineens iets te zien in de vruchtzak en het hartje klopte!
Vorige week vrijdag nog niets te zien, dat een week zo'n verschil kan maken! Dus eindelijk wat geruststelling.
Morgen heb ik een belangrijk examen voor mijn werk, hielp voor de concentratie niet mee al dit gestress van afgelopen week. Nu maar even flink aanpoten vanmiddag en vanavond nog om morgen een voldoende te halen.
Heb op het bloedverlies eigenlijk weinig kwaaltjes, heel stom maar daardoor dacht ik ook echt dat het niet goed zat.
Kwam er alleen van de week achter dat ik sperziebonen ineens vies vind! Oh en kip samourai wat ik normaal HEERLIJK vind, valt nu toch wat minder goed.
Aankomende donderdag heb ik de normale echo via de fertiliteitskliniek nog, ga er dan maar vanuit dat het dan ook nog goed zit.

Echo gemaakt en er was ineens iets te zien in de vruchtzak en het hartje klopte!

Morgen heb ik een belangrijk examen voor mijn werk, hielp voor de concentratie niet mee al dit gestress van afgelopen week. Nu maar even flink aanpoten vanmiddag en vanavond nog om morgen een voldoende te halen.
Heb op het bloedverlies eigenlijk weinig kwaaltjes, heel stom maar daardoor dacht ik ook echt dat het niet goed zat.
Kwam er alleen van de week achter dat ik sperziebonen ineens vies vind! Oh en kip samourai wat ik normaal HEERLIJK vind, valt nu toch wat minder goed.
Aankomende donderdag heb ik de normale echo via de fertiliteitskliniek nog, ga er dan maar vanuit dat het dan ook nog goed zit.

zondag 25 juni 2017 om 14:45
@Jarja Misschien moet je het eens proberen te vragen waarom ze zo reageerde? Iets als: "Ik had het gevoel dat je het er een beetje moeilijk mee had, klopt dat? Is dat een reden voor?"
Zou het kunnen dat ze het misschien wel proberen maar dat het nog niet lukt, en dat ze daar niet over durven praten...? Veel mensen zeggen dan altijd maar dat ze geen kinderen willen om verdere vragen te ontwijken...
Ik ben er zelf altijd heel erg open over geweest, maar voor sommige mensen is het heel moeilijk om over te praten... terwijl het toch ontzettend kan opluchten als het bespreekbaar is.
@Tiepvout Hoera!!!
Zou het kunnen dat ze het misschien wel proberen maar dat het nog niet lukt, en dat ze daar niet over durven praten...? Veel mensen zeggen dan altijd maar dat ze geen kinderen willen om verdere vragen te ontwijken...
Ik ben er zelf altijd heel erg open over geweest, maar voor sommige mensen is het heel moeilijk om over te praten... terwijl het toch ontzettend kan opluchten als het bespreekbaar is.
@Tiepvout Hoera!!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zondag 25 juni 2017 om 14:56
@jarja, erg opmerkelijke reactie inderdaad. Vervelend voor jullie zeg... Je kijkt er juist naar uit om je beste vrienden dit nieuws te vertellen! En ook al heb je zelf een kinderwens (en duurt het langer of is het eens mis gegaan), persoonlijk ben ik gewoon blij voor andere mensen die een kindje mogen krijgen. Dus ik zou er idd wat flipje zegt eens naar vragen. Lastig hoor!