Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Marianne hoe gaat het met jou en de baby? (weet even niet meer of je nou meisje of jongetje hebt gekregen)

En gezellig elke keer jullie op de tribune.

Maar krijg wel elke keer honger van jullie van al die lekker dingen die jullie meenemen.
k dacht al, waar blijft engel! Aan het bevallen dus:-)

Gefeliciterd met ullie dochtertje. Idd de maand voor turbobevallingen geloof ik. Rust maar lekker uit en kom dan je verhaal snel vertellen!!!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈

Yeah Engel en Fesa van Harte gefeliciteerd!! 2 babies erbij

*Ik wordt nu wel een beetje ongeduldig hihi* Maar goed ben nog niet bij mijn uitgerekende datum dus het mag ook nog wel eventjes duren.
Hoera Engel!! gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je verhaal.

Groot gelijk dat je jezelf eens goed hebt verwend Barrel. Weer een dag overwonnen.

Marianne, leuk dat je bij ons meeleest. Laten we hoepn dat de februarivrouwen wel gevoelig zijn voor volle maan!

Vandaag weer conrole gehad bij gyn. Baby is al diep ingedaald en gekanteld (?) dus dat was goed teken. Moest wel weer aan ctg en bloedprikken vanwege misselijkheid, zere buik en weinig beweging voelen. Geen enge dingen gelukkig, maar de baby beweegt wel wat minder dan voorheen. Mocht dus kiezen of ik vandaag opgenomen zou worden en dan 2 x per dag een ctg of morgenochtend terugkomen voor ctg en daarna verder zien. Heb maar voor dat laatste gekozen. Gyn. gaf zelf aan dat de baby er eigenlijk al helemaal klaar voor is en dat hij eraan denkt om te gaan inleiden. Ik hoop het! Nog niks concreets dus, maar ik ben al blij dat hij me niet nog 3 weken wil laten doorlopen...

B12, veel succes vanavond. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen. Morgen duimen dus!
Engel: vanaf de tribune van harte gefeliciteerd met je dochter!!

Het gaat hard hier... en daarna zijn wij maart-mama's aan de beurt...

Ik neem er nog maar een kiwi op.
Engel, van harte met de geboorte van je dochtertje! Ben erg benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Idd veel turbo-bevallingen hier. Hoop dat deze trend zich doorzet....:-).

Volgens de lijst zou ik de eerstvolgende moeten zijn nu, maar heb er een hard hoofd in, hoor...

Vanmiddag bij de vk geweest, alles weer gecontroleerd en alles was prima. Hoofdje lag al lange tijd beneden, maar sinds deze week ligt ie echt helemaal vast. Ben ik wel blij mee. En verder eigenlijk niets bijzonders eigenlijk. Volgende week weer een afspraak. Mocht ik dan nog niet bevallen zijn, dan word ik naar de gyn doorgestuurd voor een ctg, wat dan later die week ingepland wordt om te kijken wanneer ik event wordt ingeleid. Hoop niet dat het zover komt.

Lady, veel succes morgenochtend! Voel je nog steeds gerommel?
Ooooh, ziejewel, ik wist dat Engel aan het bevallen was geslagen. Ben zo benieuwd wat je dochter van haar nieuwe zusje vindt.

Marianne, even een knuffel voor jou.

Mientje, bij jou denken ze dus ook al aan inleiden... Jeetje, het verbaasd met echt enorm dat dat zo makkelijk gaat.

Origineel, ben je nog gestript vandaag?

Lou, bij jullie is het niet zo gezellig las ik, wordt er helemaal naar van.
Van harte Fesa en Engel! Vandaag gehoorttest en hielprik gehad bij meisje. Ze lijkt op dr broer: ze sliep er doorheen, haha. Gehoor is goed aangelegd, hopelijk ook niets uit hielprik.

Ze is steeds meer haar ritme aan het verleggen, geen dag is min of meer hetzelfde geweest. Nachten zijn nog steeds te kort, maar tja...dat hoort bij een kleine baby. Borstvoeding komt wel echt super op gang, dus daar ben ik erg blij mee. En afvallen gaat ook goed, zowel (uiterlijk) vocht als kilo's. Ik pas mn trouwring weer

Jake is totaal niet jaloers of anders dan anders. We merken eigenlijk (nog?) niks aan hem. Hij vindt alleen al het bezoek helemaal geweldig, en alle drukte doet hem alleen maar goed. Kraamverzorgsters kan ie ook prima mee door 1 deur. (laatste 2 dagen hebben we nu een andere, hiervoor 2! een kv+stagiare)

Mijn eigen herstel gaat ook wel goed. Wel moe nog natuurlijk, maar voel me echt zo goed, zeker tov van de vorige keer 15 maanden geleden.

Nu nog even boekje lezen met mijn kleine vent.

Dag, NJB
@ Engel & Fesa > GEFELICITEERD!!!! Ben benieuwd naar de verhalen en hoe het allemaal gaat nu!

@ B12 > nog 1 nachtje slapen.... Ik hoop écht voor je dat je morgenavond ook kan zeggen "dat is me écht heel erg meegevallen"! En natuurlijk dat alles helemaal goed gaat met jou & en de baby...

Over die dromen, die heb ik ook gehad de laatste weken van mijn zwangerschap. Ben tegelijk zwanger geweest met mijn schoonzus en dan droomde ik dat wij allbei waren bevallen, maar dat mijn baby geen hoofd had. Dat moest er nog aangroeien. En ik schaamde me joh, een baby zonder hoofd... En jáloers op mijn schoonzus, want haar baby had wel al meteen een hoofd. Rare dromen he...

Vandaag is trouwens mijn uitgerekende dag. Vind het wel raar hoor, eindelijk de dag waar ik 9 maanden naar heb uitgekeken, de datum die ik de afgelopen maanden honderden keren heb genoemd als mensen vroegen "hoe lang nog...". Maar het kleintje ligt nu al lekker op mijn schoot te hikken, in plaats van in mijn buik. Maar ik mis het soms wel hoor. En wennen moet ik soms ook nog even...

Veerle is vandaag voor het eerst even bij de oppas geweest (opa, woont om de hoek). Wij gingen een uurtje boodschappen doen (Trekpleister voor de billendoekjes, Makro voor luiers, etc) en vond het wel raar hoor!!!! En toen vertelde opa ook nog "tijdens het flesje verslikte ze zich en stopte ze even met ademen, moest gewoon even een klapje tussen de schouderbladen geven". SLIK!!!! Gelukkig werkt opa in het ziekenhuis en weet hij erg veel, maar ik schrok toch even! Weet niet wat ik zelf gedaan zou hebben??? Pffff, hopelijk gebeurt het niet weer!

Veel succes allemaal weer voor de zwangeren onder ons. Dat er weer snel veel babietjes bij mogen komen!

En succes voor de kersverse mama's die sindsdien niet zoveel meer slapen 's nachts!
Fesa en Engel!! Van harte gefeliciteerd met jullie dochters!!

Het gaat razendsnel, ontzettend leuk!!

En morgen dus sowieso weer een baby van B12 en dan woensdag misschien Barrel!!

Njb, je klinkt weer heel relaxed, zijn de kraamtranen weer wat opgedroogd? Fijn dat Jake zo snel went aan zijn zusje.

Konela, dat is schrikken zeg! Gelukkig wist opa wat hij moest doen.

Bokito is wel langs geweest vandaag? Kan niet meer teruglezen en weet t niet zo goed meer.

Ik vind dat t weeendansje in maanlicht vooral door de tribune ingezet mag worden, maar ik wil best een stukje meedoen (alleen niet naakt, hebben we meteen een volle maansverduistering...)

Spreek jullie morgen dames!!

Liefs Lein
Had ik nu Engel en Fesa al gefeliciteerd???? Nou ja, anders gewoon dubbel, want het is natuurlijk best een dubbele felicitatie waard.

Van harte, van harte met jullie lieve kleine meisjes. Helemaal geweldig en ik hoop dat jullie beide lekker op een roze wolk zitten.

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Engel, Fesa en Floor, GEFELICITEERD!!!!

Weer geen internet tot vriend thuis was en toen wou zoon 'elmo,mimi' (elmo en inieminie die 'wees mijn echo' zingen op youtube) kijken. Eten en mannetje naar bed en bijlezen dus vandaar dat ik er nu pas ben!

Maar hier gaat alles nog goed, hoewel de baby flink aan het bewegen was vanavond en het aan de onderkant van m'n buik best pijnlijk was.

Nu alles weer rustig dus ik ga lekker naar bed!

m'n vriendin is gisterochtend bevallen maar moest gisteravond heel laat toch nog naar het ziekenhuis met de baby dus ik 'moest' even op de andere kids passen.(alles is trouwens weer goed hoor!) Lag pas 1 uur weer op bed en zoon sliep vanmorgen van 10 tot 12 (?!) dus ik heb ook niet bijgeslapen...

Morgen meer! B12, heel veel succes en je niet te druk om de spuit en catheter maken he!
Hier een kort berichtje van een vermoeide maar enorm gelukkige Fesa

Op 8 februari om 9.00 uur is onze prachtige dochter geboren! Ze weegt 3910 gram en is ongeveer 49 cm lang. De bevalling heeft 8 uur geduurd en ze is uiteindelijk gehaald met de tang. Dus we moesten een nachtje blijven in het ziekenhuis. Inmiddels weer thuis en ze doet het heel goed! Uitgebreid verslag volgt nog
Jaaaaa weer 3 babietjes erbij.

Fesa gefeliciteerd met jullie dochter.

Engel gefeliciteerd met jullie dochter.

Floor gefeliciteerd met jullie zoon.

En morgen houden jullie jullie zoon in de armen B12. Spannend hoor. Succes.

Morgen voor jou ook een spannende dag Mientje. Ben benieuwd wat de gyn morgen zegt.

Klinkt als een fijne kraamtijd NJB. Fijn dat de borstvoeding goed op gang komt.

Apart he om de eerste keer zonder de baby op stap te gaan he Konela. Gelukkig is dochter bij opa in goede handen.

Wat een briljante dromen weer. Hoe kom je er soms op he. Ik was gisternacht ook druk bezig met mijn kussens, om vervolgens gefrustreerd wakker te worden omdat ik alle kussens kwijt was. Zelfs mijn hoofdkussen lag niet op zijn plek.

Ik las ook nog over wanneer je kindje voor het eerst een nachtje laten logeren. Bij zoon duurde het ongeveer 1,5 jaar voordat hij ergens ging logeren, voor de tijd haalden we hem altijd weer op bij de oppas. Had ook te maken met de borstvoeding, maar meer omdat mama het echt niet zag zitten om zonder zoon te gaan slapen. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat.

Verder niet helemaal bijgelezen. De laatste dagen druk, druk, druk. Hoezo verlof. Ik heb het nog nooit zo druk gehad. Maar ja het lijkt ook druk want alles gaat in een slakkentempo. Gisteravond wel helemaal kapot, lag bijna te slapen in bad. Maar op tijd naar bed gegaan en zoon sliep uit tot 8 uur. Dus ik was er ook weer.

Het kamertje is nu zo goed als af (alleen het ledikantje nog opmaken) en het kaartje vordert ook gestaag. Nog een paar dagen en dan is dat ook wel af.

Bij de verloskundige was ook alles goed, bloeddruk netjes en gelukkig niet aangekomen.

Nu maar afwachten wanneer de kleine zich aankondigt. Al heb ik nog steeds het idee dat ik de 40 weken met gemak ga halen.
B12, heel veel succes morgen en geniet er (al klinkt het raar) ook van. Wees echt niet te bang voor de ruggenprik en het catheder. Van de ruggenprik voel je bijna niets en je ziet ook niets (dus ook geen naald) en het catheter valt ook reuze mee!

Ik heb tijdens mijn zwangerschap geen andere luchtjes durven kopen dan mijn normale omdat mijn reukvermogen anders was.

Konela, was het lekker even alleen te winkelen? (zijn de luiers in de aanbieding bij de Makro?). Ik realiseer me ineens dat ik sinds zoon geboren is en wij in de kraamsuite weer herenigd zijn, ik geen minuut zonder hem geweest ben. Wij zijn al wel twee keer met de wandelwagen weg geweest, even showen, haha. Ik woon in een stadje en dan met de baby je vaste winkelrondje in het historisch centrum doen, is heel erg leuk.

De wijkverpleegkundige is vandaag geweest en godzijdank is zoon eindelijk genoeg aangekomen. Hij drinkt ook sinds 3 dagen goed en krijgt lekkere spekwangetjes.

Voor de kersverse mama's: hebben jullie ook een vragenlijst gekregen bij afname van de gehoortest voor bepaling van het risicoprofiel? Waarop zowel vader als moeder moet invullen of ze door hun partner in elkaar gerost worden of je vindt dat je minder drugs moet gebruiken en of je een gelukkige jeugd hebt gehad? Het is dat dit soort dingen echt voorkomen, als het niet zo triest was, zijn de vragen gewoon hilarisch.

Ik zit inmiddels al ruim 2 kilo onder mijn gewicht voor aanvang van zwangerschap (6 kilo aangekomen, ruim 8 afgevallen), dus mij hoor je niet klagen. De buik droogt aardig op (of in?) en de averij lijkt te overzien. Je blijft wel fit met zo'n kleintje (op het gierende slaapgebrek na). Ik blijf trappenlopen. Brood schuif je effe snel naar binnen, je weet nooit wanneer je weer tijd hebt.... Geen wonder dat ik af blijf vallen.

Ik ben benieuwd naar alle bevallingsverhalen!

Ik wil op zoveel reageren, maar ik weet niet meer wie wat geschreven heeft! Sorry......

Ik ga zo richting bed. Kijken of ik nog wat slaap kan pakken.
quote:mientje28 schreef op 09 februari 2009 @ 12:03:

heb trouwens geen 'harde bewijzen' gevonden van het succes van volle maan op bevallingen, maar ik ga vanavond wel vol goede moed naar buiten staren hoor!

Het is ook 1 grote fabel.

Maar, feit is wel dat ik nu de eerste echte weeen heb!!!

Mijn dansje in het maanlicht heeft geholpen!!!

Kreeg rond 21:00 hevige krampen, ben gaan slapen en werd twee uur geleden wakker van de pijn.

Een uurtje geleden de eerste echte wee gevoeld, nu maar hopen dat dit doorzet en ik morgen goed nieuws kan brengen!!
Lein spannend en sterkte!

Hoop voor je dat het doorgezet heeft vanacht.

Iedereen bedankt voor de aanmoedigingen voor vandaag.

Ik heb nog best redelijk geslapen vanacht en begin nu weer beetje zenuwachtig te worden.

Maar kan als het goed is nu de uurtjes gaan aftellen hihihi.

Iedereen heel veel succes en tot over een paar dagen.

Liefs B12
Oeh Lein, echt waar? Ik hoop dat als ik vanavond terug ben je goed nieuws voor ons hebt.

B12, heel veel succes vandaag. Ik denk aan je. Komt je man ons op de hoogte brengen?

Ik ga met mijn moeder en zoon naar mijn oma in het Hoge Noorden. Daar komen we niet zo vaak en ze is eind deze maand jarig. Precies twee dagen voor mijn datum. Denk niet dat ik het aandurf om dan nog naar het Land van Bartje te gaan.
B12, succes vandaag!!!!!
*breek even in*

Summerbreeze heeft me gevraagd jullie even een update te geven. Komt ie:

Ze moesten om zes uur het ziekenhuis bellen om te vragen of er plek was in de verloskamers. Die plek was er en om kwart over zeven waren ze aan de beurt.

Summer ligt nu prinsheerlijk in bed en wordt op dit moment ingeleid. Dat prinsheerlijke zal dus wel snel verdwijnen

Om drie uur vanmiddag wordt er een hartfilmpje gemaakt.

Ik hou jullie op de hoogte!

fleur
En en en, lein, heeft t doorgezet?
Heb ik het goed, zijn er nu 3 tegelijk aan het bevallen?!?!

Zet 'm op dames! Nog maar weer een dansje vanaf de tribune:

B12, summerbreeze en Lein alledrie aan de weeen Zouden er drie tegelijk worden geboren vandaag? Ach, dan kan er nog wel eentje bij toch? Wie wil nog meer vandaag?

Zet 'm op meiden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Inleiden werkt kennelijk snel bij Summer, ze heeft al pijn.

En chica, ik zou ook wel willen, maar dan moet ik me eerst laten bezwangeren
* breekt even in*

Kom ook even op tribune zitten...Summer zet m op! Fijn dat je even update geeft Fleurtje.....Zo benieuwd. Hoop dat ze snel haar meisje in armen heeft.....

* sluipt terug naar tribune*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven